Halpoja häitä onko heitä?

nti_skorppari

Sain äitienpäivän kunniaksi kosinnan...suostuin tietenkin, mutta mietityttää vaan kuinka saisi halvat häät?Maistraatti minulle kelpaa vihkipaikaksi (kirkot varattu jo huithait eteenpäin).
Kutsuisimme vain lähisuvun ja parhaimmat ystävät ja ruokapuolikin varmasti onnistuu oman perheen keskuudesta. Onko teillä kokemuksia esim. hääasujen vuokraamisesta, niiden hinnoista ja kuinka etukäteen ne kuuluisi varata. Kaikkia vinkkejä siis tarvitaan, kiitos jo etukäteen....

12

8007

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Jostain naistenlehdestä luin vuosia sitten vinkkejä melkein ilmaisiin häihin. En vain yhtään muista, mikä lehti.

Tehkää lahjalistan sijaan lista siitä, kuinka vieraat voivat osallistua juhlien järjestämiseen. Kuka tuo kakun, kuka jotain suolaista, kuka voisi hoitaa valokuvauksen, osaisiko joku auttaa puvun kanssa, osaisivatko jotkun vieraat hoitaa musiikkipuolta / järjestää muuta ohjelmaa...tuolla tavalla saa myös sen oman lähipiirin näköiset kivat juhlat :)

Hääpuvun voi saada käytettynäkin aika halvalla, jos vuokraamalla ei löydy eikä ole niin tarkkaa millainen puku. Esim. huuto.netistä.

• hääpukua

Jos kerran siviilivihkiminen kelpaa, etkä prinsessahäitä tahdo, niin osta esim. joku vaaleapohjainen mekko ja unohda varsinainen hääpuku. Tai joku muu vaate, jolle on sitten käyttöä häiden jälkeenkin. Mun mielestä on järjetöntä upottaa monta tonnia johonkin hääpukuun, jonka sit laittaa kaappiin naftaliiniin h-hetken jälkeen. Eri asia on sit, jos on sikarikas mies tai sikarikkaat vanhemmat. Ei se kallis puku tee sua sen onnellisemmaks. Sormuksiakin voi saada vähän edullisemmin vaikka jonku liikkeen loppuunmyynnistä tms. Ole tarkkana, mitä lehdessä mainostetaan!

• Tuittu

Jos ette nyt ihan tällä viikolla ole menossa naimisiin, niin kannattaa odotella tämän kevään juhlaruuhkan ohi ja käydä sitten katselemassa vaatteita juhla-asuja myyvistä liikkeistä. Itse olen ostanut Haloselta todella upeita iltapukuja todella edullisesti alennusmyynnistä. Niiden hinnalla ei juuri mitään olisi saanut vuokrattuakaan. Toki jos kaipaat perinteistä valkoista prinsessamekkoa, sellaista tuskin noista liikkeistä alesta löytää.;)
      Toinen vaihtoehto on tietysti se, jos vain lähipiiristä löytyy joku, joka osaa ommella, niin taatusti saa edullisesti juuri haluamansalaisen puvun.

Minäkin olen joskus lukenut juttuja noista edullisesti järjestetyistä häistä ja kyllähän se totta on, että niihin menee juuri sen verran rahaa kuin on valmis laittamaan. Mahdollisimman paljon itse tekemällä säästää aina. Pitopalvelusta ei tarvitse kummoistakaan kakkukahvitusta tilata kun lasku on jo aika komea. Kerran oli lehdessä muuten juttu jopa pariskunnasta, jonka häät olivat nyyttikestit!

Paljon mielikuvitusta peliin, niin koristelut ja muut hoituvat myös edullisesti. Koristelussa ja hääkimpussa kannattaa hyödyntää sen hetkistä luonnon tarjontaa, kesällä luonnon kukkia ja kukoistavia oksia, syksyllä vaikkapa pihlajan oksia marjoineen.:)

Onnea!=)

• 3,14

Toisella kattauksella emme käyneet kuin kirkossa vihittävänä arkipäivänä ennen juhannusta. Suntio ja kesäopas todistivat.

Pappi tuumi, että olette oikein panneen paremmat vaatteet päälle. Sanoin, että ihan sen takia, kun harvoin vihillä käydään.

Jotkut kai käyvät vihillä farkuissa ja T-paidassa.

• nti_skorppari

Kiitoksia paljon ideoista!!!!

• käyvät
        3,14 kirjoitti:

Toisella kattauksella emme käyneet kuin kirkossa vihittävänä arkipäivänä ennen juhannusta. Suntio ja kesäopas todistivat.

Pappi tuumi, että olette oikein panneen paremmat vaatteet päälle. Sanoin, että ihan sen takia, kun harvoin vihillä käydään.

Jotkut kai käyvät vihillä farkuissa ja T-paidassa.

vihillä farkuissa, nahkarotsissa, buutseissa ja hihattomassa paidassa.
        Maistraatissa, sormukseen vähän enemmän tuhlattiin, vaikka ei olisi kannattanut sitäkään, liitto ei kestänyt kuin seuraavaan kesään. Yhtä vähän se olisi kestänyt vaikka olisimme kutsuneet suvut,ystävät ja tutut kylänmiehineen todistamaan ja juhlimaan. Joskus ajatellut että mitä prameammat häät sen enemmin pitää itselleen ja toisille todistella että on järjellisessä puuhassa, vaikka itsekin epäilee.

Oliskin hyvä gallupin aihe kuinka paljon eronneet on aikoinaan satsanneet häihinsä.

• Aino

Menimme naimisiin seurakuntatalolla vain perheiden läsnäollessa, kakkukahvit juotiin meillä kotona. Rahaa tietty kului jonkin verran valokuviin, kukkasiin, sormukseen yms. mutta laskimme käyttävämme rahat ennemmin uuden auton ostoon kuin valtavan suvun ruokkimiseen ja juottamiseen. Ai niin hääpukuni(valkoinen kotelomekko) olin löytänyt jo paljon aikaisemmin kirpputorilta 20 markalla...

• Nainen*81*

menin naimisiin 2001 keväällä, kokonais kustannukset reilun 80 ihmisen häistä olivat 11000mk...

Puku oli ompelijalla teetetty siksi että olin raskaana se teki hintaa noin.2000mk... vuokra puku olisi tullut kalliimmaksi.

Paikka ei maksanut mitään oli omasta takaa.. kukkaasetelmat maksoivat 300mk kun ostettiin 2 laatua ja perattiin ja tehtiin itse.. kukkia oli mieletön määrä. teltta vuokrattiin sateen varalta sen hinta oli 1/4 osa kokonais kustannuksista. 2/3 pitopalvelusta. Kannattaa kysyä hautaustoimistoistakin pitopalvelut, on niissä halvemmat kuin muiss mutta yhtä hyviä. Tosin itse tehden vielä halvempi, ja kannattaa jos ihmisiä vähän tulossa.

• ope

Omat häämme maksoivat noin 150 euroa. Olin juuri joutunut työttömäksi joten rahaa ei todellakaan ollut tuhlattavaksi.
      Mekkoni löytyi alennusmyynnistä ja pään ympärille vain kaunis vaalea harsohuivi. Mieheni puku löytyi myös alennusmuunnistä.

Tyttöystavieni kanssa valmistimme päivällisen kotona (paahtopaisti, villiriisi, porkkanoita ja salaatti, juomaksi vettä ja mehua, olipa meillä yksi pullo viiniäkin) jonka sitten pienen häävierasjoukon kanssa söimme.

Joku oli tuonut herkullisen täytekakun jälkiruoaksi. Mieheni kanssa jaoimme jokaiselle pienen palan.

Kynttilät hääpoydässä olivat tavalliset Havin kynttilät loistaen todella kauniisti!

Tunnelma ei olisi voinut olla juhlavampi. Taustalla soi hiljaa rauhallinen klassillinen musiikki. Pystyimme kertomaan että vieraammekin, ne harvat ja valitut, todella nauttivat tilaisuuden kauneudesta ja hartaudesta.

• esim.

Meillä on suhteellisen halvat häät verrattuna häiden hintoihin nykyään. Minun pukuni teetettiin mittojeni mukaan kiinassa. Siis otin tarkat mitat jotka lähetin, puvun valitsin heidän kuvistaan, mutta myös omasta kuvasta olisi ollut mahdollista saada. Hintaa postikuluineen tuli 135e. Sormukset ovat miehen edesmenneen äidin, kiillotukset, kaiverrukset ja minun sormukseeni kiven vaihto tulivat maksamaan n. 120e. Hääpaikan vuokra on 200e, siihen kuuluu astiat ja vuorokauden käyttö saunoineen ja grillipaikkoineen. Ruoat tehdään itse, kukat käydään varmaankin puutarhalta ja kimppu sidotaan itse, minun meikkini ja kampaukseni tekee tätini jne.

Olen laskenut, että n. 1000e riittää näihin häihin. Ei mikään pieni summa sekään, mutta aika vähän verrattuna siihen, mitä olen erinäisiltä hääpalstoilta budjetteja lueskellut.

• irkku82

mikä tohon puku juttuun on toi netti osoite?

• jojo

Olen menossa kesällä 07 naimisiin ja olen ajatellut päästä mahdollisimman halvall!Hääpuvun haen tallinnasta,ovat siellä n.300e-?kumminkin paljon alle 500e!!!vieraita kutsutaan n.130 ja ruuan teen itse kutakuinkin valmiiksi...paikanpäällä sitten vaan lämmitetään soosit ja keitetään perunat!!kakun tilaan mutta senkin tekee tuttu.myös alkoholi haetaan tallinnasta!pääsääntöisesti varaan häihin 5000e mielummin sen alle ku yli!!kaverini on kampaaja joten siihen ei mene rahaa samoin meikki on ilmainen.sormus maksaa n250e..en halua mitään öky timangia!itse paikan vuokra on n 100e..koristeet teen itse ystäväni kera..ollaan jo hyvässä mallissa..ainut mitään tilaan now&foreveristä on nimikoidut servetit!ovat siellä mielestäni halpoja!!mukavia hääpäivän odotuksia!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1598
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1459
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      63
      1299
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1290
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1214
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1199
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      1002
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      181
      894
    Aihe