Heips
Haluaisin vaan kysästä, että tietääkös kukaan minkä ihmeen takia laihdutuslääkkeitä määrätään vaan todella ylipainoisille? Missä se raja menee ja millä perusteella..?
LAIHDUTUSLÄÄKE
6
868
Vastaukset
- koska
Laihdutuslääkkeet eivät ole mitään ihmedieettejä, eivätkä ne laihduta kuin taikaiskusta! Ne ovat erittäin voimakkaita, ja useita haittavaikutuksia aiheuttavia. Painoindeksin pitää yleensä olla yli 30 ja laihduttajan pitää muuten olla terve. Terveydentila varmistetaan lääkärissä ja laboratoriossa monin kokein. Lääkäri kertoo myös monet muut esteet, joiden vuoksi ei laihdutuslääkettä anneta.
Mikään oikotie onneen ei laihdutuslääke ole, vaan ne ovat osana kokonaisvaltaista painonhallintaohjelmaa, johon sisältyy tiukka ruokavalio ja liikunta. Terveydentilaa seurataan säännöllisin lääkärissä käynnein. Laihdutuslääke on aivan turha ja kallis keino, jos ylipainosta voi päästä eroon ns. normaalilla tavalla, liikkumalla ja ruokavaliolla.
Itse olen kohta 7 viikkoa käyttänyt laihdutuslääkettä ja painoni ei ole pudonnut sen enempää, kuin jos olisin ollut " normaalilla " laihdutuskuurilla. Minulle apu on ollut siinä, että opin koko ajan säännöllisiin ruokailutapoihin ja syömäni annoskoot ovat normaaleja. Lääke hillitsee mässäilyä ja ahmimista. Itselläni lääkkeen teho tuntui vähentyneen jo viiden viikon jälkeen.
Tarkoitukseni on vielä kokeilla vähän vahvempaa annostusta ehkä kuukauden verran. Sen jälkeen aion lopettaa ja selvitä normaalipainoiseksi ilman ihmedieettejä ja lääkkeitä. Moneen, moneen kertaan on tälläkin palstalla kerrottu, ettei oikotietä ole: syö vähemmän kuin kulutat, niin laihdut taatusti. Olen täysin samaa mieltä!- Tiedot(on)
Mikä oli sinulla painoindeksi, kun lääke määrättiin?
- pallo-
Tiedot(on) kirjoitti:
Minulle ei ole määrätty kyseistä lääkettä, mutta painoindeksini on 31
- painoindeksini
Tiedot(on) kirjoitti:
Painoindeksini oli 39. Nyt se on 35. Jos alkuperäisen kysymyksen esittäjällä on painoindeksi 31, eikä hän ole saanut laihdutuslääkettä, on syy jossain muualla. On monia sairauksia, jolloin ei voi laihdutuslääkkeitä käyttää. Kohonnut verenpaine riittää kieltoon, tai vakava syömishäiriö aiemmin. Ja monta muutakin syytä on. On vain hyvä, että lääkärit eivät anna vahvoja lääkkeitä vastuuttomasti. Neuvon edelleen kysymään lääkäriltä.
- siksittäjä
Mitäs luulet? Että voi olla taas järjen jättiläisiä liikkeellä. Mitäs jos ihan kokeilisit laihduttamista perinteisin konstein, vähemmän ja terveellistä ruokaa ja liikuntaa. Kyllä se tehoaa ihan samallatavalla oli ylipainoa enemmän tai vähemmän. Kaikkea ei katsos tässä elämässä saa helpolla...
- pallo-
Luuletko tosiaan, että en ole yrittänyt sitä perinteistä tapaa! Olen kamppallut syömisieni kanssa läpi pienen ikäni ja sairastan BEDIÄ ,että näin..Olisi kiva ettei tarttisi koko loppuikää enää ahmia. BTW KIITOS ASIALLISESTA KOMMENTISTA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829