kiihkeää

on tämäkin

keskustelu,mikähän noissa paperimiehissä nyt niin mättää.maksavat vissiin veroja jonkun verran enem-
pi jos ne tulotkin on isommat mutta onko se niinko
se raha tämän elämän ainoa merkittävä asia?ja joka
sitä omaa palkkaansa valittaa niin miksei tee asia
lle jotain,opiskele parempaan ammattiin tai rupea
yrittäjäksi,tämähän on vapaa maa,mikäs teitä niin-
ko estää,äiti vai akka vai naapuri vai kuka ja mi-
kä,miettikääs nyt.

13

718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huutelijoille...

...taitaa raha olla se maailman tärkein asia, johtuen varmaankin sen puutteesta.

• Tasapuolisuutta

Ei minua paperimiesten tulot haittaa, mutta tuo laiton lakkoilu ja jatkuva kitinä..

Enkä ymmärrä sitäkään, että ainoastaan liittoon kuuluva saa tehdä paperimiesten töitä.. Minulle on ihan sama mihin liittoon työkaverini kuuluvat tai kuuluvatko mihinkään liittoon..

• olli kuhta

Kohta sillä ei olekkaan mitään väliä, kuulutteko kaveri tai sinä johonkin liittoon. Opettele vain viron- ja puolankieli.

• Nicander

Paperiporukka on lakkoillut varsin vähän viimeisen 20 vuoden aikana.

Jatkuvaa kitinää tuntuu kuuluvan ihan muualta.

Paperimiesten töitä on saanut tehdä paperimiehet joita on työnantajan paperimiehiksi palkannut.
        Se, mistä on ollut kiistaa on ulkopuolisten pääsy tehtaaseen sisään ja se on tyyten toinen asia. Siihen liittyy mm. se, että maksetaanko tehtaan siivoojille kelvollista palkkaa vai siivousfirmojen riistokorvausta. Paperiporukka on pitänyt huolta myös niistä matalapalkkaisista joiden työt on limittyneet tehtaaseen minkä seikan pitäisi olla kunnioituksen ja arvostuksen aihe.

Ja kun ne paperimiesten palkatkaan eivät ole ohutta palkkaeliittiä lukuunottamatta niin kauhean korkeita. Palkkaeliittikin, jos sitä vertaa vastaavaan prosessiteollisuuden vastaavassa työajassa toimiviin kemian ja metallin tekijöihin, on suurinpiirtein samassa linjassa.

Minä en ole paperimies vaan entinen tehdastyöläinen ja nykyinen toimistoihminen enkä ymmärrä ollenkaan paperityöntekijöihin osoitettua kaunaa. Käsityksetkin on aika tavalla vääriä ja asenteellisia.

• toivo10
        Nicander kirjoitti:

Paperimiesten töitä on saanut tehdä paperimiehet joita on työnantajan paperimiehiksi palkannut.
        Se, mistä on ollut kiistaa on ulkopuolisten pääsy tehtaaseen sisään ja se on tyyten toinen asia. Siihen liittyy mm. se, että maksetaanko tehtaan siivoojille kelvollista palkkaa vai siivousfirmojen riistokorvausta. Paperiporukka on pitänyt huolta myös niistä matalapalkkaisista joiden työt on limittyneet tehtaaseen minkä seikan pitäisi olla kunnioituksen ja arvostuksen aihe.

Ja kun ne paperimiesten palkatkaan eivät ole ohutta palkkaeliittiä lukuunottamatta niin kauhean korkeita. Palkkaeliittikin, jos sitä vertaa vastaavaan prosessiteollisuuden vastaavassa työajassa toimiviin kemian ja metallin tekijöihin, on suurinpiirtein samassa linjassa.

Minä en ole paperimies vaan entinen tehdastyöläinen ja nykyinen toimistoihminen enkä ymmärrä ollenkaan paperityöntekijöihin osoitettua kaunaa. Käsityksetkin on aika tavalla vääriä ja asenteellisia.

Hieno kannanotto. asiallinen kirjoitus miettikää !

• Tasapuolisuutta
        Nicander kirjoitti:

Tarkoittaako tuo sitä, että tehdaspuolen siivooja kuuluu paperiliittoon ja toimistopuolen siivooja ylempii toimihenkilöihin..?

Itse en ole kuulunut liittoon ja olen aina itse neuvotellut omat työehtoni ja palkkani, lain määräämien etujen lisäksi.. Eikä minulla ole ollut mitään valittamista TA:n suhteen..

Jokainen saa neuvotella (tai vaatia) niin suuren palkan kuin haluaa, mutta välillä se voi olla aika lyhyt näköistä.. Itse olen pitänyt laskentakaavana seuraavaa.. 3 * bruttopalkka pitää olla TA:n saama arvonnousu työpanoksestani, että minulla on tulevaisuudessakin töitä..

• Tasapuolisuutta
        olli kuhta kirjoitti:

Kohta sillä ei olekkaan mitään väliä, kuulutteko kaveri tai sinä johonkin liittoon. Opettele vain viron- ja puolankieli.

En ole liittoon kullunut.. Kevereista en tiedä..
        Tuskinpa alan eestiä tai puolaa opettelemaan..

Asian vierestä, mutta kun otit nuo kieliasiat puheeksi, niin.. ihan mielenkiinnosta voisin toki viittomakielen opetella.. Kiinnostaa..

• olli kuhta
        Tasapuolisuutta kirjoitti:

Tarkoittaako tuo sitä, että tehdaspuolen siivooja kuuluu paperiliittoon ja toimistopuolen siivooja ylempii toimihenkilöihin..?

Itse en ole kuulunut liittoon ja olen aina itse neuvotellut omat työehtoni ja palkkani, lain määräämien etujen lisäksi.. Eikä minulla ole ollut mitään valittamista TA:n suhteen..

Jokainen saa neuvotella (tai vaatia) niin suuren palkan kuin haluaa, mutta välillä se voi olla aika lyhyt näköistä.. Itse olen pitänyt laskentakaavana seuraavaa.. 3 * bruttopalkka pitää olla TA:n saama arvonnousu työpanoksestani, että minulla on tulevaisuudessakin töitä..

...mittaat tuottavuuden palkkaasi nähden joka alalla? esim. teollisuudessa se on ollut suht. helppoa mitata. mutta miten esim siivoojan tuottavuusen mittaat?

• Tasapuolisuutta
        olli kuhta kirjoitti:

...mittaat tuottavuuden palkkaasi nähden joka alalla? esim. teollisuudessa se on ollut suht. helppoa mitata. mutta miten esim siivoojan tuottavuusen mittaat?

Jonkun on siivottava, joten jos ajatellaan lisäarvon tuottamista, niin itse laittaisin siivoamaan sen, jonka työpanos tuo vähiten lisäarvoa ja joka ei ole muuten kriitisessä vaiheessa tuotantoa.. eli siistijän palkan voisi määritellä tuon mukaan..
        .. tai toisin, vuokramökin jotuu yleensä siivoamaan itse lähtiessään, paljonko Sinulle tulee lisäarvoa, jos ei tarvitse itse siivota ja pääset lähtemään tuntia aikaisemmin tienpäälle..

• paperimies kyykkyyn

vaaditko sinä tuota kaavaa otettavaks käyttöön paperitehtaillekin,sehän tuplais niiden laiskojen ja tyhmien prolejen palkat.

• Pera
        paperimies kyykkyyn kirjoitti:

vaaditko sinä tuota kaavaa otettavaks käyttöön paperitehtaillekin,sehän tuplais niiden laiskojen ja tyhmien prolejen palkat.

Vihaksi pistää tietämättömien jutut. Sinä saatanan pöllö et ole töitä nähnytkään.

• jäljiltä

Jonkun on siivottava, joten jos ajatellaan lisäarvon tuottamista, niin itse laittaisin siivoamaan sen, jonka työpanos tuo vähiten lisäarvoa ja joka ei ole muuten kriitisessä vaiheessa tuotantoa.. eli siistijän palkan voisi määritellä tuon mukaan..
        .. tai toisin, vuokramökin jotuu yleensä siivoamaan itse lähtiessään, paljonko Sinulle tulee lisäarvoa, jos ei tarvitse itse siivota ja pääset lähtemään tuntia aikaisemmin tienpäälle..

ne paskaiset mökit on. Nimen kun vielä tietäisi, niin ei tarvitsisi vuokrata jäljiltäsi.

• kukaan ole

kommentoinut siihen että jos ne paperimiehet tai mikä hyvänsä tässä elämässä on sen kadehtimisen arvoista niin miksei tee asialle jotakin?mikä es-
      tää rakentamasta ja elämästä sellaista elämää kuin
      itse haluaa?
      oletan että ne tunteiden purkaukset täälläkin joh-
      tuvat pitkälti joistakin omista käsittelemättö-
      mistä frustraatioista tahi tunnevammoista,minusta
      tämä nurina kun ei ole missään suhteessa itse a-
      sian kanssa.
      globalisaation myötä saattaa tapahtua aika mullis-
      taviakin muutoksia työelämässä,tokkopa se syylli-
      nen löytyy miltään tehtaalta,eiköhän me olla aika
      pitkälti niitten markkinavoimien alaisia ja se sa-
      nelee ne ehdot,hyväksy tai ole hyväksymättä.
      työelämä on myös muuttunut muutamassa vuosikymme-
      nessä erittäin paljon kovemmaksi ja raadollisemmak
      si,onko se sen arvoista,jokainen voi pohtia sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      49
      3295
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2945
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      40
      2491
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1589
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe