Onko oma-aloitteisuus pelkästään positiivinen asia ? Onko sellainen henkilö, joka odottaa, että työtehtävät sovitaan yhdessä, ei oma-aloitteinen ? Onko se negatiivinen piirre työntekijässä ?
Ottaa nääs päähän, kun syytetään oma-aloitteisuuden puutteesta, kun kollega olettaa sinun tekevän hommia, joista ei ole sovittu ääneen yhdessä, vaan jotka hän on ajatellut ilman muuta toisen tekevän...
Oma-aloitteisuus
2
3850
Vastaukset
- Suitsintaa
Mun tilanne on juuri toisin päin. Huomaan, että ryhmänvetäjää jurpii kun olen aloitteellinen. Jos teen etuajassa jonkun pienenkin homman, niin se on aina väärin tehty... se kaivamalla kaivaa siitä jotain korjattavaa. Saati sitten jos hommaan itse itselleni työtehtäviä, vaikka osastopäällikön tai myynnin kautta, niin se keksii aina laittaa kapuloita rattaisiin...
Mua tilanne harmitti aluksi todella paljon, mutta sitten kun huomasin että osastojohtaja pitää minua hyvänä työntekijänä, en ole laittanut paljon painoarvoa tämän toisen natkutukselle. Minun on kuitenkin tehtävä korjaukset ellen keksi perusteluja kannoilleni.
Minusta kollegasi ei ymmärrä mitä oma-aloitteisuus tarkoittaa. Eihän se tarkoita sitä, että pitäisi osata lukea toisten ajatuksia. Mun mielestä sun työskentelysi kuulostaa ihan järkevältä. Eipähän ainakaan tule päällekkäistä työtä tehtyä, etkä tule sohlanneeksi kenenkään toisen hiekkalaatikolla.- pointti tuo
Just tuo "sohlata toisen hiekkalaatikolla !
Se ärsyttää muita työntekijöitä.Mulla esimerkki,jossa työntekijä jättää omia töitään tekemättä ja "sekaantuu" hänelle kuulumattomiin hommiin.Ärsyttävää siinä on,että hän sitten tohkeissaan selittää,että "tämänkin hän osaa tehdä näin hyvin",mutta ei huomaa,että muut sitten paikkailevat hänen tekemättä jääneet työt.Syynä ehkä että ei omat hommat kiinnosta,sillä hänelle on kyllä kerrottu hänen oma työnkuva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä921949Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2781781Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3081584Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1851460Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em921053- 511007
- 56987
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56978- 67954
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40941