Onko kenelläkään kokemuksia värianalyysista ? Missä hinnoissa sellainen mahtaa olla ja kauanko kestää
värianalyysi ?
5
11210
Vastaukset
- BC-värianalyysi
Värianalyysejä on monenlaisia ja -tasoisia.
Itse olen kouluttautunut tekemään BC-värianalyysejä (Beauty Colors).
Värianalyysi perustuu ihon pohjasävyyn, ihosi on joko kelta- tai sinipohjainen. Lisäksi silmien väri ja kuviointi vaikuttaa siihen, mikä vuodenaikatyyppi olet. Ns. kylmiä vuodenaikoja (kylmät värisävyt parhaita) ovat kesä ja talvi. Lämpimiä vuodenaikatyyppejä ovat syksy ja kevät.
Värianalyysi tehdään testikankailla, kahta saman värin sävyä verrataan toisiinsa kasvojasi vasten. Näin löydetään vuodenaikatyyppisi.
Kun vuodenaikatyyppi on löydetty, tehdään sopivilla väreillä kevyt meikki, neuvotaan korujen ja hiusten "oikeita" värejä. Lopuksi käydään mallikankailla läpi omia värisävyjä ja neuvotaan niiden yhdistelmiä.
Värikartan saa mukaansa.
Värianalyysin tekemiseen kuluu aikaa noin 1,5 - 2h. Suositushinta on 150€, mutta tiedän että monet tekevät edullisemminkin. Puhun siis nyt koko ajan BC-värianalyysistä.
Otin selvää erilaisista menetelmistä ennen kuin valitsin minkä systeemin mukaan haluan alkaa tehdä värianalyysejä. Mielestäni BC:n edut olivat
- jakautuu selkeästi vain neljään vuodenaikatyyppiin
- tulokseen ei vaikuta nykyinen hiustenväri, vaan hiukset peitetään
- tulos on loppuelämäksi, ts. kerran värianalyysissä käytyäsi löydät kartaltasi sinulle sopivat värit riippumatta siitä, rusketutko tai muuttuuko ihosi vanhenemisen takia
Olen itse saanut värianalyysissä käynnin ( se tehtiin minulle koulutuksen aluksi) jälkeen lisää itsevarmuutta, rohkaistunut käyttämään ennen minulle vieraampia värisävyjä. samoin olen saanut hyvää palautetta asiakkailtani. On mukavaa nähdä jonkun "puhkeavan kukkaan" uusien sopivien värien myötä.
Muuten, suomalaisista vain noin 10% on talvityypin ihmisiä. Ja musta väri on vain talven värikartalla. Suurin osa mustaa käyttävistä ihmisistä kulkee siis vääränvärisissä vaatteissa.- ???
Kävin joku aika sitten bc:n värianalyysissä. Talveksi todettiin. Nyt olen onnistuneesti sotkenut värikarttani, enkä oikein tiedä missä järjestyksessä ne alunperin olivat.. Pystytkö kertomaan oikean järjestyksen?
Analyysin tehnyt ihminen ei muutenkaan avannut hirveästi värikartan käyttöä. Olen vähän pihalla siitä, miten kyseisiä värejä tulee käyttää tai miten niistä saa taiottua sen 700 eri sävyä?!?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksesta! - Nimetön
??? kirjoitti:
Kävin joku aika sitten bc:n värianalyysissä. Talveksi todettiin. Nyt olen onnistuneesti sotkenut värikarttani, enkä oikein tiedä missä järjestyksessä ne alunperin olivat.. Pystytkö kertomaan oikean järjestyksen?
Analyysin tehnyt ihminen ei muutenkaan avannut hirveästi värikartan käyttöä. Olen vähän pihalla siitä, miten kyseisiä värejä tulee käyttää tai miten niistä saa taiottua sen 700 eri sävyä?!?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksesta!Hei vaan!
olitpa löytänyt vanhan ketjun, mutta meiliin tuli tieto että joku on vastannut viestiini.
Mitä tarkoitat, että kartat ovat menneet väärään järjestykseen? Nehän ovat siis niitä pikkuisia pahveja, joihin on laitettu ikäänkuin "ikkunaan" se kangasmalli, eikö totta? Ei niiden tarvitsekaan olla missään erityisessä järjestyksessä.
Karttaa käytetään niin, että laitat kartan värimallin siihen verrattavan kankaan päälle ja katsot ovatko sävyt samasta "paletista". Jos kartassa on vain yksi sävy jostain väristä, niin sen tulee olla juuri sama. Ne tuhannet sävyt taas muodostuvat siitä, että kartalla on esim. punaisesta se tummin ja vaalein sävy. Näiden kahden sävyn välillä on tuhansia eri vivahteita, jotka kaikki sopivat ko. vuodenajalle.
Toivottavasti tämä auttoi sinua eteenpäin! - Uusi palvelu netissä
Nimetön kirjoitti:
Hei vaan!
olitpa löytänyt vanhan ketjun, mutta meiliin tuli tieto että joku on vastannut viestiini.
Mitä tarkoitat, että kartat ovat menneet väärään järjestykseen? Nehän ovat siis niitä pikkuisia pahveja, joihin on laitettu ikäänkuin "ikkunaan" se kangasmalli, eikö totta? Ei niiden tarvitsekaan olla missään erityisessä järjestyksessä.
Karttaa käytetään niin, että laitat kartan värimallin siihen verrattavan kankaan päälle ja katsot ovatko sävyt samasta "paletista". Jos kartassa on vain yksi sävy jostain väristä, niin sen tulee olla juuri sama. Ne tuhannet sävyt taas muodostuvat siitä, että kartalla on esim. punaisesta se tummin ja vaalein sävy. Näiden kahden sävyn välillä on tuhansia eri vivahteita, jotka kaikki sopivat ko. vuodenajalle.
Toivottavasti tämä auttoi sinua eteenpäin!Netissä näkyy olevan palvelu, jossa markkinoidaan värianalyysiä www.stailaa.fi. Onko tätä kukaan kokeillut ja tietoa tuloksista?
- hannele300
Hei www.stailaa.fi sivuille voit rekisteröityä ilmaiseksi.
Värianalyysi on mielenkiintoinen, tulokseltaan sinun pigmenttiesi mukainen prosentuaalinen jakauma sinulle sopivista väreistä, joita suosit mieltymystesi mukaan hyödyntäen valon vaikutuksen.
Tulosta voit tehdä aina uudestaan tarkistaen omat pigmenttisi niin hyvin että luotat vastauksiisi, aikaa on kolme vrk, jolloin tulos tallentuu profiiliisi.
Ylläpitomaksu kannnattaa maksaa usealle kuukaudelle, kaksi e/kk. Voit myös ostaa kokonaisvaltaisen imagollisen viestinnän osioita muitakin. Sivulla on tarkat ohjeet.
Menestystä stailaukseen! Väriamaailmaan on mielenkiintoista tutustua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783190
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313301752- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51310Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264