satanistibändit

mitä porukkaa ne on?

Kun on näitä satanistisia black metal bändejä, niin olen joskus miettinyt, että mitähän näiden bändien jäsenet oikeasti asioista ajattelevat. Meinaan, että onkohan heidän maailmankatsomuksensa sellaista jotain ateistista satanismia mihin ei liity mitään saatanan palvontaa, vai onko joukossa oikeasti jotain saatanaa palvovia hörhöjä? Onko tietoa?

23

2813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja hänen

      poikaansa. Se riittää mulle.

      • höh

        No sitten olet häviäjien puolella!


      • Vai peli?
        höh kirjoitti:

        No sitten olet häviäjien puolella!

        Kuka häviää, miksi ja miten?


    • tiiä

      mutta vaikuttavat kaikki jotenki raukoilta kiusatuilta ja muuten elämän päähän potkineilta.

      • ----------

        aivan. joillaki on jokin fyysinen vamma tai sitten on muuten käyny joskus ikävästi. he varmaan syyttävät jumalaa tästä kaikesta.. enpä tiiä. kaikki asiaa seuranneet varmasti tietävät erään mukavan sedän nimeltä Glen Benton. eikös se joutunu johonki kolariin, josta se syytti jumalaa?
        katkeran oloista porukkaa toisinaan, jotkut ihan mukaviakin.


      • samaa mieltä

        Kyllähän ne ainakin antavat sellaisen vaikutelman kuin olisivan epätoivoisia raukkoja,joita elämä on kohdellut kaltoin ja syyttävät siitä jumalaa.
        En minä vaan tiedä mitä niidenkin päässä liikkuu.
        Kukaan ei tiedä,paitsi he itse.


    • Satanic Black Metal

      on paljon bändejä joiden tyypit palvoo saatanaa... usein satanisteja.

      • hmm

        ...mutta satanistithan eivät palvo saatanaa, jos nyt taas alettaisiin pilkkua silittelemään.


      • ja ei
        hmm kirjoitti:

        ...mutta satanistithan eivät palvo saatanaa, jos nyt taas alettaisiin pilkkua silittelemään.

        Monilla rippileireilläkin on kuulemma palvottu saatanaa. En päästäisi omia lapsiani sellaiselle leirille.


      • Satanic Black Metal
        hmm kirjoitti:

        ...mutta satanistithan eivät palvo saatanaa, jos nyt taas alettaisiin pilkkua silittelemään.

        tämä "perinteinen" sataninismi eli joku laveyn satanismissa ei palvota saatanaa. kaikki eivät hyväksy tätä satanismiksi koska se ei periaatteessa liity saatanaan. Satanismeja on erilaisia... joissa ainakin ylistetään saatanaa. näin muutaman bändin selityksiä omasta satanismista. joo... ton verran asiasta tiedän. joku voi selittää lisää jos jaksaa...


      • setkam
        Satanic Black Metal kirjoitti:

        tämä "perinteinen" sataninismi eli joku laveyn satanismissa ei palvota saatanaa. kaikki eivät hyväksy tätä satanismiksi koska se ei periaatteessa liity saatanaan. Satanismeja on erilaisia... joissa ainakin ylistetään saatanaa. näin muutaman bändin selityksiä omasta satanismista. joo... ton verran asiasta tiedän. joku voi selittää lisää jos jaksaa...

        Nyt on tainnut mennä sormet ja jauhot sekaisin (tai sitten ei), mutta yleisimmin "traditional satanism" -termillä viitataan joko: a)Kristilliseltä pohjalta lähtevään "saatananpalvontaan" tai b) ONAlaiseen satanismiin.

        Kyllähän noita bändejä löytyy:
        -Ondskapt: http://ondskapt.atspace.com/
        -Emit
        -Funeral mist
        ...jne

        Riippuu tietenkin näkökannasta pitääkö LaVeylaisia satanisteja vähemmän hörhöinä...


    • J.a.n.e

      Voin vain vastata omasta puolestani, että kuuntelen metallia, koska satun tykkäämään siitä musiikkina.

      Ei mulla ainakaan ole mitään uskonnollisia ajatuksia suuntaan tai toiseen. En tiedä olenko ateisti vai realisti.

      Kyllä niitä mainitsemiasi asioita varmasti on, mutta luulisin, että suurin osa metalli-ihmisistä on tässä asiassa ihan taviksia.

    • Saatanalliset lyriikat ja musiikkihan nyt on olennainen osa hevimusiikkia. Mitä olisi esim. Sodom ja Destruction ilman saatanallisia julistuksiaan.

      • kalvotaiteilija

        Jotenkin naurettavan vakavaa toi saatanahevi. En ole koskaan ymmärtänyt sitä ranteet auki-mentalitettiä. Mulle riittää sellanen positiivinen agressiivisuus a'la Motörhead/Rock n Roll-musa. Onko elämä jotenkin niin angstista ?


    • Osculum

      black metal on saatanallista musiikkia. Joillain siihen liittyy satanismi ja joillain saatananpalvonta. Mutta kyllä bm-bändeistä löytyy myös ihmisiä, joita ei edellä mainitut juuri kosketa.

    • deeku

      ainakin norjassa,kirkkojen polttoja ja murhia/ murhan yrityksiä.

    • heavy-10

      Osalla on tietysti maine saatanan palvojana pää asia mutta kyllä niitä aidosti saatanalle omistautuneitakin löytyy...

    • neuroticus_maximus

      Enpä ole varsinaisesti mikään black-metalin suurkuluttaja, mutta ainakin Dimmun Progenies of the Great Apocalypse-videolla on havaittavissa tiettyjä filosofisia viittauksia. Esim. tulkitsen sen pentagrammin ilmestymisen tietynlaisena vapautumisena yhteiskunnan normeista tai jonkinlaisena henkisenä kehityksenä (nimen omaan VKP-mielessä)

      Noita kyllä voi jokainen tulkita miten parhaaksi näkee. Ja taitaahan tuohonkin genreen mahtua kaikenlaista porukkaa, fiksuista täysiin idareihin.

    • kaetsu

      Ainoa masentava asia tälle aamulle oli huomata, että tällainenkin topic oli perustettu. Oikeaa järjen riemuvoittoa ja surullista kristillistä provokaatiota. Pitänee varmaan ehtiä partaterät ja alkaa ankara päteminen, että selviää huomiseen. ehe ehe

      Niin. Toiset palvoo allahia toiset jeesusta ja jotkut vihtahousua. Näinkun, melkolailla kaikkeen valmiiseen vittuuntuneena, tätä sivusta seuraa, niin alkaa mielipide vahvistua, että melkolailla oli uskonto mikä tahansa, niin ne kiihkeimmät asiansa julistajat ovat enemmän tai vähemmän juuri niitä päähän potkittuja. Kaippa se oma puolustuskyvyttömyys laittaa monet hakemaan apua jostain tuntemattomasta. Surulliseksi homma menee kun oma taivaspaikan varmistaminen edellyttää tämän "ilo/vitutus"-sanan julistamista kanssaihmisille.

      Eipä ole tullut suru puseroon vaikka jeesusuksen-pilkka ja antisemitismi( mikä tahansa valmiiksi opittu, josta kukaan ei voi ennen kuolemaa tietää) on tahdittanut askelia. Luultavasti kohteena olisi joku muu uskonto jos olisi syntynyt ja kasvanut eri kulttuurissa. Näitä epäkohtia kun löytyy jokaisesta suuremmasta laitostuneesta uskosta.

      Mitähän tässä nyt kullakin liikkuisi päässä. Arkipäiväisiä asioita luultavasti 80%, loput omistettu abstractimpaan ajatteluun ja kosmiseen paskaan. Ihmisiä tässä itse kukin on. Jotkut fiksuja toiset tyhmiä ja jotkut peittelee sitä uskonnollisella kiihkolla, kuluneilla fraaseilla ja huonoilla provoilla. ;)

      • aloittaja

        Mitä masentavaa tässä on? Itse olen ateisti ja aloitin tämän keskustelun ihan vaan sen takia, kun olen black metallia kuuntelevana asiaa joskus miettinyt. Ei niin, että asialla olisi minulle juurikaan merkitystä. Sori jos kuulostin kristityltä. Oon tosi pahoillani. :)


      • kaetsu
        aloittaja kirjoitti:

        Mitä masentavaa tässä on? Itse olen ateisti ja aloitin tämän keskustelun ihan vaan sen takia, kun olen black metallia kuuntelevana asiaa joskus miettinyt. Ei niin, että asialla olisi minulle juurikaan merkitystä. Sori jos kuulostin kristityltä. Oon tosi pahoillani. :)

        heh. Olisi pitänyt kohdentaa asia tarkemmin. Sanotaanko että yleensä tätä ketjua lukiessa iski mahtava vitutus ja toisaalta naurun remakka. :)


    • huijkl

      ja se oli silloin markkinointia. Sama se on nyt, eli ollaan muka jotain että saisi paremmin juttuja lehtiin.
      Hopparit tai räppäri miksi ne nyt laskisi on vetäneet sen vähän turhan yli kun ampuvat toisiaan usassa.

      • untuviCCo

        ...niin miksi hiphop/rapskene piti TÄHÄN aiheeseen vetää!???!?
        Ei v*ttu mä menen nyt pehkuihin.
        SHÄTÄNÄLLISTÄ YÖTÄÄÄÄÄH!!! AVE SATANAS! VADEMECUM! DIVIDUM KIVITUM VITUTUM whatever?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe