tänne vai mystisiin

huokailen

Avopuoliskoni oli kansainvälinen, siis ulkomaalainen. Siksi en tiedä kirjoitanko erostamme tänne vai muualle? Olen vaan silti surullinen.
Tai olen yllättynyt. Mulla on tietynlainen käsitys ihmisestä, jonka kanssa elin 7 vuotta suhteessa. Nyt hän riekkuu skypessä ja mesessä, välillä lähettelee mullekin outoja sanomia. Uskoisin, että hän saisi normaalin livesuhteen, mutta yrittäessään netin kautta etsiä lähes suomen kielen kirjoitustaidottomana naista, antaa itsestään sen käsityksen mikä mullekin tuli, kun erosimme. Mies alkaa menettää reaaliteettinsa eli järkensä.
Ajaa kajarit isolla kaupungilla, kuin nuoret pojat ... silti 41 v. Mun mielestä hän on rauhallisena ja tasapainoisena aivan komea, mutta humalassa ja naisen puutteessa järjetön, melkein ruma. Minun olisi pitänyt olla äiti, sisar ja rakastajatar... sitten antaa mennä vapaasti ilman selityksiä. Vastuunkantajaa hänestä ei ole. Lahjoja hän ei naiselle osta tai anna huomiota. Jos hän jotain tuhlaa naiseen, huomenna hän pyytää rahan, kuin äidiltään takaisin. Otin 7 vuotta sitten syliini tuntemattoman miehen, opetin hänelle suomen kielen, koulutin ja hommasin työpaikan. Kun en saanut hänestä rinnalleni kumppania, lopetin suhteen ja jätin vapaaksi maailmalle miehen, joka poukkoilee naiselta toiselle... huutaa vapauden kaipuusta ja kipeydestä, itkee nälkäänsä, kun rahat on tuhlattu ja oveni kiinni. Aina hän yrittää suhdetta toisen kanssa, mutta kun näkee minut kaupungilla, hän vie naisensa kotiin ja ajelee jäljessäni ja pyrkii ovelleni. Koska minä joskus tarjosin ruokaa kodin lämmön. Mutta ehkä maailman naiset hänestä jatkossa huolehtii...minun vuoroni on laittaa mese ja skype kiinni. toivotan onnea.

4

553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

Ratkaisusi on ihan oikea. Näistä saa aina lukea näistä ulkomaalaisen miehen ja suomalaisen naisen suhteesta. Nainen on niissä aina se hyväksikäytetty osapuoli. Ikävää, että niin moni suomalainen nainen ei ymmärrä asioiden oikeata puolta. On liian sinisilmäinen.

Onneksi ette tehneet lasta. Menikö hän muuten kanssasi naimisiin saadakseen oleskeluluvan?

• huokailen

Emme siis olleet naimisissa, avoliitossa. Hän on saanut oikeuden suomessa asumiseen ja oleskeluun kiintiöpakolaisena. Mies tuomitsi puheissaan monet asiat, mutta eromme jälkeen osoittautui juuri sellaiseksi mistä muut tuomitsi. Sinisilmäinen tai en. Periaatteessa tiesin koko ajan minkälainen hän on, mutten pystynyt osoittamaan asioita todeksi, selittelyn mestari, mutta aina minä ihmettelin sitä miksi unohtaa syntymäpäivän tai kun lupasi ostaa jotain lahjaksi, niin rahaa ei löytynytkään. Ulkokuoren ja kulttuurin vuoksi, väärinymmärryksen mahdollisuudet huomioiden, annoin paljon anteeksi. Suomalaiselta mieheltä en olisi hyväksynyt samaa kohtelua. Nyt tunnistan hänessä itsekkyyden ja pahuuden, jota en enää elämääni päästä. I hope.

• tilasit

" Suomalaiselta mieheltä en olisi hyväksynyt samaa kohtelua."

• pahasti
        tilasit kirjoitti:

" Suomalaiselta mieheltä en olisi hyväksynyt samaa kohtelua."

Kyllä sitä antaa toisille ihmisille erilaisia mahdollisuuksia. Riippuu siitä kuinka uskottava ihminen on naamion takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4764
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3912
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      208
      3804
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      104
      2210
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1336
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1248
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      162
      1236
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1105
    10. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      485
      1038
    Aihe