Kalkkia

olkapäissä

Kumpikin olkapääni on kipeytynyt viimeisen vuoden aikana. Samoin olkapään liikkuminen on muuttunut hyvin rajoitetuksi. Varsinkin yöllä olkapäitä ja olkavartta olkapäästä kyynärpäähän särkee lähes jatkuvasti. Nyt todettiin rtg-kuvassa kalkkia olkapäissä. Mitä tämä on - onko kellään kokemusta? Lääkäri sanoi, että voisi antaa kipupiikin? Miten kauan se vaikuttaa, tuskin ongelma siitä poistuu. Lisääntyykö vaiva vai jumahtaako tähän vaiheeseen? Olisin iloinen kommenteista.

63

53653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäsenkorjaaja

      Yleisin (parantava) hoito on tähystysleikkaus, mutta helpohkot ja jotkut pahemmatkin pystyy hoitamaan ihan manuaaliseti, tämä hoito ei tuo sairaslomia!

      • tarkoittaako

        fysikaalista hoitoa tai hierontaa?


      • Jäsenkorjaaja
        tarkoittaako kirjoitti:

        fysikaalista hoitoa tai hierontaa?

        Perushieronta tai fysikaalinen hoito (syvälämpö, sähkö ym.) tuskin auttaa paljoa.

        Olkaniveltä pystyy myös manipuloimaan, nivelkapselia pystyy venyttämään, jolloin kiinnikkeitä rikkoutuu, olkanivel voitelee itseään ja aineenvaihdunta poistaa myös kalkkia.

        On myös jänne peräisiä vaivoja, joita pystyy "täsmähieronnalla" ja mobilisaatiolla hoitamaan. Niskan hermopinteillä voi olla myös osuutta olkapää-vaivoihin.

        Jäsenkorjaajat, Kiropraktikot ym. tekee näitä hoitoja, jotkut erikoislääkäritkin, jolloin voidaan käyttää jopa narkoosimanipulaatiota.

        Ilman lääkkeiden käyttöä edetään yleensä pienin askelin, jos kyseessä on kalkkeutunut nivel, hoito saattaa tehdä vähän kipeää, mutta avun saa nopeasti, eikä jälkisärkyä pitäisi jäädä.

        Monet lääkärit suhtautuvat nuivasti näihin hoitoihin, koska niitä ei ole heille koulussa opetettu. Asiaan perehtyneemmät lekurit yleesä näyttää vihreää valoa.


    • nyt kivuton

      Noin neljä vuotta sitten menin työterveyteen hirvittävän olkapää kivun vuoksi. En voinut nukkua, en nostaa kättä ja tuntui, että joku "repii" irti olkapään etupuolella olevaa lihasta. Tuska oli kamalaa sellaista hermosärkyä, enkä voinut nostaa kättänikään kovin korkealle.
      Työterveydessä tutkittiin ja iskettiin kortisoni piikki, sanottiin että siellä on kalkkia ja että se täytyy operoida eli aukaistaan ja puhdistetaan kalkista. Lisäksi sain vioxx-merkkisiä lääkkeitä kipuun ja tulehdukseen (nykyään tämä merkki on poistettu markkinoilta vaarallisuuden vuoksi), mutta en syönyt sitä kuin viikonpäivät, kun tuli tunne, että niitä ei ehkä pitäisi syödä ja hyvä niin...No, minulla olisi ollut uusi aika sinne lääkäriin (olimme jo sopineet aikaisemmalla käynnillä uudesta ajasta), kun satuin lähtemään mieheni mukaan hierojalle, joka myös osaa laittaa jänteitä ja pullistumia paikalleen.

      Ja arvatkaapa mitä? Ainut ongelmani oli, että se jänne, joka kulkee olkapään yli oli tipahtanut solisluun päälle ja painoi ja hankasi hermoja. Näin tämä "jäsenkorjaaja" nosti sillain "jännästi" sen takaisin oikealle paikalle ja siihen jäi kivut ja säryt. Jälkeenpäin tajusin, että olin kävellyt töissä ovenpieleen pahki ja vaikka se ei siinä heti vaivannut, niin tod.näköisesti tämä oli se syy. Että tällainen oli minun "kalkkikertymä" olkapääni jänteessä.

      Se kortisoni auttoi muuten hetkellisesti silloin alussa, mutta apu kesti vain muutaman päivän.

      • Kipusisko

        Ja arvatkaapa mitä? Ainut ongelmani oli, että se jänne, joka kulkee olkapään yli oli tipahtanut solisluun päälle ja painoi ja hankasi hermoja. Näin tämä "jäsenkorjaaja" nosti sillain "jännästi" sen takaisin oikealle paikalle ja siihen jäi kivut ja säryt. Jälkeenpäin tajusin, että olin kävellyt töissä ovenpieleen pahki ja vaikka se ei siinä heti vaivannut, niin tod.näköisesti tämä oli se syy. Että tällainen oli minun "kalkkikertymä" olkapääni jänteessä.
        Missähän tuollaisia jäsenkorjaajia on ? Luulen, että minulla on sama vaiva, mutta kalkkiakin löytyi olasta, 56 -v kohta.


      • Suoranyt
        Kipusisko kirjoitti:

        Ja arvatkaapa mitä? Ainut ongelmani oli, että se jänne, joka kulkee olkapään yli oli tipahtanut solisluun päälle ja painoi ja hankasi hermoja. Näin tämä "jäsenkorjaaja" nosti sillain "jännästi" sen takaisin oikealle paikalle ja siihen jäi kivut ja säryt. Jälkeenpäin tajusin, että olin kävellyt töissä ovenpieleen pahki ja vaikka se ei siinä heti vaivannut, niin tod.näköisesti tämä oli se syy. Että tällainen oli minun "kalkkikertymä" olkapääni jänteessä.
        Missähän tuollaisia jäsenkorjaajia on ? Luulen, että minulla on sama vaiva, mutta kalkkiakin löytyi olasta, 56 -v kohta.

        Leo Saarion tyttärenpoika Rami Känsälä pystyy tällaisiin hierontoihin. Tältä kokkolalaiselta hierojalta olen saanut myös alaselkään avun. Oli todettu lääkärissä, errä toinen jalka on lyhyempi kuin toinen ja siksi kiero lantio, mutta vika olikin kiristyneissä jalkojen lihaksissa.


    • Olkapää kalkit

      Huomasin kirjoituksesi ja ajattelin kertoa
      oman kertomukseni. Minulla on myös molemmat
      olkapäät kalkkiset, otettu molemmista röntgen ja
      ultra. Kivut ovat minulla pahimmat öisin ja jos
      nostan kädet koholle, yöllä kädet on pidettävä
      vatsan päällä(ainut asento missä voin nukkua).
      Olen saanut vuoronperään kortisonipiikit molempiin olkapäihin, mutta niitä ei voi kovin
      useasti vuoden aikana antaa. Nyt minulla on
      lähete sairaalaan kalkin raapimista tai leikkaamista varten. Kirurgin mukaan syy miksi
      kalkkia kertyy, on hoitamaton tulehdus tai
      joillakin vain kalkki alkaa kertyä.
      Onkos itselläsi kuvattu ja mitä ehdotettu hoidoksi?

      • hoidoksi

        lääkäri sanoi jossain vaiheessa leikkauksen, mutta kannattaa kokeilla "luontaishoitoja" ensin. Vyöhyketerapia voisi saada kalkinkin liikkeelle. Pyysi myös kuntouttamaan olkapäitä niin paljon kuin kivulta pystyy. Huomaan, että olkapäät ovat parantuneet hieman nyt, kun puutarhahommat ovat alkaneet, eli varmaankin liikunta kuitenkin on hyväksi tässäkin. Olin puolitoistavuotta sitten auto-onnettomuudessa, voisikohan olla tästä jälkiseurasta myös. Silloin sain lannerankaan murtuman ja kipu oli sitä luokkaa, että muut vaivat jäivät huomioimatta!


      • kake vaan

        san 29.10 ensimmäisen hoidon jotain kalkkia hajoittavaa sädettä annetaan röngten osasto kys. Olkapään kalkkeutuman hoitoon . Kirjoita vastaan kun olen saanut eka hoidon [email protected]


      • Anonyymi
        hoidoksi kirjoitti:

        lääkäri sanoi jossain vaiheessa leikkauksen, mutta kannattaa kokeilla "luontaishoitoja" ensin. Vyöhyketerapia voisi saada kalkinkin liikkeelle. Pyysi myös kuntouttamaan olkapäitä niin paljon kuin kivulta pystyy. Huomaan, että olkapäät ovat parantuneet hieman nyt, kun puutarhahommat ovat alkaneet, eli varmaankin liikunta kuitenkin on hyväksi tässäkin. Olin puolitoistavuotta sitten auto-onnettomuudessa, voisikohan olla tästä jälkiseurasta myös. Silloin sain lannerankaan murtuman ja kipu oli sitä luokkaa, että muut vaivat jäivät huomioimatta!

        Vyöhyke terapia on humpuukia jolla on korkeintaan joillekin plasebovaikutuksen vuoksi hyötyä.


    • kivulias

      oman kokemukseni perusteella vaiva ei häviä kipupiikeillä, piikitys auttaa ehkä muutamia päiviä. paras ratkaisu olisi nk.kalkin murskaus,joka on melko kivuton ja nopea toimenpide.kannattaa keskustella lääkärin kanssa tästä toimenpiteestä.

      • maikki 51

        olin operaatiossa perjantaina,jossa minulta poistettiin jännekalkki kooltaan yli 2cm.toimenpide tehtiin nukutuksessa päiväkirurgisesti.käsi on vielä toimeton ja kovin kivulias,ja liikeradat ovat rajalliset.uskon että apu tuli tämän myötä,koska olen oireillut jo yli viisi vuotta.ei kannata kärsiä kun on mahdollista saada apu tähän vaivaan.pienellä kuntoutuksella saadaan hyvät tulokset,kun itse jaksaa olla aktiivinen.


      • kalkkiolka

        olkapää ei nouse sivullepäin kuin vähän matkaakivun vuoksi.Röntgenkuvassa ja ultraäänitutkimuksessa todettu että jänteessä on paljon kalkkia,mutta mitään repeämää tai vauriota ei ole.Lääkäri sanoi,että kalkki liukenee itsestään pois n.vuoden kuluessa ja kivut häipyy
        Olen kuullut,että kakkia on liuotettu olkapäästä
        etikkahapolla ja heikolla sähkövirralla,ja kipu on hävinnyt jo kuukaudessa.
        Tietääkö joku miten tämä tehdään ja mihin se oikein perustuu(kalkin neutralisoimiseen hapolla?).


    • anjuska55

      86-vasen olkapääni kipeytyi,liikuntakyvyttömäksi kipu oli sietämätön.kuvattiin ja todettiin kalkkikertymä,se todettiin rasitusvammaksi ja olen kampaaja.Sitten 90-sama homma oikean olkapään kanssa.2kertaa kortisoonipiikki kipu lähti liikerajoittuneisuus pysyi vielä pitkän aikaa,nyt taas oikea reistailee..pelkään pahoin mitä tuleman pitää.....hermosärky on nimittäin hirveä siihen ei auta mikään!

    • paila

      Tosi tuttua.Kävin viikkotolkulla jatkuneiden särkyjen vuoksi tänään tutkittavana luullen olevan paha tulehdus kyseessä.R-kuvauksista selvisi samantien olkapäässä olevan kalkkia.Näin ollen heti huomenna ortopedille ja kuulemaan mitä seuraavaksi?
      Jatkuu huomenna.....

      • Kalkkia olkapäissä

        Itsellen ortopedi antoi lähetteen sairaalaan ja siellä ns täsmäpiikitys.Piikitetään ultraäänen kanssa kortisooni suoraan kalkkeumaan.Kortisooni liuottaa kalkkeuman pois ( toivotaan ainakin ).Jos ei toimi niin leikkaus.Piikki voidaan joutua antamaan useamminkin ko tavalla...


      • inkeri3
        Kalkkia olkapäissä kirjoitti:

        Itsellen ortopedi antoi lähetteen sairaalaan ja siellä ns täsmäpiikitys.Piikitetään ultraäänen kanssa kortisooni suoraan kalkkeumaan.Kortisooni liuottaa kalkkeuman pois ( toivotaan ainakin ).Jos ei toimi niin leikkaus.Piikki voidaan joutua antamaan useamminkin ko tavalla...

