Ihanat paksut hiukset?

Tietämätön tavis

Mikä on se juju jolla suorat hiukset saadaan näyttämään paksuilta filmitähtityyliin? Onko joku aine, kuten henna, jota laitetaan hiuksiin? Monilla näyttää olevan paksut suorat hiukset kuin etelämaalaisilla ihmisillä on luonnostaan, vaikka ovat aivan suomalaisia geeneiltään.

Jostain luin, että jotain ainetta harjattaisiin tukkaan monta kertaa peräkkäin, mutta mistähän oli kyse?

Minulla on pitkä tukka, jota ei jaksa kihartaa, mutta haluaisin niihin paksuuden tuntua ja hieman lainehtivuutta. Permanentti ei tule kysymykseenkään (on kokeiltu!). Ja koska yleensä käyn vain tasoituttamassa latvat, en oikein ole suhteissa kampaajiinkaan.

Joten kertokaa, jos tiedätte! Olisin hyvin kiitollinen.

8

1304

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laiskuus on lahja

Tosiasia on, että pienellä vaivalla ei pitkiä raskaita hiuksia saa ilmaviksi. Edellyttää siis pesun jälkeen kunnollista pyöröharjalla föönausta (ehkä vielä kuiviin hiuksiin rullien laittamista) runsasta muotoilutuotteiden käyttöä, tupeerausta, lakkaa jne, ja tämä kaikki tulisi tehdä päivittäin. Tosin erimieltä olen kanssasi siitä, että suomalaisfilmitähdillä olisi se "kauniit ja rohkeat" kampaus. Telkkusarjoissa on myös muistettava, että kampaaja todennäköisesti seisoo siellä kameramiehen ja meikkaajan kanssa muutaman metrin päässä valmiusasemissa vaikka 5min välein pörröttämään tähtien kampauksia.

• Tietämätön tavis

Kiitos vastauksesta. Mutta entä jos pätkäisen tukan esim. hartiapituiseksi? Jos sitä ei käsittele mitenkään, niin vaikutelma on tosi aneeminen, koska hius on lasimaista ja tikkusuoraa. Siksi pitkä on tuntunut tähän asti paremmalta, koska sen voi sentään kiertää nutturalle tai pitää letillä. En tavoittele mitään pörröistä ja ilmavaa ilmettä, vaan sellaista paksun ja hoidetun näköistä.

Olen melko varma, että jotain mönjää, joka tekee tukasta paksumman oloisen oloisen, on olemassa, koska viime vuosina sellainen paksu suora tukka on ollut muodissa. Ei kai kaikki voi pitää rullia päässä joka aamu? Jostain kuulin, että etnisissä liikeissä olisi jotain aineita, mutta mitähän ne ovat?

• popaye
        Tietämätön tavis kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Mutta entä jos pätkäisen tukan esim. hartiapituiseksi? Jos sitä ei käsittele mitenkään, niin vaikutelma on tosi aneeminen, koska hius on lasimaista ja tikkusuoraa. Siksi pitkä on tuntunut tähän asti paremmalta, koska sen voi sentään kiertää nutturalle tai pitää letillä. En tavoittele mitään pörröistä ja ilmavaa ilmettä, vaan sellaista paksun ja hoidetun näköistä.

Olen melko varma, että jotain mönjää, joka tekee tukasta paksumman oloisen oloisen, on olemassa, koska viime vuosina sellainen paksu suora tukka on ollut muodissa. Ei kai kaikki voi pitää rullia päässä joka aamu? Jostain kuulin, että etnisissä liikeissä olisi jotain aineita, mutta mitähän ne ovat?

Oletko koskaan kuullut hiustenpidennyksistä/tuuhennuksista? Ne ovat nimittäin todella yleisiä ja voin vannoa, että monilla julkisuuden henkilöillä, joilla on "hollywood"tukka, on pidennys tai tuuhennus. Itselläni ollut great lenghts pidennys jo vuosia. Käy tsekkaamassa netissä tarkemmin (olikohan se nyt greatlenghts.com). Näin saisit ainakin tuuheutta tukkaan ilman kaiken maailman föönauksia ym. Maksaahan se, mutta jos todella haluat tuuheutta, suosittelen tätä menetelmää lämpimästi.

• Tietämätön tavis
        popaye kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut hiustenpidennyksistä/tuuhennuksista? Ne ovat nimittäin todella yleisiä ja voin vannoa, että monilla julkisuuden henkilöillä, joilla on "hollywood"tukka, on pidennys tai tuuhennus. Itselläni ollut great lenghts pidennys jo vuosia. Käy tsekkaamassa netissä tarkemmin (olikohan se nyt greatlenghts.com). Näin saisit ainakin tuuheutta tukkaan ilman kaiken maailman föönauksia ym. Maksaahan se, mutta jos todella haluat tuuheutta, suosittelen tätä menetelmää lämpimästi.

Kiitos vastauksesta. Kuten kerroin, minulla on pitkä tukka, joten en tarvitse ainakaan lisäpituutta. Ja itse asiassa hiuksia on paljon ja tiheässä, mutta ne vain ovat niin lasimaiset ja suorat, että ne menevät aivan litteiksi. (Siksi en ole ollut yhtään innostunut suoristusbuumistakaan...)

Yritän vielä jäljittää sitä etnisten kauppojen "ihmemönjää" - onko kellään tietoa?

• vaan kunnon aineita

1. aloita samppoosta: rakennetta antava samppoo
      2. hoitoaine joka ei latista, mutta hoitaa: paikkaa rakennetta ja kosteuttaa riittävästi
      3. hiuksiin jätettävät muotoilutuotteet joka myös antavat rakennetta (esim. perusmuotovaahto/-neste vaha ja lakkaa viimeistelyyn.

muista että laatu maksaa, marketin halvat pinnoittaa hiukset ja päänahan silikoneilla jotka eivät liukene veteen.

• Tietämätön tavis

Koska tukka on pitkä ja latvoissa hius on vanhaa, olen käyttänyt hyviä aineita, joten sinänsä hius on hyvässä kunnossa. Mutta edelleen hius on lasimainen ja liukas.

Mitähän se etninen hiusmönjä voisi olla...?

• peikko
        Tietämätön tavis kirjoitti:

Koska tukka on pitkä ja latvoissa hius on vanhaa, olen käyttänyt hyviä aineita, joten sinänsä hius on hyvässä kunnossa. Mutta edelleen hius on lasimainen ja liukas.

Mitähän se etninen hiusmönjä voisi olla...?

Ei mitään etnisiä mönjiä ole olemassakaan, en ole ainakaan koskaan kuullut enkä nähnyt.

• suomifriidu
        peikko kirjoitti:

Ei mitään etnisiä mönjiä ole olemassakaan, en ole ainakaan koskaan kuullut enkä nähnyt.

Ehkä et vaan ole käynyt etnisissä liikkeissä. Niissä on yhtä jos toistakin hiusmönjää, tuontitavaraa. Useimmat on varmaan tarkoitettu paksulle (afrikkalaiselle) hiuslaadulle. Kauppiaat ovat yleensä itsekin "etnisiä" joten ne ei ehkä sitten osaa sanoa mikä olisi hyvä mönjää suomalaiselle tukalle...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe