kerran työkkärissä...

miten muilla sujunut

Ajattelimpa tänne avata ketjun siitä miten ihmisillä on työkkärissä asionti sujunut.

Itse olen nyt 6 kuukautta jahdannut uutta työtä kissojen ja koirien kanssa, eikä ole vielä tärpännyt. Tänään sitten oli aika työkkärissä ja aikaa kului n. 20 min. Siinä sitten kerroin, että montako hakua on vetämässä, missä ja (ehkä) vakituinen vai määräaikainen. Virkailijakin totesi, että vaikka koulutusta ja kokemusta on sen verran, että haku alue ei ole kauhean kapea niitä paikkoja on ollut silti melko vähän auki. Kyllä se muodon vuoksi hieman kertoi ja kyseli jostain orjatyö vaihtoehdostakin johon sitten sanoin, että en näe mitään järkeä harjoitella niitä tehtäviä mitä osaa. Joten se asia jäi sitten siihen. Virkailijakin sanoi, että kun kerran ahkerasti paikkoja etsin ja haen on asiat siltä osin ihan mallillaan. Teki mieli sanoa, että ette viitsis mennä ylä asteille hieman valistamaan nuoria mille alalle kannattaa kouluttautua ja mille ei...
ELi kokonaisuudessaan itse en kokenut mitään ylimääräistä kyykytystä tai muutakaan asiatonta. Asiat otettiin ihan asioina eikä keljuiltu puolin tai toisin.

6

1132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jassulainen

      Eipä ne tuossa 6 kuukauden työttömyyden jälkeen paljoa painosta, mutta kun olet tuplannut työttömyytesi, niin sinun näkemyksesi työharjoittelusta ei paina p*skan vertaa.

      Nykyisin on työvoimatoimiston virkailijoiden asiattomat lausunnot loppuneet, kun on tullut tietoon, että jopa pienellä MP3-soittimella voi nauhoittaa käydyn keskustelun.

    • Tulee muuttumaan mikäli työttömyytesi pitkittyy ja aika likimain 12 kuukauden tai viimeistään maagisen 500 päivän jälkeen alkaa olla pakko-osoituksia, jolloin ei enää kysellä haluatko mennä työharjoitteluun.
      Vaihtoehdot ovat silloin todennäköisesti joko mennä harjoitteluun, joka tuntuisi vaikka kuin naurettavalta tai jäädä sitten ilman minkäänlaisia tukia.

      • 8-vuotta

        Kahdeksan vuoden työnhakurupeaman aikana en kokenut minkäänlaista kyykytystä tai mitään 'pakko-osoituksia'.
        Hankin eri mittaisia pätkiä. Kestoltaan 2pv - 1 vuosi.
        Kerran ehdotettiin työnhaun opiskelua mutta katsottuaan tiedot mamma veti ehdotuksensa takaisin.
        Kerran oli perustiedoissa paha virhe mutta ei siitä haittaa ollut.

        Täysin hyödyttömäksi kyllä tunsin koko laitoksen, mutta aika harmitomaksi.

        Onkin oma kysymyksensä että onko harmittomuus ja hyödyttömyys riittäviä olemassaolon perusteita??!!


    • tyroneracer

      siis mikä on ammattisi ?

      • ap vastailee

        Lyhyesti sanoen olen toimistotyöntekijä. Eli näillä tiedoilla ja taidoilla voi hakea jo yhtä sun toista kirjanpidosta sihteeriksi ja siltä väliltä. Osaamiseeni kuuluu myös myynti, mutta eipä entistä sihteeriä niihinkään hommiin ole kelpuutettu. Valitettavasti meitä on muutama muukin samassa tilanteessa mm. merkantit,merkonomit, tradenomit...
        Eli jos täälä on nuoria joilla ei vielä ammattia ole, unohtakaa kauppis ja kauppakorkeat yms. Opiskelkaa jotain ihan muuta vielä kun siihen pystytte.


    • Harmissaan

      Minä olen ollut nyt hilikkua vaille 2 vuotta työtön. Moniin paikkoihin olen hakenut, mutta kun ei ole kokemusta tai muutakaan niin ei pääse. Pitäisi olla hiton hyvät suhteet joka paikkaan, että pääsisi töihin. Koulut olen käynyt, mutta kun ei se riitä. Näissä niin sanotuissa orjatöissä olen käynyt ja on ihan varmaa että yritän kaikin tavoi olla menemättä enään. Ei nimittäin ole kivaa työskennellä sellaisten kanssa jotka tienaa 1200-1800/kk kun itse saa vajaan 500 ekeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe