No tervehdys!
Sellasta vaan kyselisin että miten jatkaa laiharia ja miten saisin viellä mahaa pienemmäksi? Nytkö on tullut aika alottaa urheilu? Mikä olis hyvä urheilu muoto tuohon "pakin" muokkaamiseen?
Olen 37v mies ja painan nyt 84kg! Jee! Helmikuun lopulla alotin dietin ja silloin elopaino oli 103 kg! Huh, aikalailla painoa. Täytyy sanoa että atkinsin dieetti on helpoin dieetti mitä ikinä on! Viellä varmaan pitäs tiputtaa sellanen 5-10kg mutta mikään rimpula en halua olla eli pitää sitä massaa kuitenkin olla jonkun verran! Vyötärö on jo kaventunut n.10 cm eli pakko ostella uusia kuteita mutta se ei haittaa kun näin hyviä tuloksia olen saavuttanut!
Heh, jos joku sai selvää kysymyksen ideasta ja vastaa niin kiitos hänelle!!! Tsemppiä kaikille atkinsin parissa. Se toimii oikeasti! :D
Miten jatkaa?
28
1698
Vastaukset
- kyselee
kerrotko lyhyesti mitä tuolla dietillä saa syödä esim 10 ruoka-ainetta ja mitä ehdottomasti ei...
- vähän esimerkkiä
SAA SYÖDÄ
liha
kala
kana
vihannekset
kananmunat
rasva
juustot
rahka
marjat
70% tai > tumma suklaa !
EI SAA SYÖDÄ
valkoiset jauhot
pasta
riisi
peruna
sokeri (karkit, leivonnaiset yms)
leipä (varsinkin vaalea)
einekset
kevyt tuotteet
sipsit yms - näyttää saa
vähän esimerkkiä kirjoitti:
SAA SYÖDÄ
liha
kala
kana
vihannekset
kananmunat
rasva
juustot
rahka
marjat
70% tai > tumma suklaa !
EI SAA SYÖDÄ
valkoiset jauhot
pasta
riisi
peruna
sokeri (karkit, leivonnaiset yms)
leipä (varsinkin vaalea)
einekset
kevyt tuotteet
sipsit ymssyödä lista!!!!! Olen vähän aikaa sitten aloittanut tonnikala/raejuusto kuurin. voinko siis korvata raejuuston ja tonnikalan hyvinmielin joskus rasvattomalla lihalla,pihvillä, kuivalla kalkkunalla. Onko mitään sallittua ruoka-ainetta kun tulee heikko olo? Kun ei hiilareita voi syödä?!
- Kiril
näyttää saa kirjoitti:
syödä lista!!!!! Olen vähän aikaa sitten aloittanut tonnikala/raejuusto kuurin. voinko siis korvata raejuuston ja tonnikalan hyvinmielin joskus rasvattomalla lihalla,pihvillä, kuivalla kalkkunalla. Onko mitään sallittua ruoka-ainetta kun tulee heikko olo? Kun ei hiilareita voi syödä?!
lihaa. Jos pidät hiilihydraatit minimissä, voit syödä maukasta lihaa ja pihviä jossa on rasvaa mukana mehevöittämässä. Samalla saat luonnollista rasvaa polttoaineeksi.
- neiti
Kiril kirjoitti:
lihaa. Jos pidät hiilihydraatit minimissä, voit syödä maukasta lihaa ja pihviä jossa on rasvaa mukana mehevöittämässä. Samalla saat luonnollista rasvaa polttoaineeksi.
että voi pitää vaikka sellaisen päivän että aamulla kurkkua ja tomaattia ja raejuustoa ja päivällä iso pihvi ja illalla vaikka kanamunia ja olisi kuitenkin oikeassa suhteessa nuo proteiinit ettei paino nouse? Tykkään herkutella kalkkunaleikkeellä sadas grammas 90kcl niin sekin on sallittavissa?
- Kiril
neiti kirjoitti:
että voi pitää vaikka sellaisen päivän että aamulla kurkkua ja tomaattia ja raejuustoa ja päivällä iso pihvi ja illalla vaikka kanamunia ja olisi kuitenkin oikeassa suhteessa nuo proteiinit ettei paino nouse? Tykkään herkutella kalkkunaleikkeellä sadas grammas 90kcl niin sekin on sallittavissa?
Itse syön joka aamu 2 kananmunaa ja päivällä pihviä, kanaa tai kalaa ja kasviksia, tomaatti/kurkkusalaattia. Illalla syön usein marjoja rahkan kanssa. En laske kaloreja lainkaan. Ainoa mitä seuraan on hiilihydraattien grammamäärät. Paino nousee vain lisäämällä turhia hiilihydraatteja, kuten perunaa, riisiä, leipää ja jauhotuotteita.
- syödä rasvaista
Kiril kirjoitti:
Itse syön joka aamu 2 kananmunaa ja päivällä pihviä, kanaa tai kalaa ja kasviksia, tomaatti/kurkkusalaattia. Illalla syön usein marjoja rahkan kanssa. En laske kaloreja lainkaan. Ainoa mitä seuraan on hiilihydraattien grammamäärät. Paino nousee vain lisäämällä turhia hiilihydraatteja, kuten perunaa, riisiä, leipää ja jauhotuotteita.
lihaa? Kun juuri söin kalkkunaa 180grammaa 125kcal ja raejuustoa ja tomaattia, mielestäni aika hyvä iltapala. Siis rahkaa vois kans syödä, voisko siihen laittaa vähäkalorista vadelmakeittoa,missä suhteessa? Haluan tosiaan painoa alas.
- Kiril
syödä rasvaista kirjoitti:
lihaa? Kun juuri söin kalkkunaa 180grammaa 125kcal ja raejuustoa ja tomaattia, mielestäni aika hyvä iltapala. Siis rahkaa vois kans syödä, voisko siihen laittaa vähäkalorista vadelmakeittoa,missä suhteessa? Haluan tosiaan painoa alas.
syödä rasvaista. Elimistö kuitenkin tarvitsee rasvaa polttoaineeksi, joten ei sitä syytä ole karttaa, joskin ei sitä tarvitse ahmiakaan. Katso sen vadelmakeiton tuoteseloste. Eikös niissä ole sokeria. Ei rahka tarvitse kuin lorauksen, koska muuten siitä tulee liian löysää. Sun iltapala oli aivan hyvä ja sopii vhh dieettiin erinomaisesti. Mä olen ollut jo 16 kuukautta vhh ruokavaliolla ja takaisin en vaihda.
- sanoisin
neiti kirjoitti:
että mikään ei ole yksinkertaista. VHHlla on melkein pakko pttaa selvää elintervikkeiden HH-pitoisuuksista.
- kokeilla
syödä rasvaista kirjoitti:
VHHta vai et?
- reilusti
kokeilla kirjoitti:
VHHta vai et?
alaspäin ja vähän katselin että tälläinen hiilarit pois ois ehkä hyvä, en siis edes tiedä kovin paljon aiheesta, mutta otan vastaan selkeää infoa, vasta kolmas päivä lähtee käyntiin. Mikä hedelmä on paras tässä hiilari "dietissä".
- siitä
reilusti kirjoitti:
alaspäin ja vähän katselin että tälläinen hiilarit pois ois ehkä hyvä, en siis edes tiedä kovin paljon aiheesta, mutta otan vastaan selkeää infoa, vasta kolmas päivä lähtee käyntiin. Mikä hedelmä on paras tässä hiilari "dietissä".
millaista VHHta aoit noudattaa.
Atkinsin aloituksessa hedelmiä ei syödä ollenkaan ja Montilla on vissiin lähes kaikki hedelmät sallittuja.
Jos et asiaa tunne, niin kannattaa tutustua asiaan jonkin kirjan avulla, vaikka Ilkan ja Varpun kirjan avulla (se on kuulemma hyvä).
Karppien sivulta löytyy myös ateriamatriisi, jonka avulla voi VHHta aloitella. - Kiril
reilusti kirjoitti:
vähähiilihydraattisimpia ovat melooni, avokado ja ananas. Itse suosin kotimaisia marjoja. Mulla on aina mustikoita, vadelmia ja karpaloita pakasteessa. Hedelmissä pitää muistaa, että niissä on yleensä sokeria. Pahimpia hedelmiä vhh mielessä ovat taateli, rusina, banaani ja viinirypäle.
- tarkan sivun...
siitä kirjoitti:
millaista VHHta aoit noudattaa.
Atkinsin aloituksessa hedelmiä ei syödä ollenkaan ja Montilla on vissiin lähes kaikki hedelmät sallittuja.
Jos et asiaa tunne, niin kannattaa tutustua asiaan jonkin kirjan avulla, vaikka Ilkan ja Varpun kirjan avulla (se on kuulemma hyvä).
Karppien sivulta löytyy myös ateriamatriisi, jonka avulla voi VHHta aloitella.No esim tänään olen syönyt 180grammaa kalkkunaa, naudan pihvi,tomaatti ja kurkkua ja iltapalaksi ajattelin Kirilin ohjeen mukaan syödä rahkaa,vadelmia ja vähän tyrniä, kaipaisko jotain vai pitäskö muuttaa?????
- linkki.
tarkan sivun... kirjoitti:
No esim tänään olen syönyt 180grammaa kalkkunaa, naudan pihvi,tomaatti ja kurkkua ja iltapalaksi ajattelin Kirilin ohjeen mukaan syödä rahkaa,vadelmia ja vähän tyrniä, kaipaisko jotain vai pitäskö muuttaa?????
http://karppaus.info/ruoto/numerot/05/02/index.php?sivu=ateriamatriisi
(vaikka olisit sen itsekkin löytänyt haulla)
En osaa oikein antaa neuvoja toisille, mutta tässä jotain miten itse toimin. Itse syön 3 kertaa päivässä ruokaa, jossa jokaisessa on n.150g jotain proteiini pitoista. Tuolla saan noin 100g proteiinia mikä on mulle aika sopiva. Kasviksia syön yleensä yli puoli kiloa päivässä, ja montaa eri sorttia päivän aikaan. Tällöin tulee ruokaa tarpeeksi ja pysyy monipuolisena ruokailut.
En tiedä paljon tuossa rahkassa on proteiinia, mutta itse syön sen n.35g prodea aterialla, joten sitä lisäisin tuohon iltapalaan, jollei rahkassa ole tarpeeksi. Nälkä tuntuu ainakin itsellä pysyvät parhaiten poissa kun joka aterialla on kasviksia, proteiinia ja rasvaa. Jos syön vähärasvaisia tuotteita, niin silloin lisään rasvaa jollain tavalla.
Tässä nyt jotain. Asia on kumminkin niin monitahoinen, että vaikea kirjoittaa mitään yleispätevää ja lyhyesti. Ota aikaa ja tutustu karppien palstaan. - .........
linkki. kirjoitti:
http://karppaus.info/ruoto/numerot/05/02/index.php?sivu=ateriamatriisi
(vaikka olisit sen itsekkin löytänyt haulla)
En osaa oikein antaa neuvoja toisille, mutta tässä jotain miten itse toimin. Itse syön 3 kertaa päivässä ruokaa, jossa jokaisessa on n.150g jotain proteiini pitoista. Tuolla saan noin 100g proteiinia mikä on mulle aika sopiva. Kasviksia syön yleensä yli puoli kiloa päivässä, ja montaa eri sorttia päivän aikaan. Tällöin tulee ruokaa tarpeeksi ja pysyy monipuolisena ruokailut.
En tiedä paljon tuossa rahkassa on proteiinia, mutta itse syön sen n.35g prodea aterialla, joten sitä lisäisin tuohon iltapalaan, jollei rahkassa ole tarpeeksi. Nälkä tuntuu ainakin itsellä pysyvät parhaiten poissa kun joka aterialla on kasviksia, proteiinia ja rasvaa. Jos syön vähärasvaisia tuotteita, niin silloin lisään rasvaa jollain tavalla.
