Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

onko miesten aina pakko juoda?

XL-Neito

siis miksi miehet aina juovat itsensä humalaan viikonloppuisin? mikä siinä kännissä voi olla niin hienoa, että on pakko vetää viinaa?
monta miestä olen heidän alkoholitaipumuksien takia jättänyt, heitä on kaduttanut oma käyttäymisensä, pitäisikö silloin antaa anteeksi...

50

3147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolli Kellinen

      Joskus parikymppisenä ryyppäsin joka viikonloppu ja ainakin minulle se oli armeijassa opittu tapa. Kun pääsi lomille, oli heti pakko päästä baariin "nollaamaan" itsensä. Sitten armeijan jälkeen se vain jäi tavaksi. Tietysti myös opiskeluaikana oli vähän väliä kaikenlaisia juottajaisia. Mutta vanhemmiten juominen on vähentynyt merkittävästi. Sanoisin että yli 3-kymppisistä miehistä joka viikonloppu juovat kännejä enää alkoholistit ja sen kyllä useimmiten huomaa heidän olemuksestaan.

      • Anonyymi

        4-kymppiset juovat joka päivä, ainakin yksinäiset alkoholistit.


    • Ei xl

      miehen tarvitse juoda! Kattoisitko välillä peiliin?!!

      • Serpico

        Tavoittelitko asiallisuutta? Epäonnistuit. Mut ei se haittaa, kyllä sä voit vielä pärjätä! Tsemii.


      • XL-Neito

        en minä ole aiheuttanut miehen juomista, siihen selkeästi viittasit. kun mies on juonut paljon jo ennen kuin edes tapaamme ensimmäisen kerran, niin syy ei ole silloin minussa.


      • Paljon nähnyt, M35
        XL-Neito kirjoitti:

        en minä ole aiheuttanut miehen juomista, siihen selkeästi viittasit. kun mies on juonut paljon jo ennen kuin edes tapaamme ensimmäisen kerran, niin syy ei ole silloin minussa.

        Ööö, sellainen pieni kysymys sulle neitokainen, miksi sinä sitten olet valinnut itsellesi sellaisen miehen joka dokaa usein?

        Millaisissa "piireissä" sinä oikein liikutkaan? No, baareista löydät tietyntyyppisiä henkilöitä, varsinkin lähiökuppiloista.

        Koitatko parantaa/rakastaa miehesi eroon kuningas alkoholista, vai tuleeko sinulle ns. äidillinen hoivavietti? Eli koitat parantaa hänet keinolla millä hyvänsä, olenko oikeilla jäljillä?

        Voin kertoa sinulle (ja miksei muillekin) että hän on se ainoa henkilö maailmassa joka voi päättää dokaamisestansa. Sinun tekemisesi, neuvosi ja ehkä "naputuksesi" (hienovaraista suostuttelua) asiasta eivät auta asiaa sentin vertaakaan.

        Itsestä sen verran, että toi viinanottaminen pysyy mulla kontrollissa, ehkä sen vuoksi et olen asunut useita vuosia ulkomailla (olihan sielläkin niitä alkkiksia) ja siinä maassa ei ole tapana vetää lärvejä kun mennään esim. baariin tai istutaan iltaa.

        Palattuani Suomeen, ihmettelin aikani suomalaisten nuorten, sekä miesten että naisten, liiallista alkoholinkäyttöä. Tuntuu oudolta ettei se juominen jää siihen 2-3 drinkkiin/pitkään olueeseen, vaan sitä tarvii melkeinpä vetää kaksin käsin, kunnes ollaan pöydän alla.

        Liittyykö se sitten suomalaiseen tosi miehen imagoon, et pystyy kaatamaan kitusiinsa tuoppikaupalla olutta tai litran viinaa, mene ja tiedä?

        Muuten olet sitten tavallaan valinnut vääriä miehiä. Kannattaisiko valkata se seuraava miehesi paremmin, niin ettei sitten tule niitä kolhuja? No elämä opettaa...

        Äh, miksi te naiset aina rakastutte renttuihin, mikä niissä viehättää ;-)?!


      • vilperi
        Paljon nähnyt, M35 kirjoitti:

        Ööö, sellainen pieni kysymys sulle neitokainen, miksi sinä sitten olet valinnut itsellesi sellaisen miehen joka dokaa usein?

        Millaisissa "piireissä" sinä oikein liikutkaan? No, baareista löydät tietyntyyppisiä henkilöitä, varsinkin lähiökuppiloista.

        Koitatko parantaa/rakastaa miehesi eroon kuningas alkoholista, vai tuleeko sinulle ns. äidillinen hoivavietti? Eli koitat parantaa hänet keinolla millä hyvänsä, olenko oikeilla jäljillä?

        Voin kertoa sinulle (ja miksei muillekin) että hän on se ainoa henkilö maailmassa joka voi päättää dokaamisestansa. Sinun tekemisesi, neuvosi ja ehkä "naputuksesi" (hienovaraista suostuttelua) asiasta eivät auta asiaa sentin vertaakaan.

        Itsestä sen verran, että toi viinanottaminen pysyy mulla kontrollissa, ehkä sen vuoksi et olen asunut useita vuosia ulkomailla (olihan sielläkin niitä alkkiksia) ja siinä maassa ei ole tapana vetää lärvejä kun mennään esim. baariin tai istutaan iltaa.

        Palattuani Suomeen, ihmettelin aikani suomalaisten nuorten, sekä miesten että naisten, liiallista alkoholinkäyttöä. Tuntuu oudolta ettei se juominen jää siihen 2-3 drinkkiin/pitkään olueeseen, vaan sitä tarvii melkeinpä vetää kaksin käsin, kunnes ollaan pöydän alla.

        Liittyykö se sitten suomalaiseen tosi miehen imagoon, et pystyy kaatamaan kitusiinsa tuoppikaupalla olutta tai litran viinaa, mene ja tiedä?

        Muuten olet sitten tavallaan valinnut vääriä miehiä. Kannattaisiko valkata se seuraava miehesi paremmin, niin ettei sitten tule niitä kolhuja? No elämä opettaa...

        Äh, miksi te naiset aina rakastutte renttuihin, mikä niissä viehättää ;-)?!

        itsellesi muija. on se helvetin hienoa että moraali on palannut ulkomailta takasin suomeen ja joku sentään tietää miten nää hommat menee...ei oltaisi varmasti pärjätty ilman sinua.


      • XL-Neito
        Paljon nähnyt, M35 kirjoitti:

        Ööö, sellainen pieni kysymys sulle neitokainen, miksi sinä sitten olet valinnut itsellesi sellaisen miehen joka dokaa usein?

        Millaisissa "piireissä" sinä oikein liikutkaan? No, baareista löydät tietyntyyppisiä henkilöitä, varsinkin lähiökuppiloista.

        Koitatko parantaa/rakastaa miehesi eroon kuningas alkoholista, vai tuleeko sinulle ns. äidillinen hoivavietti? Eli koitat parantaa hänet keinolla millä hyvänsä, olenko oikeilla jäljillä?

        Voin kertoa sinulle (ja miksei muillekin) että hän on se ainoa henkilö maailmassa joka voi päättää dokaamisestansa. Sinun tekemisesi, neuvosi ja ehkä "naputuksesi" (hienovaraista suostuttelua) asiasta eivät auta asiaa sentin vertaakaan.

        Itsestä sen verran, että toi viinanottaminen pysyy mulla kontrollissa, ehkä sen vuoksi et olen asunut useita vuosia ulkomailla (olihan sielläkin niitä alkkiksia) ja siinä maassa ei ole tapana vetää lärvejä kun mennään esim. baariin tai istutaan iltaa.

        Palattuani Suomeen, ihmettelin aikani suomalaisten nuorten, sekä miesten että naisten, liiallista alkoholinkäyttöä. Tuntuu oudolta ettei se juominen jää siihen 2-3 drinkkiin/pitkään olueeseen, vaan sitä tarvii melkeinpä vetää kaksin käsin, kunnes ollaan pöydän alla.

        Liittyykö se sitten suomalaiseen tosi miehen imagoon, et pystyy kaatamaan kitusiinsa tuoppikaupalla olutta tai litran viinaa, mene ja tiedä?

        Muuten olet sitten tavallaan valinnut vääriä miehiä. Kannattaisiko valkata se seuraava miehesi paremmin, niin ettei sitten tule niitä kolhuja? No elämä opettaa...

        Äh, miksi te naiset aina rakastutte renttuihin, mikä niissä viehättää ;-)?!

        minulla ei kyllä mitään hoivaviettiä ole olemassa, kun puhutaan tervejärkisestä aikuisesta ihmisestä, jolla on kaikki myös fyysisesti kunnossa. jokin on aina viinaa ottavissa kai vetänyt puoleensa... varsinkin se, että luvataan, että juominen vähenee tai jopa loppuu suhteen aikana... helposti olen ollut vietävissä... mutta enpäs ole enää... olen päättänyt olla niin kauan sinkku, kunnes löytyy sellainen kunnollinen mies jostain, joka oikeasti on kohtuukäyttäjä ja absolutisti.
        ja viihdyn kyllä nykyään todella hyvin yksinkin, että en nyt jaksa itseäni joka kurssille yms ilmoittaa, kyllä se adonis joskus vastaan tulee jossain...=))


      • Paljon nähnyt, M35
        vilperi kirjoitti:

        itsellesi muija. on se helvetin hienoa että moraali on palannut ulkomailta takasin suomeen ja joku sentään tietää miten nää hommat menee...ei oltaisi varmasti pärjätty ilman sinua.

        En todellakaan ole mikään herra Moraali/Täydellisyys, vaan mielestäni jokainen saa juoda ihan niin paljon kun lystää. Ei kuulu minulle tipankan vertaa kuinka paljon herra X tai neiti Z dokaa. Otanhan itsekin...

        Tarkoituksenani ei ollut stereotypioida suomalaisia tiettyyn ryhmään. Varmasti löytyy Suomesta muitakin henkilöitä kuin minä jotka ovat samalla aallonpituudella tuon kännihakuisen alkoholin käytön kanssa, vai mitä?

        Löytyyhän jopa noitä absolutistejakin, kuten meidän pääministerimme.

        Heh, ja en ole täällä iskemässä naisia, vaan keskustelemassa erilaisista asioista. Taidan vaan olla sen verran vanhanaikainen tyyppi, että haluan tavata naisen "face to face", enkä anonyymisti netissä.

        Hyvää kevään jatkoa ja aurinkoisen kesän odotusta, vilperi....


    • Bloodbrother

      Itse olen huomannut että esim. baarissa miehet kontrolloivat paremmin juontia kuin naiset.

      • nurinkurin

        Missähän paarissa tollasta tapahtuu?
        Kumpia on kapakassa enemmän: kännisiä miehiä vai kännisiä naisia?
        Miehiä.


      • Bloodbrother
        nurinkurin kirjoitti:

        Missähän paarissa tollasta tapahtuu?
        Kumpia on kapakassa enemmän: kännisiä miehiä vai kännisiä naisia?
        Miehiä.

        Kyllä kännisiä naisia näkee ihan yhtä paljon kuin kännisiä miehiä, ehkä jopa enemmänkin?


      • Puoliselvä
        Bloodbrother kirjoitti:

        Kyllä kännisiä naisia näkee ihan yhtä paljon kuin kännisiä miehiä, ehkä jopa enemmänkin?

        baarissa näkee nykyään usein enemmän naisia kuin miehiä räkä poskella. Tämäkö on nyt sitten tasa-arvon tarkoitus? Ämmät konttaamassa kossupullon jälkeen?


      • XL-Neito

        no itse ainakin olen tavannut baarissa enemmän selväpäisempiä naisia kuin miehiä. mutta poikkeuksia löytyy... sellainen mies joka käyttäisi kohtuullisesti alkoholia on todellinen harvinaisuus, sellaisesta olen vain kuullut.


      • pieniäkin...
        Puoliselvä kirjoitti:

        baarissa näkee nykyään usein enemmän naisia kuin miehiä räkä poskella. Tämäkö on nyt sitten tasa-arvon tarkoitus? Ämmät konttaamassa kossupullon jälkeen?

        ...etteivät kestä viinaa. Jotkut toki sellaisia norsuja (myös painoltaa) että viinaa uppoaa sen mukaisesti.


    • Urpo

      En minä ainakaan juo viikonloppuna. Juon ainoastaa arkipäivinä.

      • Anonyymi

        Sama, arkena pari bisseä viikonloput selvinpäin.
        Muuta tekemistä.


    • Sirelli

      Jos miehellä on alkoholiongelma, eli juominen on pakonomaista, niin anteeksi antamiset eivät auta. Tilanne on hetken päästä sama. Ainoa, joka tilanteelle jotain voi tehdä, on juoja itse. Ja usein ei hänkään. A-ongelma lienee yksi vaikeimpia ongelmia ratkastavaksi.

      Mitä tulee yleenssä miesten (ja naistenkin) haluaan vetää kännit joka viikonloppu, olen samaa mieltä, että se alkaa ärsyttää siinä vaiheessa, kun ei KOSKAAN voida juoda esim. vain paria olutta, vaan aina koko korillinen.

      • vilperi

        mitä jarkeä on lihottaa itseään esim. juomalla 2-3 tuoppia kolmena iltana viikossa. vetää mieluummin kunnon latingin kerralla ja ei läträä muuten ollenkaan. en näe tässä mitään ideaa.


      • XL-Neito
        vilperi kirjoitti:

        mitä jarkeä on lihottaa itseään esim. juomalla 2-3 tuoppia kolmena iltana viikossa. vetää mieluummin kunnon latingin kerralla ja ei läträä muuten ollenkaan. en näe tässä mitään ideaa.

        kuules... alkoholi ja yleisesti ottaen erityisesti olut, on suurin lihottaja mitä suomesta löytyy. itse olen kyllä paisunut täysin eri jutuista, mutta se ei olekaan tämän jutun pointti. vaan se, että juotko 3pulloa kaljaa illassa joka päivä vai sitten 21pulloa kaljaa illassa, niin yhtä paljon se sua paisuttaa.


      • Sirelli
        XL-Neito kirjoitti:

        kuules... alkoholi ja yleisesti ottaen erityisesti olut, on suurin lihottaja mitä suomesta löytyy. itse olen kyllä paisunut täysin eri jutuista, mutta se ei olekaan tämän jutun pointti. vaan se, että juotko 3pulloa kaljaa illassa joka päivä vai sitten 21pulloa kaljaa illassa, niin yhtä paljon se sua paisuttaa.

        Sellainen pieni oikaisu, että olut on alkoholijuomista vähiten lihottava, vaikka yleisesti luullaan muuta.


      • Kolli Kellinen
        Sirelli kirjoitti:

        Sellainen pieni oikaisu, että olut on alkoholijuomista vähiten lihottava, vaikka yleisesti luullaan muuta.

        Oluessa on tietysti litraa kohden vähemmän kaloreita kuin kossussa, mutta olutta tulee juotua enemmän ja siksi se lihottaa. Puolen litran kossupullossa (tai kymmenessä kossuvissyssä) on suunnilleen saman verran kaloreita kuin viidessä keppanatuopissa.


      • XL-Neito
        Sirelli kirjoitti:

        Sellainen pieni oikaisu, että olut on alkoholijuomista vähiten lihottava, vaikka yleisesti luullaan muuta.

        olet kyllä oikeassa, mutta olutta nautitaan niin suurissa määrissä ja useimmiten, niin se kyllä lihottaa silloin kaikista eniten.


    • ei jois,mikä sit olis se sua miellyttävä tapa viettää viikonloppua?? Pe ilta telkkaria katellessa ja sipseäjä mättäessä,la aamuna vähän siivoilua ja sit ostarille hengaileen / shoppailee,käynti kaupassa ja himaan safkan laittoon,loppupäivä meniskin sit telkkaria katellessa ja 9 uutisten / urheiluruudun välissä vedettäis se puulta maistuva pakollinen la-illan pano joka kestäis ja kiinnostais yhtä paljon kuin lotto-arvonta ilman kuponkia,su voitais sit käydä anopilla kahvilla ja taas illaks himaan vahtaan telkkaria kunnes koittaiskin taas uus työviikko.

      Vittu jos mun elämä ois / on joskus tollasta niin tapan itteni samantien,mitä vitun järkeä on elää elämää mikä ei tunnu yhtikäs miltään ja on yhtä kiinnostavaa / hauskaa / vaihtelevaa / tapahtumarikasta kuin tulitikkujen laskeminen.

      • XL-Neito

        asioita voi tehdä ihan täysin selvästä päästä, raukkamaisilla on vain tapana tehdä kaikki humalassa. inhoan kyllä television katselua(kuka voi edes syödä sipsejä?), varsinkin viikonloppuisin. se mitä itse haluan tehdä, ei ole tässä ollenkaan olennainen asia. onhan se hyvä, että näköjään yrität yleistää, että lihavat ihmiset syövät sipsejä ja katsovat telkkaria viikonloppuisin, mutta näin ei kyllä ole minun kohdallani, ja koska keskustelussa ei ole kyse siitä, mitä teen viikonloppuisin, vaan siitä miksi miehet juovat aina kännit viikonloppuisin, niin en kommentoi asiaa tämän enempää, koska sinun vastauksesi ei ollut millään lailla suuntaa antava.


      • vilperi
        XL-Neito kirjoitti:

        asioita voi tehdä ihan täysin selvästä päästä, raukkamaisilla on vain tapana tehdä kaikki humalassa. inhoan kyllä television katselua(kuka voi edes syödä sipsejä?), varsinkin viikonloppuisin. se mitä itse haluan tehdä, ei ole tässä ollenkaan olennainen asia. onhan se hyvä, että näköjään yrität yleistää, että lihavat ihmiset syövät sipsejä ja katsovat telkkaria viikonloppuisin, mutta näin ei kyllä ole minun kohdallani, ja koska keskustelussa ei ole kyse siitä, mitä teen viikonloppuisin, vaan siitä miksi miehet juovat aina kännit viikonloppuisin, niin en kommentoi asiaa tämän enempää, koska sinun vastauksesi ei ollut millään lailla suuntaa antava.

        pitänyt arvata. aika hyvää valistusta sossumammalta. mut eihän sua kiinnostanut muiden kaljottelut =)...yritä nyt helvetti päättää. ole tyytyväinen et jengille maistuu huikka, ni säkin pysyt leivässä kiinni.


      • XL-Neito
        vilperi kirjoitti:

        pitänyt arvata. aika hyvää valistusta sossumammalta. mut eihän sua kiinnostanut muiden kaljottelut =)...yritä nyt helvetti päättää. ole tyytyväinen et jengille maistuu huikka, ni säkin pysyt leivässä kiinni.

        en ole sossumamma... ei ole pelkoa... muiden huikan otto ei todellakaan vie mitään pois minun elämästäni, eikäse kyllä tuokaan siihen mitään. olen vain kiinnostunut siitä syystä. en sano, etteikö kukaan sais juoda niin paljon kuin juo. minulla ei ole tarvetta olla osallinen jokaisen ihmisen ongelmiin ja asioihin.


      • Sirelli

        Miksi vastaat näin? Kiinnostaisi tietää, miksi sanot, että et voisi sietää kuvaamaasi elämää? Mistä olet sanut päähäsi, että jotkut elävät näin? Ettet vain itse eläisi juuri tällaista elämää - ja olet siihen "vitun" kyllästynyt...?!

        Vastauksellasi ei ole tosiaankaan mitään tekemistä aloittajan kysymyksen kanssa.


      • Paljon nähnyt, M35

        Oletkos sää kaveri kuullut koskaan että hauskaa voi pitää ilman alkoholiakin? Ja mikä ihme se on pakko katsoo illasta toiseen jotain "taikalaatikkoa", ja niitä typeriä TV-ohjelmia. Tylsää ja rutiininomaista, kuten hauskasti ja nasevasti kuvailitkin.

        Sen verran asiaa, että mielikuvituksen käyttö on sallittua. Oletkos kuullut sellaisista vaihtoehdoista kuin esim. matkailu/ulkoilu/remonttihommat/kielten opiskelu (hankit vaikkapa ulkomaalaisen naisen, niin opit paremmin) jne? Sky is the limit...

        Siinä sulle muutama vaihtoehto jolla saat sisältöä elämääsi, ettei tarvi baareissa notkua ja juoda h-vetisti viinaa/olutta. Niin, ja baareissa voi myös olla selvinpäin...

        Vai onko se vaan sitten tämä suomalaisen kulttuurin yksi peruspiirteistä, että hauskaa ei voi olla ilman viinaa. Ja et se on tosi mies, joka kestää h-vetisti viinaa *syvä huokaus*. Aikamoista teeskentelyä jos suoraan saa sanoa.

        No, näkeehän sen nyt sitten noista iltalehtien lööpeistäkin, eräs ex-mäkihyppääjä, kansan"edustaja" ja ratinvääntäjä Sveitsistä, nyt muutamia mainitakseni. On se outoa et dokaamisella pääsee lehtiin, no hurjat huhut/jutut myyvät parhaiten.

        Muuten, oliko tää sun kirjoitukses olevinaan jonkunlainen sarkastinen näkemys viikonlopun vietosta? Hehheh, et kai vaan nähnyt tuossa jutussasi tulevaisuuttasi? Ja mitä luin tossa sun galleriasivuas, niin et kai sää vaan tosissas joka v-loppu vedä lärvejä, vai onko se olevinaan jonkinlainen vitsi?

        PS. Ja tällä jutullä en ole sitten hakemassa täältä naisilta mitään "irtopisteitä" ja sympatiaa, tää oli mun rehellinen mielipide.

        Mä vaan oon tällanen ja joku toinen on toisenlainen...


      • Sirelli kirjoitti:

        Miksi vastaat näin? Kiinnostaisi tietää, miksi sanot, että et voisi sietää kuvaamaasi elämää? Mistä olet sanut päähäsi, että jotkut elävät näin? Ettet vain itse eläisi juuri tällaista elämää - ja olet siihen "vitun" kyllästynyt...?!

        Vastauksellasi ei ole tosiaankaan mitään tekemistä aloittajan kysymyksen kanssa.

        elele ite moista elämää,herää epäilys että ite elelet kun noin osui ja upposi :-)


    • vilperi

      kyllä. on hyvässä jurrissä olla nätti olla, voittaa selvinpäin olon helposti. kaikestahan voi ongelman tehdä. ihan kun jonkun pitäisi sulle selitellä omaa dokaamistaan. kerro minulle miksi olet XL? yhtä typerä kysymys. se on ihan oma valinta, kuinka paljon sitä ottaa kuosia, älä jaksa pitää itseäsi parempana.

      • XL-Neito

        olen XL koska haluan olla... heh.. olen XL koska syön enemmän kuin kulutan, ja pidän itsestäni isona ihmisenä. en näe itseäni parempana ihmisenä, koska olen iso. en todellakaan. mutta voin rehellisesti sanoa tuntevani itseni paremmaksi viikonloppuisin, kun muut örveltävät, minun ei ole tarvinnut vajota niin alas. sosiaalinen elämäni kun pysyy kasassa ilman viinaa.
        kenenkään ei missään nimessä tartte tilittää mulle juomisistaan. mitä merkitystä sillä edes olisi. jokainen ottaa tasan niin paljon kuin haluaa, minulla kun on vaihtoehto olla katsomatta sitä. mutta olisi silti kiva tietää, miksi on pakko joka viikonloppu olla kännissä?


      • vilperi
        XL-Neito kirjoitti:

        olen XL koska haluan olla... heh.. olen XL koska syön enemmän kuin kulutan, ja pidän itsestäni isona ihmisenä. en näe itseäni parempana ihmisenä, koska olen iso. en todellakaan. mutta voin rehellisesti sanoa tuntevani itseni paremmaksi viikonloppuisin, kun muut örveltävät, minun ei ole tarvinnut vajota niin alas. sosiaalinen elämäni kun pysyy kasassa ilman viinaa.
        kenenkään ei missään nimessä tartte tilittää mulle juomisistaan. mitä merkitystä sillä edes olisi. jokainen ottaa tasan niin paljon kuin haluaa, minulla kun on vaihtoehto olla katsomatta sitä. mutta olisi silti kiva tietää, miksi on pakko joka viikonloppu olla kännissä?

        mä en halua mitään selityksiä, koska yksinkertaisesti
        se ei kuulu minulle...oon monta kertaa tehnyt niin että oon sopinut 6 viikkoa putkeen duunia ettei tuu sorruttua. en itse ainaskaan tarvitse viikonloppuja mihinkään ellen ole lähdössä viihteelle. jos ei ole duunia ja pitää olla selvinpäin, ni urheilen 4-5 tuntia päivässä ja vedän itseni paskaksi. ei joka viikonloppu kannata viihteellä käydä, sillä siitä lähtee se fiilis. saa olla ihminen ujo jos tarvitsee dokaamista että on sosiaalista elämää.


    • asojdapojdapjdpj

      hei,

      mieheni myös joi aiemmin enemmän. no ei ihan joka viikonloppu, mutta sitten kun joi, niin kunnolla. siis saattoi sammua kaverillensa yms. edesvastuutonta käytöstä. viina aiheutti kitkaa välillemme. minulla on ollut alkoholisti isä, jonka vuoksi pelkäsin, että miehelläni on samoja taipumuksia. pelkäsin myös, että mies loukkaa itsensä, kun joi niin kauheat koomat.

      vastauksena kysymykseen miksi oli, että on kiva nollata päänsä välillä. olenhan minä itsekkin juonut ja juon edelleen noin 5kert/vuosi (siis ravintolassa), mutta en siksi, että pää olisi pitänyt nollata. asia oli tulla myös meidän väliimme.

      en oikein tiedä mitä tapahtui. meillä on välillä kaukosuhde, jonka jälkeen tuntui mieheni muuttui. nykyisin (mies 30-v)juodaan molemmat joskus viikonloppuisin pari paukkua ja se on siinä. joskus käymme yhdessä baarissa. juominen ei ole kiistakapulana enää.

      en osaa vastata oikein kysymykseesi, että miksi. liekö opiskeluriennot vievät mukanaan. on tylsä elämä ja sitä pitää piristää ja ainahan sitä kännissä sattuu ja tapahtuu (jos illasta mitään nyt muistaa).

      mukavaa on nykyisin kaikin puolin :D

    • Hirsutistinen

      Elämässä pakko ei ole kun köyhän kuolla:) Muuten elämässä ei ole pakko juoda, olla ylipainoinen, syödä lihaa, ottaa salaattia,...

      Oletko joku alkoholisti magneetti kun saat vain alkoholille persoja miehiä?

      Anna anteeksi jos siihen on aihetta tarpeeksi (tämä asia sinun on ihan itse pääteltävä).

      • XL-Neito

        en tiedä olenko magneetti, en ole ajatellut asiaa siltä kannalta, koska en ole ainoa tällaisen "ongelman" kanssa. olen myös tavannut miehiä, jotka eivät juo ollenkaan, mutta en koskaan kohtuukäyttäjää.


      • Kolli Kellinen
        XL-Neito kirjoitti:

        en tiedä olenko magneetti, en ole ajatellut asiaa siltä kannalta, koska en ole ainoa tällaisen "ongelman" kanssa. olen myös tavannut miehiä, jotka eivät juo ollenkaan, mutta en koskaan kohtuukäyttäjää.

        Varmasti olet tavannut kohtuukäyttäjiä. Alkoholin suurkuluttajia on suomalaisista miehistä n. 20% ja raittiita n. 10%, joten kohtuukäyttäjiä on 70%, ehdoton enemmistö. Miksi et ole heitä muka tavannut, on arvoitus.


      • Kolli Kellinen kirjoitti:

        Varmasti olet tavannut kohtuukäyttäjiä. Alkoholin suurkuluttajia on suomalaisista miehistä n. 20% ja raittiita n. 10%, joten kohtuukäyttäjiä on 70%, ehdoton enemmistö. Miksi et ole heitä muka tavannut, on arvoitus.

        Ensinnäkin täytyy muistaa, että vaikka selvänä on symppis, niin humalassa on huippujätkä. Toinen suosikki-kliseeni on, että ilo ilman viinaa on teesekentelyä.

        Ensinnäkin sinä olet nuori ja nuoret miehet kontrolloivat huonosti juomistaan. Toisekseen sopii kysyä, mistä sinä niitä raittiita miehiä yrität metsästää. Baarista tai discosta?

        Kokeile ensi kerran seurakunna tilaisuuksia, urheiluseuroja tai muita, missä se vihonviimeinen raitis 10% pyörii.


      • XL-Neito
        Kolli Kellinen kirjoitti:

        Varmasti olet tavannut kohtuukäyttäjiä. Alkoholin suurkuluttajia on suomalaisista miehistä n. 20% ja raittiita n. 10%, joten kohtuukäyttäjiä on 70%, ehdoton enemmistö. Miksi et ole heitä muka tavannut, on arvoitus.

        en tiedä miksi en ole tavannut... mutta minkä kukanenkin laskee kohtuukäytöksi, siinäkin on niin suuria eroja....


      • XL-Neito
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Ensinnäkin täytyy muistaa, että vaikka selvänä on symppis, niin humalassa on huippujätkä. Toinen suosikki-kliseeni on, että ilo ilman viinaa on teesekentelyä.

        Ensinnäkin sinä olet nuori ja nuoret miehet kontrolloivat huonosti juomistaan. Toisekseen sopii kysyä, mistä sinä niitä raittiita miehiä yrität metsästää. Baarista tai discosta?

        Kokeile ensi kerran seurakunna tilaisuuksia, urheiluseuroja tai muita, missä se vihonviimeinen raitis 10% pyörii.

        en kyllä ole koskaan baarista miestä etsinyt... siellä voi kyllä kattella, mutta en heittäydy juttusille kovin humalaisten outojen ihmisten kanssa...


      • Elen
        Kolli Kellinen kirjoitti:

        Varmasti olet tavannut kohtuukäyttäjiä. Alkoholin suurkuluttajia on suomalaisista miehistä n. 20% ja raittiita n. 10%, joten kohtuukäyttäjiä on 70%, ehdoton enemmistö. Miksi et ole heitä muka tavannut, on arvoitus.

        Ja mihin perustuvat tällaiset 'tilastot' - siihen, kuten aina, että ihmiset valehtelevat, kun tehdään tämän typpisiä galluppeja. Suomessa on alkoholin 'suurkuluttajia' (hauska sana - useimmat näistä ovat alkoholisteja, vaikka eivät sairastaisikaan geneettisesti perittävää varsinaista alkoholismia) todellisuudessa paljon enemmän kuin tuo 20 %. Kyllä suomessa useimmille miehille alko maistuu vähän liikaa; en ole minäkään tavannut vielä miestä, joka poikkeaisi tästä. Ei asiaa tarvitse puolustella. Ei se muuta tosiasioita miksikään. Suomi on alkon suurkuluttajien maa.


    • J&T

      mä sanoin mun miehelle että olisko selvinpäin jottei menettäis mua.... nyt ollaan oltu yli vuosi molemmat selvinpäin. Ja laitettu rahat sisustukseen ja seksileluihin. Seksielämäkin piristyi huomattavasti kun hän lopetti juomisen :)))

      Älä pakota ittes kattomaan juoppoa, ei se kannata. Juoppo voi olla vaikka ei joka päivä joiskaan. Juopolle riittää kerran viikos tai jopa joka toinen viikonloppu jos saa joskus arki-iltoina sen pari pulloa. Kerran puolessa vuodessa voi juoda. Alkoholismin tunnistaa siitä että saa muistikatkoksia kännissä....taitaa varmaan moni tunnistaa itsensä tästä. Se on totta ja surullista!

      Kokemusta on!

      Terv. Alkoholistien terapeutin tytär

      • XL-Neito

        omasta mielestäni alkoholisti on silloin, kun tulee pakonomainen tarve ryypätä.. kerran puolessa vuodessa on hyvä vetää kännit, siinä olet ihan oikeassa, mutta ei silti övereitä. miehet vaan on niin outoja, mutta niin on kaikki naisetkin...


    • sitä

      eläintä miehessä.

    • yghjn

      En kyllä ole koskaan ollut humalassa. En myöskään ole koskaan polttanut. En ole koskaan käyttänyt huumeita. On vielä paljon asioita joita en ole koskaan ja joita en myöskään koskaan aio.

      En myöskään enää käy baareissa (mitä ihmettä minä siellä).

      • XL-Neito

        hyvät sulle=) kunnioitan suuresti=))
        missä sunlaisia ihmisiä sitten voi bongata?


    • Anonyymi

      Ei pidä antaa anteeksi, mikäli tarkoitetaan parisuhten jatkamistoivetta. Sillä monesti anteeksianto katsotaan juomisen hyväksynnäksi ja vähän ajan kuluttua juomaralli jatkuu.

      Sama juttu on pettämisen kanssa, jos antaa anteeksi, tavallaan hyväksyy pettämisen.

    • Anonyymi

      Vaikka pyrin olemaan aina puolueeton, sappeni kiehahti kunnolle kun käytiin perheen kanssa syömässä.
      Exä tietysti paukahti paikalle, syntyen keskustelu
      X: Voitaisko yrittää uudelleen?
      Minä (M): Olisitko ystävällinen ja poistuisit, olemme syömässä
      X: Mitä kohtaa et ymmärtänyt ? Eikö - me - voida yrittää uudelleen?
      M: En usko, että mieheni ja lapseni siihen suostuisivat. Anteeksi, siis lapsemme.
      X: Voi v*ttu, onks meillä lapsia? Miks helvetis et ole kertonut?
      M: Meillä, sinulla ja minulla ei ole lapsia. Miiehelläni ja minulla on kaksi.
      X: Ei helvetti. Kuka hullu sinut on huolinut?
      M: Tuo tuossa (viittaan peukalolla vieressäni istuvaa miestä
      X: Jätä se ja ala mun kanssa taas kulkemaan
      M: En. Koska sinulla ja minulla ei ole mitään yhteistä. Voitko ystävällisesti poistua, jotta saamme ruokailla rauhassa.
      X: Mä en siis ymmärrä, miksi me ei voitais jatkaa siitä mihin jäätiin.
      M: Hovimestari!
      H: Niin?
      M: Olisitteko ystävällinen ja ohjaisitte tämän herran toisaalle?
      H: No niin, herra on ottanut tälle päivälle ihan tarpeeksi ja näkemiin
      M miehelleni: Pitää ontaa kiva tippi hovlarille.
      Toinen lapsistani: Miksi et vetänyt sitä nyrkillä nenään?
      M lapsilleni: kärsivällinen käytös auttaa enemmän mitä hermostuminen
      M hänelle: Kärsivällisyys auttaa aina niin pitkään, kun kukaan ei käy kiinni. Voi harmittaa, voi kiukuttaa, tekee mieli käyttää nyrkkiä. Mutta viimeiseen asti on muistettava, ettei tarpeettomalla väkivallalla voiteta mitään.

      Niin, minä istuin viereisessä pöydässä kuunnellen episodia.

    • Anonyymi

      reppanat on reppanoita..itse olen älynnyt lopettaa jo vuosia sitten

    • Parikymppisenä tuli vielä juotua, kolmekymppisenä juominen oli tylsää ja nelikymppisenä lopetin.

      Alkujaan join sen vuoksi, että alkoholi poisti estot ja elämä oli melkoista seksihurjastelua ja muuta spontaania sekoilua.
      Sitten minussa alkoi itsekontrolli vahvistua, enkä pystynyt enää vapautumaan samalla tavalla.

      Vuosikymmenen istuin pubissa ja ajattelin, että seuraavan kaljan jälkeen alkaa elämä. Ei alkanut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe