lähiomaisen määrittely

hautajaisissa

lähiomaisella pääsääntöisesti nauha, ja muilla kortti. Käytännössä missä menee lähiomaisen raja? Kummisuhde = lähiomainen, tai onko soviliasta käyttää nauhaa.
Entä täti/Setä/eno??

3

5045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nauhaa?

Tarkoitatko kukkaseppeleessä? Kyllä niissä kaikissa on nauha. Veljeni hautajaisissa kyllä kaikilla oli kukissa nauha jonka jokainen luki sitten vuorollaan ja vei seppeleen haudalle.

• E81

niin että jokainen laittoi sen minkä tunsi helpoimmaksi lukialle, me halusimme nauhan vaikka siitä oli vaikeampi lukea.

Lähiomaiseksi sanoisin oma perhe, mummut, papat, tätien ja setien perheet.

meillä ollaan paljon tekemisissä niin nämä tuntuis minusta lähiomaisilta.

jos kummi ei ole kukaan noista, ei se minusta kuulu lähiomaisiin. Mutta jos se on ollut mukana jokapäiväisessä elämässä ja on sukua, niin voipi olla.

minun kummit eivät ole missään yhteydessä minuun, enintään kerran vuodessa jotain yhdestä kummistä kuulen, en sen enempää, joten ne ei todellaakaan ole esimerkiksi minulle lähiömaisia

• kuka vaan

Lähiomaisella tarkoitetaan vainajan leskeä,lapsia ja heidän lapsiaan,mummot ja vaarit,myös sisarukset lasketaan lähiomaisiin.Mutta nauhaa voi käytää kuka vaan,ei siinä ole mitään sääntöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe