Vuodatus

Hönö

Jooops

Pakko avautua kun lukee näitä juttuja, vaikka paikka ei ehkä ole oikea. Jo ammattikoulu pohjalta olen osannut laskea palkan ja verot yms. Turha täältä on kysellä palkan suuruutta tai korotusta, tessin palkat on liitot sopinu ja enemmän saa kun osaa jotain( ammattitaito). Elikkäs oli sun koulutus mikä tahansa, merkonomi, tradenomi, inssi , niin et koulusta tullessa voi saada samaa palkkaa kun kauemmin talossa olleet.

Hyvälle työntekijälle hyvä palkka

Työhönotto on pielessä silloin kun joku 25v yliopistosta vastavalmistunut pimu on rekrytoimassa.

Näin meillä ja muualla pitäis olla;-)

8

1081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luuseri

      Ansioihisi

      25v. Pimut rulaa. . . .

      • Hönö

        Hei

        Ei sotketa työtä ja huvia jossa pimut rulaa.
        Hönöllä on asunto auto ja mökki ja velkaa ei ollenkaan ja hyvin tulee toimeen. Pimu venyttää euroja koron, bensan, sähkön, vesimaksun noustessa.
        Maksa velkas kun jaksat vaikka.....


    • Jaajo

      Samasta työstä sama palkka! Hyvä Hönö!

      Ammattikoulusta valmistunut menee Solille töihin ja saa 1200e/kk. Yliopistosta valmistunut menee samalle Solille töihin ja saa 3400e/kk. Ja missä mättää?! Juurihan sovimme että samasta työstä kuuluu sama palkka. Ok... jatketaan:

      Ammattikoulusta valmistunut menee Solille siivoamaan. Yliopistosta valmistunut menee Solin henkilöstöjaoston johtajaksi.

      Ei kovin vaikeaa, eihän?

      • Hönö

        Moi

        Itsekunnioitusta hyvä ystävä. Ammattitaitoinen siivooja pyörittää omaa firmaa ihan ammattikoulupohjalta vs Yliopistosta valmistunut henkilöstöjohtaja sollilla.
        Yliopistopaperit ja Sollilla kuvaa itsekunnioitusta.
        Amis-Yliopisto 1-0


      • Hönö

        Moi

        Jos sulla sattuu oleen kämppä 150 neliöö tai enemmän ja muijas ei jaksa siivota, soitat siivoojan paikalle.
        Siivooja joka on yrittäjä laskuttaa sua 25 euroo tunti pirkanmaalla esim. 160*25=4000
        Ja jos osaat laskea palkkaverotuksen ja tmi eron niin paljonko sun tarvitsisi tienata että pääset samaan ?

        Akateemiset on aaseja jotka on kuormattu kirjoilla !


      • H.Korpela
        Hönö kirjoitti:

        Moi

        Jos sulla sattuu oleen kämppä 150 neliöö tai enemmän ja muijas ei jaksa siivota, soitat siivoojan paikalle.
        Siivooja joka on yrittäjä laskuttaa sua 25 euroo tunti pirkanmaalla esim. 160*25=4000
        Ja jos osaat laskea palkkaverotuksen ja tmi eron niin paljonko sun tarvitsisi tienata että pääset samaan ?

        Akateemiset on aaseja jotka on kuormattu kirjoilla !

        Mulla ei ihan 150 neliötä ole tässä kämpässä, mutta 120 neliötä löytyy. Siivooja käy meillä kerran viikossa tekemässä kaksituntisen viikkosiivouksen (imurointi, pölyjen pyyhintä jne.) Hinta on 20e/h, eli 160e/kk. Jälki on erinomaista ja itse säästän huomattavan vaivan.

        Kateeksi ei käy tätä siivoojaa. Toiminimellä toimii ja on ilmeisesti toiminut jo useita vuosia. Homma on raskasta myös fyysisesti, näin hän on itse asian kertonut.

        Ja ei sillä hommalla miljoonia tehdä. Fiat Punto vie bensaa kun joutuu ajamaan ympäri kaupunkia ja pesuaineet nekin maksavat. Verot on maksettava ja työstä on annettava kuitti jotta minä saisin verovähennykseni aikanaan. Ja on hyvä muistaa, että 20e/h on konkreettista siivoustyötä. Ajomatkat ovat palkatonta aikaa hänelle.

        Tällainen akateeminen aasi, joka dippainssinä tienaa puolisenkymmentä tuhatta euroa kuukaudessa, on toki pohtinut miltä elämä näyttäisi jos olisin valinnut toisin. Raha ei tee elämässä onnelliseksi, mutta helpottaa kummasti elämää. Olen myös iloinen siitä, että saan tehdä työtä päälläni, enkä käsivoimin.

        Sinun katkeruutesi korkeammin koulutettuja kohtaan on turhaa. Mikset vieläkin menisi lukemaan? Ei tässä elämässä kannata luovuttaa.


      • Hönö
        H.Korpela kirjoitti:

        Mulla ei ihan 150 neliötä ole tässä kämpässä, mutta 120 neliötä löytyy. Siivooja käy meillä kerran viikossa tekemässä kaksituntisen viikkosiivouksen (imurointi, pölyjen pyyhintä jne.) Hinta on 20e/h, eli 160e/kk. Jälki on erinomaista ja itse säästän huomattavan vaivan.

        Kateeksi ei käy tätä siivoojaa. Toiminimellä toimii ja on ilmeisesti toiminut jo useita vuosia. Homma on raskasta myös fyysisesti, näin hän on itse asian kertonut.

        Ja ei sillä hommalla miljoonia tehdä. Fiat Punto vie bensaa kun joutuu ajamaan ympäri kaupunkia ja pesuaineet nekin maksavat. Verot on maksettava ja työstä on annettava kuitti jotta minä saisin verovähennykseni aikanaan. Ja on hyvä muistaa, että 20e/h on konkreettista siivoustyötä. Ajomatkat ovat palkatonta aikaa hänelle.

        Tällainen akateeminen aasi, joka dippainssinä tienaa puolisenkymmentä tuhatta euroa kuukaudessa, on toki pohtinut miltä elämä näyttäisi jos olisin valinnut toisin. Raha ei tee elämässä onnelliseksi, mutta helpottaa kummasti elämää. Olen myös iloinen siitä, että saan tehdä työtä päälläni, enkä käsivoimin.

        Sinun katkeruutesi korkeammin koulutettuja kohtaan on turhaa. Mikset vieläkin menisi lukemaan? Ei tässä elämässä kannata luovuttaa.

        oli pirkanmaan käypä hintataso ja sopii epäillä että sulla käy siivooja.
        Akateemisilla on paha tapa aliarvioda toisia mihin pyrin tällä esimerkillä.
        Aasi vertaus tuli siitä, kun useat tälläkin palstalla olevat kyselevät mitä heille pitäisi maksaa vaikka ovat koulutettuja, itse en palkkaisi näin avuntonta väkeä töihin.
        Ja jos luet alkuperäisen viestin niin ymmärtänet ettei Hönö työskentele siivousalalla.
        Hönöllä on riittävät tulot ;-)


      • Ami Amis
        H.Korpela kirjoitti:

        Mulla ei ihan 150 neliötä ole tässä kämpässä, mutta 120 neliötä löytyy. Siivooja käy meillä kerran viikossa tekemässä kaksituntisen viikkosiivouksen (imurointi, pölyjen pyyhintä jne.) Hinta on 20e/h, eli 160e/kk. Jälki on erinomaista ja itse säästän huomattavan vaivan.

        Kateeksi ei käy tätä siivoojaa. Toiminimellä toimii ja on ilmeisesti toiminut jo useita vuosia. Homma on raskasta myös fyysisesti, näin hän on itse asian kertonut.

        Ja ei sillä hommalla miljoonia tehdä. Fiat Punto vie bensaa kun joutuu ajamaan ympäri kaupunkia ja pesuaineet nekin maksavat. Verot on maksettava ja työstä on annettava kuitti jotta minä saisin verovähennykseni aikanaan. Ja on hyvä muistaa, että 20e/h on konkreettista siivoustyötä. Ajomatkat ovat palkatonta aikaa hänelle.

        Tällainen akateeminen aasi, joka dippainssinä tienaa puolisenkymmentä tuhatta euroa kuukaudessa, on toki pohtinut miltä elämä näyttäisi jos olisin valinnut toisin. Raha ei tee elämässä onnelliseksi, mutta helpottaa kummasti elämää. Olen myös iloinen siitä, että saan tehdä työtä päälläni, enkä käsivoimin.

        Sinun katkeruutesi korkeammin koulutettuja kohtaan on turhaa. Mikset vieläkin menisi lukemaan? Ei tässä elämässä kannata luovuttaa.

        Akateemisia kohtaan ei kannata tuntea kateutta eikä katkeruutta, eikä yleensä tunnetakaan. Tuollahan niitä on mäkkärin tiskin takana ja muualla "akateemisina työttöminä".

        Ne jotka ovat töissä, ovat usein puun ja kuoren välissä "vastuullisissa tehtävissä" ja saavat tästä toki rahaa, mutta polttavat itsensä loppuun ennen aikojaan, monesti hajoavat vielä omaan viisauteensa tavalla tai toisella.
        Joka akateemista kadehtii, on todella tyhmä. Jolla on vähänkin tietoa asioden tilasta, ei näitä ressukoita todellakaan kadehdi eikä ole heitä kohtaan katkera.

        Tietysti akateemisissakin on todellisuudessa älykkäitä ihmisiä, jotka ovat osanneet järjestää asiansa siten, että pääsevät työelämässä helpolla ja saavat silti isot ansiot. Mutta enemmistö heistä on ressukoita tieto, tuska ja kirjat niskassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      561
      4140
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3474
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3110
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2397
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2250
    6. 231
      1719
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1427
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe