Karmea hammaslääkäripelko.Järkyttävässä kunnossa oleva purukalusto,varmaan tuhat reikää,pahat viisaudenhampaat jne.Mitä maksaa nukutuksessa tehty turparemontti Helsingissä, onks kellään tietoo?Ja tehdäänks niitä ihan noin vaan?Tai jos meneekin ihan normaaliin hammaslääkäriin ni antaaks ne rauhottavia?Pelko on niin kova että oksennan jos ajattelenkin......
hampaiden hoito nukutuksessa
21
35511
Vastaukset
- Poison
Hoida hampaat kuntoon niin niitä tekareita ei välttämättä vielä tuon ikäisenä tarvitse. Voit pyytää esilääkitystä, kunhan muistat mainita hammaslääkärille tästä hyvissä ajoin sillä se täytyy ottaa puoli tuntia ennen operointia. Sitten on tietysti puudutuspiikit, joita suosittelen suuremman remontin kohdalla erityisesti. Hintaahan tuolle tulee, mutta jos otat periaatteeksi että hoidat nyt kerralla kuntoon ja alat sen jälkeen pitämään hyvää huolta hampaista, niin ei tarvitse siellä hammaslääkärissä jatkuvasti käydä - tulee pitkällä tähtäimellä halvemmaksikin.
- terve hoidettu suu
kannata raahautua sinne hammaslääkärille ja esittää nuo samat kysymykset siellä. et varmaan ole ainoa joka pelkää sinne menemistä. täältä saa harvoin kunnollisia vastauksia. ja ajattele miten tekareihin päädytään? ensin sinulta revitään kaikki jäljellä olevat hampaat s....a. se on jo erijuttu kun muutaman reijän paikkaaminen tai jurihoito.eli hakeudu hoitoon!!!!
- H-peikko 27v
Mulla tää hammaslääkärin välttely on vaan tullut kaikkien sadan muun ongelman mukana.
Tuli vaan niin paha olo kun katsoin kaiken paskan määrää suussa ja yksinkertaisesti pakotin itseni soittamaan lekurille.
2 viikon päästä "pääsee" remontoimaan.
Aina ollut aika heikot leegot ja se näkyy nyt. Pahinta on kun nyt on käynyt todella tutkimaan hampaitaan ja lisää vaan jotain mätää tuntuu löytyvän joka puolelta.
Onneks sentään on yhtä vaille hampaat tallella, mutta kyllä pelottaa ja ennenkaikkea hävettää kun on pitänyt päästää omat pikku hamposet tähän kuntoon. Viisareita en kyllä anna repiä kun ne ei hirveesti paina. Mä ajattelin että olen jotenkin todella sairas kun en ole mennyt hoidattamaan hampaitani mutta kyllä tuntuu muillakin olevan samoja ongelmia.
Halusin vaan kirjottaa sulle jonkunlaisena lohdutuksena että saat sen lääkärin varattua.
Hinnoista en osaa sanoa mutta kyllä sinä sen nukutuksen saat "tosta vaan" kun kysyt sitä. Se ei ole mitenkään erikoista, nukutuksessa voidaan maratonmaisesti vetää iso liuta pahimpia paikkoja kuntoon putkeen. Myös ilokaasua ja jonkunlaista kevytnukutusta on mahdollisuus saada.
Ei me tässä iässä mitään tekareita oteta, eihän? Kun mä oon tästä selvinnyt niin kuuraan hampaita tosissaan ja käyn tarkastuksessa vaikka puolen vuoden välein. Tosi paskat hampaat, muttei enää kauan. Tsemppiä sulle.- H-peikko 27v
Mikä per**le mun hampaissa on kun niitä ei koske ikinä ja mikään?
Hammas josta ei oo enää kun pienet rippeet alkoi hajoamaan hampaiden välistä ja sitten yks kaks yhtenäpäivänä ns. romahti noin puolet siitä, ja ulospäin ei tietty näkynyt juuri mitään ennen sitä.
Vi*tu kun olisi ollut hampaat edes kipeät niin ne olisi joutunut hoidattamaan ajoissa.
- Ansu
Oletko ajattellut esim. sedaatiota. Se on eräänlainen kevytnukutus, josta ei jää mikään hirveä olo. Samalla kertaa voidaan tehdä paljon toimenpiteitä huomaamattomasti. Monella on siitä hyviä kokemuksia.
- hammashoitoon
Sedaatio (kevytnukutus) on lisäksi halvempi kuin yleisanestesia.
Makaat mukavasti hoitotuolissa ja hampaitasi hoidetaan, mutta hoidon jälkeen et muista oikeastaan mitään hoitotilanteesta. Et myöskään pelkää. Hoidon jälkeen tarvitset saattajan kotimatkalle. Todellakin voidaan tehdä paljon toimenpiteitä yhdellä kerralla.
Sedaatiossa tapahtuvaa hammashoitoa lienee saatavissa useimmilla isoilla hammaslääkäriasemilla.
- lystiä
Oman hammasasemani hinnaston mukaan pelkkä nukutushoito maksaa 1000 tuhat euroa,johon ei saa
Kela-korvausta.Itse toimenpiteet mukaanlukien ollaan varmaan jo tuhansissa euroissa.- .......
tuhansia maksa??? täällä keskipohjanmaalla yksityisellä tulis 5hampin ottoa joista yx tosi pahalla paikalla (kasvaa vaakasuoraan) ja sen lisäx n.6hampin paikkaus..500eur..mut jos saa lähetteen sairaalan ham.polille hinta 400eur.siis anestisiassa...
- Nyt pamahti!
....... kirjoitti:
tuhansia maksa??? täällä keskipohjanmaalla yksityisellä tulis 5hampin ottoa joista yx tosi pahalla paikalla (kasvaa vaakasuoraan) ja sen lisäx n.6hampin paikkaus..500eur..mut jos saa lähetteen sairaalan ham.polille hinta 400eur.siis anestisiassa...
Mites se nyt sairaalan suupolilla 400 euroo. ei pidä paikkaansa. Itse olen myös hammaspolin nukutuksessa sun muussa käynyt mutta lasku oli jotain alle 100 euroa.
- diina88
Nyt pamahti! kirjoitti:
Mites se nyt sairaalan suupolilla 400 euroo. ei pidä paikkaansa. Itse olen myös hammaspolin nukutuksessa sun muussa käynyt mutta lasku oli jotain alle 100 euroa.
mitä ihmettä. missä tällästä hintaa muka. ite työtön ja parikymppinen. haluaisin hampaat kuntoo mut ollu koko iän niin törky kammo et oon repiny mielummin ite hampaita suusta ja kestäny vuosia kipua ja vihlontaa kun menny hammaslääkärin. sama edelleen. nukutukseen tai omankädenkautta. älkää te vaivautuko valittaa jotka ette tiedä pelosta mitään
- *TheRoad*
diina88 kirjoitti:
mitä ihmettä. missä tällästä hintaa muka. ite työtön ja parikymppinen. haluaisin hampaat kuntoo mut ollu koko iän niin törky kammo et oon repiny mielummin ite hampaita suusta ja kestäny vuosia kipua ja vihlontaa kun menny hammaslääkärin. sama edelleen. nukutukseen tai omankädenkautta. älkää te vaivautuko valittaa jotka ette tiedä pelosta mitään
" Vi*tu kun olisi ollut hampaat edes kipeät niin ne olisi joutunut hoidattamaan ajoissa. "
Niinpä... Mun hammaslääkäri totesi kerran, että "voi kunpa kaikilla ihmisillä tulisi heti hirveät hammaskivut, kun on pienikin reikä, niin tulisivat ajoissa hoidattamaan!" ;)
" mitä ihmettä. missä tällästä hintaa muka"
Sairaalan hammaspolilla maksaa jotain 90 euroa suunnilleen. Hinta on sama IV-sedaatiossa kuin yleisanestesiassakin tehdyissä hoidoissa. Täytyy vaan saada lähete tk hammashoitolasta ensin. Kun pelkää tarpeeksi niin pitäisi onnistua lähetteen saaminen. Itse olen saanut lähetteen ja olisin saanut toisenkin kerran.
- rahastuksen meininki
Kyllä hampaasi saadaan kuntoon ilman nukutuksia. Nukutuksesta on tullut vain rahastuskeino. Kyllä ne hoidot hoituu ilman nukutuksia. Mene vain vastaanotolle. Pelko on keksitty hyväksi keinoksi rahastaa potilaita. Itse en ole ikinä pelännyt, mutta nyt kun tutkimukset osoittaa että lähes jokainen pelkää, niin olen itsekin jo ihan kammoinen ja hampaani on hoidattamatta jo vuosien takaa. En tuntenut ikinä kouluaikana enkä lapsena kammoa toimenpiteisiin, mutta nyt on!
- Oral
Nukutuksen hinta esim. Hammassairaala Oralissa on 380€/h, kaksi tuntia 700€ jne.. Kelalta saa takaisin noin 50€, riippumatta nukutuksen kestosta. Sedaation hinta on sama.
Lisäksi tulevat toimenpiteiden hinnat.
Tarkemman hinta-arvion saat kun käyt tarkastuksessa, jossa tehdään hoitosuunnitelma ja saat hinta-arvion. Silloin ei vielä tehdä mitään ja tarkastukseenkin saat esilääkityksen niin halutettasi. Pelosta kannattaa mainita jo varatessasi aikaa niin sinulle voidaan valita "sopiva" hammaslääkäri joka on rauhallinen, helläkätinen ja osaa suhtautua hyvin pelkopotilaisiin. Lääkäreillä kun jokaisella on vähän eri tyylinsä. :) - mainonta
Oral kirjoitti:
Nukutuksen hinta esim. Hammassairaala Oralissa on 380€/h, kaksi tuntia 700€ jne.. Kelalta saa takaisin noin 50€, riippumatta nukutuksen kestosta. Sedaation hinta on sama.
Lisäksi tulevat toimenpiteiden hinnat.
Tarkemman hinta-arvion saat kun käyt tarkastuksessa, jossa tehdään hoitosuunnitelma ja saat hinta-arvion. Silloin ei vielä tehdä mitään ja tarkastukseenkin saat esilääkityksen niin halutettasi. Pelosta kannattaa mainita jo varatessasi aikaa niin sinulle voidaan valita "sopiva" hammaslääkäri joka on rauhallinen, helläkätinen ja osaa suhtautua hyvin pelkopotilaisiin. Lääkäreillä kun jokaisella on vähän eri tyylinsä. :)Älä tyydy ensimmäiseen hintatietoon mitä sinulle sanotaan, vertaile. Kokemukseni mukaan Oral ei halvemmasta päästä.
- juossut
Kyllä selviää hyvin ilman nukkumattia, itse nyt tullut ravattua yli kolme kuukautta korjauttamassa hammaskalustoa, lasku kaikesta nyt noin 1000 euroa Kelan korvauksen jälkeen.Nukutuksessa olisi varmaan kulunut ainakin 4-5 tuntia ja lasku olisi ollut ainakin 1500 euroa suurempi. Aikaa tietysti siinä ravaamisessa kuluu, mutta samalla olen pystynyt hankkimaan paljon uutta tietoa hampaista ym jutellessani mukavan hampilääkärin kanssa. Enkä ymmärrä miten paikkojen sovittaminen nukutuksessa oikein onnistuisi. Ja olen sen verran utelias että haluan olla tietoinen mitä minulle tehdään. Kivuliasta ei juuri ole ollut, lähinnä vain vähän epämiellyttävää joskus.
- KS
No, en tuntenut minäkään ennen minkäänlaista hammaslääkäri pelkoa, kunnes kaksi viisaudenhammastani yritettiin poistaa kivun ja tuskan aikana. Mutta kappas kummaa ne ei 2h yrittämisen ja hammaslääkärien vaihdostakaan suopstuneet lähtemään. Rikkonainen hammas oli sitten suussa viikon. Ja kirurgisesti poistettiin.
- mko
Viimeviikolla olin 4,5h nukkumatin luona. Kaikki hoidettiin kerralla ja hienosti. Kustannustahan siitä tuli, mutta eipä tartte enää sinne mennä, kun tikinpoistoon. Niin mitä se maksaa, 2600 meni tätä nykyajan valuuttaa. Jos pelkää, niin tarkastukseen vaan, kyllä ne siellä kertoo mikä on kustannusarvio.
- Rouva Turhapuro
se olisi hoidattaa hampaansa nukutuksessa,jos ei pelkäisi myös nukutusta kuten minä.Vieläkään en ole uskaltanut varata aikaa hammashoitoon.
Tarvitsisin jotain tosi vahvoja lääkkeitä jo monta päivää aikaisemmin ,jotta uskaltaisin mennä.Mutta hammaslääkäri antaisi vain Diapamia,jota käytän muutenkin ja tiedän se yksistään riittäisi.Enkä tiedä,mistä niitä saisi. - Rouva Turhapuro
Rouva Turhapuro kirjoitti:
se olisi hoidattaa hampaansa nukutuksessa,jos ei pelkäisi myös nukutusta kuten minä.Vieläkään en ole uskaltanut varata aikaa hammashoitoon.
Tarvitsisin jotain tosi vahvoja lääkkeitä jo monta päivää aikaisemmin ,jotta uskaltaisin mennä.Mutta hammaslääkäri antaisi vain Diapamia,jota käytän muutenkin ja tiedän se yksistään riittäisi.Enkä tiedä,mistä niitä saisi.Mutta hammaslääkäri antaisi vain Diapamia ja tiedän,että se EI yksistään riittäisi.
- pelkuri kans
pyydä että saat rauhottavaa, mene ilokaasuhoitoon tai pyydä nukutukseen, mut elä nyt tekareita vielä mee ottaan :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673498- 152206
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2241522Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701261- 441231
- 371141
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381083Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361041Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.411020- 471014