Hakusessa on ollut jo pidempään kellomekko, siis aivan kellohame johon liitetty nätti naruolkaiminen/niskalenkki toppi. kaavoja ei vain tuunu mistään löytyvän... ja onkohan hameen alle tyllihame vaikea tehdä itse. Jos vaikka valmistujaisiini sellaisen saisin, alkaa olemaan kiirus...
kellomekko
1
608
Vastaukset
- rosalie
Sellaisen mekon hameosa on hyvin helppo. Tarvitset "kaavaksi" neljännesympyrän, josta poistat kärjestä vyötärösi kokoisen kaaren neljäsosan. Neljä palaa yhteen, vetskari yhteen saumaan. Sitten sopivan kokoinen vyötärönauha kiinni, käännä helma ja kas, täyskello hame on valmis. Tyllihame alle on yhtä helppo: Ota pala tylliä, tee muutama parinkymmenen sentin kavennus (ettei pönkötä ylhäältä), ompele sauma kiinni, tee kuminauhakuja, alushame valmis.
Jos haluat kiinteästi liittää sen topin siihen, jätät vain vyötärönauhan pois ja otat pitemmän vetskarin. Toppiin saat kaavan vanhasta (ei trikoisesta) vastaavasta puserosta. Muuntelet vain tarkoituksen mukaan, esim. vaihdat varan selkäpuolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2486359
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m284397- 972863
- 412267
- 332062
- 532015
- 1091850
- 221749
- 271552
Pitihän se arvata, että kasvavat puolustusmenot
halutaan rahoittaa työtä tekevien oloja kurjistamalla. Nyt ehdotetaan arkipyhien poistamista. Seuraavaksi tulee ne kuusi2311491