Mama nuudelit!?

dhfjhgk

Ovatko ne oikeasti niin vähäkalorisia kuin olen katsellut?

Kun niissä pienemmissä pakkauksissahan lukee takana, että 100g VALMISTA KEITTOA on 70kcal?

Meinaako se nyt sitten sitä, että siinä yhdessä 63g paketissa on kuitenkin paljon enemmän kaloreita, koska sehän turpoaa valmistuksessa ja näin myös paino helposti kasvaa moninkertaiseksi.

Vastatkaa pliis!

15

11655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neito_perho

      Ei ole niin vähäkalorisia! Huom. valmiissa keitossa 70kcal/100g. Eli liemi otetaan painoon mukaan. Yhdessä paketissa on ainakin 200 kcaloria. Tarkemman tuloksen saat kun lasket itse. Tee ohjeen mukaan keitto ja punnitse se.

    • laitetaan

      ohjeen mukaan 3,5dl (350g) vettä, eli 350 63g...
      Lopputulos oli muistaakseni lähemmäs 400 kcal/annos

      • sivusta seuraaja...

        entäs jos kun minä ainakin syön nuudelit niin että se ei ole keittoa vaan valutan liemen pois. eikös silloin tule vähemmän kaloreita? Ei kevyttä, mut vähemmän kuitenkin kaloreita?


      • '''''
        sivusta seuraaja... kirjoitti:

        entäs jos kun minä ainakin syön nuudelit niin että se ei ole keittoa vaan valutan liemen pois. eikös silloin tule vähemmän kaloreita? Ei kevyttä, mut vähemmän kuitenkin kaloreita?

        kaloreita on hankala laskea, sillä liemen mukana kyllä poistuu rasvaa. toisaalta sen rasvapussin voi jättää laittamattakin.. En usko että kalorimäärä kuitenkaan paljoa vähenee.


      • gfcfhfghgjhg
        ''''' kirjoitti:

        kaloreita on hankala laskea, sillä liemen mukana kyllä poistuu rasvaa. toisaalta sen rasvapussin voi jättää laittamattakin.. En usko että kalorimäärä kuitenkaan paljoa vähenee.

        Entäpä kun minä teen sillai, että käytän siitä pakkauksesta nimenomaan vain nuudelit? En ole ollenkaan käyttänyt kumpaakaan niistä pusseista. Ja sehän on kai sama, onko siinä 2dl vai 2l vettä, kun vedessä ei kaloreita ole? Eli mistähän saisi tietää, jos täällä ei kukaan tiedä, että paljonko niissä pelkissä nuudeleissa on kaloreita?


      • nuudelipuudeli
        gfcfhfghgjhg kirjoitti:

        Entäpä kun minä teen sillai, että käytän siitä pakkauksesta nimenomaan vain nuudelit? En ole ollenkaan käyttänyt kumpaakaan niistä pusseista. Ja sehän on kai sama, onko siinä 2dl vai 2l vettä, kun vedessä ei kaloreita ole? Eli mistähän saisi tietää, jos täällä ei kukaan tiedä, että paljonko niissä pelkissä nuudeleissa on kaloreita?

        Kyllä se suurin osa kaloreista tulee itse niistä nuudeleista, joten eivät ne nuudelit paljonkaan kevyempiä ole ilman maustepussin lisäämistä. Katsopa vaikka kaupassa myytävien mausteettomien vehnänuudeleiden tuoteselostetta, niin pääset varmaan aika lähelle totuutta, kuinka paljon niissä pikkupussien nuudeleissa on kaloreita/100g.

        Ja vielä helpompaa: osta iso pakkaus niitä maustamattomia nuudeleita, niin ei tarvitse olla epävarma kalorimäärän suhteen ja edullisemmaksikin tulee ostaa iso pakkaus. Tosin nuudelit ovat valkoista vehnää, joka ei ole mitenkään superterveellistä, joten syöpä joskus nuudeleiden sijasta tummaa spagettia tms. Niissä olisi edes vähän kuitua. Mutta toki jos syöt leipäsi moniviljana ja tummana, niin tuskin kuolet nuudelipussilliseen, jos et sellaista monta kertaa viikossa popsi :) Herkkunsa kullakin.


      • lksha
        nuudelipuudeli kirjoitti:

        Kyllä se suurin osa kaloreista tulee itse niistä nuudeleista, joten eivät ne nuudelit paljonkaan kevyempiä ole ilman maustepussin lisäämistä. Katsopa vaikka kaupassa myytävien mausteettomien vehnänuudeleiden tuoteselostetta, niin pääset varmaan aika lähelle totuutta, kuinka paljon niissä pikkupussien nuudeleissa on kaloreita/100g.

        Ja vielä helpompaa: osta iso pakkaus niitä maustamattomia nuudeleita, niin ei tarvitse olla epävarma kalorimäärän suhteen ja edullisemmaksikin tulee ostaa iso pakkaus. Tosin nuudelit ovat valkoista vehnää, joka ei ole mitenkään superterveellistä, joten syöpä joskus nuudeleiden sijasta tummaa spagettia tms. Niissä olisi edes vähän kuitua. Mutta toki jos syöt leipäsi moniviljana ja tummana, niin tuskin kuolet nuudelipussilliseen, jos et sellaista monta kertaa viikossa popsi :) Herkkunsa kullakin.

        Niin ja siis vedessähän ei ole kaloreja, ja ainakin Suomessa noiden ruokien pakkauksissa tulee ilmoittaa energia määrä kuiva-aineessa/100g ei valmiissa tuotteessa.


      • kyllä maistuu
        nuudelipuudeli kirjoitti:

        Kyllä se suurin osa kaloreista tulee itse niistä nuudeleista, joten eivät ne nuudelit paljonkaan kevyempiä ole ilman maustepussin lisäämistä. Katsopa vaikka kaupassa myytävien mausteettomien vehnänuudeleiden tuoteselostetta, niin pääset varmaan aika lähelle totuutta, kuinka paljon niissä pikkupussien nuudeleissa on kaloreita/100g.

        Ja vielä helpompaa: osta iso pakkaus niitä maustamattomia nuudeleita, niin ei tarvitse olla epävarma kalorimäärän suhteen ja edullisemmaksikin tulee ostaa iso pakkaus. Tosin nuudelit ovat valkoista vehnää, joka ei ole mitenkään superterveellistä, joten syöpä joskus nuudeleiden sijasta tummaa spagettia tms. Niissä olisi edes vähän kuitua. Mutta toki jos syöt leipäsi moniviljana ja tummana, niin tuskin kuolet nuudelipussilliseen, jos et sellaista monta kertaa viikossa popsi :) Herkkunsa kullakin.

        mä syön keskimäärin yhden nuudelin päivässä, ja olen tehnyt niin jo parin vuoden ajan enkä ole mihinkään kuollut, vaikka en mitään moni vilja leipiä popsikkaan ;D


      • adfafsdf
        kyllä maistuu kirjoitti:

        mä syön keskimäärin yhden nuudelin päivässä, ja olen tehnyt niin jo parin vuoden ajan enkä ole mihinkään kuollut, vaikka en mitään moni vilja leipiä popsikkaan ;D

        jaa että oikeen yhden nuudelin :P


    • hyvä laps..

      lue tuoteseloste tarkasti, eikö ne ole pelkkää rasvaa, vehnää ja n.8 eri säilöntä-ainetta..

      • gvhgkhj

        Satun pitämään nuudeleista :>


    • elämäntavat

      Jos haluaa laihtua, juo väh. puolen litran pullo vettä päivässä pikku siemaisuja sillon tällön. Käy väh. kolme kertaa viikossa salilla, harrastaen vuoron perään lihaskuntojuttuja (Bodypump) ja vaikka kuntopyörää (spinning), vähintään 45 treeni kerrallaan venyttely. Älä mätä naamaariin kuin vähän karkkia yhtenä päivänä viikossa ja jos syöt pullaa/pizzaa/ranskiksia (vain kerran viikossa), muista kuntoilla sen edestä. Katso muutenkin terveellisiä vaihtoehtoja, syö max 4 tunnin välein vähän, aterioiden välillä siis vaikka kourallinen viinirypäleitä ja pienennä ruokaannoksia keittoihin ja salaatteihin, ei normaali ihminen tarvii rekkamiehen annosta! Kyllä sinne väliin nuudelipussi mahtuu aterioiksi pari kertaa viikossa EIKÄ TARVII LASKEA KALOREITA! Ei sellaista nipottamista kukaan jaksa pitemmän päälle.

    • Näätäpää

      ihmiset, eikö se oo itsestäänselvyys että jos itse kuiva-aineessa on n. 70kcal niin jos siihen lisätään pelkkää vettä se pysyy samana? Huolimatta massasta, itse alkuperäinen rakenne aineelle ei muutu, vaan sitä ainetta itsessään on vain se 63 g huolimatta siitä veden määrästä(vaikka massa muuttuukin). Luonnollisesti, vedessähän on niin hurjasti kilokaloreita kuin 0,000000000!!!!! Mauste ei vaikuta paljon paskaakaan, jos laitat veteen mausteaineita niin ei vesi nouse kuin ehkä 20 kcal:iin. That's all.

      • bim10

        SE on itsestäänselvyys juu.. Mutta et tainnut nyt käsittää jutun pointtia.. Pakkauksen mukaan valmiissa KEITOSSA on kaloreita 70 / 100g. Eli eli olisi hauska tietää, miten tuo 100 g jakautuu nuudeleiden ja veden kesken. Tottakai kaikki (suurin osa) tuon 'keiton' kaloreista tulee nuudeleista (ja rasvamaustepussien sisällöstä). Mutta oleellista olisikin tietää, kuinka monta grammaa nuudeleita sisältyy tuohon 100 g keittoa. Eli, jos siihen sisältyy vain esim. 50 g nuudeleita, silloin 50 g nuudeleita on kaloreita n. 70 ja 100 g:ssa n. 140!! Että sillain!


    • Anonyymi

      Olis mielenkiintoista tavata se henkilö, jonka laihis kaatui nuudeleihin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe