Milloin ilkivaltaa, milloin ei?

AutoMortti

Iffin vakuutusehtojen mukaan ilkivaltavahingossa ei menetä bonuksia, mutta jos haluaa korjauttaa toisen auton törmäyksen aiheuttamat vahingot, niin silloin myös menettää bonuksia? Jos autossa on kolhu, niin kuka sen päättää, onko kyseessä ilkivalta, vai toisen auton aiheuttama vahinko?
Olenko tajunnut asiaa olenkaan oikein?

2

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen asian

päättää tarkastaja.Tuntuu,että he ovat Jumalan jälkeen suurimpia päättäjiä,sillä he arvioivat vahingon ensisijassa.Kilpailutin 1 v.sitten vakuutukseni(Kaikki)jolloin selvisi paljon asioita.Olen ollut lähes ikäni Lähi-Vakuutuksen asiakas,joka on jonkun verran kallimpi kilpailutukseni jälkeen.Mutta korvannut on vahingot mitä minulle on tullut aikani saatossa.(Tulipalo,vesivakuutus.)Tapiola,Ifi,Pohjola.Tässä huonoimmat vakuutusehdot/korvaus velvollisuudet,jos jotain vahinkoa sattuu.Näin minä tulkitsin monen viikon vakuutusehtojen lukemisen jälkeen.Joten kyllä kannattaa tutustua seuraaviin sanoihin:Aina,jos,pääsääntöisesti,pääasiassa jne.Joilla voidaan pelata aiheutunut vahinko korvattavuuden ulkopuolelle.Tässä en moiti tai aliarvio teidän lukijoiden vakuutusyhtiöitä.Kerron vaan omakohtaisen näkemykseni.Tai en "mainosta käyttämääni yhtiötä,kerron vain kuinka minulla on asiat toiminut.Samoin on myös tapaturmakorvaukset,joiden kanssa olen"paininut"lähes 5 vuotta.Lähes kaikki hylkäykset olen joutunut käyttämään tapaturmalautakunnan kautta,ja sieltä vielä vakuutusoikeuteen,ennen kuin olen saanut oikeutta päätöksille.Lopputuloksena on ollut yleensä että,olen ollut oikeutettu saamaan korvauksen,vaikka hylkäys on perusteltu yleensä aina lakipykälään vedoten,mutta asia ei ole aina näin,koska siellä esiintyy edellä mainittuja sanoja,joilla voidaan "pelata"jälleen,kuinka asia tulkitaan.Kyseessä on yksi ed.mainituista 3:sta yhtiöstä.Vakuutuksella ei tee mitään,jos vahinko sattuu ,ja joka ei korvaa vahinkoa.Vakuutuksenottaja vain maksaa "tyhjästä."Mutta kyllä minun täytyy pitää vakuutukseni kunnossa,sillä jos vaikka talo palaa,niin se on katastrofi henkisellä puolella.Hyvää kesää kaikille!

• kaasujalka-kake

törmäsin tässä viime viikolla toiseen autoon kun olin peruuttamassa ja taisin osua sen auton renkaaseen omaan autooni ei tullut mitään kolhua joten oletin ettei toiseenkaan autoon tullut mitään. ps: törmäys oli pieni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe