Auringon lapset - sanat hukassa!

Tikru77

Voisko joku joka muistaa laittaa tänne sanat Georg Malmstenin biisistä Auringon lapset??

...palvovat he rakkautta suurta, niin puhtaina kuin kilo auringon. Heillä aarteena kalliina on lempi rajaton. Kaksi onnellista lasta auringon...

Pari tuntia jo yrittäny turhaan ettiä. =(

8

17604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jane

Tänne ei voi kirjoittaa kokonaisia laulunsanoja, sillä se on vastoin Suomen lakia ja tämän foorumin sääntöjä.

• Tikru77

niinhän se olikin...
        Olisko jotain vinkkiä mistä löytyis, pikaisesti tarttisin enkä kirjastoon pääse ennen ensi viikkoa. =(

• bjorksten

Teksti on nykyisinkin suosittu esimerkiksi häätilaisuuksissa, joten sanottakoon seuraava, vaikka keskustelu on jo ikään kuin päättynyt.

Tekijänoikeus ei ole ikuinen. Asia kannattaa aina selvittää tapauskohtaisesti.

Kyseisen laulun sanat on tehnyt suomalaisen elokuvahistorian merkittävimpiin henkilöihin kuulunut Erkki Karu.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Erkki_Karu

Hän kuoli vuonna 1935 ja tekijänoikeus on siis (tekstin osalta) rauennut vuonna 2005.

Laulu on muuten alunperin tehty ensimmäiseen virolaiseen äänielokuvaan Auringon lapset (Päikese lapsed).

http://www.ef100.ee/index.php?article_id=98&page=71&action=article&

En nyt tuota sanoitusta kuitenkaan tähän laita, koska itselläni on tallenteena vain A.Aimon versio vuodelta 1942 ja hänen kyseessä ollessaan ei voi olla täysin varma menevätkö sanat täysin oikein.

• googlettaja
    • armiro

Auringon lapset.
      Sanat :elokuvaohjaja Erkki Karu
      Säv:Georg Malmste'n vuonna 1932
      Sanat ja nuotit Toivelaulukirja n:o 5

• jusca

moi
      mulla ois himassa cd:llä tää biisi, vaan en tiedä miten sen sais välitettyä sulle. Voisin jopa kirjoittaa sanat, mut ku ei oo tota tulostinta. Jos sulla olis keinoja, millä toimittaisin sulle ko. biisin, niin ota yhteyttä. e-mail näkyy.
      terveisin
      Jusca

• meni 20 sek
      • .

Ja sinä varmasti tiedät, että nuo sanat löytyivät tuolta 4 vuotta sitten, kun näitä sanoja on kyselty? On helvetin hienoa tulla pätemään jälkikäteen ja vittuilemaan, miten on ite parempi. Harmi, kun et lukea osaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      280
      2898
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      48
      2284
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      114
      1723
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1654
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    10. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1179
    Aihe