Mulla on nyt päässyt hampaat todella huonoon kuntoon, minkäs muun kun hammaslääkäripelon takia. Mitähän mulle mahdettaisi tehdä hammaslääkärissä: mulla on tosi isoja reikiä, yhdestä hampaasta lähtenyt puolet pois etupuolelta, ihan ruskeita sisältä kaikki. Olisiko edessä juurihoito vai mikä ja mitä siellä juurihoidossa tehdään? Olen vasta 17v .:/ Ihmettelen myös että koskaan ei ole ollut minkäänlaista särkyä, ainoastaan saattaa vihlaista välillä muttei sen kummempia.
Huonot hampaat.
13
2689
Vastaukset
- myös huonot hampaat
Reiät hampaissa korjataan. Juurihoitoakin voi joutua tekemään. Juurihoitoneuloilla puhdistetaan juurikanavat ja sitä rataa........
Minä en ole ikinä hävennyt hampaitani, mutta hammaslääkäri on saanut minut häpeämään! Ei niitä huonokuntoisia hampaita häpeä, hammaslääkäri se niin paljon vinoilee, että häpeä tulee, eikä sitten mene enää ikinä. - a.p.
kuntoon saada.
Tässä oli joku keskustelu hävetyksestä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000045&posting=22000000016111125
Tärkeintä on että ylipäänsä menet sinne hammaslääkäriin ja sanot vaikka jo aikaa varatessa että sinua todella pelottaa.- en edes tiennyt moisesta hä...
Joo, mulla kävi katos niin, että en minä ole koskaan hampaitani hävennyt. Nyt kun varhaisaikuisena kävin, niin johan mollattiin oikein hammashoitajan kanssa. Ei ihme jos tulee alemmuudenkomplekseja hampaista.
Mulla oli silloin yksi alkava reikä, jota ei edes paikattu, mutta kyllä siinä suu vaahdossa paneteltiin, että kylläpäs hampaasi on päässyt repsahtamaan. Karkit, limukat pois, vaikka syön niitä todella harvoin, ehkä kerran kolmessa kuukaudessa jos sittenkään. Kyllä ne osaa laittaa häpeän, ei sitä ole ennen kuin joudut moiseen.
- osaa.........
Kyllä se hammaslääkäri mollaa sut sitten oikein kunnolla. Ei kukaan häpeä hampaitaan etukäteen.
- jape
Minä taas niitä häpeän paljonkin, en paljon suuta uskalla availla kun muutamalle tietylle henkilölle, muuten en oikein.
- a.p.
ihan osina ja kyllä hävettää se tulevan paikkauksen määrä(Lekurilta loppuu porasta terät?)
Mutta mene nyt ihmeessä sinne lääkäriin se on 100% varmuudella nähnyt vielä paljon hirveämpiä hampaita, sinulla sentään oli hampaita vielä suussa. - muutamasta...
a.p. kirjoitti:
ihan osina ja kyllä hävettää se tulevan paikkauksen määrä(Lekurilta loppuu porasta terät?)
Mutta mene nyt ihmeessä sinne lääkäriin se on 100% varmuudella nähnyt vielä paljon hirveämpiä hampaita, sinulla sentään oli hampaita vielä suussa.Eipä uskoisi että ne on nähneet vaikka mitä suita. iTSELLÄ oli kolme pientä reikää, ja voi helvetti minkä soun ne järjesti. Haukkui ja mollasi mitä ehti. Väitti että en ole pessyt hampaitan iollenkaan . Olen sentään 27v, ja ensimmäiset reiät.Kyllä oli pöyristyttää mollaamista.
- a.p.
ÄKKIÄ sinne lekuriin etkös sinä saa vielä hammashoidon ilmaiseksi?
Käytä piru vie hyväksesi kun vielä kerkiät.- jape
mutta se ei vaan ole niin yksinkertaista. Ei sinne niin vaan mennä oikeasti jo on hirveä pelko.
- a.p.
jape kirjoitti:
mutta se ei vaan ole niin yksinkertaista. Ei sinne niin vaan mennä oikeasti jo on hirveä pelko.
Mutta pakota itsesi. Katsot ajanvarausnumeron ja painelet puhelimen nappeja.
Oikeasti, SINÄ olet menossa hakemaan hoitoa SINUN hampaillesi oli ne kuinka järkyttävässä kunnossa tahansa. Tee ihmeessä se ennen kuin täytät 18V. Minulla on aivan hirveät hampaat mutta olen ihan kohta menossa kunnostamaan niitä ja kyllä minuakin pelottaa ja hävettää mennä sinne mutta ei siinä mikään auta. - tilaamaan aikaa
jape kirjoitti:
on helpompi jos laittaa jonkun muun tilaamaan aikaa, ja tilaaja voi sitten myös kuvata että on kiire ja särkyä. Ei ole kivaa tietää puoli vuotta aikaisemmin että hampilääkäriin pitää mennä jos oikeasti pelkää. Poikani lykkäsi juuri sinun ikäisenä menoaan kunnes tuli kauhea särky ja silloin olikin juurihoito edessä ja kaksi muuta melkein juurihoidettavaa ja kaiken lisäksi oli jo täyttänyt 18 että tulikin aika kalliiksi.
- kannattaisi
kiireesti mennä hammaslääkärille, kun se vielä sinulle on ilmaistakin. Ajattele vaikka 60-70 luvun nuoria. Monelle heistä laitettiin omien hampaiden tilalle hammasproteesit sinun iässäsi, kun hammashuolto oli vielä kehittymätöntä. No itsepähän valitset. Muutaman vuoden päästä hampaillesi ei enää ehkä voida mitään muuta kuin poistaa ne ja laittaa sitten ne proteesit. Toki nekin ovat nykyään kehittyneet ja ovat ihan omien hampaiden näköisiäkin, mutta eiväthän tekohampaat ole koskaan täysin omien hampaiden veroiset.
- jape
Mahtaakohan tuo olla ilmainen alle 18v vai maksaako ihan samanverran kun yli 18v?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182592Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162091931Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591649Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021531Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491456Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2021313- 961226
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1521127Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171025Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13907