paskantärkeät insinöörit

Pera

Huomasin, että täällä on käyty kiihkeää keskustelua tradenomien tärkeilystä. Siihen en osaa sanoa mitään,kun en ensimmäistäkään tradenomia (Onneksi?) tunne, mutta meilläpä töissä saan nauttia paskantärkeiden insinöörien työn hedelmistä ja seurasta. Ihmiset, jotka käyvät koulut ja oppivat varmasti ne oman alansa tekniset asiat hyvin, mutta kun kuvittelevat olevansa joka alan ammattilaisia ja neuvovat näin ollen ekonomeista lähtien ihan jokaista. Itsellään kenties markkinointi- tai myyntijohtajan komea titteli, tai hienon kuuloinen "projektipäällikkö", mutta mitään asiakaspalvelukykyjä tai kielitaitoa insinööreillä ei ole. Todella paskantärkeää sakkia sanon minä. Toivottavsti insinöörit tajuavat että heidän opiskelunsa ei kuitenkaan ihan joka alalle pätevöitä. Ja kun niitä insinöörejäkin pukkaa joka tuutista (kuten ilmeisesti tradenomejakin?), että ei ne työelämästä meiltä lopu. Voi meitä raukkoja.

28

3259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inssi on inssi...

      Kyllä inssit taitavat OMAN alansa työt,mutta se avarakatseisuus ja yleisosaaminen puuttuu ( en yleistä) jopa naulaaminen tuottaa joillekin insseille vaikeuksia tai tiskaaminen. kynällähän sitä töitä tehdään. ;)

    • Urkki

      NYT OSUIT ASIAN YTIMEEN

    • ...

      diplomi-insinööreistä!

      Herre gyyd, jos unohdat sen 'diplomi'-sanan siitä edestä, niin haastavat raastupaan...

    • et

      No miksihän niitä on sitten nimitetty Markkinointi-tai myyntijohtajan paikoille, jos osaavat vain tekniset nippelijutut. Miksi näille paikoille ei teidän firmassa ole nimitetty Ekonomeja, joita Insinöörit käyvät opastamassa ja joiden koulutus saattaisi sopia paremmin ko.hommaan.
      Eikös mainitsemillasi paikoilla toimijoilta tarvita nimenomaan kielitaitoa, asiakaspalvelukykyä jota ei taas Insinööreiltä löydy. Mikä yritys palkkaa Myyntijohtajan paikalle kielitaidottoman,ja ei niinkään asiakaspalveluun soveltuvan Insinöörin ?
      Vähän haiskahtaa kateus viestisi läpi.
      Eiköhän se kuitenkin ole kylmä tosiasia, että Insinöörit tätä maata pyörittää, myönnä se.

      • huh huh

        ai että inssit tätä määtä pyörritään?? haloo... huhuu... heräää...


      • yrittäjä
        huh huh kirjoitti:

        ai että inssit tätä määtä pyörritään?? haloo... huhuu... heräää...

        No ei se nyt ihan niinkään ole. Kuvastaa vain insinöörien omaa, usein hyvinkin itseriittoista asennetta.


      • Kyselijä
        yrittäjä kirjoitti:

        No ei se nyt ihan niinkään ole. Kuvastaa vain insinöörien omaa, usein hyvinkin itseriittoista asennetta.

        tunteita mihin nykyinen elintasomme perustuu loppujen lopuksi. Mitähän sisältyy sanaparin "Tekniikan kehitys" taakse?
        Mikä ihmisryhmä soveltaa tiedemiesten tekemiä keksintöjä käytäntöön ja mahdollistaa vaurauden ja hyvinvoinnin?
        Ja ihan konkreettisella tasolla, omasta päästäänkö ne duunarit niitä kännyköitä kokoavat?


      • j

        Itse voisin sanoa että, Tuntemistani insinööreistä suurin osa tuntuu teoriassa tietävän jotain mutta käytännön hommat tuntuu olevan täysin kateissa, ja "alemmilta" käytännön työn tekeviltä henkilöilta tuleva neuvonta tuntuu menevän ohi korvien. Itse olen huomannut omassa työssäni että "pajan" ja konttorin oven välissä tuntuu menevän raja jumalien ja alamaisten välillä. JA LOPUKSI MITENKÖHÄN KÄVISI JO KAIKKI TYÖNTEKIJÄT LOPETTAISIVAT TYÖT, ONNISTUISKOHAN INSINÖÖREILTÄ TÖIDEN TEKO ??? "EPÄILEN"


      • Diplomi-insinööri
        j kirjoitti:

        Itse voisin sanoa että, Tuntemistani insinööreistä suurin osa tuntuu teoriassa tietävän jotain mutta käytännön hommat tuntuu olevan täysin kateissa, ja "alemmilta" käytännön työn tekeviltä henkilöilta tuleva neuvonta tuntuu menevän ohi korvien. Itse olen huomannut omassa työssäni että "pajan" ja konttorin oven välissä tuntuu menevän raja jumalien ja alamaisten välillä. JA LOPUKSI MITENKÖHÄN KÄVISI JO KAIKKI TYÖNTEKIJÄT LOPETTAISIVAT TYÖT, ONNISTUISKOHAN INSINÖÖREILTÄ TÖIDEN TEKO ??? "EPÄILEN"

        Toi on kyllä enemmän henkilö- kuin koulutuskysymys. Itse nuorena insinöörinä olen aina valmis kuuntelemaan vanhempien perustason työntekijöiden puheita yms.

        Sitä paitsi olempa vapaa-aikanani purkanut ja rakennellut autoja, moottoripyöriä, tietokoneita, mökinkin pistänyt omin ( pari insinöörikaveria) voimin pystyyn. Niin että kyllä insinööreiltäkin käytännön hommat luistaa jos henkilö vaan on tekevää, eikä nörttityyppiä.


      • joojoo
        Diplomi-insinööri kirjoitti:

        Toi on kyllä enemmän henkilö- kuin koulutuskysymys. Itse nuorena insinöörinä olen aina valmis kuuntelemaan vanhempien perustason työntekijöiden puheita yms.

        Sitä paitsi olempa vapaa-aikanani purkanut ja rakennellut autoja, moottoripyöriä, tietokoneita, mökinkin pistänyt omin ( pari insinöörikaveria) voimin pystyyn. Niin että kyllä insinööreiltäkin käytännön hommat luistaa jos henkilö vaan on tekevää, eikä nörttityyppiä.

        Kyllä kai sitä nyt yksi syötävä pillu löytyy.
        naisten joukosta.siinä missä yksi dipoli-inssikin miesten joukosta


      • perusinssi
        Kyselijä kirjoitti:

        tunteita mihin nykyinen elintasomme perustuu loppujen lopuksi. Mitähän sisältyy sanaparin "Tekniikan kehitys" taakse?
        Mikä ihmisryhmä soveltaa tiedemiesten tekemiä keksintöjä käytäntöön ja mahdollistaa vaurauden ja hyvinvoinnin?
        Ja ihan konkreettisella tasolla, omasta päästäänkö ne duunarit niitä kännyköitä kokoavat?

        No, suuri osa insinööreitä kuitenkin tekee joitakin hallinnollia tms. töitä.

        Hyvä esimerkki on firmassamme ollut insinööri, joka teki projektien kustannuslaskentaa. Tietokonetta paukutettiin päivät pitkät ja lopulta saatiin ulos joitakin lukujakin. Hyödytöntä. Kolmekymmentävuotta käytännössä näitä hommia tehnyt "yleismies" pystyi näppituntumalla laskemaan tarkemmat ja paikkaansapitävämmät kustannusarviot. Kynällä ja paperilla. Samalla syntyi sapluuna, kuinka projekti viedään läpi.


      • Kyselijä
        perusinssi kirjoitti:

        No, suuri osa insinööreitä kuitenkin tekee joitakin hallinnollia tms. töitä.

        Hyvä esimerkki on firmassamme ollut insinööri, joka teki projektien kustannuslaskentaa. Tietokonetta paukutettiin päivät pitkät ja lopulta saatiin ulos joitakin lukujakin. Hyödytöntä. Kolmekymmentävuotta käytännössä näitä hommia tehnyt "yleismies" pystyi näppituntumalla laskemaan tarkemmat ja paikkaansapitävämmät kustannusarviot. Kynällä ja paperilla. Samalla syntyi sapluuna, kuinka projekti viedään läpi.

        sitten tehnyt sellaisen johtopäätöksen, että insinöörit ovat täysin turhia.Voi hyvä sylvi sentään!
        Haluaisitko nyt mahdollisesti kuulla jotain tarinoita niistä kokeneista insinööreistä jotka ovat estäneet suuronnettumuuksien syntymisen omalla tietotaidollaan ja kokemukselllaan esim. sillanrakennusympyröissä tms.

        Ainiin. Tunsin kerran yhden huorahtavan naisen. Tästä tein sen johtopäätöksen, että kaikki naiset ovat huoria..;)


    • Kyselijä

      insinöörejä.
      Voivoi. Ompa tainnut päivä mennä pilalle kun on joku insinöörinrenttu käynyt Peraa neuvomassa.;) Itse saan muuten parhaat neuvot yhdeltä duunarilta omissa työkuvioissani, eikä käy luonnon päälle yhtään, päinvastoin. Enkä ole alkanut haukkumaan duunareita sen vuoksi.

      Sinullakin Pera myyntimiehenä luulisi olevan sen verran hyvät sosiaaliset taidot, että sinun kannattaisi hyödyntää eri ihmisten osaamista ja näkemystä omassa oletetussa supermyyjän työssäsi. Kovimpa näet taas yhden kerran asiat mustavalkoisesti yleistäen.

      Muista kuin tekniikan opinnoista en mitään omakohtaista kokemusta tiedä mutta insinöörikoulutus kuitenkin vahvistaa sellaisia ominaisuuksia kuin looginen ja analyyttinen ajattelu ja maalaisjärki. Voisiko tämä olla syynä, että hyvin monesti tiukan paikan tullan pyydetään juuri insinööri tms. hätiin.
      Tämä ei muuten tarkoita sitä, että kaikki insinöörit olisivat järjen jättiläisiä.

      • PERÄ

        pera laita vaan perään jotain tuppoa niin olo helpottuu


    • typykkä26

      Mitä eroa on insinöörillä ja vessapaperilla?


      Vessapaperi on kaksinkertaista!
      Hahhahahhahhahaa...=)

      • Kyselijä

        Mitä eroa on diplomi-insinöörillä, insinöörillä ja teknikolla?
        Diplomi-insinööri tietää, miksi jotain tehdään, mutta ei miten. Teknikko tietää, miten jotain tehdään, mutta ei miksi. Insinööri ei tiedä kumpaakaan.

        Insinööri ja kaksi merkonomia tulivat ravintolaan syömään. Tarjoilija tuli ottamaan tilausta ensin insinööriltä. Tämä tilasi lihapyörykät.
        - Keitetyillä vai paistetuilla perunoilla? tarjoilija kysyi.
        - Paistetuilla kiitos, insinööri vastasi.
        - Entä vihannekset? tarjoilija jatkoi.
        - Ne ottaa samaa...

        - Mitä yhteistä on diplomi-insinöörillä ja vatupassilla? - Kumpikin huomaa virheen, mutta ei osaa itse korjata sitä.

        Pomo uudelle työntekijälle:
        - Voitte ruveta siivoamaan tällä harjalla.
        - Anteeksi, johtaja. Kiinnittäisin vain huomiota siihen seikkaan, että olen juuri valmistunut insinööriksi.
        - Sen minä ihan unohdin. No, antakaahan se harja niin minä näytän mallia...

        Mitä insinööri sanoo humanistille?
        - Hampurilainen ja kokis, kiitos.

        Miksi jumala keksi orgasmin?
        Jotta insinöörikin tietäisi, milloin lopettaa...

        Lääkäri, tuomari ja Nokian insinööri keskustelivat siitä, kumpi on parempi, vaimo vai rakastajatar.
        Lääkäri: Kannatan pysyviä perhesuhteita ja pelkään sukupuolitauteja, ja siksi olen sitä mieltä, etta vaimo on parempi.
        Tuomari: Avioliittoon liittyvien lainopillisten sotkujen vuoksi olen sitä mieltä, etta rakastajatar on parempi.
        Nokian insinööri mietti hetken ja sanoi:
        - Ottaisin molemmat. Työpäivän jälkeen sitten soittaisin vaimolle ja sanoisin meneväni rakastajattaren luo. Rakastajattarelle taas sanoisin meneväni vaimon luo. Sitten menisin laboratorioon jatkamaan hommia.

        Pappi, lääkäri ja insinööri odottelivat hidasta golfryhmää. Insinööri: Mikä noita vaivaa. Olemme odottaneet jo 15 minuuttia. Lääkäri: En tiedä, mutten ole koskaan nähnyt tuollaisia hidastelijoita. Pappi: Mutta tuolta tulee hoitaja. Kysytään häneltä. Hei Yrjö, mikä tuota ryhmää meidän edellämme vaivaa? Yrjö: Ai, he. He ovat sokeita palomiehiä. He menettivät näkönsä, kun yrittivät pelastaa klubirakennusta viime vuonna. Siksi annamme heidän koska tahansa pelata ilmaiseksi. (Hiljaisuu) Pappi: Hyvin ikävää. Minun täytyy tänä iltana lukea erikoisrukous heidän puolestaan. Lääkäri: Minun täytyy kysyä silmäkirurgi ystävältäni, että olisiko mitään tehtävissä heidän hyväkseen. Insinööri: Eivätkö he voi pelata yöllä?

        Kaunis nainen oli menossa avioon yhden vähemmän kauniin putkimiehen kanssa. Naisen paras ystävätär keskusteli morsiamen kanssa hetkeä ennen alttarille astumista: - Minkä ihmeen takia sinä menet naimisiin tuon putkimiehen kanssa, jolla ei ole muuta kuin velkaa. Muistaakseni sinulla oli johonkin aikaan kiikarissa oikein insinööri. - Niin, kyllähän sellainen kiikarissa oli ja oikeastaan neljäkin kappaletta, nainen vastasi. - Neljä!! Ja sinä menet naimisiin tuon likaisen putkimiehen kanssa? - No niiden kanssa nuo seksihommat eivät oikein luistaneet, niin kuin tuon Jorman kanssa. - Mikäs ihme niissä nyt sitten vikana oli, kyseli ystävätär. - Ensimmäinen niistä oli Team Manager, joka jaksoi joka hetki korostaa ryhmätyön ihanuutta. - Ettäs kehtasi, no entäs se toinen? - Hän oli taas Sales Manager, ja puhui illat pitkät siitä kuinka hienoa ja ihanaa kaikki sitten joskus olisi, mutta ei päässyt siitä pitemmälle. - No olipas, entäs se kolmas? - Se kolmas oli Test Engineer ja hoki hysteerisenä koko ajan: "Kyllä se siitä kohta nousee, kyllä se siitä kohta nousee, kyllä se....." - Säälittävää, entäs se neljäs? - No viimeinen pisara oli Software Engineer, joka totesi: "Kyllä se vielä toimistossa toimi."

        Psykologian opiskelija auttoi professoria hoitamaan persoonallisuustestiä. Huoneeseen oli suunniteltu erilaista rekvisiittaa järjestykseen arvioinnin nopeaa suorittamista varten. Ensimmäinen henkilö astui sisään aloittaakseen testin. "Miltä tämä vesilasi näyttää sinusta?" Henkilö 1: Se on puolityhjä Opiskelija kirjoitti raporttiin: "Pessimisti" Henkilö 2 saapui sisään huoneeseen. "Miltä tämä vesilasi näyttää sinusta?" Henkilö 2: Se on puoliksi täysi. Opiskelija kirjoitti raporttiin: "Optimisti" Henkilö 3 saapui sisään huoneeseen. "Miltä tämä vesilasi näyttää sinusta?" Henkilö 3: Näyttää siltä, kuin sinulla olisi kaksi kertaa niin paljon lasia, kuin sinä tarvitset. Opiskelija näytti täysin ilmeettömältä ja meni kysymään neuvoa professorilta. "Ai, he!", professori sanoi, "Minä unohdin varoittaa sinua insinööreistä! Heillä ei ole persoonallisuutta."


      • Woo
        Kyselijä kirjoitti:

        Mitä eroa on diplomi-insinöörillä, insinöörillä ja teknikolla?
        Diplomi-insinööri tietää, miksi jotain tehdään, mutta ei miten. Teknikko tietää, miten jotain tehdään, mutta ei miksi. Insinööri ei tiedä kumpaakaan.

        Insinööri ja kaksi merkonomia tulivat ravintolaan syömään. Tarjoilija tuli ottamaan tilausta ensin insinööriltä. Tämä tilasi lihapyörykät.
        - Keitetyillä vai paistetuilla perunoilla? tarjoilija kysyi.
        - Paistetuilla kiitos, insinööri vastasi.
        - Entä vihannekset? tarjoilija jatkoi.
        - Ne ottaa samaa...

        - Mitä yhteistä on diplomi-insinöörillä ja vatupassilla? - Kumpikin huomaa virheen, mutta ei osaa itse korjata sitä.

        Pomo uudelle työntekijälle:
        - Voitte ruveta siivoamaan tällä harjalla.
        - Anteeksi, johtaja. Kiinnittäisin vain huomiota siihen seikkaan, että olen juuri valmistunut insinööriksi.
        - Sen minä ihan unohdin. No, antakaahan se harja niin minä näytän mallia...

        Mitä insinööri sanoo humanistille?
        - Hampurilainen ja kokis, kiitos.

        Miksi jumala keksi orgasmin?
        Jotta insinöörikin tietäisi, milloin lopettaa...

        Lääkäri, tuomari ja Nokian insinööri keskustelivat siitä, kumpi on parempi, vaimo vai rakastajatar.
        Lääkäri: Kannatan pysyviä perhesuhteita ja pelkään sukupuolitauteja, ja siksi olen sitä mieltä, etta vaimo on parempi.
        Tuomari: Avioliittoon liittyvien lainopillisten sotkujen vuoksi olen sitä mieltä, etta rakastajatar on parempi.
        Nokian insinööri mietti hetken ja sanoi:
        - Ottaisin molemmat. Työpäivän jälkeen sitten soittaisin vaimolle ja sanoisin meneväni rakastajattaren luo. Rakastajattarelle taas sanoisin meneväni vaimon luo. Sitten menisin laboratorioon jatkamaan hommia.

        Pappi, lääkäri ja insinööri odottelivat hidasta golfryhmää. Insinööri: Mikä noita vaivaa. Olemme odottaneet jo 15 minuuttia. Lääkäri: En tiedä, mutten ole koskaan nähnyt tuollaisia hidastelijoita. Pappi: Mutta tuolta tulee hoitaja. Kysytään häneltä. Hei Yrjö, mikä tuota ryhmää meidän edellämme vaivaa? Yrjö: Ai, he. He ovat sokeita palomiehiä. He menettivät näkönsä, kun yrittivät pelastaa klubirakennusta viime vuonna. Siksi annamme heidän koska tahansa pelata ilmaiseksi. (Hiljaisuu) Pappi: Hyvin ikävää. Minun täytyy tänä iltana lukea erikoisrukous heidän puolestaan. Lääkäri: Minun täytyy kysyä silmäkirurgi ystävältäni, että olisiko mitään tehtävissä heidän hyväkseen. Insinööri: Eivätkö he voi pelata yöllä?

        Kaunis nainen oli menossa avioon yhden vähemmän kauniin putkimiehen kanssa. Naisen paras ystävätär keskusteli morsiamen kanssa hetkeä ennen alttarille astumista: - Minkä ihmeen takia sinä menet naimisiin tuon putkimiehen kanssa, jolla ei ole muuta kuin velkaa. Muistaakseni sinulla oli johonkin aikaan kiikarissa oikein insinööri. - Niin, kyllähän sellainen kiikarissa oli ja oikeastaan neljäkin kappaletta, nainen vastasi. - Neljä!! Ja sinä menet naimisiin tuon likaisen putkimiehen kanssa? - No niiden kanssa nuo seksihommat eivät oikein luistaneet, niin kuin tuon Jorman kanssa. - Mikäs ihme niissä nyt sitten vikana oli, kyseli ystävätär. - Ensimmäinen niistä oli Team Manager, joka jaksoi joka hetki korostaa ryhmätyön ihanuutta. - Ettäs kehtasi, no entäs se toinen? - Hän oli taas Sales Manager, ja puhui illat pitkät siitä kuinka hienoa ja ihanaa kaikki sitten joskus olisi, mutta ei päässyt siitä pitemmälle. - No olipas, entäs se kolmas? - Se kolmas oli Test Engineer ja hoki hysteerisenä koko ajan: "Kyllä se siitä kohta nousee, kyllä se siitä kohta nousee, kyllä se....." - Säälittävää, entäs se neljäs? - No viimeinen pisara oli Software Engineer, joka totesi: "Kyllä se vielä toimistossa toimi."

        Psykologian opiskelija auttoi professoria hoitamaan persoonallisuustestiä. Huoneeseen oli suunniteltu erilaista rekvisiittaa järjestykseen arvioinnin nopeaa suorittamista varten. Ensimmäinen henkilö astui sisään aloittaakseen testin. "Miltä tämä vesilasi näyttää sinusta?" Henkilö 1: Se on puolityhjä Opiskelija kirjoitti raporttiin: "Pessimisti" Henkilö 2 saapui sisään huoneeseen. "Miltä tämä vesilasi näyttää sinusta?" Henkilö 2: Se on puoliksi täysi. Opiskelija kirjoitti raporttiin: "Optimisti" Henkilö 3 saapui sisään huoneeseen. "Miltä tämä vesilasi näyttää sinusta?" Henkilö 3: Näyttää siltä, kuin sinulla olisi kaksi kertaa niin paljon lasia, kuin sinä tarvitset. Opiskelija näytti täysin ilmeettömältä ja meni kysymään neuvoa professorilta. "Ai, he!", professori sanoi, "Minä unohdin varoittaa sinua insinööreistä! Heillä ei ole persoonallisuutta."

        paras insinöörivitsi oli kyllä tuo, että
        "insinöörit tätä maata pyörittää"

        ja erityisen hauskan siitä tekee se, että insinöörit ottavat sen tosissaan :)


      • vitsi

        Nuori diplomi-insinööri jäi kotinurkillaan auton alle. Ensihoitajat totesivat miehen jo kuolleeksi, ja siinä samalla paikalle tallusteli insinöörismiehen naapurissa asusteleva vanha nainen.
        -Kas, naapurin insinööri-poikahan se siinä, voi voi, kylläpä kävi ikävästi!
        Kuinka ollakaan nuori mies alkoi korahdella, nosti päätään ja verta syljeskellen sihahti:
        -Se on DIPLOMI-insinööri!


      • Kyselijä
        Woo kirjoitti:

        paras insinöörivitsi oli kyllä tuo, että
        "insinöörit tätä maata pyörittää"

        ja erityisen hauskan siitä tekee se, että insinöörit ottavat sen tosissaan :)

        pyörittävät tätä maata. Kuvitelkaa jos kaikki siivoojat menisivät yhtäaikaa lakkoon. Hukkuisimme kaikki kuvaannollisesti omaan paskaamme...

        Älyvapaata on väittää, että mikään ammattiryhmä yksinään tätä maata pyörittäisi. Mutta jos ei ihmisen äly ja ymmärrys riitä käsittämään mitä valtaosa insinööreistä tekee loppujen lopuksi työkseen ei pitäisi myöskään heitä suotta mollata...


      • inssinen
        vitsi kirjoitti:

        Nuori diplomi-insinööri jäi kotinurkillaan auton alle. Ensihoitajat totesivat miehen jo kuolleeksi, ja siinä samalla paikalle tallusteli insinöörismiehen naapurissa asusteleva vanha nainen.
        -Kas, naapurin insinööri-poikahan se siinä, voi voi, kylläpä kävi ikävästi!
        Kuinka ollakaan nuori mies alkoi korahdella, nosti päätään ja verta syljeskellen sihahti:
        -Se on DIPLOMI-insinööri!

        vitsejä pukkaa. Pari vuotta vielä opintoja työn ohessa. Muuttuuko sitä sitten täydeksi sontiaiseksi ja 15 vuoden työnteko taidot katoaa ja uusavuttomuus iskee? Saapas nähdä. Epäilen, siitä kyllä meidän perheen "projektipäällikkö" pitää huolen ;)

        Sitten pientä kevennystä päivään. Hauskaa päivää kaikille!

        Elelipä kerran, niin väitetään, pienessä kauniissa
        metsässaä orpo jänonen ja orpo käärme. Ne kumpikin sattuivat vielä, ihmeellistä kyllä, olemaan syntymästään sokeita.
        Eräänä päivänä jäno oli tapansa mukaan hyppelemässä ympäri metsää ja käärme oli luikertelemassa ympäri metsää, kun jänomme kompastui käärmeeseen ja kaatui. Tamän seurauksena tietysti käärmekin kolhiintui aika lailla.

        "Voi hyva tavaton", sanoi jäno, "Olen kamalan pahoillani! En tarkoittanut satuttaa sinua. Olen ollut syntymästani saakka sokea, enka näe eteeni. Itse asiassa, koska olen myos orpo, en edes tiedä mikä mina olen."

        "Ei se mitään", käärme vastasi. "Itse asiassa minun tarinani on hyvin samanlainen kuin sinunkin. Mina olen myös syntynyt sokeana enkä koskaan tuntenut äitiäni. Entapä jos minä luikertelisin päälläsi ja yrittäisin selvittää mikä sinä olet. Silloin sinulla olisi edes jotain, mista lähteä liikkeelle."

        "Voi, sepä vasta olisi ihanaa!", vastasi jänonen.

        Niinpä käärme luikerteli jänon ympärillä tunnustellen ja sanoi: "Hmm, sinua peittää pehmeä turkki; sinulla on hyvin pitkät korvat, nenäsi nykii ja sinulla on pehmeä hännän tupsukka. Sanoisin, että sinä olet melko varmasti jänöpupu."

        "Oi kiitos! Kiitos!", hihkui jänonen, selvästi ilahtuneena.

        Sitten jänönen ehdotti käärmeelle: "Entäs jos mina tunnustelisin sinua käpälälläni ja auttaisin sinua samalla tavalla kuin sinä autoit minua."

        Niinpä jäno tunnusteli käärmettä joka puolelta ja sanoi sitten: "Jaa, sinä olet lipevä ja niljakas ja sinulla on kaksihaarainen kieli... ei korvia, ei selkärankaa eikä palleja. Sanoisin, että olet melko varmasti joko insinööri tai mahdollisesti jopa diplomi-insinööri ."


      • tiistai
        inssinen kirjoitti:

        vitsejä pukkaa. Pari vuotta vielä opintoja työn ohessa. Muuttuuko sitä sitten täydeksi sontiaiseksi ja 15 vuoden työnteko taidot katoaa ja uusavuttomuus iskee? Saapas nähdä. Epäilen, siitä kyllä meidän perheen "projektipäällikkö" pitää huolen ;)

        Sitten pientä kevennystä päivään. Hauskaa päivää kaikille!

        Elelipä kerran, niin väitetään, pienessä kauniissa
        metsässaä orpo jänonen ja orpo käärme. Ne kumpikin sattuivat vielä, ihmeellistä kyllä, olemaan syntymästään sokeita.
        Eräänä päivänä jäno oli tapansa mukaan hyppelemässä ympäri metsää ja käärme oli luikertelemassa ympäri metsää, kun jänomme kompastui käärmeeseen ja kaatui. Tamän seurauksena tietysti käärmekin kolhiintui aika lailla.

        "Voi hyva tavaton", sanoi jäno, "Olen kamalan pahoillani! En tarkoittanut satuttaa sinua. Olen ollut syntymästani saakka sokea, enka näe eteeni. Itse asiassa, koska olen myos orpo, en edes tiedä mikä mina olen."

        "Ei se mitään", käärme vastasi. "Itse asiassa minun tarinani on hyvin samanlainen kuin sinunkin. Mina olen myös syntynyt sokeana enkä koskaan tuntenut äitiäni. Entapä jos minä luikertelisin päälläsi ja yrittäisin selvittää mikä sinä olet. Silloin sinulla olisi edes jotain, mista lähteä liikkeelle."

        "Voi, sepä vasta olisi ihanaa!", vastasi jänonen.

        Niinpä käärme luikerteli jänon ympärillä tunnustellen ja sanoi: "Hmm, sinua peittää pehmeä turkki; sinulla on hyvin pitkät korvat, nenäsi nykii ja sinulla on pehmeä hännän tupsukka. Sanoisin, että sinä olet melko varmasti jänöpupu."

        "Oi kiitos! Kiitos!", hihkui jänonen, selvästi ilahtuneena.

        Sitten jänönen ehdotti käärmeelle: "Entäs jos mina tunnustelisin sinua käpälälläni ja auttaisin sinua samalla tavalla kuin sinä autoit minua."

        Niinpä jäno tunnusteli käärmettä joka puolelta ja sanoi sitten: "Jaa, sinä olet lipevä ja niljakas ja sinulla on kaksihaarainen kieli... ei korvia, ei selkärankaa eikä palleja. Sanoisin, että olet melko varmasti joko insinööri tai mahdollisesti jopa diplomi-insinööri ."

        toi oli hauska! Hehhhehehheheee! Täytyy copipeistata kavereille. Paitsi et inssikollegat on varmaan kuullet jo kaikki mahdolliset insinöörivitsit.


      • MikkoTs
        Kyselijä kirjoitti:

        pyörittävät tätä maata. Kuvitelkaa jos kaikki siivoojat menisivät yhtäaikaa lakkoon. Hukkuisimme kaikki kuvaannollisesti omaan paskaamme...

        Älyvapaata on väittää, että mikään ammattiryhmä yksinään tätä maata pyörittäisi. Mutta jos ei ihmisen äly ja ymmärrys riitä käsittämään mitä valtaosa insinööreistä tekee loppujen lopuksi työkseen ei pitäisi myöskään heitä suotta mollata...

        Naiset! Kaiken takana on naiset...naiset hallitsevat tätä maata ja antavat miesten luulla olevansa johtajia!


    • iina

      Kuka tässä ketjussa kysyikään, että "missä firmassa insinööri pääsee myyntijohtajaksi" ja mä voin kertoa että kuule just siinä firmassa missä äijät on johdossa.

    • Insinööri

      ... hyvät ihmiset. Kun lukee noita teidän kommentteja niin tulee sellainen fiilis että on teillä (nimim. "Diplomi-insinööri":ä lukuunottamatta) varmaan vaikeaa omassa työssänne tulla toimeen työkavereiden kanssa jos luotte ihmisistä ennakkokäsityksiä koulutuksen perusteella. Eikös juuri näin synny valitettavasti niin monilla työpaikoilla yleisiä "kuppikuntia". Joillakin on luontaisia kykyjä toiseen hommaan ja toisilla taas johonkin muuhun, joita sitten yleensä koulutuksella pyritään parantamaan/kehittämään. Tosin ainahan tämä ei onnistu ;-) Insinöörejäkin on monenlaisia: toiset sopii siihen myyntijohtajan pallille ja toiset taas ei. Toisaalta oisko sen myyntijohtaja-insinöörin kannattanut kuitenkin valita koulutuksensa eri lailla???

      Näitä "paskantärkeitä" joka-alan-osaajia löytyy varmasti jokaisesta "työryhmästä" koulutuksesta riippumatta. Toiset tuovat sen vaan helpommin esille.

      Itse olen insinööri ja tulen erittäin hyvin toimeen työkavereitteni kanssa; usein jopa tulen paremmin juttuun ns. "sorvareitten" kanssa kuin esim. kolleegoitteni kans; ongelmia on kyllä tosi harvoin kenenkään kanssa. Huumorilla ja joustavuudella olen mielestäni pärjännyt ihan hyvin työelämässä ja vielä insinöörinä jo toistakymmentä vuotta.

      Tutustukaa työkavereihinne ihmisinä eikä insinööreinä, siivoojina, toim.johtajina jne ja aina välillä pientä pilkettä silmäkulmaan, unohtamatta nauraa välillä myös itselleen, niin kyllä se siitä.

      Hyvät syksynjatkot kaikille!

      • Tradenomi

        Aivan oikein, ketään ei kannata yleistää. Itse olen entinen/nykyinen duunari, nykyisin enimmäkseen projektipäälikkö tradenomi koulutuksen jälkeen. Silti aina silloin tällöin menen sinne "oikealle" työmaalle otan sähkömiehen tavarat ylle ja ryönään 16 tuntia kaapelihyllyllä nälkäisenä, paskasena, vihaisena, turhautuneena, ei ylityökorvausta, ei viikonloppu lisää MUTTA työt tulee aina valmiiksi! Seuraavana päivänä olen asiakkaan kanssa sopimassa toisellapuolella suomea työasioista. Henkilökohtaisesti tykkään molemmista hommista eli ->näkyvästä työstä sekä suunnittelusta. No, alaisena minulla on insinöörejä ja duunareita, eikä kukaan kärmistele toisilleen. Työskentelen pienehkössä IT/Automaatio yrityksessä missä KAIKKI yrittää tehdä tulosta toistensa kanssa, jotta sais leivän ostettua.


    • tsekatkaapa tää!!!!
      • Inssi

        Kirjoituksesta kävi ilmi, että kaveri oli selvästi mennyt opiskelemaan samalla periaatteella, millä itsekin joskus 15 vuotta sitten aloitin silloisessa teknillisessä opistossa.

        Ensisijaisesti menin oppimaan itseäni kiinnostavasta alasta lisää, mutta jo melko pian kävi selväksi, että tarkoitus oli nimenomaan kouluttaa niitä titteleitä.

        Tosin, olihan meidänkin luokalla tyyppi, joka rehellisesti myönsi tulleensa hakemaan sitä titteliä, mutta suurin osa porukasta oli kuitenkin kiinnostuneita nimenomaan alan ammattitietouden kasvattamisesta.

        Enemmän kuin Insinööreistä, tuo kirjoitus paljastaa oppilaitosten, ja nimenomaisesti niiden opettajien tason.

        Tittelin tultua, jouduin työssäni tarvitsemani tietämyksen sitten opettelemaan siinä sivussa, jossa tehtävässä olivat nimenomaan ne rautaisen ammattitaidon omaavat duunarit suureksi avuksi.

        Teoriassahan voi Insinöörikin suunnitella mitä hyvänsä, mutta kun jonkun se täytyy tehdäkin, ilman että tuloskin on sitä samaa ;-)


    • Anonyymi

      hyvä esimerkki a-insinööreiltä. koulusta valmistunut di johtamassa 20v kokemusta omaavaa tekijää joka pystyy vetämään projektin läpi jokaisen vaiheen itsenäisesti. ennen tätä Jumalan lahjaa ohjaksissa työ kesti noin 3-4 päivää ja hinnat kohdillaan . nyt sama työ ei onnistu 4 viikossa kun esihenkilö ei ole koskaan ollut missään tekemisissä kyseisen asian kanssa ja kyselee jokaisen vaiheen jälkeen miksi , miten , voiko ...? älkää jääkö opettamaan näitä, heti lähtö muualle koska totuuden kertominen satuttaa a-inssiä ja mieli pahoittuu. on siinä oikeasti eroa onko kokemusta 2vuotta vai 20... ennen vanhaan johdossa oleva pystyi tekemään työt mutta nykyään ei mitenkään ..ja pahimpia ovat pukumiehet..ei senkään vertaa käytännön kokemusta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe