hommasin askelmittarin jossa on myös kalorikulutus systeemi niin mikä olisi sopiva askel määrä mistä vois lähteä liikkeelle. ajattelin että jos joka viikko lisäis sitten askeel määrää 1000 askeleella.(inhoan kävelemista jospa mittarin avulla sais itseä niskasta kiinni). pituutta minulla on 155 ja painoa 75 joten olen reilusti ylipainoinen. mikä olis sopiva kalorimäärä vuorokaudessa.asiallisia viestejä KIITOS!!!!!!!!!!
askelmäärä
6
1176
Vastaukset
- justiinamuori
10 000 päivässä niin pysyy kunnossa ja 15 000 tai enemmän niin alkaa kilot karista, sanovat..
On sillä mittarilla kai oma psykologinen vaikutuksensa, vaikka melkeinhän sen tietääkin että tulee niitä askelia väkisinkin jos esim käy jonkinkaan pituisella lenkillä ja kävelee aina kun voi ynnä muut siihen päälle sitten. Ja syömispuoli.. - lissukka5
nykyään puhutaan että 10000 askelta/pv olisi hyvä tavoite, hyötyliikunta lasketaan mukaan.
kokeilepa ensin paljonko sulla tulee hyötyliikuntaa päivässä, ja lisää sitten vähitellen siihen pientä kävelylenkkiä. jos inhoat kävelyä, pyöräile. kävely on niin hidastempoista, etten minäkään juuri siitä välitä. talvella hiihdän ja kesällä pyöräilen, ja kulutus on ihan eri luokkaa kuin kävelyssä. tosin kävely on usein käytännössä helpompaa. ota ensin pieniä tavoitteita kävelyssä, esim. puoli tuntia ja maastoa vaihdellen, niin säilyy mielekkäänä.4-5 km:n kävelylenkki kuluttaa karkeasti laskien 300-400 kcal. toki riippuen vauhdista. - hieman off topic,
mutta ehdotan että ostat stepperin - sellaisen isomman mallin, jossa on käsikahvat.
Minä ostin netAnttilasta sellaisen ja olen pyrkinyt "steppaamaan" vähintään 20 minuuttia joka päivä. (yllättävän helppoa, jos kuuntelee musiikkia tai katselee telkkua samanaikaisesti).
Asun Helsingin Itä-pasilassa ja inhoan lenkkeilyä Keskuspuistossa, monestakin syystä.
Nyt voin lähteä "lenkille" kotonani milloin haluan, säästä riippumatta.
Ainoa ongelma kunnollisen stepperin kanssa on, että pitää olla joku nurkkaus missä pitää sitä käyttövalmiina koko ajan tai muuten pitää taittaa laite kokoon joka ilta ja laittaa komeroon. - kaksosnainen
yleisesti on sanottu, että 7000 askelta päivässä riittää pitämään kuntoa yllä ja 10 000 askelta/pvä voisi jopa laihduttaa.. eli käytännössä joku 5km:n lenkki joka päivä, muistaakseni..
Kalomääriä olen laihduttajalle kuullut monia, mutta itsellä on käsitys 1200kcal/pvä laihduttaa terveellisesti eikä kroppa jää 'säästöliekille', jolloin ei kilot lähde mihinkään..
Itse laihdutin painonvartioiden pisteiden avulla vuosi sitten n. 10 kiloa, nyt muutama valitettavasti hiipinyt takaisin eikä lähde pois (johtuu elämäntilanteen muutoksesta), mutta silti koin nuo pisteet aikas helpoiksi kun ensin mietin mitä söin päivässä nykyään ja paljonko niistä tulee pisteitä, ja sit mietin miten voisin muuttaa hieman tottumuksia niin että päivässä kertyisi n. 20 pistettä. Säännöllinen ateriarytmi oli varmasti kaikista tärkein apu laihduttaessa, ja tietysti pienennetyt annoskoot!
Mutta tsemppiä sinulle terveelliseen painonhallintaan! Ja kysy lisää, jos vaikka haluat niitä pisteitä itsellesi!:)
Aurinkoista kesää!:)- väärää tietoa
se oli tuossa olet mitä syöt ohjelmassakin muun muassa toi että kyllä se on vähintään sen 10000 kun pitää olla. kuten tuossa ylhäällä joku jo toteskin. mieluummin sen 15000.
- ...
Minulla kuluu Polarin sykemittarin mukaan 250 kcal tunnissa kävelyssä. Painan 63 kg. Sinulla kuluu enemmän, koska painat enempi, ehkä 300 kcal tunnissa. Kävely on siitä nastaa että sitä voi tehdä pitkäänkin ilman että jalat kipeytyy. Viime kesänä kävelin 10 km:n lenkin. Olin ylpeä itsestäni. Nyt jaksan sekä kävellä että juosta sen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463347
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058