Minä kohtasin oman rakkaani vaihtoaikana Englannissa. Molemmille ensimmäinen vakavampi juttu ja molemmat olivat todella innoissaan koko asiasta. Vaihtoajan lopussä päätimme että kokeilemme kaukosuhdetta vaikka seuraavan kerran pystyisimme tapaamaan vasta 7 kk päästä, ja silloinkin vain parin viikon pätkän.
Ensimmäinen 7 kk oli vaikeaa, mutta siitä selvittiin yhdessä, ehkä jopa paremmin kuin olisin uskonut. Periaatteessa puhuimme jokaikinen päivä tämän koko ajan skypen ja webbikameroiden kanssa. Itsellä oli todella onnellinen olo jo siitä että rakkaus kukoisti ja näki että toinen todella välittää.
Päätimmekin että hän tulee Suomeen koko kesäksi, jolloin vihdoinkin voimme olla yhdessä pidempään. Pidemmälläkin tähtäimellä ollaan suunniteltu opiskeluja ulkomaila ja mahdollisia muuttamisia.
Käytännössä olemme odottaneet tätä kesää kuin kuuta nousevaa, mutta nyt kun se alkaa olla käytännössä täällä, tyttöystäväni on alkanut murehtia kielestä, työpaikan puutteesta ym. Hän vakuuttaa että haluaa edelleen tulla, mutta olen huolissani ettei hän olekaan enää yhtä innokas ja kesämme tulee olemaan jotain aivan muuta kuin olin etukäteen ajatellut.
Minä tiedän että rakastan häntä koko sydämestäni, mutta toisaalta sydämeni särkyy joka ikinen kerta kun näen hänen olevan surullinen tai todella huolissaan näistä asioista. Hän oli lisäksi meistä se, joka oli enemmän masentunut, ikävän takia, viimeisen vuoden aikana, jonka vietimme erillään.
Olenkin alkanut ajatella että ehkä koko suhde olisi helpointa unohtaa tämän kesän jälkeen. Onko se sen arvosta että näkee toisen olevan niin surullinen joka toinen päivä että on hankalaa hoitaa päivittäisiä asioita.. Onko luovuttaminen siis helpoin ratkaisu? Varmasti sattuu sydämeen ja pitkään, mutta ehkä se häviää ajan saatossa..
Tällä hetkellä se vain ei todellakaan tunnu siltä.
Ulkomailla
4
1077
Vastaukset
- kaukosuhteessa
Uskoisin että tyttöystäväsi on vain hermostunut muutosta uuteen(?) maahan. Jännittää lähteä täysin uuteen ympäristöön ja jättää oma turvallinen arkipäivä taakse.
Jos homma on vakavalla pohjalla niin varmasti asiat hoituvat. Tsemppiä vain molemmille. - ............
Selvästi rakastat tyttöä ja jos rakastat niin älä jätä. Murennat vaan molempien sydämet. Rakkaus on kärsivällinen ja tarvittaessa se kantaa pitkätkin välimatkat vaikeidenkin päivien yli.
- nyt vähän
dorka,
mitä sä ensinkään meet asioiden edelle? Eikä näissä jutuissa nyt muutenkaan pidä alkaa liikaa suunnittelemaan. Tietty pelottaa kaikki mutta sanon sulle hei että jos se on aitoa rakkautta niin se on sitä, mikä tapahtuu kerran pari elämässä jos ollenkaan, ja sen eteen kannattaa kyllä muuttaa jo sitten ihan itse sinne ulkomaille. Hei haloo. - Marielle82
Olen ollut melko lailla samassa tilanteessa joskus itsekin. Olin kaukosuhteessa joka oli hermoja raastavaa, kun toinen asui niin kaukana. Koska olen kärsimätöntä tyyppiä, otin ja läksin Englantiin mieheni luokse vakavan harkinnan jälkeen.
Suhteemme ei onnistunut vaan muutin takaisin Suomeen 2 vuoden jälkeen. En silti sanoisi että siellä asuminen oli epämiellyttävä tai turha kokemus, pääsin kyllä kaikkeen mukaan ja sain töitä yms. Se maa ja se ihminen vain ei ollut minua varten.
Tyttöystäväsi on ihan normaali huolehtiessaan näistä asioista. Jokainen, joka vaihtaa maata ja kulttuuria on huolissaan töistä yms. Ota huomioon että jotkut asiat mitä hän on suomalaisista ehkä kuullut on saanut hänet miettimään pärjääkö hän, ihan inhimillistä. Sinun täytyy yrittää vastata hänen kysymyksiinsä mahdollisimman tyhjentävästi, tai selittää miten asiat ovat ja ennen kaikkea vakuuttaa että tuet häntä ihan joka asiassa.
Enpä suosittele että annat periksi, se on ikävä kyllä heikkouden merkki. Hyvää kannattaa aina odottaa ja ikävä on normaalia. Siitä ei pidä huolestua, yritä vain lohduttaa. Jos lopetat suhteen niin takaan että tulet sitä katkerasti katumaan.
Voisit ajatella asiaa siltäkin kannalta, että hän on tulossa Suomeen vähän pidemmäksi aikaa niin näet miten tulette toimeen ja miten hän sopeutuu. Ei pidä hätiköidä, anna asioiden kulkea omalla painollaan :) Jos alkaa olla liian malttamaton tai masentunut niin täytyy yrittää löytää kompromissi. Jotain pitää muuttaa.
Kyllä asiat järjestyvät :) älä huoli!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865352
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784714Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113017Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv872948Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232514Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251966- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328