Flukonatsoli hiivaan?

hiivakierteinen tyttö:(

Lääkäri määräsi minulle Fluconatzol Ratiopharm -nimistä suun kautta otettavaa hiivalääkettä toistuviin hiivatulehduksiini. (Syön Yasmin-ehkäisypillereitä ja luulen, että hiivakierteeni johtuu näistä pillereistä.)

Onko kukaan muu käyttänyt kyseistä hiivalääkettä? Auttoiko se? Tuliko mitään haittavaikutuksia tai muita ongelmia lääkkeen suhteen?

Kaikki kommentit erittäin tervetulleita.

6

2235

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harvoin hiivaa

Kuten nimimerkistä huomaa itselläni on todella harvoin hiivaa. Jos ja kun on saan tartunnan mieheltäni, niinkin uskomattomalta, kun se kuulostaa.
      Antibioottikuurien yhteydessä meillä onkin aina ollut varmistuksena pyytää jo valmiiksi lääkäriltä Diflucan 150mg -tabletteja (nykyisin lääkevaihdon tultua kuvioihin edullisempi vaihtoehto on tuo Fluconatzol Ratiopharm).

Lääke on ainakin itseltäni ja mieheltäni vienyt joka kerta hiivan pois (miehelläni apteekin käsikauppatavarana myytävät tuotteet eivät auta, ainoana toimii flukonatsoli). Minkäänlaisia haittavaikutuksia en ole huomannut. Kertoja, joita ollut tarve käyttää n.5 (muutaman kerran ottanut varman päälle, miehellä ollut, itsellä en ole huomannut, mutta parempi ehkäistä, kuin ottaa kierre...)
      Minkäänlaista ongelmaa lääkkeen suhteen en huomannut, vaan kaikin puolin mukavampi nielaista yksi pilleri kuin pelata suppojen kanssa viikon päivät tai läträtä rasvalla. Se tietysti on minun mielipiteeni...

Itsekin muuten käytän Yasmineita, mutta ko. ongelmaa niistä ei minulle ole tullut...

• hiivakierteinen tyttö:(

Mukavaa kuulla, että kyseinen lääke on tehokasta eikä aiheuta (toivottavasti) sen kummempia haitta- tai sivuvaikutuksia!

Itselläni tosiaan on viimeisen vuoden aikana ollut noin viisi hiivatulehdusta, ja vuoden olen syönyt Yasmin-pillereitäkin. Koskaan aikaisemmin ei minulla tällaista riesanani ollut, joten yhdistän sen jollain tavalla noihin pillereihin. Lääkäri on tuohon tuumailuuni sanonut vain että pilsut voipi olla syynä tai sitten ei.. Pillerimerkin vaihto voi olla tulevaisuudessa edessä, jos en pääse tästä kierteestä eroon.

Minä otin nyt sitten tänään tuollaisen Fluconazol-kapselin, ja nyt vain odottelen, että se tehoaa ja että hiiva olisi taas hetkeksi poissa. Apteekin itsehoitolääkkeet ovat aina vieneet (luultavasti??) hiivan pois, mutta vain hetkeksi.

Hiivakierre on kurja ongelma, sillä se on raivostuttavaa koko ajan tarkkailla alapäätä ja funtsia, että milloinkahan taas saan laittaa euroja kiinni, jotta nämä vaivat lähtisivät. Hiiva myös tarttuu aina kumppaniini, ja mikäs sen ärsyttävämpää.

Mutta oikein paljon kiitoksia sinulle vastanneelle!

• Kohtalotoverisi :P
        hiivakierteinen tyttö:( kirjoitti:

Mukavaa kuulla, että kyseinen lääke on tehokasta eikä aiheuta (toivottavasti) sen kummempia haitta- tai sivuvaikutuksia!

Itselläni tosiaan on viimeisen vuoden aikana ollut noin viisi hiivatulehdusta, ja vuoden olen syönyt Yasmin-pillereitäkin. Koskaan aikaisemmin ei minulla tällaista riesanani ollut, joten yhdistän sen jollain tavalla noihin pillereihin. Lääkäri on tuohon tuumailuuni sanonut vain että pilsut voipi olla syynä tai sitten ei.. Pillerimerkin vaihto voi olla tulevaisuudessa edessä, jos en pääse tästä kierteestä eroon.

Minä otin nyt sitten tänään tuollaisen Fluconazol-kapselin, ja nyt vain odottelen, että se tehoaa ja että hiiva olisi taas hetkeksi poissa. Apteekin itsehoitolääkkeet ovat aina vieneet (luultavasti??) hiivan pois, mutta vain hetkeksi.

Hiivakierre on kurja ongelma, sillä se on raivostuttavaa koko ajan tarkkailla alapäätä ja funtsia, että milloinkahan taas saan laittaa euroja kiinni, jotta nämä vaivat lähtisivät. Hiiva myös tarttuu aina kumppaniini, ja mikäs sen ärsyttävämpää.

Mutta oikein paljon kiitoksia sinulle vastanneelle!

Hah, luulimpa olevani ainoa, ketä joutui kärsimään jatkuvista hiivoista..

Itselläni alkoi myös jatkuvat hiivatulehdukset noin puolen vuoden jälkeen kun aloitin pillereiden syönnin (juuri esim. 5 kertaa vuodessa!) ja nyt päätin sitten luopua pillereistä. -harmittaa, sillä pillerit olivat muuten niin hyvä ehkäisykeino minulle. :(
        Tosin söin eri merkkisiä pilsuja, kuin sinä.

Huomasin myös, että aina kun söin paljon makeaa sain taas kärsiä tästä "ihanasta" tulehduksesta. Eikä loppuvaiheessa tarvinnut syödä edes paljoa sokeria..

Nyt kun lopetin pillerit n. kuukausi sitten, en ole ainakaan toistaiseksi joutunut vielä kärsimään hiivasta..

Saitko kyseisen lääkkeen korvaamaan tuon paikallishoitopaketin vai ehkäisemään koko tulehduksen? Syödäänkö ko. lääkettä jotenkin säännöllisesti vai..miten? :D

Tosissaan olisi mukava kuulla, sillä luulin oikeasti olevani ainoa tästä kärsijä! :D

• harvoin hiivaa
        Kohtalotoverisi :P kirjoitti:

Itselläni alkoi myös jatkuvat hiivatulehdukset noin puolen vuoden jälkeen kun aloitin pillereiden syönnin (juuri esim. 5 kertaa vuodessa!) ja nyt päätin sitten luopua pillereistä. -harmittaa, sillä pillerit olivat muuten niin hyvä ehkäisykeino minulle. :(

Huomasin myös, että aina kun söin paljon makeaa sain taas kärsiä tästä "ihanasta" tulehduksesta. Eikä loppuvaiheessa tarvinnut syödä edes paljoa sokeria..

Nyt kun lopetin pillerit n. kuukausi sitten, en ole ainakaan toistaiseksi joutunut vielä kärsimään hiivasta..

Saitko kyseisen lääkkeen korvaamaan tuon paikallishoitopaketin vai ehkäisemään koko tulehduksen? Syödäänkö ko. lääkettä jotenkin säännöllisesti vai..miten? :D

Tosissaan olisi mukava kuulla, sillä luulin oikeasti olevani ainoa tästä kärsijä! :D

Monta on kohtalotoveria...
        yksin et todellakaan ole.

Sokeri aktivoi hiivaa, joten se kannattaa jättää pois... Kannattaa muuten kysäistä lääkäriltä, voisiko oma elimistö jollain tavalla aktivoida hiivan kasvua (hiiva-allergia) vaikka tuotahan ei varsinaisesti tunnusteta, mutta sitä nyt vaan tuppaa kuitenkin joillain olemaan...
        Siihen sitten ei auta kuin ruokavaliomuutokset(ei vaaleita leipiä ja hiivaa sisältäviä tuotteita eikä sokeria jne.)meinaan ettei sen takia tarvitsis syödä lääkekuuria, tai lääkettä. Helpottaisihan sekin tieto...

Tuo pilleri on niin sanottu "kertahyvästi" tulehdukselle. Tietysti, mikäli tilanne ei viikon päästä ala näyttää valoisalta voi ottaa toisen. Lääke on siis korvaamassa paikallishoitopakettia. Toivottavasti sitä ei tarvitse kenenkään kovin säännöllisesti syödä. =)

Meillä antibioottikuurien yhteydessä tehdään niin, että kuurin alussa napataan hiivan estämiseks pillerit ja samoin kun antibioottien teho on lopussa. Edelleen miehellä se on todella agressiivistä laatua...

Lääkäri kirjoittaa meille nykyään jo mukisematta vähintään neljän kappaleen paketin, joskus tulee 7 kappaleen pakettikin. Riittää sitten useampiin kertoihin...

• hiivakierteinen tyttö:(
        Kohtalotoverisi :P kirjoitti:

No jos jotain hyvää tästä kierreprobleemasta haluaa löytää, niin se on varmaan se että onhan meitä "kierteisiä" varmasti jokunen tässä maailmassa :)

Minä saan tuota Fluconazolia reseptillä 2 kapselia eli kahteen hiivatulehdukseen. Nyt ostin vain toisen, ja odotan innolla (ja kauhullakin) auttaako tämä vai ei. Ilmeisesti tämä on verrattavissa tuohon apteekin itsehoito-/käsikauppalääkkeeseen, esim. kolmen päivän Canesten-kuuriin. Tämä Fluconazol on otettava ilmeisesti aina, kun hiivan ensioireet ilmestyy. Jos nämä jatkuu samanlaisina ja yhtä tiheällä aikavälillä, joudun varmaan uusimaan reseptiä kerran jos toisenkin... Tämä on niin raivostuttavaa :(

En osaa sanoa muuta kuin että toivotaan parasta ja pelätään pahinta..

• harvoin hiivaa
        hiivakierteinen tyttö:( kirjoitti:

No jos jotain hyvää tästä kierreprobleemasta haluaa löytää, niin se on varmaan se että onhan meitä "kierteisiä" varmasti jokunen tässä maailmassa :)

Minä saan tuota Fluconazolia reseptillä 2 kapselia eli kahteen hiivatulehdukseen. Nyt ostin vain toisen, ja odotan innolla (ja kauhullakin) auttaako tämä vai ei. Ilmeisesti tämä on verrattavissa tuohon apteekin itsehoito-/käsikauppalääkkeeseen, esim. kolmen päivän Canesten-kuuriin. Tämä Fluconazol on otettava ilmeisesti aina, kun hiivan ensioireet ilmestyy. Jos nämä jatkuu samanlaisina ja yhtä tiheällä aikavälillä, joudun varmaan uusimaan reseptiä kerran jos toisenkin... Tämä on niin raivostuttavaa :(

En osaa sanoa muuta kuin että toivotaan parasta ja pelätään pahinta..

Meillä ainakaan ei ole tarvinnut käyttää ko. lääkettä pitkään aikaan.
        Nyt varmaan täytyy koputtaa puuta =)

Mies ei ole sairastellut eikä joutunut syömään kuureja, joten hiivaakaan ei ole ollut.
        Toivossa on hyvä elää...

Toivotaan, että kierre loppuu sullakin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe