Miten saada kokemusta kun ei saa töitä?

hdfj

Rasittavaa tämä työnhakeminen, joka mahdolliseen paikkaan olen hakenut ja vain yhdessä työpaikassa ollut työhaastattelussa. Olen liiketalouden opiskelija ja olenkoettanut hakea alaltani työtä mutta ei vain tärppää ja kun ei ole aiempaa kokemusta alalta niin ei auta. Tässä vaiheessa alan jo olla epätoivoinen sillä tuloja ei ole mutta vuokranmaksu silti vain edessä. Kyllä sitä taas kannustetaan nuoria itsenäistymiseen ja työntekoon..

6

1445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

samaa pohtinut, paitsi, että mulla ongelmana se, ettei takana kuin 1 työkokemus, EIKÄ TODELLAKAAN omalta alaltani (sos.ala). Mutta laajenna hakuas, ellei omalta alalta töitä löydy, niin kattele muilta aloilta.

• kenguru

Miksi etsitte vain omalta alalta? Usein muustakin työkokemuksesta on hyötyä. Ottakaa vaikka vähän huonompikin homma, niin pääsette kiinni työelämään. Töitä kyllä varmasti on, jos niitä vain suostuu tekemään. Ei välttämättä oman alan, mutta kyllä työkokemus aina eteenpäin vie.

• kenzo

Joo Minä tiedään miltä se tuntu kuin on uhranut monta vuota koulussa ja sitten ei löydy töitä kyseistä alalta ja ehkä oppetaja on sanonut että on hyvät työmahdolisuta jostain alalta ...ja silti ei saa töitä .minä olen sammassa tilantessa jaa olen valmis ottamaan töitä miltä alata vaan että se sopii minulle sitten ettei jää murehtimaan liian pitkään sitää vaan masentu ennemään

• Atshii

Itselläni on edelleen sama ongelma, että ei meinaa päästä töihin, kun ei ole tarpeeksi työkokemusta. Millä helvetillä kokemusta sitten hankit?!! Olen siis merkonomi yo ja nykyään luen kauppatieteitä. Olen kuitenkin onnistunut pääsemään jo moneen työpaikkaan lähinnä tuurilla.

Ihka ensimmäisen työpaikan onnistuin saada kaupungin arvonnassa (ei kuitenkaan oman alan) ja toiseen paikkaan mut pyydettiin työharjoittelun kautta. Kolmanteen pyydettiin puolestaan suhteilla jne. Valmistumisen jälkeen kun menin työkkäriin, alkoi puhelin piristä ja niin tuli taas töitä, kiitos kaksoistutkinnon. Silti tänä päivänäkin pitäis suunnilleen olla ollut vuoden Suomen pankin pääjohtajana, että pääsee leikkaamaan nurmikkoa. ;)

• desperate

Olisi valmis kovasti oppimaan uutta ja tekemään ahkerasti töitä, mutta prkl työnantajat eivät osaa muuta kuin tuijottaa työkokemusta. :(

• pakkokesäloma

Itellä on sama homma. Erittäin hyvät yo-paprut, nyt opiskelen fysiikkaa, matikkaa, kemiaa ja taloustieteitä. Hain varmaan noin 40 eri kesätyöpaikkaa täksi kesäksi... ei mitään.
      Ei työkokemusta -> eivoi saada töitä. Paska homma. Ei auta muuta kuin yrittää selvitä syksyyn, jolloin alkaa taas saamaan kelan superpieniä opintotukia. Ensi kesäksi tavoite hakea niin moneen paikkaan, ettei voi olla saamatta kesätöitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe