Haaveileeko nykyajan menevä mies enää ollenkaan lasten hankkimisesta? Vai onko isyys trendinä jo aivan out?
Miehet ja lapset
10
689
Vastaukset
- Charles
Onpa taas kysymykset... Menevä mies tuskin haaveilee lapsista. Hän haluaa mennä, eikä siihen kuvioon lapset sovi.
- Zzzzz
Eiköhän kyse ole ihmisten elämästä eikä trendeistä. Erikoista, että lapsettomuus yritetään aina selittää trendiksi eikä ihmisen omaksi elämänvalinnaksi.
Ehkä me teemme jälkeläisiäkin sitten, kun se on trendikästä. Teidän mukaanne. - Elää voi muutenkin
En itse haaveile (eikä onneksi puolisonikaan haaveile)lapsista, kun siskollani on jo mukuloita. Maailmassa on ihan tarpeeksi lapsia jo nyt.
Isyys sinänsä olisi itselleni mahdotonta, kun ei aika tahdo riittää nykyisellä työtahdilla muutenkaan. Nyt jää enemmän aikaa puolison kanssa olemiseen ja eri asioiden harrastamiseen.
Elämä antaa tarpeeksi jo näinkin. Itse asiassa uskomme puolisoni kanssa saavamme elämästä enemmän irti juuri näin. - m25wee
Toisaalta tykkään lapsista ja ehkä sellaisia joskus haluaisinkin. Mutta kun on nähnyt kavereiden vauvarikasta elämää ja sukulaisten jo vähän varttuneempia (5-10 vee) lapsia niin tulee sellainen olo, että ei ikinä! Kun on vierailemassa jossain, missä on alle 10 vuotiaita muksuja, niin niitten kanssa on kiva peuhata. Mutta kun vierailu kestää vaikka viikon, niin jossain vaiheessa tulee se olo, että tekisi mieli ampua itsensä. Lapset vaatii usein jatkuvaa leikittämistä ja kyselevät jatkuvasti ja voi elämä sitä huutoa ja kiukuttelua ja porua. Miten sitä aikuinen jaksaa???
Jos nyt pitäisi valita niin ei ikinä lapsia, mutta jos saisin olla vähän aikaa näkemättä yhtäkään lasta niin ehkä sitä sitten taas haluaisi.
Tosin ei ole tällä hetkellä ketään kenen kanssa hankkisi, mutta edellinen kun alkoi puhua asiasta vakavissaan, tuli pakokauhu. Ikä olis hyvä tehdä muksuja, mutten tunne olevani valmis isäksi. - Tasapuolisuutta
Tredikästä tai ei, mutta kyllä lapset tuovat elämään sisältöä..
Ennen lapsia elämässä tuntui olevan tuhat tärkeää asiaa ja omat harrastukset tuntuivat tosi tärkeiltä..
mielelläni vaihdoin muka tärkeän uraputkessa ja harrastuksissa juoksemisen lasten kanssa vietettyyn laatuaikaan..
Antamalla aikaa ja antautumalla kokonaan lapsille menettää pari ylennystä ja muutaman kymppitonnin vuositasolla rahaa mutta saa jotain paljon tärkeämpää.. - Kolli_Kellinen
Minulla on jo yksi lapsi ja se saa luvan riittää. Tulen kyllä hyvin lasten kanssa toimeen ja olen pikemminkin perhe- kuin urakeskeinen, joten en panisi pahakseni jos mahdollisella tulevalla kumppanillani olisi itsellään lapsia ja mieluiten jo kouluikäisiä. Mutta yhteisiä lapsia en enää kenenkään kanssa halua, yksinkertaisesti siitä syystä, että vauvaikäiset lapset rajoittavat elämää niin paljon, päivin ja öin.
- vilperi
ainaskaan niin out, ku uskovaiset. yleisesti niihin suhtaudutaan suht positiivisesti. tosin henk.kohtaisesti en aio ottaa sitä taakkaa, ellen tyri pahasti.
- taustalla ...
on aina mielessä, ei se mikään "trendi" kysymys ole, eikä voi ollakaan ...
En ole koskaan haaveillut lapsista. Pari tenavaa on enempää en halua. Pienet lapset kun tuntuvat vievän kaiken sen ajan mitä työn teolta jää.
Harrastukset ja kaverit on saanut lähes unohtaa, mutta toivottavasti sitä omaakin aikaa löytyy taas muutaman vuoden päästä, kun lapset vähän kasvavat.- na1n3n
Olen tullut siihen tulokseen, että lapsista on vain haittaa parisuhteelle ja kun ei vauvakuumettakaan kuulu ja tuskin tuleekaan ei ole pelkoa, että lapsia haluaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645616Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204257Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1702227
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231774- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988