punainen kirja..

kizu_87

Olisi hauska tietää kuinka laajalti seurakunnilla tai muilla yhteisöillä on ns. punainen kirja käytössä. eli siis nuoren seurakunnan veisukirja. Olen itse pitänyt aina valtavasti Jaakko Löytyn sekä Pekka Simojoen lauluista. Muita joiden sydäntä lähellä on punainen kirja?

11

5840

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

ostaa kyseisen veisukirjan ja opettaa siitä lauluja lapsilleni jossain vaiheessa. Ovat vielä pieniä mutta kirjassa on heille jo muutama tuttu laulu joista on tullut suosikkejaan.

Josko sen jo nyt hankkisi...

• kirja on minulle erittäin tärkeä ja siihen liittyy paljon tärkeitä muistoja rippikouluajalta. tapanamme oli kirjoittaa leirien jälkeen kirjan viimeisille sivuille terveiset kirjan omistajalle ja niitä lukiessa on monta kertaa tullut kyynel silmäkulmaan.. upea ajatus opettaa lapsillesi lauluja punaisesta kirjasta. toivottavasti minäkin muistan vielä punaisen kirjan silloin kun minulla on lapsia ja älyän tehdä saman. (:

• Pähkylä

• Tikkurilasta

Lähetyskirppis Patinasta, Tikkurilantie 44. Minä ostin useampia, mutta vielä jäi.

• todé

elämän siivillä -laulukirja liene vähintäinkin yhtä suosittu (lähes smat laulut). minun kirkossani (hell.) sitä käytetään paljon myös ihan kaiken kansan jumalanpalveluksissa ynnä muissa tilaisuuksissa. nuoret tietysti laulevat sen lauluja omilla leiritulillaan.

• ilmaiseksi :)

elikkä siis. Kun olin riparilaisena niin seurakunnassani oli vielä käytössä tuo punainen laulukirja. Mutta puolisen vuotta sen jälkeen ne vaihdettiin elämän siivillä -kirjaan. En tiädä tarkalleen mitä noille punaisille kirjoille kävi, mutta kun kysyin nuorisotyöntekijältämme, voiko sellaisen ostaa jos niitä ei enää tarvita niin hän sanoi hinnaksi yhden euron!!! Kun lopulta muistin rahan hän sanoi että ei siitä tarvi maksaa mitää että ota pois vaa!!! Sain siis ilmaiseksi aika hyväkuntoisen kirjan.

Tuo punainen laulukirja sisälsi monia ihania lauluja joita oli mukava laulaa yhdesä ja näin jälkikäteen on kiva muistella leiri-iltoja kun selailee kirjaa. meidän srk:ssamme se oli ainakin todella suosittu kirja. On se elämän siivillä -kirjakin ihan hyvä. siinä ei ehkä ole niin paljon biisejä, mutta kumminkin.

Ja olen muuten samaa mieltä, että Pekka Simojoki ja Jaakko löytty ovat aivan erinomaisia laulujen tekijöitä.

• På Kasper

Näitä kirjoja on myös baptistikirkon seurakunnissa täällä Suomessa.

Myös sellaisessa kirjassa nimeltään Messulauluja on hyviä lauluja. Adventtikirkollakin
        on käytössä Kirjatoimen valmistamana vastaavantyyppisiä hyviä hengellisiä lauluja sisältäviä laulukirjoja.

• riparilainen

mikä siinä punaisessa laulukirjassa on sen laulun nimi jossa lauletaan:'vaikka mustavalkoinen ois maailma..' olin pari kuukautta sitten riparilla ja on laulun nimi päässy unohtumaan..:)

• hymy-sss

eikös se oo joku sateenkaari unia tai jotai ? :)

• Functio-2007

olin rippikoulussa pari viikkoa sitten Muuramessa vaikka Tampereella asun. Ja siellä oli tuollainen punainen veisukirja. Vaikka en uskonut sanaakaan mitä rippikoulussa sanottiin, huomasin liian myöhään että rippikoulu on mukava juttu, nimittäin viimeisenä päivänä... :( Valitsin kuoron laulamaan enoni kotona kappaleen "Kuljeta ja Johda", itken aina kun kuulen sen... Se on jotenkin... niin... mykistävä... Minulla on todella ikävä kaikkia ihmisiä siellä, mutta onneksi nykyään on kaikenmaailman meset ja irc-galleriat joissa voi sitten keskustella, mutta livetapaamista se ei missään nimessä korvaa... HAluaisin ehdottomasti tuollaisen punaisen veisukirjan omakseni. Kappaleet ovat todella ihania siellä

• limelemon

Minäkin riparilla - ja varsinkin sen jälkeen - kiinnyin todella paljon punaisen kirjan riparilauluihin. Kaverin kanssa opeteltiin herkän komppaamisen jalo taito fiilistelemällä kitaroiden kanssa näitä lauluja.
      Nyt on jäänyt nuo seuristouhut ihan iän mukana -valitettavasti. Äsken tuli nuo vanhat hyvät ajat taas mieleen ja kun en kirjaa omista niin ajattelin nyt samantien mennä jostain tilaamaan sellaisen. Ehkä muutamankin painoksen, 00 ja 05. (?)
      Kyllä se elämän siivilllä -kirjakin menettelee, mutta jotenkin vain korvaava asema sillä on punaiseen verrattuna.

Laulakaa immeiset. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      80
      5029
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      73
      4668
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      83
      2917
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2384
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2025
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      20
      1760
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      113
      1415
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe