Ajattelimpa tänne avata ketjun siitä miten ihmisillä on työkkärissä asionti sujunut.
Itse olen nyt 6 kuukautta jahdannut uutta työtä kissojen ja koirien kanssa, eikä ole vielä tärpännyt. Tänään sitten oli aika työkkärissä ja aikaa kului n. 20 min. Siinä sitten kerroin, että montako hakua on vetämässä, missä ja (ehkä) vakituinen vai määräaikainen. Virkailijakin totesi, että vaikka koulutusta ja kokemusta on sen verran, että haku alue ei ole kauhean kapea niitä paikkoja on ollut silti melko vähän auki. Kyllä se muodon vuoksi hieman kertoi ja kyseli jostain orjatyö vaihtoehdostakin johon sitten sanoin, että en näe mitään järkeä harjoitella niitä tehtäviä mitä osaa. Joten se asia jäi sitten siihen. Virkailijakin sanoi, että kun kerran ahkerasti paikkoja etsin ja haen on asiat siltä osin ihan mallillaan. Teki mieli sanoa, että ette viitsis mennä ylä asteille hieman valistamaan nuoria mille alalle kannattaa kouluttautua ja mille ei...
ELi kokonaisuudessaan itse en kokenut mitään ylimääräistä kyykytystä tai muutakaan asiatonta. Asiat otettiin ihan asioina eikä keljuiltu puolin tai toisin.
kerran työkkärissä...
6
1132
Vastaukset
- Jassulainen
Eipä ne tuossa 6 kuukauden työttömyyden jälkeen paljoa painosta, mutta kun olet tuplannut työttömyytesi, niin sinun näkemyksesi työharjoittelusta ei paina p*skan vertaa.
Nykyisin on työvoimatoimiston virkailijoiden asiattomat lausunnot loppuneet, kun on tullut tietoon, että jopa pienellä MP3-soittimella voi nauhoittaa käydyn keskustelun. Tulee muuttumaan mikäli työttömyytesi pitkittyy ja aika likimain 12 kuukauden tai viimeistään maagisen 500 päivän jälkeen alkaa olla pakko-osoituksia, jolloin ei enää kysellä haluatko mennä työharjoitteluun.
Vaihtoehdot ovat silloin todennäköisesti joko mennä harjoitteluun, joka tuntuisi vaikka kuin naurettavalta tai jäädä sitten ilman minkäänlaisia tukia.- 8-vuotta
Kahdeksan vuoden työnhakurupeaman aikana en kokenut minkäänlaista kyykytystä tai mitään 'pakko-osoituksia'.
Hankin eri mittaisia pätkiä. Kestoltaan 2pv - 1 vuosi.
Kerran ehdotettiin työnhaun opiskelua mutta katsottuaan tiedot mamma veti ehdotuksensa takaisin.
Kerran oli perustiedoissa paha virhe mutta ei siitä haittaa ollut.
Täysin hyödyttömäksi kyllä tunsin koko laitoksen, mutta aika harmitomaksi.
Onkin oma kysymyksensä että onko harmittomuus ja hyödyttömyys riittäviä olemassaolon perusteita??!!
- tyroneracer
siis mikä on ammattisi ?
- ap vastailee
Lyhyesti sanoen olen toimistotyöntekijä. Eli näillä tiedoilla ja taidoilla voi hakea jo yhtä sun toista kirjanpidosta sihteeriksi ja siltä väliltä. Osaamiseeni kuuluu myös myynti, mutta eipä entistä sihteeriä niihinkään hommiin ole kelpuutettu. Valitettavasti meitä on muutama muukin samassa tilanteessa mm. merkantit,merkonomit, tradenomit...
Eli jos täälä on nuoria joilla ei vielä ammattia ole, unohtakaa kauppis ja kauppakorkeat yms. Opiskelkaa jotain ihan muuta vielä kun siihen pystytte.
- Harmissaan
Minä olen ollut nyt hilikkua vaille 2 vuotta työtön. Moniin paikkoihin olen hakenut, mutta kun ei ole kokemusta tai muutakaan niin ei pääse. Pitäisi olla hiton hyvät suhteet joka paikkaan, että pääsisi töihin. Koulut olen käynyt, mutta kun ei se riitä. Näissä niin sanotuissa orjatöissä olen käynyt ja on ihan varmaa että yritän kaikin tavoi olla menemättä enään. Ei nimittäin ole kivaa työskennellä sellaisten kanssa jotka tienaa 1200-1800/kk kun itse saa vajaan 500 ekeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674