Tässä nyt jotain. Asia on kumminkin niin monitahoinen, että vaikea kirjoittaa mitään yleispätevää ja lyhyesti. Ota aikaa ja tutustu karppien palstaan.Kiitos paljon tuo oli tosi hyvä linkki,selkeä. Mä olen syönyt tänään 180gr kalkkunaa,pihvin,tomaattia,kurkkua,rahka-marjoilla ja raejuustoa, on aika hutera olo,mitä voisin ottaa, olen juonut vettä kovasti..
- vasta aloittanut
......... kirjoitti:
Kiitos paljon tuo oli tosi hyvä linkki,selkeä. Mä olen syönyt tänään 180gr kalkkunaa,pihvin,tomaattia,kurkkua,rahka-marjoilla ja raejuustoa, on aika hutera olo,mitä voisin ottaa, olen juonut vettä kovasti..
niin olo voi johtua siitä. Ensimmäisen parin viikon aikana voi olla outoja tuntemuksia, mutta niiden pitäisi mennä ohitse. Vettä kannattaisi juoda ainakin 2l päivässä. Itsellä menee nesteitä n.3l päivässä ja hieman kahvia.
Proteiinia tuossa olisi minulle riittävästi, mutta rasvaa ilmeisesti ei. Vaikea tietysti sanoa, kun ei tiedä valmistustapoja ja tarkkoja määriä. Mulla meni eilen pr=150g/h=40g/r=120g, yleensä rasva ja prode on toisinpäin.
- oikeasti
No olisi hyvä, jos joku järkevä vastaisi tuohon kysymykseen !
Halauaisin myös tietää !!!!- monitahoinen
kysymys, joten yksinkertaisia vastauksia ei edes ole. KUn paino on selkeästi lasskenut, niin silloin on aika aloittaa ainakin kiinteyttävä liikunta.
- hmph..
atkinsin dieetti on varmaan helpoin dietti, samalla tuhoat verisuonesi ja sydämesi. silloin kun atkinsin dieetistä tuli muotivillitys nuoret työt alkoivat saada sydänkohtauksia.. ja omakohtaista kokemusta myös on sillä setäni kuoli sydänkohtaukseen oltuaan, ah niin terveellisellä, atkinsin dietillä. eli älkää hullutelko sen rasvan kanssa ja muistakaa kasvikset! ettei tule mitään ongelmia.. "oikein" käytettynä siis varmasti tehokas dieetti, mutta järkeä peliin! kyllähän sen nyt jokainen tietää ettei pelkkien kananmunien ja pihvien popsiminen ole terveellistä vaikka sillä laihtuisikin.
- Kiril
tuhoudu Atkinsilla, mutta jos runsailla hiilihydraateilla aiheutat tulehdusta suoniin niin niiden pinta vaurioituu ja ne tukkeutuu. Tutustu perusasioihin ensin ennenkuin kirjoitat soopaa. Ei kukaan syö Atkinsilla pelkkiä kananmunia ja pihvejä. Kasvikset ja marjat kuuluvat ruokavalioon myös. Eihän Atkinsilla jätetä pois muuta kuin jauhot, perunat, riisit, sokeri eli suurin osa turhista hiilihydraateista ja vatsantäytteistä.
- no niin
Kiril kirjoitti:
tuhoudu Atkinsilla, mutta jos runsailla hiilihydraateilla aiheutat tulehdusta suoniin niin niiden pinta vaurioituu ja ne tukkeutuu. Tutustu perusasioihin ensin ennenkuin kirjoitat soopaa. Ei kukaan syö Atkinsilla pelkkiä kananmunia ja pihvejä. Kasvikset ja marjat kuuluvat ruokavalioon myös. Eihän Atkinsilla jätetä pois muuta kuin jauhot, perunat, riisit, sokeri eli suurin osa turhista hiilihydraateista ja vatsantäytteistä.
ja monellako ylipainoisella on suonet kunnossa? faktoja kuitenkin ovat ne, että nuoret työt alkoivat saada sydänkohtauksia kuin atkins tuli maailmalle ja setäni kuoli oltuaan aikansa atkinsilla. näitä sinäkään et voi kiistää. ja niin kuin sanoin, se on varmasti toimiva dietti kunhan syö niitä marjoja ja kosviksia!! tarkoitus oli vain varoittaa siitä, että jos syö vain rasvaista lihaa yms. voi tulla ongelmia.
- Kiril
no niin kirjoitti:
ja monellako ylipainoisella on suonet kunnossa? faktoja kuitenkin ovat ne, että nuoret työt alkoivat saada sydänkohtauksia kuin atkins tuli maailmalle ja setäni kuoli oltuaan aikansa atkinsilla. näitä sinäkään et voi kiistää. ja niin kuin sanoin, se on varmasti toimiva dietti kunhan syö niitä marjoja ja kosviksia!! tarkoitus oli vain varoittaa siitä, että jos syö vain rasvaista lihaa yms. voi tulla ongelmia.
Kukaan ei ole kuollut Atkinsin dieettiin. Jenkeissäkään ei ole ollut yhtään oikeustapausta ja se jo on ihme siinä maassa. Eihän ylipainoisilla suonet ole kunnossa kun ovat pilanneet ne sokereilla ja hiilihydraateilla. Minulla olisi ollut jo sydäri, jos en olisi lopettanut hiilihydraattien syömistä. Snn verran korkealla oli verenpaine. Nyt 16 kuukautta vähähiilarisella ja hyvin menee eikä mitään ongelmia. Takaisin en vaihda.
- mikä pelle
Atkins ei ole kuuri, se on ruokavalio/elintapa.
Verisuonet ja sydän tuhoutuu enemmän kun noudattaa virallisterveellistä linjaa. Tästä löytyy tutkimuksia.
Rasva ei ole paha, vaan huonot hiilarit on. Sen tietää jokainen tutkija nykyään.
Et vissiin tiennyt että VHHlla kasvikset on suuressa osassa ja jopa Atkinsillakin on niin.
HEH. Iltalehti dietti on pelkää kananmunaa ja pihviä, Atkins tai VHH ei ole. Seiskastako olet nämä "totuudet" löytänyt? - olleet
no niin kirjoitti:
Atkinsin ruokavaliollla jos söivät vain rasvaista lihaa ja yms. Joten jos kertoisit millä RVlle ne olivat, niin ihmiset voisivat ehkä ymmärtää mistä on kyse.
- onnistuit?
siis 20 kiloa 2 kuukaudessa? miten onnistuit? etkö siis liikkunut lainkaan? paljonko söit päivän aikana? uskomatonta.. onnittelut!
- OhentunutMies
Heh, tulihan ahkeraa keskuskustelua! Hyvä vaan... Joo siis kun ei muutenkaan tee oikein mieli makeeta ni sokeri oli helppo jättää pois. Leipä oli vähän vaikeempi. Pastat, riisit ja potut oli taas helppoja! Olutta tuli juotuu jonkun verran aikasemmin mut sitä en oo maistanutkaan 2 1/2 kuukauteen. Muutamia kertoja on kyl tullu muuta vedettyä kunnolla! :) Kasviksia menee päiväs nykyään n.puol kiloo ja sen lisäks jotain sallittua eli lihaa, kalaa, lintua ja raejuustoa ym.
Niin ku joku sano ni nyt on vuorossa sit varmaan se kiinteyttävä osuus ja muutenkin liikunnan lisääminen. Sen pitäs olla suht helppoa ku hyvät ilmat houkuttelee ulos!
Joo, kaikki ihmettelee et kauan aion olla viel dieetillä mut ei mulla ole mikään kiire takas entiseen! Ei tää oo pelkkää rasvan syöntiä niinku monet luulee! Kun on katsonut KTLn sivuilta http://www.fineli.fi/ ruokien ja einesten ravintoarvoja ni huomaa mimmosta moskaa sitä on suuhunsa työntänyt! Ei ihme et miks egellä saa kaupasta kolme pikkuhampurilaista tai pienen pizzanreuhkan! No jatketaan viellä kohti kesää ja kesäherkkuja!
T:Minä
...Ai niin, löysin alottaessa tälläisen mainion sivun: http://kotisivu.mtv3.fi/pia.rantanen/atkins.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972