        Täällä kaikilla tuntuu olevan jännekalkkia olkapäässä, mutta minulla sellainen löydös on polventienoilla. Oireisiin kuuluu repivä kipu koko jalassa, eikä jalalla kärsi kävellä kuin pakon sanelemana. Onko kellään muulla samanlaista, ja millaista hoitoa vaivaan on saatu? Itselleni lääkäri on kertonut ainoiksi hoitomuodoiksi kipupiikin, särkylääkkeet ja levon.


      • J.A.T Kaarina
        inkeri3 kirjoitti:

        Täällä kaikilla tuntuu olevan jännekalkkia olkapäässä, mutta minulla sellainen löydös on polventienoilla. Oireisiin kuuluu repivä kipu koko jalassa, eikä jalalla kärsi kävellä kuin pakon sanelemana. Onko kellään muulla samanlaista, ja millaista hoitoa vaivaan on saatu? Itselleni lääkäri on kertonut ainoiksi hoitomuodoiksi kipupiikin, särkylääkkeet ja levon.

        jossa hiusmurtumat jo parantuneet.
        Taustalla 28.4-09 liikennevahinko: Henkilöauto törmäsi minuun suojatiellä ajaessani polkupyörää.
        PP-KYPÄRÄ pelasti henkeni / VAKAVALTA kallovammalta.
        Nyt olen käynyt ortopedin määräämässä fysioterapiassa 30kertaa, ja lisää tulee."hentoa kalkkia molemmissa supr.spin. alueessa".
        Käsipunttijumppaa myös kotona.
        Lääkkeenä fysiopäivinä Tradolan Ret. ja muuten Arcoxinia.
        Yöksi Imovanea.

        Enneuste on hyvä, ja vappuna-2010 tiedän mihin jäädään.
        Olen amm.rakennusmies.


      • kalkkisolka
        J.A.T Kaarina kirjoitti:

        jossa hiusmurtumat jo parantuneet.
        Taustalla 28.4-09 liikennevahinko: Henkilöauto törmäsi minuun suojatiellä ajaessani polkupyörää.
        PP-KYPÄRÄ pelasti henkeni / VAKAVALTA kallovammalta.
        Nyt olen käynyt ortopedin määräämässä fysioterapiassa 30kertaa, ja lisää tulee."hentoa kalkkia molemmissa supr.spin. alueessa".
        Käsipunttijumppaa myös kotona.
        Lääkkeenä fysiopäivinä Tradolan Ret. ja muuten Arcoxinia.
        Yöksi Imovanea.

        Enneuste on hyvä, ja vappuna-2010 tiedän mihin jäädään.
        Olen amm.rakennusmies.

        Vuosi sitten olkapää kipeytyi ja rtg ja ultra paljasti kalkin olassa. Kalkki murskattiin ultraäänikuvan ja ohuen neulan (0,8mm) avulla. Operaatio kesti noin 15 min. Käsi lähes oireeton seuraavana päivänä.
        Nyt sama toisessa olkapäässa. Söin viikon kuurin tulehduskipulääkettä, jolla se rauhoittui ja nyt odotan pääsyä operaatioon.


      • Helka 55
        kalkkisolka kirjoitti:

        Vuosi sitten olkapää kipeytyi ja rtg ja ultra paljasti kalkin olassa. Kalkki murskattiin ultraäänikuvan ja ohuen neulan (0,8mm) avulla. Operaatio kesti noin 15 min. Käsi lähes oireeton seuraavana päivänä.
        Nyt sama toisessa olkapäässa. Söin viikon kuurin tulehduskipulääkettä, jolla se rauhoittui ja nyt odotan pääsyä operaatioon.

        Onko pysynyt käsi terveenä, josta kalkki murskattiin pois ja joudutko itse maksamaan? Itselleni tehtiin sellainen operaatio eilen, lääkärit eivät mulle kertoneet tälläisestä toimenpiteestä mistään, vaan antoivat lähetteen tähystysleikkaukseen sairaalaan, ja sinne saa puoli vuotta odottaa. Menin yksityiseen lääkäriin, jossa ehdotettiin tätä murskaus operaatiota, pääsin heti eikä maksanut paljoa, uusinta ehkä kuukauden kuluttua, jos on tarvis. Tähystysleikkaus olis maksanut monta tonnia, mikähän ero siinä tähystysleikkauksessa olisi?


      • Tyytyväinen.
        Kalkkia olkapäissä kirjoitti:

        Itsellen ortopedi antoi lähetteen sairaalaan ja siellä ns täsmäpiikitys.Piikitetään ultraäänen kanssa kortisooni suoraan kalkkeumaan.Kortisooni liuottaa kalkkeuman pois ( toivotaan ainakin ).Jos ei toimi niin leikkaus.Piikki voidaan joutua antamaan useamminkin ko tavalla...

        Mutta piikkejä todellakin jouduttiin antamaan ainakin 8 per olkapää, ja parhaimmillaan kahden viikon välein, (vaikkei saisi antaa)

        Mutta liikkeelle lähtivät, molemmat, eikä leikkausta koskaan tarvittu.

        Nyt olen ollut jo 10 terveenä. Olen nyt 44v


      • Helka55
        Tyytyväinen. kirjoitti:

        Mutta piikkejä todellakin jouduttiin antamaan ainakin 8 per olkapää, ja parhaimmillaan kahden viikon välein, (vaikkei saisi antaa)

        Mutta liikkeelle lähtivät, molemmat, eikä leikkausta koskaan tarvittu.

        Nyt olen ollut jo 10 terveenä. Olen nyt 44v

        Aika monta kertaa on piikkejä laitettu, oliko se vaan yhtä kipeä aina? Mulla on mennyt tässä muutama päivä piikistä ja rupeaa kipu helpottamaan, yöllä ei ole enää sitä paineen tuntua. Kovasti saan treenata että saan lihakset kuntoon, en voinut tehdä sillä mitään liikkeitä. Aika näyttää kuinka käy.


      • ei leikkausta
        Helka55 kirjoitti:

        Aika monta kertaa on piikkejä laitettu, oliko se vaan yhtä kipeä aina? Mulla on mennyt tässä muutama päivä piikistä ja rupeaa kipu helpottamaan, yöllä ei ole enää sitä paineen tuntua. Kovasti saan treenata että saan lihakset kuntoon, en voinut tehdä sillä mitään liikkeitä. Aika näyttää kuinka käy.

        Kaikki tämän keskustelun olkapääoireilut ovat minulle tuttuja. Olin ensimmäistä kertaa vuosiin
        pelaamassa nuoruuden kavereiden kanssa jääkiekkoa, jolloin vuosia vaivannut olkapää rusahti.
        Työpaikkalääkäri passitti sairaslomille, sekä kuvauksiin, jossa todettiin runsas "tendinitis calcarea".
        Vaihtoehtoja hoitoon oli monia, mutta työpaikkafysioterapeutti osoitti minut toiselle terapeutille,
        joka näihin on erikoistunut. Nyt 9 kk. jälkeen olen treenillä vahvistanut selkäpuolen lihaksia, jolloin
        olkapäähän etupuolelta tuleva paine hellittää, ja kalkki/krooninen tulehdus hiljalleen poistuvat.
        Punnerruksia ensin seisaaltaan seinää vasten, myöhemmin lattiaa vasten suorin selin.
        LAPALUUT YHTEEN AINA!
        Taidan välttyä leikkaukselta. Yleiskuntokin on parantunut


      • Jo helpottaa
        ei leikkausta kirjoitti:

        Kaikki tämän keskustelun olkapääoireilut ovat minulle tuttuja. Olin ensimmäistä kertaa vuosiin
        pelaamassa nuoruuden kavereiden kanssa jääkiekkoa, jolloin vuosia vaivannut olkapää rusahti.
        Työpaikkalääkäri passitti sairaslomille, sekä kuvauksiin, jossa todettiin runsas "tendinitis calcarea".
        Vaihtoehtoja hoitoon oli monia, mutta työpaikkafysioterapeutti osoitti minut toiselle terapeutille,
        joka näihin on erikoistunut. Nyt 9 kk. jälkeen olen treenillä vahvistanut selkäpuolen lihaksia, jolloin
        olkapäähän etupuolelta tuleva paine hellittää, ja kalkki/krooninen tulehdus hiljalleen poistuvat.
        Punnerruksia ensin seisaaltaan seinää vasten, myöhemmin lattiaa vasten suorin selin.
        LAPALUUT YHTEEN AINA!
        Taidan välttyä leikkaukselta. Yleiskuntokin on parantunut

        Minulla kaksi suurehkoa kalkkikertymää oikeassa olkapäässä, röntgenillä todettu. Niska usein puuduksissa ja olkavarsi todella kipeä. Levossa kipu pahinta, öisin kyljen kääntäminen ja käden asennon löytäminen työlästä. Vaiva jatkunut reilut kolme vuotta. Neljä kertaa kortisoni kipulääke piikki, joista apua joksikin aikaa (about 2kk). Olin leikkausjonossa mutta nyt keväthangilla aloin harrastaa hiihtämistä ja kun viime viikolla kävin rtg kuvissa leikkausta varten niin läkäri sanoi, että siellä on enää pieniä kalkkimurusia! Kipu ei vielä ole hellittänyt, lienee jo haamukipua kun siihen kipuun on jo lähes tottunut. Todella hyvä uutinen. Luulen, että kun kättä käyttää niin kalkki lähtee parhaiten. Kun lumi sulaa, täytyy opetella vaikka rullaluistelemaan sauvojen kera.


    • Kalkkiolka

      Hello!
      Minä sain apua kalkkiolkapäähän etikkahaposta.Fysioterapeuttini laittoi sitä kahteen tiskirätiltä näyttävään sieneen ja laittoi ne kipeisiin kohtiin jasähkövirtaa päälle. Oireet (tulehdus) häipyi sen siliän tien ja kuntoutan sitä samalla keppijumpalla ym. Olen tosi onnellinen,ettei olkapäätä ja kättä enää särje ja toivottavasti en joudu leikkaukseen. T:wanhassa wara parempi

    • tappava kalsium.
    • tappava kalsium.

      Yksi tuttu on vetänyt purkista kalkkia jo 20 vuotta ja nyt on vatsanseudun pehmytkudokset täysin kalkkeutuneet.

      • Tasapaino!

        Eihän sitä tietämättömien pitäisi umpimähkään ruveta vetämään edes kalkkia vuosikymmeniä. Tässäkin on kysymys eri aineiden tasapainosta, jossa kaikki vaikuttavat kaikkeen, eikä yhden aineen mättämisellä saada aikaiseksi kuin huonoja tuloksia!


      • tappava kalsium
        Tasapaino! kirjoitti:

        Eihän sitä tietämättömien pitäisi umpimähkään ruveta vetämään edes kalkkia vuosikymmeniä. Tässäkin on kysymys eri aineiden tasapainosta, jossa kaikki vaikuttavat kaikkeen, eikä yhden aineen mättämisellä saada aikaiseksi kuin huonoja tuloksia!

        Niinpä.

        Mutta kun on aivopesty lapsesta asti, jotta ilman kalkkia saat murtuman ja vaikka mitä, niin porukka vetää kalkkipillereitä jopa kulumin, vaikka novelet eivät tarvitse kalsiumia.

        Ja lääkärit määrää joka vaivaan kalkkia.


    • kippuu

      Tehdäänkö tämä kalkin murskaaminen piikillä, puudutuksessa vai miten ?

      • Ellu80...

        Juurikin näin ja ultran kanssa. Jälkisärky on kamala, mutta helpottaa taas ajan myötä. Mut niin kuin mulla rikottu moneen kertaan ja jopa tähystetty molemmat olat, niin silti vaiva on ja pysyy. En tiedä mitä enää tekis...lääkäritkään ei loputtomiin tuota tee, sillä se hajoittaa taas paikkoja lopullisesti lisää, jos koko ajan ollaan ronklaamassa piikeillä ja kortisonilla.


    • jarna2

      Minuakin kiinnostaa, miten tuo kalkin poistaminen käytännössä tapahtuu.
      Tulin juuri radiologin ultrakuvasta, jossa todettiin "lähes jänteen paksuinen ja n. 2,5cm pitkä kalkki olkapäässä sekä nestettä(tulehdus ollut päällä jo jonkin aikaa). Sain kortisoonipiikin viikko sitten olkaan takakautta, kun etupuoli kuulema tuntui ahtaalta, ja nyt radiologi laittoi ultran yhteydessä etukautta suoraan kalkki/tulehduspisteeseen,mikä hiukkasen teki kipeää, mutta oli varmaan tehokkaampaa. Kalkki vaikuttaa aika isolta ja epäili, että joudutaan hajottamaan "mikä sitten on jo vähän kivuliaampi toimenpide" kuten hän asian ilmaisi.
      Tärkeää olisi tietää myös mikä liike on hyvästä ja mikä pahasta. Uskon., että vaivani on työperäinen, sillä nostelen ja ojennan etukenoon käsiä(paino oikeakätisenä oikealla)jatkuvasti. Toisaalta sanotaan että liike auttaa jopa hajottamaan kalkkia. Onko vinkkejä? Fysioterapeutille menossa pahimman kipuvaiheen jälkeen, ehkä sieltä apuja?

    • Ellu80.

      Mulla todettiin kaksi v sitten jättimäiset kalkit molemmissa olkapäissä, ne murskattiin moneen kertaan ja kipu vain yltyi pahemmaksi Viime vuonna leikattiin ahdas olka ja tänä vuonna leikattiin toinen ahdas olka helmikuussa. Kalkit rikotiin taas toukokuussa viimeksi leikatusta kädestä ja nyt kesäkuun lopulla taas jättimäiset kalkin molemmissa olkapäissä. Lisäksi molemmissa ranteissa ahtauma, sormet puutuu. Mitä luultavammin myös alaselässä ahtauma, kun kun varpaatkin puutuu. Ikää on 33 vuotta ja olen ollut toimistötyössä kohta 7 vuotta.

      • Ellu80..

        Niin ja niska-hartiaseutu niin jumissa olleet, että saanut ihan kouristuksia päähän. Lisäksi alaselkä on välillä niin julmetun kipeä, kuin jokin räjähtäisi siellä, kun yrittää kävellä. Alkaa olla aika epätoivoinen olo. Niin ja lisäksi minulla on paha psoriasis ja nivelpsoriasis, siihen lääkityksenä biologinen lääke humira. Lääkärit sanoneet ettei se aiheuttaisi kalkkeumaa. Särkylääkkeistä tullut jo jokapäiväinen ravinto mulle -ilman niitä en voisi olla. Niin ja mikä parasta, työterveyslääkäri on kovasti sitä mieltä ettei noista mun vaivoista mikään johdu työstäni. Ne vain sattuu olemaan. Pelaako aika vähän työantajan hyväksi! Vaikka en kyllä työtäni tahdo menettää, mutta olishan se ihan mukava sairastaa niin et sais täyden palkan edes ku menee yli 60päivän vuodessa. Sen takia ollut monet kerrat kuumeisena töissä, ku ei ole varaa olla sairastamassa kotona! Ja kuinka paljon siitä toitotetaan, että toimistotyö on raskasta - no onhan se!!! Istun 9 tuntia päivässä pää ruudussa kiinni ja sormet hakkaa näppäimistöä.


      • Eluu80
        Ellu80.. kirjoitti:

        Niin ja niska-hartiaseutu niin jumissa olleet, että saanut ihan kouristuksia päähän. Lisäksi alaselkä on välillä niin julmetun kipeä, kuin jokin räjähtäisi siellä, kun yrittää kävellä. Alkaa olla aika epätoivoinen olo. Niin ja lisäksi minulla on paha psoriasis ja nivelpsoriasis, siihen lääkityksenä biologinen lääke humira. Lääkärit sanoneet ettei se aiheuttaisi kalkkeumaa. Särkylääkkeistä tullut jo jokapäiväinen ravinto mulle -ilman niitä en voisi olla. Niin ja mikä parasta, työterveyslääkäri on kovasti sitä mieltä ettei noista mun vaivoista mikään johdu työstäni. Ne vain sattuu olemaan. Pelaako aika vähän työantajan hyväksi! Vaikka en kyllä työtäni tahdo menettää, mutta olishan se ihan mukava sairastaa niin et sais täyden palkan edes ku menee yli 60päivän vuodessa. Sen takia ollut monet kerrat kuumeisena töissä, ku ei ole varaa olla sairastamassa kotona! Ja kuinka paljon siitä toitotetaan, että toimistotyö on raskasta - no onhan se!!! Istun 9 tuntia päivässä pää ruudussa kiinni ja sormet hakkaa näppäimistöä.

        Ja tulehdukset tulee siit ku lihakset ym ihan jumissa ja kaikki ihan väärässä asennossa koko ajan.. Ku sais edes hierontaa!!!


      • ravinto vaikuttaa
        Eluu80 kirjoitti:

        Ja tulehdukset tulee siit ku lihakset ym ihan jumissa ja kaikki ihan väärässä asennossa koko ajan.. Ku sais edes hierontaa!!!

        http://www.raikasweb.com/psoriasis

        Ruokavalio on parhaimmillaan lääkettä ja pahimmillaan sairauksille altistava.

        Ne, joilla on rohkeus kohdata itsensä, pääsevät hyvin eteenpäin. On myös niitä, jotka mieluummin vain kärsivät kuin tekevät paranemisen edellyttämiä fyysisiä ja/tai psyykkisiä muutoksia.

        Ihmisessä on itsessään paljon sekä parantavia että tuhoavia voimia.


    • psoriasis kuntoon

      Viljat ja/tai maitotuotteet pois 4-8 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa. Voi olla, että kumpikaan ei sovi.

      Jos jopa kolmasosa suomalaisista kärsii vatsa- ja suolisto-oireista tai muista ongelmista joissa viljojen välttäminen auttaa, niin sinä voit olla niistä yksi. Lisäksi viljojen gluteiini (vehnä, ruis ja ohra), peruna sekä maito tuottavat limaa elimistöön, joka pahentaa allergioita, astmaa, infektioita, lasten korvatulehduksia ja reuman oireita.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

      Maitotuotteet ovat monella yksi keskeisistä syistä suolisto-oireisiin, allergioihin, astmaoireisiin sekä erilaisiin iho-ongelmiin. Maitotuotteiden eliminointi helpottaa usein näitä oireita, ja moni vuosia oireista kärsinyt pääsee pysyvästi eroon sekä ongelmasta että lääkityksestä. Lisäksi maitotuotteet keräävät limaa ja ovat usein merkittävänä tekijänä kroonisissa ylähengitystieinfektioissa.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

      Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.

      C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

      C-vitamiinia 500-1000mg / vrk (10–20% läntisestä väestöstä kärsii uusienkin tietojen mukaan yhä C-vitamiinin puutteesta, Suomessa luultavasti vielä useampi). C-vitamiinia kannattaa tankata joka päivä. C-vitamiinin puutos altistaa lukuisille eri sairauksille. Kun C-vitamiinia ei ole riittävästi, sitä ei riitä kaikkiin kehon soluihin ja kudoksiin. C-vitamiinin lisäämisestä ei ole haittaa, sillä sitä ei voi saada liikaa. C-vitamiini on vesiliukoinen ja ylimäärä huuhtoutuu pois virtsan mukana.

      D-vitamiinia 50-125µg / vrk

      Magnesium (sitraattia) 200-400mg/vrk, kalsiumin ja magnesiumin suhde on 2:1

      Pohjoismaiset terveysviranomaiset suosittelevat aikuisille Omega-3 rasvahappoja 1-2 grammaa päivässä eli esim. villiä lohta vähintään 150 grammaa päivässä. Eli käytännössä kaikkein tulisi syödä Omega-3 rasvahappoja lisäravinteena purkista. Raskauden aikana Omega-3 rasvahappojen tarve jopa tuplaantuu. Omega-3 rasvahapolla on tärkeä rooli mm. aivotoimintojen säätelyssä, tulehdusten ehkäisemisessä ja immuunijärjestelmässä.

      Vuoden D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä ja lähimarketistakin n. 50€:lla.

      Muut saa todella edullisesti Citymarketin luontaistuotehyllystä. Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.

      Ruuan merkitys D-vitamiinilähteenä on vähäinen: 90% ihmisen D-vitamiinista on peräisin iholta (ellei hän ota D-vitamiinia ravintolisänä). Suomalainen saa ruoastaan alle 10µg D-vitamiinia päivää kohti. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UVB-indeksi on vähintään 3, kello 10-16 välisenä aikana vähintään kädet ja jalat paljaina 30 minuuttia päivittäin. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia.

      Kaikkein huonoin tilanne on maahanmuuttajilla, joilla esiintyy usein erittäin vakavia D-vitamiinin puutoksia. Syynä tähän on tumma iho ja ruokavalio. Heidän kotimaassaan UVB-indeksi on läpi vuoden 8-15, kun Suomessa se on keskikesällä 3-6. Talvella Suomen UVB-indeksi on 0.
      http://www.prweb.com/releases/2013/6/prweb10851751.htm

      D-vitamiinia pitää syödä niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (kesäauringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 125 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Pienille lapsille hiukan vähemmän.

      Meillä "asiantuntijat" Christel Lamberg-Allardt ja Suvi Virtanen jatkuvasti mediassa toistavat iänikuista mantraansa 10 µg/vrk annoksesta, jota ei saa ylittää. Se on epäeettistä ja väärää. Sama jos hoitaisi päänsärkyä jalkarasvalla. Ainoastaan osa pienistä lapsista saavuttavat tällä annoksella veren D-vitamiinipitoisuuden 50 nmol/l, jonka he väittävät riittävän kokonaisterveydelle. Muilla ihmisillä veren D-vitamiinipitoisuus on selvästi alle 50 nmol/l.

      Lisäksi he pelottelevat syövällä ja kuolemalla, jos annostuksen ylittää, vaikka D-vitamiinin puutos on linkitetty yli 70:een syöpätyyppiin ja lukuisiin eri sairauksiin (mm. I-tyypin diabetes, MS-tauti, reumataudit jne...), jotka Suomessa ovat erittäin yleisiä verrattuna päiväntasaajalla asuviin ihmisiin.

      Pelkästään luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava veren D-vitamiinipitoisuus on yli 80 nmol/l ja kokonaisterveyden kannalta 100-150 nmol/l.

      Nykypäivän lääkärin pitäisi ymmärtää, että veren D-vitamiinipitoisuuden määritys kuuluu tärkeänä osana potilaan hoitoon ja sairauksien diagnosointiin siinä missä perusverenkuva, kilpirauhasarvot sekä kolesteroli- ja verensokeritutkimuksetkin.

      Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!

      Kannattaa seurata D-vitamiiniasioita Lääkäri Matti Tolosen sivuilta, vaikka ei hänen mainostamiaan vitamiineja söisikään.

      • Edellinen mainos

        googlasin edellisestä (psoriasis kuntoon) viestistä pätkän ja se löytyi kokonaisuudessaan 19 eri sivun keskustelupalstalta.

        "Pelkästään luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava veren D-vitamiinipitoisuus on yli 80 nmol/l ja kokonaisterveyden kannalta 100-150 nmol/l."

        Nappikauppias?


      • suomalainen aenne
        Edellinen mainos kirjoitti:

        googlasin edellisestä (psoriasis kuntoon) viestistä pätkän ja se löytyi kokonaisuudessaan 19 eri sivun keskustelupalstalta.

        "Pelkästään luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava veren D-vitamiinipitoisuus on yli 80 nmol/l ja kokonaisterveyden kannalta 100-150 nmol/l."

        Nappikauppias?

        no jos noissa puheissa on pohjaa ni mikäpä väli sillä on mikä kauppias siellä jauhaa. Jos joku suosittelee sulle vasaraa naulan hakkaamiseen sinä varmaan sanot että paskat minä hakkaan päällä naulani ku yrittää kuitenki vaa kaupitella vasaraa ku kerra kaupan ja merkinki kerto.


      • Kalossinkuvasinne

        Kaveri on niitä kiinalaisten kenkälankkien maahantuojia. Kehtaa syöttää ihmisille! Häpeäis edes.


    • hiljaa hyvä tulee

      jos vaan on aikaa rauhassa korjailla niin näillä konsteilla saa korjattua

      1. hyvä verenkierto ongelma alueella, elikkäs kevyttä liikuntaa jota vain raajat sallii.

      2. sekoita 2 teelusikkaa omena viini etikkaa ja 2 teelusikkaa hunajaa, lisää tämä litku 2.5 desiin kylmää vettä, eikun nautiskellen kolmesti päivään kunnes kipu on pois.

    • sihteeri1

      Hei. Olen pitänyt olkapään kipua n. 3 kk, samoin liikkeiden rajoittuneisuutta. Työpaikan kuvauksissa kävin n 1 kk sitten tuloksena vähän kalkkia. Työpaikan fysioterapeutilta sain käteen venyttelyohjeet. Työpaikkalääkäri ei antanut sairauslomaa. Päätin kuitenkin mennä yksityiselle koska kivut pahenivat ja liikkeet rajoittuivat entisestään. Yksityisellä todettiin myös olkapään jännetupentulehdus ja sain kortisonipiikin, viikon sairausloman, sekä lähetteen fysioterapeutille. Nyt fysioterapeutilta lähdin kyyneleet silmissä koska liikkeiden teko tässävaiheessa on erittäin kivuliasta kun ne kunnolla tekee. Jos en saa liikkeillä apua niin on vaarana että olkapääni jäätyy kokonaan ja kivut kestävät jopa 5 v. Harmittaa etten heti aloittanut olkapääni kuntoutusta tarmokkaasti ja että työpaikkani fysioterapeutti ei mielestäni korostanut miten tärkeää kuntotus on. Venyttelyliikkeeni jäivät usein alle kipurajan, ja tästä ei sanottavammin silloin hyötyä ole. Nyt lupaan paneutua liikkeiden tekemiseen kunnolla, en aio kärsiä viittä vuotta !

      • Sihteeri1

        Hei, lisää edelliseen tekstiini. Olen nyt käynyt komisen kertaa fysioterapeutilla ja liikkeeni ovat hieman parantuneet. Ilmeni että syy olkapään vaivoihini ovat kuntosalilla olkapään yläpuolella tapahtuvat (kivuliaat) liikkeet. Jatkan edelleen fysioterapeutilla käyntiä ja kotona hänen määräämiään liikesarjoja. Eli kyllä kuntosalilla pitää kuunnella kehoaan, jos liike vähääkin kivulias älä tee sitä.


      • sihteeri1

        Hei, lisää edelliseen tekstiini. Kävin fysioterapeutilla viisi kertaan lääkärin määräyksellä ja liikeradat paranivat, kiitos siitä. Otin yhteensä kaksi kortisonipiikkiä. Liikerata kyynärtaipeesta sivulle ei kuitenkaan parantunut joten se on edelleen jäätynyt. Alussa venyttelin kolme kertaa päivässä käden liikeratoja, mutta nyt puolivuotta vaivasta kärsittyäni olen tyytynyt nykyiseen tilaan ja harvakseltaan venyttelen. Odottelen vaivan itsestään poismenoa, kuten kuulemma monella tekee. Edelleen on hankala nukkua kyljellään ja voimat ovat kädestä ehtyneet. Teen kädellä sen verran kun se antaa periksi. :-) kyllä se tästä.


      • hyvinpelaanyt
        sihteeri1 kirjoitti:

        Hei, lisää edelliseen tekstiini. Kävin fysioterapeutilla viisi kertaan lääkärin määräyksellä ja liikeradat paranivat, kiitos siitä. Otin yhteensä kaksi kortisonipiikkiä. Liikerata kyynärtaipeesta sivulle ei kuitenkaan parantunut joten se on edelleen jäätynyt. Alussa venyttelin kolme kertaa päivässä käden liikeratoja, mutta nyt puolivuotta vaivasta kärsittyäni olen tyytynyt nykyiseen tilaan ja harvakseltaan venyttelen. Odottelen vaivan itsestään poismenoa, kuten kuulemma monella tekee. Edelleen on hankala nukkua kyljellään ja voimat ovat kädestä ehtyneet. Teen kädellä sen verran kun se antaa periksi. :-) kyllä se tästä.

        Samaa mieltä. Minullakin parani kokonaan fysioterapeutin ohjeilla. Sitä ennen olin jo varma leikkauksesta. Onneksi oli viisas lääkäri, joka kertoi, että ei se leikkauksella tule koskaan hyväksi.


      • sihteeri1

        Nyt aloittelen 8 kk:tta kivun alettua ja kipu on hävinnyt mutta jäykkyys olkapäässä on edelleen. Teen lihasliikkeitä ja normaali arkirutiineita kättä säästelemättä. Kuntosalin aloitan taas syksymmällä, mutta vältän olkapään yläpuolella tapahtuvia liikkeitä. Mikäpäs tässä.


      • sihteeri1

        Tuohon fosfaattiasiaan, söin ennen jatkuvasti kalkkunaa leivänpäällä. Nyt olen sen lopettanut kokonaan. Enää ei tee mieli yhtään, liekö keho puhunut puolestaan.....


    • plmb2016

      Voi olla liikaa epäorgaanista fosfaattia ravinnossa, jos kalsiumin ja fosfaatin tasapaino on niin järkkynyt, että kalkkeutuminen tapahtuu muualla kuin luuston puolella-. Fossfaattia oikeastaan tarvitsee päivittäin 600 mg, mutta Pohjoismainen ravinto lataa sitä miltei kolminkertaisen määrän. eikä siinä kaikki. Siitä on täkäläisessä ravinnoissa suurin osuus epäorgaanista fosfaattia.

      Ensinnäkin orgaanisen fosfaatin osuus tulisi nostaa ja kaikenlaiset fosfaattilisät (E-aineet) ja leivinjauheen liikakäyttö voitaisiin vähentää.
      Orgaaninen fosfaatti (fytiini) ei haitaa, se on monella tavalla eduksi ( jyvistä, siemenistä, mysleistä ) - siitä vaan ei löydy kai suomalaista elintarviketietuetta, mutta Kanadasta löytyy.

      Organisen fosfaatin hajottamista irtonaisiksi epäorgaanisiksi fosfaateiksi käytetään kun halutaan lihottaa kanoja ja karjaa. Niiltä kai ei tarkemmin katsota, jos tulee nivelkalkkeja, kun karjan ikä muutenkin on lyhyt.
      Myös ihmiset haluavat hajoitaa fytiinin hiivalla siten että siitä irtoaa paljon epäorgaanista fosfaattia ja varsinainen terveellinen antioksidantti fytiini katoaa.

      • SepePulk

        Onko kukaan kokeillut MSM:ä?


    • sihteeri1

      Bragg -omenaviinietikka, suosittelen :-)

    • Jepulis74

      Minulla todettiin torstaina kalkkia olkapäässä käsi ei nouse sivulle eikä eteen päin. Kipu aivan sietämätön. Kortisoni piikin sain mutta apua ei kyllä ole. Leikkausta lääkäri ei suosinut. Yöt on aivan hirveitä ei voi nukkua ku sellällään ja käsi mahanpäällä koukussa aina ku liikut ni sattuu vieätävästi. Särkylääkket vie vain pistelyn pois. Oikea kätisenätämä karseeta ku ei voi oikein mitään tehdä.
      Kauanko tää kipuilu oikein kestää? Lääkäri sanoi ajan kanssa. Katsotaan pääsenkö edes töihin maqnqntaina kun töissä tarvii molempia käsiä ja joutuu nostaan käsiä ylös ja minun käsi ei nouse kun yritän ni sattuu ja paljon.
      Väkisin olen nyt yrittänyt liikuttaa toisella kädellä auttanut kättä ylös. Takin laittaminen päälle on tuskaa. Ei montaa päivää jaksa. Nyt jo kohta viikon ollut kkivut. Minulle tullut pitkän tulehduksen johdosta kalkki kertymä olkapäähän.
      Monet vuodet olka pää vaivannut mutta nyt ei sit liiku kyllä oikein yhtään ja kivut niin hirveitä että kirosanat lentää :(

      • Olgapää

        Hei! Mikä sun tilanteesi on tällä hetkellä, ovatko kivut helpottuneet? Olen menossa huomenna kortisonipiikille, viikon lääkekuuri ei ole vienyt kipuja. Oletko saanut neuvoja olkapääjumppaan?


    • Kalkkiolka

      Ootteko saaneet liikunnalla kalkin pois esim sauvakävely ,käsijumppa kuminauhalla.Mitkä on ne parhaat keinot ettei tarvitse mennä leikkaukseen.Leikkaushan ei ole se ensimmäinen toimenpide mitä lääkäri suosittaa.

      • Kalkkisope

        Minulla em. liikunta pahensi. Ei tarvita leikkausta. Eilen tehtiin kalkkeumaan paikallispuudutuksessa neulalla reikiä. Kalkkeumaan pitäisi sen seurauksena hajota. Toimenpide kesti alle puoli tuntia ja tehtiin ihan terveyskeskuksessa. Nyt on olka ja käsi kyllä älyttömän kipeät, mutta parissa viikossa pitäisi olla kunnossa. Sitten täytyy varmaan aloittaa kuntoutus. Minulla ainakin on lihakset em. vamman takia surkastuneet .


    • PekkaKosmos

      Kalkkeuma näkyy röngten kuvissa, kiertäjäkalvosinvamma ei. Vasemmassa olkapäässä todettiin kalkkeuma pari kuukautta sitten. Nyt oon sitä "raivolla" käyttänyt pisteeseen, missä ei liikaa satu. Jotain parannusta aiheeseen on tapahtunut, mutta lienee vielä turha ennakoida, että näinkö kivut poistuisi. Hellitäneet ovat kuitenkin yölliset kivut kun on siirtänänyt painetta päivälliseen tekemiseen. Enään ei herää yökipuihin, mutta nukkumista vasemmalla kyljellä ei voi vielä haaveilla...

      • Olgapää

        Hei! Mä sain kalkkidiagnoosin tällä viikolla. Kipulääkkeet eivät ole viikossa kunnolla tehonneet, joten saan huomenna kortisonipiikin olkapäähän. Onko sun tilanteesi parantunut elokuusta?


    • PL44

      Kyynärpäässä todettiin laajahko kalkkialue ja kulumaa.Nyt menossa fysioterapiaan.Olishan se kiva jos saisi käden kuntoon,kun kivulias suoristaessa / jotain tehdessä.Itse luulin, että siellä olsi joku irtopala ,kun muljuilee painaessa.

    • Anonyymi

      sama ongelma mulla on, varattu aika shockwave hoidolla(ei saa aivan heti) täytyy pärjätä , saa nähdä miten toimi...

    • Anonyymi

      Yksinkertaisella kotijumpalla tuo parani muutamassa viikossa. ei ole sen koommin vaivamnut

    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan, mikä aiheuttaa kalkin olkapäähän? Onko se aineenvaihdunnan häiriö? Liikunnan puute? Minulla todettiin mangnetissa kalkkia reilu sentti toisessa olkapäässä ja niin sanottu ahdas olkapää. Kulumaa, turvotusta, nestettä, 2 subraspinatuksessa lievää rispaantumaa ym.. Olkapää on kipeä, jos joiutuu nostamaan ylös. Jotkut sanoo, että kalkkia tulee, jos joutuu nostamaan kättä ylös, esim töissä. Ei ole mitään vammaa sattunut. Minä en ole tarvinnut nostella kättäni. Kannatan mangneetin ottamista yksityisellä noin 270€ hesan Kampissa ja Ruoholahdessa. Radiologi ehdotti neulalla murskaamista puudutuksessa ultran avulla. Tietääkö kukaan mitä murskaaminen noin maksaa yksityisellä???

    • Anonyymi

      Kalkin murskaukseen neulalla ja hintaan saa vastauksen gooklaamalla. Hesan kampissa tehdään yksityisellä noin 350€ +toimistomaksu n. 30€. Jos on tuoreet mangneettikuvat mukana, niin tuskin uusia tarttee ottaa?

    • Anonyymi

      Röntgenkuva riittää jos kalkki murskataan neulalla ultran avulla. Halvimmillaan röntgenin saa yksityisellä n. 119€. Minulla murskattiin Hesan Kampissa ja itse toimus kesti n. 10 minuttia. Ei koslenut juuri lainkaan. Vain yksi neulanpisto. Tosin hieman koski (ilkeä tunne) kun neula työnnettiin mutta kipu loppui siihen. Toimituksen jälkeen ei juuri kipua. Mitään kantosidettä ei tarvinnut, eikä mitään kipulääkkeitä. Pystyin ajamaan autoakin. Vältin kädellä ääriliikkeitä. Olkapään kipuoireet ja liikerapat parani pikkuhiljaa noin kuukauden aikana. jos kipuilua olkapäässä: Ominpäin ei saa missään nimessä olkapäätä taivuttaa ääriasentoihin!!! Vaurioita voi tulla, vaikka kipua ei juuri taivutuksen aikana esiinny .!!! Lihaskiinikkeitä voi katketa/rikkoontua/venyä. Tulee helposti pysyviä vurioita. Yli 40 vuotiaitten oltava erityisen varovaisia kun iän myötä revähdyksiä tulee helpommin.

    • Anonyymi

      Eikö ojentajan jänteiden kalkkeumat, jotka tulleet nuoruuden treenistä, poisteta rapsuttamalla jänne puhtaaksi? Röntgenissä näkyi kyynärpään yläpuolella kummassakin kädessä kalkkeumat ojentajan kiinnike kohdassa, useampi kalkki "pala" kummassakin.
      Mikä tämä Kokkolan Rami Känsälä? Humpuukia, vai miten poistaa treenistä tulleet kalkkeumat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe