En ole ennen kohdannut näin läheisen ihmisen kuolemaa. Kertoisitteko mitä paperiasioita minun tulee hoitaa? Netistä olen jo jonkunverran tietoa löytänyt.
Entä, mitä arvioisitte, paljoko on yleensä hautauskulut euroina?
Läheisen kuoleman jälkeiset paperiasiat
1
957
Vastaukset
- mikko55
Jos annat hautautoimiston hoitaa asiat niin käytännössä ei juurikaan mitään paperiasioita, ei ainekaan meillä ollut... no "Lupa hautaamiseen" lapun vein hautaustoimistoon.
Meillä tuli hautaus maksamaan noin 2280 €, ja hautaustoimisto hoiti melkein kaikki asiat. Toimiston työveloitus oli noin 50 € (mielestäni tämä kannatti maksaa). Kalleimmat asiat meillä oli arkku, uurna, ja lehti-ilmoitus (joka on yllättävän kallis).
Hautaamiskulut voidaan vähentää verotuksessa, tosin en vielä tiedä voidaanko kaikkia kuluja vähentää.
Perunkirjoitus on sitten asia erikseen, siinä vainajan varallisuus on selvitettävä... koko perunkirjoitus on verottajaa varten.
eli vainajan pankkisaldo ja käteisvarat, muut varat ja velat,osakkeet, mahdolliset tulevat veron palautukset/mätkyt jne jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11598Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061553- 121328
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2211038- 124871
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2816Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29797Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks43776- 9770