ikenistä paloja

help!!

kuinka nopeaa ikenet parantuvat jos niistä irtoaa pala?? tuosta alahampaiden reunalta niin että hampaat näkyvät enemmän nyt. eihän tuo jää lopulliseksi???

6

3771

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paloja irtoaa? Harjaatko liian kovaa?
      Aika uskomattomalle tuntuu.
      Maallikkotiedoillani ien kyllä paranee nopeasti, mutta mielestäni ei enää "kasva".
      Suosittelen hml, voi olla alkava parodontiitti, jolloin ikenet vetäytyvät ja hampaan kaula paljastuu.

    • irtoaminen

      eli ienvetäymä voi johtua monesta eri syystä. Liian kovasta harjaamisesta, jolloin voimakas harjaaminen saa ikenen vetäytymään. Vaurioille altis juurisementti paljastuu ja hampaita voi alkaa vihloa.

      Voi johtua myös hammaskivestä ja ientulehduksesta. Milloin viimeksi hampaasi on tarkastettu ja puhdistettu?

      Onko sinulla mahdollisesti lävistys kielessä huulessa? Huuli- ja kielikorut hankaavat ientä aiheuttaen ienvetäymiä. Myös hampaat voivat kulua/lohkeilla ja jopa siirtyä korujen takia.

      Mikäli kyseessä on ienvetäymä, se ei parane. Voit vain vaikuttaa siihen, että se ei enää pahene. Mikäli asia askarruttaa mieltäsi, ota yhteyttä suuhygienistiin tai hammaslääkäriisi.

      • alk.per.

        ikenen reuna pehmenee jotenki ja pieniä liuskoja lähtee välillä. ei voi johtua harjaamisesta ku lääkärikiki sano et paina lujempaa..eli ien ei vetäydy. vasta olen käyny eikä ole tulehdus tai muukaan, mitään muita oireita ei ole. pitää toivoa et toi loppuu jos ei nii taas lääkäriin..


      • Anonyymi
        alk.per. kirjoitti:

        ikenen reuna pehmenee jotenki ja pieniä liuskoja lähtee välillä. ei voi johtua harjaamisesta ku lääkärikiki sano et paina lujempaa..eli ien ei vetäydy. vasta olen käyny eikä ole tulehdus tai muukaan, mitään muita oireita ei ole. pitää toivoa et toi loppuu jos ei nii taas lääkäriin..

        Minulla on lähteny ylä hampaan ylle on tullu ien haava tai en tiedä onko lähteny pala en tiedä mitä tehdä joka yö mietin mitä teen ja välillä sattuu


    • Anonyymi

      Moi! Multa IRTOSI pieni pala alaposki hamppaan ikenestä! Vanhemmat ei usko ja nyt pelottaa että onko se vaarallista?

    • Anonyymi

      Isoveljeni sanoi että mulla puhkee reuna hammas ja kuori päältä repee niin siks mulla lähtee palasii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1373
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      1019
    3. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      969
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      954
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      860
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      859
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      851
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      848
    Aihe