Auttakaa!!

gbekw

Hei, olen 24 vuotias nainen ja painan luultavasti 3 naisen verran! Olen 157 cm pitkä ja painan 120kg. Olen äärimmäisen ylipainoinen ollut koko ikäni ja olen joutunut käymään kaikenlaisissa laihdutus ryhmissä. Olen painoni takia ollut aina syrjitty ja haukuttu, mutta siihenkin tottuu. Tiedän että olen itse syyllinen tähän sillä olen himo mässääjä. Syön jokaikinen päivä pakastetäytekakun, jäätelöä, sipsejä, vanukkaita ja tilaan liiankin usein (miltein päivittäin) roskaruokaa kotiin. Koska en omista ystäviä, enkä tietenkään minkäänlaista muutakaan kumppania, olen erittäin maassa. Syön suruuni enkä pysty lopettamaan. Lääkäri sanoi minun olevan hengenvaarassa ja se ei helpottanut oloani yhtään. Onko kenelläkään kokemuksia tai nevoja minulle?

9

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janita

Ensimmäisenä mulle heräs kysymys, että haluatko itse laihtua? Omasta kokemuksesta voin kertoa, että olin muutama vuosi sitten ylipainoinen; kuulin baareissa, että miten läski mä oon ja miten kauhee maha mulla on. No, nyt 15kg laihempana oon kuin eri ihminen! Ja oon ollut tosi tyytyväinen elämäntapamuutoksiini. Muista, että se lähtee susta itsestäsi :) Sinuna suuntaisin herkuttelun ensin ainoastaan viikonloppuun, mulla lähti ainoastaan tuolla muutoksella jo reilu 5kg.

Tsemppiä!!! Pystyt siihen, jos tarpeeksi haluat :)

• geri

hommaa koira! kun viet sitä lenkille saat liikuntaa ja kuinka ollakaan,tuttavuuksia sen piskin ansiosta muista piskeilijöistä etkä aina ajattele ruokaa.
      mikä siinä ainaisessa mässytyksessä kiihottaa,oletko ajatellut?
      sun on itse päätettävä asiasi!
      ekaksi syöt liikaa,vain siksi oot possu,vaihda entiset hedelmiin ja salaattiin.
      muuten ihan ketsuppi on pikantti salaattikastike.
      salaatissa saa olla jotain maukastakin vähän.
      voit myös aamiaiseksi vain juoda kahvia tai teetä,paljon.verensokeri alhaalla joten poltat silkkaa rasvaa.
      nyt sitten luet tän ja parut ja vingut "ettei sovi mulle",exniin? joten saman tien haista paska kun et viitsi tehdä mitään itsesi hyväksi ja pilaat vielä toisten maisemat.........

• niinpä niin...

Ja eikös se gerikin ollut aiemmin ylipainoinen? Muistaakseni luin jossain juuri kuinka mainostit laihtuneesi ja tarjoavasi kohta tampereen seudun naisille "hyvää"??? No läski lähtee laihtumalla, mutta kusen poistaminen päästä onkin vähän vaikeampaa. Tuollaista tekstiäkö olisit itse halunnut kuulla ollessasi lihavampi?

Oon itsekin laihduttanut n. 30 kiloa ja nyt "normaali"kokoisena ollut jo vuosia. En silti tunne tarvetta haistatella paskoja niille, jotka eivät ole elämäntapamuutosta (vielä) pystyneet tekemään. Ei se minua ainakaan olisi kannustanut silloin aikoinaan, luultavasti olisi masentanut lisää ja koko homma olisi loppunut siihen.

• geri
        niinpä niin... kirjoitti:

Ja eikös se gerikin ollut aiemmin ylipainoinen? Muistaakseni luin jossain juuri kuinka mainostit laihtuneesi ja tarjoavasi kohta tampereen seudun naisille "hyvää"??? No läski lähtee laihtumalla, mutta kusen poistaminen päästä onkin vähän vaikeampaa. Tuollaista tekstiäkö olisit itse halunnut kuulla ollessasi lihavampi?

Oon itsekin laihduttanut n. 30 kiloa ja nyt "normaali"kokoisena ollut jo vuosia. En silti tunne tarvetta haistatella paskoja niille, jotka eivät ole elämäntapamuutosta (vielä) pystyneet tekemään. Ei se minua ainakaan olisi kannustanut silloin aikoinaan, luultavasti olisi masentanut lisää ja koko homma olisi loppunut siihen.

ja raivontunteen etsintää ihmisestä joka muuta kautta ei itsepetoksen kehästä osaa irtautua ja nähdä tosiasioita.olen reilusti 40 ja 20 vuotiaasta kehonrakennellut kausiluonteisesti vuosien varrella mutta en ole joutunut ikinä tekemisiin näitten kanssa joille paino-ongelma on fyysis-psyykkis tasoinen.
        täällä puhutut kikat temput huuhtelut ihmelääkkeet ym. vaan ihmetyttää.
        näin on kun sanoit että "eikös sekin ollut ylipainoinen".... kyllä! ja ollut useasti muulloinkin kun on tuota työn pirua riittänyt kaikkina näinä vuosina ettei ole välillä ehtinyt harrastaa.mutta painonpudotus asia on opittu jo 80-luvulla eikä nää nykykikat ole yhtä hyviä jos aikoo pitää jäljellä olevista lihaksista kiinni koska läski on sitkeetä niinku kai itekki olete huomanneet.
        se että nestettä on päässä ei täysin pidä paikkaansa koska sanomani asiat ovat faktaa (neste aamiainen liika aamurasitus proteiini ym).
        laihdutus on helppo asia jos ei petkuta ennenkaikkea itseään eikä usko kaikkea toisten puhumia.

• niinpä niin
        geri kirjoitti:

ja raivontunteen etsintää ihmisestä joka muuta kautta ei itsepetoksen kehästä osaa irtautua ja nähdä tosiasioita.olen reilusti 40 ja 20 vuotiaasta kehonrakennellut kausiluonteisesti vuosien varrella mutta en ole joutunut ikinä tekemisiin näitten kanssa joille paino-ongelma on fyysis-psyykkis tasoinen.
        täällä puhutut kikat temput huuhtelut ihmelääkkeet ym. vaan ihmetyttää.
        näin on kun sanoit että "eikös sekin ollut ylipainoinen".... kyllä! ja ollut useasti muulloinkin kun on tuota työn pirua riittänyt kaikkina näinä vuosina ettei ole välillä ehtinyt harrastaa.mutta painonpudotus asia on opittu jo 80-luvulla eikä nää nykykikat ole yhtä hyviä jos aikoo pitää jäljellä olevista lihaksista kiinni koska läski on sitkeetä niinku kai itekki olete huomanneet.
        se että nestettä on päässä ei täysin pidä paikkaansa koska sanomani asiat ovat faktaa (neste aamiainen liika aamurasitus proteiini ym).
        laihdutus on helppo asia jos ei petkuta ennenkaikkea itseään eikä usko kaikkea toisten puhumia.

Nesteellä päässä tarkoitin tuota "haista paska kun et viitsi tehdä mitään itsesi hyväksi ja pilaat vielä toisten maisemat.........". Kopioitu suoraan omasta kirjoituksestasi.

Saatat puhua paljon asiaa, mutta asiat saat huomattavasti paremmin perille jättämällä tuollaiset teineille kuuluvat kommentit väliin (niitä viljelemällä todellakin saat itsesi kuulostamaan kusipäältä ja arvaa haluaako joku tehdä niinkuin kusipää ehdottaa...) ja keksimällä hieman aikuisemman ja asiallisemman tavan tyrkkiä ihmisiä eteenpäin.

• geri
        niinpä niin kirjoitti:

Nesteellä päässä tarkoitin tuota "haista paska kun et viitsi tehdä mitään itsesi hyväksi ja pilaat vielä toisten maisemat.........". Kopioitu suoraan omasta kirjoituksestasi.

Saatat puhua paljon asiaa, mutta asiat saat huomattavasti paremmin perille jättämällä tuollaiset teineille kuuluvat kommentit väliin (niitä viljelemällä todellakin saat itsesi kuulostamaan kusipäältä ja arvaa haluaako joku tehdä niinkuin kusipää ehdottaa...) ja keksimällä hieman aikuisemman ja asiallisemman tavan tyrkkiä ihmisiä eteenpäin.

ehkä se oli "vähän" yläkanttiin vedettyä mutta näissä immeisissä on saatava se peto heräämään joka niissä on ajat uinunut ja jota ei ole saaneet esiin lääkärit pianonvartijat ym.poppamiehet...
        niinkuin luit hänen jutustaan kuinka on surullinen ja surkea mutta ei osaa ottaa niskaotetta psyykestään vaikka itse tietää mitä pitäisi tehdä mutta.....on sitä vaikea itsekin pohtia kun ei ole muista kokemuksia vaikka itsestään tietää kuinka se menee.
        ja eihän se tie helppo välttämättä ole.

• sun puolella

täällä on vällillä kaikenlaisia ääliöitä. Mutta kannattasiko miettiä mikä olisi se pieni muutos minkä pystyt ruuan suhteen tekemään.....Alotat sillä ja sit toinen.....kolmas....jne. Pikkuhiljaa eteenpäin niin onnistut ja kun paino lähtee putoon, mieli on parempi ja alkaa liikunta maittamaan. Kun olet sinut itsesi kanssa alat saamaan kavereita.........
      Älä yritä saada heti pois kymmeniä kiloja vaan pikku hiljaa niin urakka ei tunnut niin isolta. Pienistä repsahduksista älä välitä vaan uudestaan itseä niskasta kiinni.....Toivotan sulle onnea urakkaan ja olen varma että onnistut!

• tanjata

Ensimmäiseksi yksi fakta: ylipaino ei ole este ystäville ja kumppanille.

Sanoit syöväsi suruusi, eli siis lihavuus on siitä seurausta. Oletko ollut aina lihava? Jos olet niin et voi syyttää ainoastaan itseäsi ylipainosta (tuskin olet lapsena omasta ruokavaliosta päättänyt).

Ensiksi sinun kannattaisi varata aika psygiatrille. Jos vaikka onnistuisitkin laihduttamaan, mutta ylipainosi syy jäisi selvittämättä, niin luultavasti et saisi painoa pidettyä alhaalla tai ainakin se olisi eritttäin vaikeaa.

Lopeta ylipainon syyttäminen siitä, ettei sinulla ole elämää! Ilkeästi sanottu, mutta totuus sattuu. Jos ja kun olet valmis oikeasti laihduttamaan ja laihtumaan, niin tällä palstalla on paljon hyviäkin tyyppejä, jotka oikeasti tietävät laihdutuksesta.

• alkaa

Ei syytä masennukseen: olet nuori ja terve ja elämä edessä. Se mikä ei tapa, se vahvistaa. Rohkeasti kilojen kimppuun. Yhdessä kesässä saat aikaan jo ihmeitä. Tälläkin palstalla on useita menestystarinoita. Viis muiden mielipiteistä, sinähän laihdut, jos niin päätät. Otatko haasteen vastaan?

Ymmärrän, että yksinäisyys masentaa. Moni meistä syö lohdutuksekseen. Mutta ne ei estä sinua laihtumasta. Kun aloitat liikunnan saat ihmeellistä elinvoimaa, joka näkyy joka solustasi. Se vetää ihmisiä myös puoleensa. Kokeile! Rohkeasti ulos kävelemään, uimaan (osta sarjalippu uimahalliin, äläkä välitä painostasi tippaakaan), osta uimalasit, Jos lähellä on halpa kuntosali, mene sinne, muutoin voit ostaa käsipainot ja tehdä yksinkertaisia liikkeitä (kirjoista). Vatsapunnerruksia ja varpaillenousuja tms. Mutta tärkeintä olisi mennä sinne, missä on muitakin ihmisiä.

Roskaruoka on huono kaveri. Lopeta sen nauttiminen. Huomaat, että tuore salaatti ananasmurskalla tai raejuustolla maistuu paremmalta. Uusien ruokatapojen opettelu vie aikaa. Lainaa kirjastosta esim. kasvisruokakirjoja.

Etsi muita uusia harrastuksia. Niiden kautta tutustut uusiin ihmisiin.

Kaiva laihdutusryhmäneuvot esille ja mieti miten voisit niitä soveltaa. Lisää liikuntaa. LAIHDUTA! Se nostaa itsetuntoasi ja parantaa terveyttäsi.

"Syön jokaikinen päivä pakastetäytekakun, jäätelöä, sipsejä, vanukkaita ja tilaan liiankin usein (miltein päivittäin) roskaruokaa kotii "
      Heh, heh, sinullehan laihtumien on helppoa, kun lopetat nämä edellä mainitut tavat! Osta tilalle salaattia, porkkanoita, omenia, kurkkua, tomaatteja, tofua, raejuustoa, kalaa, grillattua kanaa, varsiselleriä, mustikoita, rasvatonta jugurttia jne. Herkuttele kauden hedelmillä kuten tuore ananas, meloonit (koska viimeksi söit vesimelonia, hunajamelonia tai kantaluponmelonia?), persimonit, persikat tai päärynät.

sano:
      Haluan tehdä asille jotain. Aloitan nyt heti!

Onnnittelut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3545
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3330
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2781
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      45
      2527
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1268
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe