Suku työllistää

ammattimies

Onko kenelläkään sellaista tilannetta että sukulaiset pyytävät aina apuun kun tarvitsevat apua rakentamisessa tai muissa töissä.
Itselläni oli aiemmin niin että ne varasivat jo etukäteen 'lomat' eli kyselivät millon sinulla on kesäloma että joutasitko sillon tulemaan tekemään sitä ja tätä....?

12

1953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta osaan

sanoa EI. Jos teen työtä siitä maksetaan palkkaa ja loma on tarkoitettu minun rentoutumistani varten.

• seiska777

Ovat kuitenkin sinun sukulaisia, meillä näitä ilmaisen avun pyytelijöitä löytyy kaikkialta, esim. exän serkun mies saattaa pyytää tekemään kylppäri-remonttia ilmaiseksi kun "ei nyt oo rahaa maksaa" ja näitä siis riittää, Kaikki aika menisi tuttujen ja sukulaisten asuntoja korjatessa ja tietenkin ilmaiseksi!! Millas ajalla minä sitten niitä töitä teen joista maksetaan palkkaa?

Kummasti avun pyytäjiä löytyy vaikka olen selväksi tehnyt että palkka on maksettava vaikka tuttuja ollaankin :-) Aina löytyy uusi tohelo joka pyytää, kummallisinta on siis nämä uppo-oudot aivan vieraat ihmiset jotka kuvittelevat että tekisin heille ilmaiseksi töitä vaan sen takia että sattuvat tuntemaan kumminkaimanserkun.

• lievästi vituttaa

Aina pitäisi olla korjaamassa jonkun autoa, tietokonetta, kylppäriä tai tekemään "pieniä" sähkötöitä jne. Sitten kun perkele menet tekemään jollekkin jotain, niin levittävät sanaa "työpalveluista" vielä kaikille tutuille ja sukulaisille. Sitten vielä joku kehtaa olla vihainen kun -78 Taunus ei tullut ilman rahan menetystä (esim. joutuu jonkun osan ostamaan) kuntoon. Vielä kun teet jotain niin vieressä miettimällä mietitään seuraavaa projektia. Palkka kuitataan yleensä kahvilla ja sanomalla että katsotaan sitten ensi kerrallla.Siistiä

• löytyy ja

aivan varmasti joka suvusta. Kaikkee pitäisi olla tekemässä ja auttamassa. Pidetään itsestään selvyytenä että apu tulee. Vaivataan milloin milläkin asialla eikä edes kiitetä. Itse kun pyytää apua niin kyllä on hankalaa sitä saada.

• Siia

Joo kyllä on. Mieheni joutuu näitä töitä tekemään vähän väliä tai lähes joka kerta kun käymme kylässä jossakin. Hän on hyväluontoinen eikä koskaan osaa sanoa EI! Vaan auttaa tietysti apua tarvitsevaa.

Me itse emme juuri milloinkaan pyydä keneltäkään apua. En viitsi alkaa ruinaamaan muilta. Mielestäni ihmisen pitäisi itse tarjota sitä apua, jos haluaa auttaa tosissaan. Eipä meille ole apua tarjottu vaikka itse olemme auttaneet. Ei se niin tarvitse mennä, että palvelus palveluksesta. Minusta se auttaminen pitäisi vaan olla luonnollista kaikille, että autetaan jokainen lähimmäistämme. Ei kaikesta tarvitse aina olla maksamassa palkkaa.

Ärsyttää ihmiset jotka ovat ahneita ja aina vaan ottamassa muilta. Auttaminen pitäisi kuulua jokapäiväiseen elämään. Toinen auttaa toisessa asiassa ja toinen toisessa. Eikä tarvitsisi kenenkään olla kiitollisuuden velassa.

• sukulaiset

minullakin on sama ongelma, minua pyydetään aina apuun kun ei osata, koskaan ei apua takaisin anneta.Päinvastoin joku on vielä kateellinen siitä että osaan tehdä, ja kai se sitten täytyy 'hyvittää' heille koska eivät viitsi tai itse osaa. sitten on ne jotka työntää 20 euroa 4- 5 tunnin työstä ja sillä ollaan sujut. Työtä ei takaisin silloin tarvii antaa.Kumma kun luullaan ettei ammttimies muka itse tarviisi apua missään, vaikka apulaisiksi tarjoutuisivat mutta ei ei..
        Sitten kerran tuli yks sukulainen kun pyysin, no töistä ei tullut mitään se pisti leikiksi koko homman ja teki 90 % ajasta mitä itseään huvitti ei sitä mitä olisi tarvinnut tehdä. Nyt en auta ketään olen päättänyt, mutta eipä ole kukaan kylään edes kutsunut kun huomasivat että apu loppui..eivätkä myöskään kukaan käy kylässä.
        No minä osaan edelleen tehdä...ja parempi tehdä työtä yksin kuin tumpeloiden sukulaisten kanssa.

• on sukulaiset
        sukulaiset kirjoitti:

minullakin on sama ongelma, minua pyydetään aina apuun kun ei osata, koskaan ei apua takaisin anneta.Päinvastoin joku on vielä kateellinen siitä että osaan tehdä, ja kai se sitten täytyy 'hyvittää' heille koska eivät viitsi tai itse osaa. sitten on ne jotka työntää 20 euroa 4- 5 tunnin työstä ja sillä ollaan sujut. Työtä ei takaisin silloin tarvii antaa.Kumma kun luullaan ettei ammttimies muka itse tarviisi apua missään, vaikka apulaisiksi tarjoutuisivat mutta ei ei..
        Sitten kerran tuli yks sukulainen kun pyysin, no töistä ei tullut mitään se pisti leikiksi koko homman ja teki 90 % ajasta mitä itseään huvitti ei sitä mitä olisi tarvinnut tehdä. Nyt en auta ketään olen päättänyt, mutta eipä ole kukaan kylään edes kutsunut kun huomasivat että apu loppui..eivätkä myöskään kukaan käy kylässä.
        No minä osaan edelleen tehdä...ja parempi tehdä työtä yksin kuin tumpeloiden sukulaisten kanssa.

Mul sama tilanne täällä. Ärsyttää ihan sikana kun teet melkein 8h päivä hikisellä 20€, sitten on ihan paskana ja tarjotaan kahvit kun jo haluis pääst pois. Näillä sitten palkat maksettu. damn

• miehen sisko

Meillä tietää että jos miehen sisko soittaa niin aina
      a) tarvitsee majapaikkaa kun on aamulla lähdössä junalla johonkin (Asumme 500 m. päässä asemasta)
      b) tarvitsee apua tietokoneen kanssa
      Mistään muusta syystä hän ei ota yhteyttä koskaan.

• stadista_____

Itse sanon näille kuvaamillesi majapaikan tarvitsijoille, että "En ole opettanut ketään muutakaan tähän, että meillä vain majoittaudutaan". En ole kertaakaan joutunut majoittamaan ketään, tosin monelle urpolle olen kyllä joutunut sanomaan nuo rautalankasanat.

Mulla ois kuule melkein joka viikonloppu joku kaveri maalta tulossa tänne kaupungille raflaan, ja kun asun kapakkien lähellä, niin on usemaman mieleen tullut ehdottaa josko tänne sitten lauantai yönä klo 04 voisi tulla, keskeyttään perheeni unet! Joka tällaiseen alkaa suostumaan, saa hakea syyllistä peiliin katsomalla.

• Ahkera

Appi ei osaa korjata mitään. Kun jokin menee anoppilassa rikki, anoppi ja appi odottavat, että pojan perhe tulisi kylään 200 km päästä ja korjaisi vian.

Pojan perheen ilmaisapu kelpaa heinäntekoon, polttopuiden pilkkomiseen, katon korjaukseen ja kirvesmiehen hommiin. Työ kuin työ, ilmaisapu kelpaa. Kyläillessään meillä appi ottaa päiväunet ja vahtaa TV:tä. Anoppi keskittyy tupatarkastuksen tekoon. Mitäs sitä nyt turhia rehkimään miniän ja pojan kotona!

Kyläilemme anoppilan työleirillä vain muutaman kerran vuodessa. Itse hoidamme oman kotimme, laiskojen appivanhempien apuja ei pyydetä.

• kokemusta

En ole rakennusalalla, mutta toisessa "vastaavassa" ammatissa. Olen kirjanpitäjä. Sukulaiset luulevat kaikkien pikku yhdistystensä kanssa, että mulla on hirveä into tehdä heidän kirjanpitonsa ilmaiseksi heille! Tilitoimistopalvelut eivät ole kalliita, tämä tiedoksi kaikille!

Mutta voin kuvitella että rakennusalan ihmiset ovat helisemässä sukulaistensa kanssa :)
      Tai taksikuskit...

• vato retro

Hei ei oikeesti kannata tehdä mitään ilmaiseksi sukulaisille. Sä kaivat maata jalkojes alta kun käytät lomas työntekoon.

Joskus oon tehny parin viikon rempan sukulaiselle puoleen hintaan, keskellä kiireisintä sesonkia, ja vitutti ihan saatanasti jälkeenpäin. Varsinaista palkkaa meni ohi suun yli viikon liksa ja olin lisäksi ihan paskana sen keikan jälkeen.

Tehkööt itse. Apinatkin osaa rakentaa. Jotkut vaan on niin laiskoja ettei itse viitsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6828
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2016
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1088
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe