Voisitteko auttaa minua löytämään sanat lauluun: "täällä pohjan tähden alla"....tarvitsen ne muistopuheen runkoon.
Kiittäen, sanaton
Täällä pohjan tähden
9
32906
Vastaukset 9
- Constanze
1. Täällä Pohjantähden alla on nyt kotomaamme,
mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme.
2. Täällä on kuin kukkasella aika lyhyt meillä,
siellä ilo loppumaton niin kuin enkeleillä.
3. Täällä sydän huokailee ja itku silmän täyttää,
siellä sydän riemuitsee ja silmä riemun näyttää.
4. Sinne toivon siivillä jo sydän pieni lennä!
Siellä kun on kotomaani, sinne tahdon mennä.- tätä biisiä:
Täällä Pohjantähden alla, kauneimmalla kukkulalla, katson kauas kaukaisuuteen...
- AN791
Tuota laulua olen esittänyt 80- ja 90-lukujen taitteessa peruskoulun 100-vuotisjuhlassa. Vain kaksi ensimmäistä säkeistöä oli mukana.
- Mix
osaan sanat ulkoa.
Täällä pojantähden alla
Täällä pohjantähden alla
on nyt kotomaamme,
mutta tähtein tuolla puolen
toisen kodon saamme.
Täällä on kuin kukkasella
aika lyhyt meillä.
Siellä ilo loppumaton
niin kuin enkeleillä.
Täällä sydän huokailee
ja itku silmän täyttää.
Siellä sydän iloitsee
ja silmä riemun näyttää.
Sinne toivon siivillä
jo sydän pieni lennä!
Siellä kun on kotomaani
sinne tahdon mennä. - todé
ovat myös tehneet laulun "täällä pohjan tähden alla"...kumpikin erilaisia.
ainakin laaksosen laulun sanat saat täältä netistä vaikkapa googlaamalla..- Anonyymi
Onko tätä käännetty ruotsiksi?
- sanat hukassa
Kiitos teille kaikille avustanne.
terv esko - JOPPA67
kuka haluaa "pohjantähden alla" sanat
- rysä
lasse heikkilän sanat täälläpohjantähden alla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1061344Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91807- 54696
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35691Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja124604Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30551Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32526Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö185519Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔31517- 60505