Ihan

Näin mielenkiinnosta teen pikkuisen kyselyn/kysäisyn.

Eräällä palstalla erehdyin sanomaan etten halua itselleni tyyliin metroseksuaali miestä, joka meikkaa ja parfymoi itseään. Vaan arvostan ns vanhan ajan "äijää". En tarkoita, että luolamies tarvitsisi olla, vaan henk.koht hygeniastaan huolehtiva (parta, hampaat, suihku, puhtaat vaatteet juttua) hieman yrmy mies, joka ei paljon puhua pukahda, mutta pienet teot puhuvat puolestaan.

Eli kysymykseni on: Millainen mies olet? Oletko metroseksuaali vaiko jotakin muuta ja jos niin mitä..? Ja millainen nainen on mielestäsi nou nou juttu?

Ja kaikkis yli katkeroituneet: En ole epätoivoisesti hakemassa miestä itselleni tms, vaan haluaisin tietää olenko niin väärässä suomalaisesta miehestä kun minun väitettiin olevan..

11

1022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisi sekä itsensä, että muiden kusettamista arvioida itseään netissä. En kyllä taatusti ole sen enempää metroseksuaali kuin kotirintamamieskään.

Nou nou-naisia ovat erityisesti epänaiselliset wanna-be-feministit ja pissikset.

• hossi

En minä ainakaan ole mikään metroseksuaali yksilö. Miehille ei mitkään meikit ja parfyymit kuulu, jääköön ne rojektit teille naisille sekä noille homo ukoille :o) Perinteiset dödö ja partavesi on ne miehen parfyymit eikä mitään muuta.
      "Joka ei paljon puhu eikä pukahda" tuo ei kyllä minun kohdalla pidä kutiaan ;o) suu käy välillä vähän liiankin kanssa sekä teot ovat hivenen suurempia ku noi pienet.
      Taidan olla sellainen nykyajan äijä enkä mikään pohjanmaan yrmy ukko muuta kun suorissa puheissani.

En usko et olet ihan totaalisen väärässä suomalaismiehen suhteen vaan enemmän löytyy noin perisuomalaisia jäykkiä miehiä ?

• vaan

yhtäaikaa käytä dödöä ja partavettä?

Se on semmonen hajujen sekamelska että, nainen ei tiedä mihin on törmännyt.

• hossi
        vaan kirjoitti:

Ei kait sitä ny kaikee sotkuja sekasin vetästä ;o) mennään kelin mukaan. Vaikka nyt en tuo metrotyyppi olekkaan niin kyllä tuotteet valitaan tilanteen perusteella. Kriittinen olen mitä käytän, mennenit sun muut ohentimet jätettäköön deekuille juotavaksi :-)

• Tasapuolisuutta

Pohjanmaalla syntyneenä ja asuneena, sen verran korjausta, että ei Pohjalainen on "yrmy"..
        Pohjalainen puhuu vähän ja asiaa.. Tärkein on kuitenkin se, että sanaan voi vielä luottaa, toisin kuin monen muun..
        Suomea kiertäneenä sanoisin, että Satakuntalainen on kaikista yrmyin.. Huonoina puolina on vielä itsensä korostaminen eikä sanaankaan voi luottaa..

Hajusteet ja korut eivät tosiaankaan kuulu miehille..

Mielestäni itse olen sellainen perus Äijä.. Huolehdin tietenkin omasta olemuksestani, mutta luonnollisesti.. Lisäksi Äijällä on hyvät tavat ja hän kunnioittaa, lähes palvoo naista.. Äijä ei mene koskaan massan mukana..

• hossi
        Tasapuolisuutta kirjoitti:

Pohjanmaalla syntyneenä ja asuneena, sen verran korjausta, että ei Pohjalainen on "yrmy"..
        Pohjalainen puhuu vähän ja asiaa.. Tärkein on kuitenkin se, että sanaan voi vielä luottaa, toisin kuin monen muun..
        Suomea kiertäneenä sanoisin, että Satakuntalainen on kaikista yrmyin.. Huonoina puolina on vielä itsensä korostaminen eikä sanaankaan voi luottaa..

Hajusteet ja korut eivät tosiaankaan kuulu miehille..

Mielestäni itse olen sellainen perus Äijä.. Huolehdin tietenkin omasta olemuksestani, mutta luonnollisesti.. Lisäksi Äijällä on hyvät tavat ja hän kunnioittaa, lähes palvoo naista.. Äijä ei mene koskaan massan mukana..

veliseni oikeassa tuossa äijä määritteessä. Äijä on kova luontonen mutta sisältä löytyy paljon muutakin. Kunnioitusta, tunteita, hyviä tapoja ja järkähtämättömiä mielipiteitä. Äijä vetää omalla tyylillään loppuun asti vaikka kuinka muut yrittäisi siihen vaikuttaa ?

Sori tuosta pohjalais vertauksesta mut yleensä "äijä" mielletään juuri pohjalaisena miehenä. Tuo häjyyt ajatus aina viittaa tuohon yrmyyn mieheen :o)

• J.a.n.e
        vaan kirjoitti:

Siis, eikö silloin voi laittaa dödöä, kun käyttää partavettä?

Ihan kiva haista hien ja partaveden yhdistelmälle!

Kai niitä miestenkin dödiksiä on miedomman hajuisia?

• kundi32v

:)

tuotanoin, kaipa tää on ihan perus kamaa tai lähellä sitä.

ei meikkaa, käyttää dödöä, pesee pyykkiäkin, tiskailee ja siivoileekin joskus :)

in: kesämökit, grillaus, bisse, relailu, lomat, matkustaminen, syöminen :)

out: säätäminen, kireys

musiikkimaku: rock- pitoinen, kausiheilahtelua

enimmäkseen harmiton.

• varmaan jonkun sortin sekoitus juntti-luolamiehestä ja metroseksuaalista.Ajatuksiltani ja asenteiltani oon vielä liitukaudella mutta sen verran 'fagettiä' musta kuitenkin löytyy et satsaan jonkin verran vaatteisiin ja muuhun ulkoiseen olemukseen.Esim. hiusten säännöllinen värjääminen on kyl aika metroseksuaalin hommaa :-( Vaan minkäs teet kun letti on luonnostaa kehä kolmosen pinnoitteen värinen :-)

• vilperi

ulkonäköön tulee satsattua, koska on ihan mukavaa näyttää tyyllikkäältä. vaatteisiin menee jonkin verran rahaa ja letti satunnaisesti kuosissa...riippuu onko tarvetta yrittää naista kotio. hajusteina tulee käytettyä jotain artershave kamaa ja deodoranttina bossia. verkkarit ei ole ikinä ulkosalla jalassa ellei ole urheilemassa. en tiedä kumpi noista olen. käytän rahaa pukeutumiseen, mut en saatanassa vedä mitää huulipunaa naamaan. kyllä naisen pitää näyttää tyylikkäältä. jos mimmillä on "ykköset päällä" ja se paahtaa manskulla addun kolmiraitasella junttituulipuvulla, ni jää aloitteet tekemättä...se on niin yleistä mutta hirveen näköistä.

• Serpico

Onhan se mielenkiintoista että osa miehistä ihan mielellään on luokittelemassa itseään metroksi. Ajat muuttuvat eikä enää pädekään suomalaisista se, että täällä miehet ovat miehiä ja naisetkin ovat miehiä!

Minusta metroseksuaalisuus on käsitteenä täysin älytön. Ensinnäkään se ei varsinaisesti kuvaa seksuaalisuutta, vaan leimaa vain ostoskulttuuriin seonneen miehen seksuaalisesti jotenkin poikkeavaksi. Toiseksi, termi näyttää toisaalta joissain yhteyksissä mainosmaailman yritykseltä korottaa nk. kauneudenhoitotuotteita kuluttava mies jollain tavalla esimerkilliseksi, yliseksuaaliseksi olennoksi.

Metro tuskin olen, mutta androgyyniksi (hyvä ettei sentään gyynigyyniksi) on haukuttu lähinnä kai sillä perusteella että osaan keskustella naisen kanssa :D

Sivuhuomiona: Usein puhutaan vielä miehestä joka "pitää itsestään huolta". Mitä sekin tarkoittaa?? Kyllä kai sitä huolta pitää jokainen sosiaalinen tyyppi. Ja kyllä ihminen saa ja voi pukeutua hyvin olematta fruitcake.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      29
      2854
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe