Doven mainosnaiset

minäitse

Olette varmaan nähneet doven mainoksia telkussa ja lehtien sivuilla. Siinä ei niin hoikat naiset ovat mustissa alusvaatteissa, mainostavat kait suihkusaippuaa ja hieman ruskettavaan kosteusvoidetta.
Mitä miehet olette mieltä heidän kropista?

Olin ulkomailla talven ja siellä oli ihan samat mainokset ja oliskohan cosmossa tms ollu jonkun naisen kirjotus missä sanoi, että kun oli kysynyt miespuolisilta kavereilta mielipiteitä niin yksikään ei ollut ihaillut/tuntenut vetoa näihin "tavis"kroppaisiin.

30

4270

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Serpico

Siinä joukossa on pari mukavan näköistä, muistaakseni. Voi olla että olen sitten friikki.

• SimStim

meitä friikkejä on ainakin kaksi.

• Ja pakaroiden levitys

Tai voi olla että olet androgyyni friikki. Kuvasta päätellen kukin voi päätellä itse.

• Serpico
        Ja pakaroiden levitys kirjoitti:

Tai voi olla että olet androgyyni friikki. Kuvasta päätellen kukin voi päätellä itse.

Jokainen voi päätellä. Hauskoja päiväunelmia. :D

• one

jaa vai että mies on friikki jos tykkää pyöreemmästä... oon ite 160/63 pulleroinen ja parhaillani tiukalla dietillä että kesäks sais painoa pois.

• Muistaakseni siinä mainoksessa oli (ainakin osa) mukavan näköisiä naisia.

• Nainen25

En itsekään tuntisi vetoa vastaavanlaisiin miehiin. Mutta sehän siinä ei kai olekaan pääasia, vaan se, että jokainen iho on kaunis(?) ja nimenomaan halutaan korostaa tavallista naisellisuutta. Ja tuo, jos jokin alkaa olla tavallista yhä yleistyvimmillä jenkkakahvoilla...

• Kolli Kellinen

Käsittääkseni kyseinen mainos on laadittu tarkoituksella nimenomaan epäseksikkääksi ja siinä on tavoiteltu luonnollisuutta ("jokainen vartalo/iho on kaunis").

En siis minäkään sanoisi, että Doven mainos on kiihottava, mutta kauniita ne naiset silti ovat ja paljon mielenkiintoisempia kuin normaalimainosten kiiltokuvamaiset ja epäluonnolliset mallit.

Mielestäni Doven mainos on hyvä; se pistää katsojan huomaamaan, että jokainen kroppa on tosiaankin luonnon taideteos ja kaunis sellaisenaan, kaikkine "puutteineenkin".

• sixpakkim

pari ihan kivaa mutta se löllömaha ihan karsee

• beo

:halaakaikkia:

• pim

pyöreitä??
        Ainakin tuosta pikkukuvasta näyttävät ihan hoikilta kaikki. En käsitä näitä nykyajan kauneusihanteita! Sittenkö nainen on kaunis kun on anoreetikon laiha? Pelkkää luuta ja nahkaa??

Tai ehkä kihisen raivosta vain siksi, että poikaystäväni kyttää kilojani fanaattisesti (olen 169/62) vaikka ei omasta mielestäni olisi aihetta.

• beo
        pim kirjoitti:

pyöreitä??
        Ainakin tuosta pikkukuvasta näyttävät ihan hoikilta kaikki. En käsitä näitä nykyajan kauneusihanteita! Sittenkö nainen on kaunis kun on anoreetikon laiha? Pelkkää luuta ja nahkaa??

Tai ehkä kihisen raivosta vain siksi, että poikaystäväni kyttää kilojani fanaattisesti (olen 169/62) vaikka ei omasta mielestäni olisi aihetta.

Kyttää Sun kiloja ? Täähmitähäh ? Onko sillä lainkaan tilannetajua, empaattisuutta, korrektia käytöstä ? Eipä ihme jos Kihiset.

Toi mallien anorektisuus on joskus raivostuttavaa; omat tyttäret oli välillä laihiksella vaikka kiloja ei ollut liikaa, ei läheskään liikaa.

• ne naiset

näyttävät paremmilta kuin anorektiset mallitipuset.

• ....

sulla vaihtoehdot vähissä..
        Olisko vaikka jotain noiden väliltä...

• sama
        .... kirjoitti:

Ne daamit ei ole lihavia vaan normaalipainoisia ja mallitypyt taas.. ei voisi vähempää kiinnostaa luiden kalahtelu kesäyössä.

• varaa valita välistä
        .... kirjoitti:

Sillä kuuluu itse siihen mäyräkoira-kasvattamoon.

• minäitse

Mitä muuten luulette että kyseiset neidot painavat tai heidän paino/pituus -suhde? Musta tuntuu että ainakin ne uudet mainoskasvot (ruskettavan voiteen) ovat tuossa bmi taulukossa normaalin ylärajoilla, mutteivat kuitenkaan lievästi ylipainoisia.

• Rouva67

Onpa mukava lukea, ettei täällä virtuaalimaailmassakaan kaikki miehet vaadi naisen olevan 180 senttinen, 40 kiloinen ja min. DD-rintainen, näin liioiteltuna ;)
      Mun mielestä on ihan hyvä, että mainoksissa käytetään "taviksiakin", suurin osa meistä kun kuitenkin sellaisia on.

• DolphiN74

Kiva lukea että ainakaan ihan kaikki miehet ei ihannoi jotain aneemisia anorektikkoja. Totuuden nimissä pitää sanoa, että kaikki eivät tietenkään ole umpilaihoja omasta tahdostaan, vaan joskus siihen umpilaihuuteen voi olla joku syykin. Ja sama pätee tietysti myös pyöreyteen.

Nimim. ihana täyteläinen ja naisellinen nainen ;)

• beo

mutta makuja on monia: yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Vaikka miehillä on putkiaivot niin ne ei kuitenkaan kaikki ajattele samalla tavalla :kuiskaaetteimiehetkuule:

Mun miesmaku on enempi semmonen kirveelläveistetyn tapanen. Mä en oo koskaan pitänyt liian kauniista tai standardikomeesta mihen ulkonäöstä. Sit taas joskus joku mies on ruvennut näyttämään "komeelta" kun on tutustunut siihen paremmin.

Ihmisen mieli on ihmeellinen !?

• ...

Umpilaihuuteen on yleensä syynä psyykkiset ongelmat. Umpilihavuus useimmiten on vain pelkästä laiskuudesta kiinni, joissain tapauksissa lääkityksestä.Ilmeisesti jotkut eivät vain ymmärrä, että vähemmällä liikunnalla, mutta terveillä elämäntavoilla, säästäisi läskiä reilusti.

Mukavaa, että olet sinut itsesi kanssa. Mutta yleensä mainosten (alusvaatekuvienkin) naiset ovat kaukana aneemisista anorektikoista. Ne kuvaavat vartaloa terveimmillään. Tulevaisuutta ajatellen tervejärkistä olisikin, että miehet jatkossakin ihannoivat hoikkia, ehkä sillä vältetään nämä tällä hetkellä ällöttävät katukuvat.

Nimim. Terve, hoikka, naisellinen ja kiinteä nainen

• tyttö__

Niinkuin Kolli Kellinen sanoi, ne mainokset on tehty näyttämään epäeroottisilta. Naiset ovat luonnollisessa tilassa ilman seksikkäitä alusvaatteita ja poseerauksia. Vartalo sivuseikka. Niille olisi voinut laittaa seksikkäät alusvaatteet ja olisivat voineet poseerata seksikkäästi ja ilme hekumallisena, sitten asia olis iha toinen...

• Rowen82

...heillä on ihan hyvät kropat. Tyypillinen mallinvartalo on minusta liian laiha, joten sellainen ei herätä minussa mitään ihailua.

• Naisensa mies

Hän on lihava mutta ihana!
        On muuten jonkinverran mua painavampi ja aika paljon lyhyempi, eikä yhtään haittaa ainakaan minua.
        Mainosten naiset olkoot mitä vaan.
        Tärkein ihmisestä löytyy sisäpuolelta!

• '''''''''''''

mies kommentoi juuri tuota mainosta kaupungilla. Sanoi, että varmaan tehoaa paremmin kuin perinteiset vastaavat mainokset. Mut henk.koht hän ei kauheesti tykkää niistä vartaloista, yhtä lukuunottamatta. Noo, onhan se ollu aina tiedossa että mies tykkää sirosta ja hoikasta (vaikuttaa suojeluviettiin esim.). Luonnolliset painonmuutokset (esim raskaus yms) tietenkin ok, mistä sitä tietää vaikka mäkin näyttäisin ihan eriltä 20 vuoden päästä.

Luulen, että kun kyseessä on tuntematon mainoksen ei-niin-hoikka nainen, ei se välttämättä aiheuta suurenmoista vetoa. Mutta jos rakkalla on sama kroppa, ni tottakai sen näkee eri tavalla.

Riippuu missä päin mualimaa olet ollut, esim Ranskassa ihannoidaan yleisesti hoikkia naisia, Brasiliassa taas kunnon peba on plussaa :)

• orange-x

pullukoitahan ne näyttää olevan... Höllyviä vatsoja, pakaroita, reisiä. Eräs jäi kyllä mieleen, kaunis nuori hoikka nainen jolla oli maailman merkillisin arpi rintalastan alla.

Doven kampishan on vastaisku laihuutta ihannoiville ja se on tehty yhteistyössä Syömishäiriöliiton (tai joku vastaava) kanssa. Pointtina siinä on että nuoret tajuaisivat että jokainen vartalo on kaunis ja laihuusihanne on epätervettä. Syömishäiriöitten lisääntyessä kampanja on ihan sinänsä ihan ok, mutta aika paljon tarvitaan muutakin jotta naiset lakkaisivat tuijottamasta/ihannoimasta median luomaa käsitystä ihannevartalosta joka on anorektisen laiha.

En ole oikea ihminen varmaankaan arvioimaan miten kampanja toimii - nainen kun on päättänyt pysyä laihana niin ei siinä Doven kampikset paljon paina.

• ...

Olisivat ihan kivoja, jos laihduttaisivat pikkuisen.

Mitä?

• ...

Kun tuo keskivartalolihavuus, jossa sisäelimet ovat rasvan pauloissa, on sitä vaarallisinta tyyppiä nykytiedon mukaan.

Turha siis lähteä ottamaan mainoksen malleista mitään uutta nollapistettä suhteuttaa kilojaan niihin hyvillä mielin. Useat noista naisista ovat käsittääkseni (maskeerauksen ja kuvaparantelun jäljiltä) n.25-30- vuotiaita. Heidän siis tulisi omata terve vartalo.

Kampanja toimii kyllä siltä osin, että on tervettä esitellä muunkinlaisia vartaloita televisiossa, joissa ihmiset tuntevat olonsa hyväksi. Itsetunto ei siis koostu yksistään ulkonäöstä. Se viesti on tärkeää kasvaville nuorille.

• miäs

Menee se mainos niin nopeesti ohi, pitäs kattella vähän tarkemmin...

Mutta kyllä ne ihan OK:lta on näyttäneet...

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5479
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      19
      3732
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2756
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      139
      2021
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1785
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      117
      1534
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1347
    8. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1096
    9. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1062
    10. Ratti vinossa

Taas oli lähetty päissään kokeilemaan kytökyläntiellä
      Haapavesi
      8