kerran työkkärissä...

miten muilla sujunut

Ajattelimpa tänne avata ketjun siitä miten ihmisillä on työkkärissä asionti sujunut.

Itse olen nyt 6 kuukautta jahdannut uutta työtä kissojen ja koirien kanssa, eikä ole vielä tärpännyt. Tänään sitten oli aika työkkärissä ja aikaa kului n. 20 min. Siinä sitten kerroin, että montako hakua on vetämässä, missä ja (ehkä) vakituinen vai määräaikainen. Virkailijakin totesi, että vaikka koulutusta ja kokemusta on sen verran, että haku alue ei ole kauhean kapea niitä paikkoja on ollut silti melko vähän auki. Kyllä se muodon vuoksi hieman kertoi ja kyseli jostain orjatyö vaihtoehdostakin johon sitten sanoin, että en näe mitään järkeä harjoitella niitä tehtäviä mitä osaa. Joten se asia jäi sitten siihen. Virkailijakin sanoi, että kun kerran ahkerasti paikkoja etsin ja haen on asiat siltä osin ihan mallillaan. Teki mieli sanoa, että ette viitsis mennä ylä asteille hieman valistamaan nuoria mille alalle kannattaa kouluttautua ja mille ei...
ELi kokonaisuudessaan itse en kokenut mitään ylimääräistä kyykytystä tai muutakaan asiatonta. Asiat otettiin ihan asioina eikä keljuiltu puolin tai toisin.

6

1101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jassulainen

Eipä ne tuossa 6 kuukauden työttömyyden jälkeen paljoa painosta, mutta kun olet tuplannut työttömyytesi, niin sinun näkemyksesi työharjoittelusta ei paina p*skan vertaa.

Nykyisin on työvoimatoimiston virkailijoiden asiattomat lausunnot loppuneet, kun on tullut tietoon, että jopa pienellä MP3-soittimella voi nauhoittaa käydyn keskustelun.

• Tulee muuttumaan mikäli työttömyytesi pitkittyy ja aika likimain 12 kuukauden tai viimeistään maagisen 500 päivän jälkeen alkaa olla pakko-osoituksia, jolloin ei enää kysellä haluatko mennä työharjoitteluun.
      Vaihtoehdot ovat silloin todennäköisesti joko mennä harjoitteluun, joka tuntuisi vaikka kuin naurettavalta tai jäädä sitten ilman minkäänlaisia tukia.

• 8-vuotta

Kahdeksan vuoden työnhakurupeaman aikana en kokenut minkäänlaista kyykytystä tai mitään 'pakko-osoituksia'.
        Hankin eri mittaisia pätkiä. Kestoltaan 2pv - 1 vuosi.
        Kerran ehdotettiin työnhaun opiskelua mutta katsottuaan tiedot mamma veti ehdotuksensa takaisin.
        Kerran oli perustiedoissa paha virhe mutta ei siitä haittaa ollut.

Täysin hyödyttömäksi kyllä tunsin koko laitoksen, mutta aika harmitomaksi.

Onkin oma kysymyksensä että onko harmittomuus ja hyödyttömyys riittäviä olemassaolon perusteita??!!

• tyroneracer

siis mikä on ammattisi ?

• ap vastailee

Lyhyesti sanoen olen toimistotyöntekijä. Eli näillä tiedoilla ja taidoilla voi hakea jo yhtä sun toista kirjanpidosta sihteeriksi ja siltä väliltä. Osaamiseeni kuuluu myös myynti, mutta eipä entistä sihteeriä niihinkään hommiin ole kelpuutettu. Valitettavasti meitä on muutama muukin samassa tilanteessa mm. merkantit,merkonomit, tradenomit...
        Eli jos täälä on nuoria joilla ei vielä ammattia ole, unohtakaa kauppis ja kauppakorkeat yms. Opiskelkaa jotain ihan muuta vielä kun siihen pystytte.

• Harmissaan

Minä olen ollut nyt hilikkua vaille 2 vuotta työtön. Moniin paikkoihin olen hakenut, mutta kun ei ole kokemusta tai muutakaan niin ei pääse. Pitäisi olla hiton hyvät suhteet joka paikkaan, että pääsisi töihin. Koulut olen käynyt, mutta kun ei se riitä. Näissä niin sanotuissa orjatöissä olen käynyt ja on ihan varmaa että yritän kaikin tavoi olla menemättä enään. Ei nimittäin ole kivaa työskennellä sellaisten kanssa jotka tienaa 1200-1800/kk kun itse saa vajaan 500 ekeä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5127
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3353
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3185
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2407
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      247
      1490
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      80
      1237
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      131
      1097
    Aihe