Mulla oli pikkuletit tuossa pari kuukautta ja nyt otin ne pois. Ja siitäpä tulikin sitten uusi ongelma nimittäin kuiva hiuspohja. Miten ihmeessä ongelman saisi pois kotikonstein. Joku joskus sanoi että laittaa body lotionia hiuksiin ja sit pesee. Hilseshampoota en halua, koska inhoan niitä (jotenkin tuntuu omituiselta kun ei ole koskaan joutunut käyttämään) ja ongelma on periaatteessa vain joissain osissa päänahkaa ja vain tämä yksiosa hilsielee kuivuuttaan. Mulla ei siis ole hartiat täynnä valkosia pään palasia. Ja sitten toinen juttu, tuntuuko minusta vain ja kuvittelenko vain, vai onko hiukseni oikeasti ohentuneet noiden lettien jälkeen. Kiitti vastauksista.
Kuiva
6
311
Vastaukset
- kurn
Ja höh mikset voi hilseshampoota ostaa? Ei se päänahan hilse ole sen kummempi ilmiö kuin esim. kämmenselkien kuiva iho. Kaupan hyllyiltä löytyy monen merkkistä tuotetta, jotka ovat vain hieman hellävaraisempia päänahalle kuin normishampoo. Voithan toki kosteusvoidettakin levitellä päähäsi, mutta on aika homma saada se pestyä kunnolla pois. Oonkohan aika nolo kun menin ostaa Fructis hilseshampoota, (siis vaikka en ollu koskaan aiemmin joutunu käyttää!!), kun talvella päänahka alkaa tuntua kuivalta!!???
Ja jos ongelma ei markettien tuotteilla ratkea niin apua saa myös apteekista. - parempi....
Älä ihmeessä osta ainakaan "ihan mitä tahansa ensimmäisenä käteen sattuu"- hilseshampoota jos päänahkasi on selvästi kuiva..Useimmat hilseshampoot juuri nimenomaa kuivattavat päänahkaa! Osta ennemmin kosteuttavaa shampoota, tehonaamio ja kunnon hoitoaine. Saunaan mennessä laita tehohoitoaine hiuksiin ja pyyhe päälle. Koita myös välttää muuten kuivattamasta hiuskia ja hiuspohja (esim. ei paljon föönausta), ja anna hiuspohjan olla vähän aikaa mahdollisimman rauhassa miltään käsittelyiltä ja aineilta. Joskus olen itse tehnyt juuri tuon että kosteusvoidetta hiuspohjaan, annoin vaikuttaa n.puoli tuntia ja sitten huuhtelemaan hyvin.. Jonkun aikaa sai kyllä hinkata, ja ainakaan seuraavana päivänä ei kannata ehkä olla menossa mihinkään, mutta auttaa siihen itse ongelmaan.
Ja sitten tuohon hiusten ohenemiseen, niin joskus näin voi olla mutta useimmiten minkä tahansa pidennysten jälkeen kaikista tuntuu juurikin tuolta. Ja syy on yksinkertaisesti se että kun niihin erilaisiin hiuksiin on tottunut, menee jonkun aikaa tottua sitten taas niihin toisenlaisiin. Vähän sama tilanne kun menet esim. kampaajalle otattamaan vaikka pari senttiä latvoista. Itsestä ainakin tuntuu usein että hiukset "loppuvat kesken" kun niitä sitten seuraavana päivänä esim. harjailee tms.- Hiuspohja
kiitoksia siis näistä vastauksista. Ja joo eikai se hilseshampoo mitään kamalaa ole, Mulla vaan oli sellanen käsitys, että sitä on vain yhtä merkkiä ja haisee pahalle ym. Mutta kokeilempa näitä niksejä.
- Surf1
Hiuspohja kirjoitti:
kiitoksia siis näistä vastauksista. Ja joo eikai se hilseshampoo mitään kamalaa ole, Mulla vaan oli sellanen käsitys, että sitä on vain yhtä merkkiä ja haisee pahalle ym. Mutta kokeilempa näitä niksejä.
Kuten jo joku muukun sanoi, hilse ja päänahan kuivuus on kaksi eri asiaa! Kokeile ensin hoitaa päänahka kuntoon esim. kampaamoista saatavalla Sp:n Sensitive tuotteilla, rauhoittavat ja kosteuttavat päänahkaa.
- tsihk
Surf1 kirjoitti:
Kuten jo joku muukun sanoi, hilse ja päänahan kuivuus on kaksi eri asiaa! Kokeile ensin hoitaa päänahka kuntoon esim. kampaamoista saatavalla Sp:n Sensitive tuotteilla, rauhoittavat ja kosteuttavat päänahkaa.
tarpeeksi kuiva iho hilseilee aina. toisena ääripäänä esim. liiasta talinerityksestä johtuva seborrooinen ekseemaa, joka myös aiheuttaa hilseilyä.
- se on
tsihk kirjoitti:
tarpeeksi kuiva iho hilseilee aina. toisena ääripäänä esim. liiasta talinerityksestä johtuva seborrooinen ekseemaa, joka myös aiheuttaa hilseilyä.
Totta, totta, mutta yleisimmät markettien hilseshampoot on tarkoitettu nimenomaan rasvaiselle hilseelle, ja jos päänahan ongelma on kuivuus, eivät ns."hilseshampoot" auta asiaa, päinvastoin ehkä vaan pahentavat. Siitä oli siis kysymys tässä asiassa, että kuiva hiuspohja kaipaa kosteuttavia tuotteita ennemmin kuin hilseshampoota joka vaan kuivattaa lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779