ikenistä paloja

help!!

kuinka nopeaa ikenet parantuvat jos niistä irtoaa pala?? tuosta alahampaiden reunalta niin että hampaat näkyvät enemmän nyt. eihän tuo jää lopulliseksi???

6

4368

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paloja irtoaa? Harjaatko liian kovaa?
      Aika uskomattomalle tuntuu.
      Maallikkotiedoillani ien kyllä paranee nopeasti, mutta mielestäni ei enää "kasva".
      Suosittelen hml, voi olla alkava parodontiitti, jolloin ikenet vetäytyvät ja hampaan kaula paljastuu.

• irtoaminen

eli ienvetäymä voi johtua monesta eri syystä. Liian kovasta harjaamisesta, jolloin voimakas harjaaminen saa ikenen vetäytymään. Vaurioille altis juurisementti paljastuu ja hampaita voi alkaa vihloa.

Voi johtua myös hammaskivestä ja ientulehduksesta. Milloin viimeksi hampaasi on tarkastettu ja puhdistettu?

Onko sinulla mahdollisesti lävistys kielessä huulessa? Huuli- ja kielikorut hankaavat ientä aiheuttaen ienvetäymiä. Myös hampaat voivat kulua/lohkeilla ja jopa siirtyä korujen takia.

Mikäli kyseessä on ienvetäymä, se ei parane. Voit vain vaikuttaa siihen, että se ei enää pahene. Mikäli asia askarruttaa mieltäsi, ota yhteyttä suuhygienistiin tai hammaslääkäriisi.

• alk.per.

ikenen reuna pehmenee jotenki ja pieniä liuskoja lähtee välillä. ei voi johtua harjaamisesta ku lääkärikiki sano et paina lujempaa..eli ien ei vetäydy. vasta olen käyny eikä ole tulehdus tai muukaan, mitään muita oireita ei ole. pitää toivoa et toi loppuu jos ei nii taas lääkäriin..

• Anonyymi
        alk.per. kirjoitti:

ikenen reuna pehmenee jotenki ja pieniä liuskoja lähtee välillä. ei voi johtua harjaamisesta ku lääkärikiki sano et paina lujempaa..eli ien ei vetäydy. vasta olen käyny eikä ole tulehdus tai muukaan, mitään muita oireita ei ole. pitää toivoa et toi loppuu jos ei nii taas lääkäriin..

Minulla on lähteny ylä hampaan ylle on tullu ien haava tai en tiedä onko lähteny pala en tiedä mitä tehdä joka yö mietin mitä teen ja välillä sattuu

• Anonyymi

Moi! Multa IRTOSI pieni pala alaposki hamppaan ikenestä! Vanhemmat ei usko ja nyt pelottaa että onko se vaarallista?

• Anonyymi

Isoveljeni sanoi että mulla puhkee reuna hammas ja kuori päältä repee niin siks mulla lähtee palasii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      310
      7221
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2126
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1203
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe