Taas ahistaa ja lujaa. Poikaystävä meni eksänsä kanssa leffaan. Taas.
Olenko liian ahdasmielinen, kun minua ahdistaa se, että poikaystävälläni on yhä erittäin lämmin suhde eksäänsä? Tarkemmin taustoja selvittelemättä haluaisin kysyä teiltä tämän palstan lukijat, että tunnetteko ketään, jonka poika/tyttöystävä tapailisi eksäänsä n. kerran kuussa? Esim. käy auttamassa atk-ongelmissa tai joskus käy leffassa/kahvilla. Ihan platonisissa merkeissä siis kyllä. Kyseessä ei ole poikaystäväni mikään ihan eka teinisussu vaan se viimeisin pitkä suhde (2,5v) ennen minua...
Olenko vain lapsellinen jos olen mustasukkainen? :/ Kukaan omista tutuistani ei ole vastaavanlaisessa tilanteessa...
Eksän tapailu
47
5911
Vastaukset
- tuosta
No jaa.. Itse kyllä (mutta minä olenkin minä) epäilisin kaikkea muutakin..Riippuu heidän suhteestansa. Ovatko vain kavereita nykyisin? Ota selvää, juttelemalla vaikka. Kyllähän kaveruuden ymmärtää jos eroaminen on ollut vaikeaa ja sitä myötä halutaan olla ainakin kavereita.
Atk- ongelmia...onkohan niitä useinkin..ja saahan niihin muualtakin apua.
Tiedän tapauksia että on noin esim se kerran kuussa tapailtu ilman mitään kummempaa, mutta sekin loppui sitten aikanaan, kun erosta on kulunut tarpeeksi kauan. Tai ainakin ne "tiheämmät" tapaamiset jäävät kyllä jos niin on tarkoituskin.
Kauan tätä on jatkunut? kauanko on erosta..mieti näitä...
mutta älä liikaa toki mieti..- N-26
Kyllä ovat ihan vaan kavereita nykyään, siihen tietoon voin luottaa. Me olemme tapailleet vuoden, heidän erostaan on kohta 2v. Viime kesänä vaan kun aloimme tapailemaan niin hänen ja eksänsä suhde oli vieläkin läheisempi: yöpyivät toistensa luona ja viettivät sauna yhdessä (kahdestaan). Okei, meidän suhde oli silloin todella kevyellä pohjalla vielä enkä edes tiennyt kestääkö kesän jälkeen. Mutta todella omituiselta tuo silloin jo tuntui.
Taivaan kiitos nykyään ei yöpymistä/saunomista enää ole, sitä en kyllä sietäisi!
Vähän samasta syystä se leffassakäyminenkin tuntuu pahalta. Se on niin paljon enemmän intiimiä, kuten joku juuri sanoikin, kuin kahvilla käynti. Tunnen itseni idioottimaiseksi miettiessäni asioita kuten "pitääköhän ne siellä kädestä kiinni". Mistä sitä tietää mitä ne tekee! Nehän seurusteli monta vuotta ja on silloin pitäneet kädestä kiinni, ei kai sellaista pinttynyttä tapaa niin helppo ole unohtaa!
Tunnustan, tämä on paljon kiinni omasta epävarmuudestani. Minulla ei ole ollut aiemmin kuin pari parin kuukauden suhdetta, joista vain viimeisimmän eksän kanssa puhun joskus netissä vähäsen kuulumisia. En edes halaa eksiä (sanon eksäksi parin kk jälkeenkin, anteeksi jos jotain ärsyttää), jos kadulla näen. Moikkaan vaan ja juttelen... Minulla ei ole minkään näköistä tarvetta pitää sen enempää yhteyttä eksiini. Siksi on vaikeaa tajuta toisen halua.
Tunnen jääväni pahasti kakkoseksi, koska poikaystäväni ja hänen eksänsä ovat tunteneet toisensa vuosia ja ainakin olivat "sydänystävät". Meillä on ollut melko vaikea vuosi yhdessä, pari kuukautta oltiin kokonaan erossakin syksyllä, ja minusta tuntuu etten ole ollenkaan yhtään niin lähellä poikaystävääni henkisesti kuin hän on eksäänsä. Asioita pahentaa se, että pohdin näitä asioita aivan liikaa! Mutta kun niitä on niin vaikea unohtaa kun kumpuavat pintaan joka ikinen kerta kun jätkä taas ilmoittaa menevänsä eksän kanssa jonnekin. Argh... - N-26
N-26 kirjoitti:
Kyllä ovat ihan vaan kavereita nykyään, siihen tietoon voin luottaa. Me olemme tapailleet vuoden, heidän erostaan on kohta 2v. Viime kesänä vaan kun aloimme tapailemaan niin hänen ja eksänsä suhde oli vieläkin läheisempi: yöpyivät toistensa luona ja viettivät sauna yhdessä (kahdestaan). Okei, meidän suhde oli silloin todella kevyellä pohjalla vielä enkä edes tiennyt kestääkö kesän jälkeen. Mutta todella omituiselta tuo silloin jo tuntui.
Taivaan kiitos nykyään ei yöpymistä/saunomista enää ole, sitä en kyllä sietäisi!
Vähän samasta syystä se leffassakäyminenkin tuntuu pahalta. Se on niin paljon enemmän intiimiä, kuten joku juuri sanoikin, kuin kahvilla käynti. Tunnen itseni idioottimaiseksi miettiessäni asioita kuten "pitääköhän ne siellä kädestä kiinni". Mistä sitä tietää mitä ne tekee! Nehän seurusteli monta vuotta ja on silloin pitäneet kädestä kiinni, ei kai sellaista pinttynyttä tapaa niin helppo ole unohtaa!
Tunnustan, tämä on paljon kiinni omasta epävarmuudestani. Minulla ei ole ollut aiemmin kuin pari parin kuukauden suhdetta, joista vain viimeisimmän eksän kanssa puhun joskus netissä vähäsen kuulumisia. En edes halaa eksiä (sanon eksäksi parin kk jälkeenkin, anteeksi jos jotain ärsyttää), jos kadulla näen. Moikkaan vaan ja juttelen... Minulla ei ole minkään näköistä tarvetta pitää sen enempää yhteyttä eksiini. Siksi on vaikeaa tajuta toisen halua.
Tunnen jääväni pahasti kakkoseksi, koska poikaystäväni ja hänen eksänsä ovat tunteneet toisensa vuosia ja ainakin olivat "sydänystävät". Meillä on ollut melko vaikea vuosi yhdessä, pari kuukautta oltiin kokonaan erossakin syksyllä, ja minusta tuntuu etten ole ollenkaan yhtään niin lähellä poikaystävääni henkisesti kuin hän on eksäänsä. Asioita pahentaa se, että pohdin näitä asioita aivan liikaa! Mutta kun niitä on niin vaikea unohtaa kun kumpuavat pintaan joka ikinen kerta kun jätkä taas ilmoittaa menevänsä eksän kanssa jonnekin. Argh...sana "saunailtoja" oli katkennut väärästä kohtaa :)
- hehaha
N-26 kirjoitti:
Tunnen jääväni pahasti kakkoseksi, koska poikaystäväni ja hänen eksänsä ovat tunteneet toisensa vuosia ja ainakin olivat "sydänystävät". Meillä on ollut melko vaikea vuosi yhdessä, pari kuukautta oltiin kokonaan erossakin syksyllä, ja minusta tuntuu etten ole ollenkaan yhtään niin lähellä poikaystävääni henkisesti kuin hän on eksäänsä. Asioita pahentaa se, että pohdin näitä asioita aivan liikaa! Mutta kun niitä on niin vaikea unohtaa kun kumpuavat pintaan joka ikinen kerta kun jätkä taas ilmoittaa menevänsä eksän kanssa jonnekin. Argh...Kyllä minusta yöpyminen ja saunaillat merkitsee seksiä. Eli että olivat sitten eronsa jälkeen vaan toisillee erittäin hyviä panokavereita. Ja panokaveruus näyttää jatkuvan. Kahvittelut exän kanssa on ok mutta elokuvat kuuluu jo poika-tyttöystäväkategoriaan. Sinuna alkaisin menemään mukaan näihin elokuvailtoihin. Sano aina että JOO, mä olenkin jo pitkään halunnut nähdä sen elokuvan. Jos ukkos kieltää tulemasta mukaan tai jos elokuvissakäyntinsä tyssää siihen onkin sulla jo erittäin hyvä syy häpeaämättä kieltää häntä tapaamasta koko naista. Jos ei kielto mene perille pyydä valitsemaan joko exä tai sinä; sittenhän näet kumpi on hänelle rakkaampi.
- N-26
hehaha kirjoitti:
Kyllä minusta yöpyminen ja saunaillat merkitsee seksiä. Eli että olivat sitten eronsa jälkeen vaan toisillee erittäin hyviä panokavereita. Ja panokaveruus näyttää jatkuvan. Kahvittelut exän kanssa on ok mutta elokuvat kuuluu jo poika-tyttöystäväkategoriaan. Sinuna alkaisin menemään mukaan näihin elokuvailtoihin. Sano aina että JOO, mä olenkin jo pitkään halunnut nähdä sen elokuvan. Jos ukkos kieltää tulemasta mukaan tai jos elokuvissakäyntinsä tyssää siihen onkin sulla jo erittäin hyvä syy häpeaämättä kieltää häntä tapaamasta koko naista. Jos ei kielto mene perille pyydä valitsemaan joko exä tai sinä; sittenhän näet kumpi on hänelle rakkaampi.
En taida pystyä menemään mukaan heidän tapaamisiinsa, sillä sitten pelkään, että poikaystäväni innostuu ja luulee, että haluan itsekin olla ystävät hänen eksänsä kanssa. Siitä saakin sitten taas lisäsyitä tavata eksää, kun nyt voidaan olla kaikki ihanasti yhdessä! *yrjö*
Kerran olen livenä hänen eksänsä tavannut, "pakko" oli suostua mukaan katsomaan hänen yhtä esitystään etten nyt ihan hirviötyttöystävä olisi.
Ai niin vielä, silloin aiemmin jos heillä oli seksiä (mitä vahvasti epäilen) niin silloin ei meilläkään ollut paljon panosuhdetta vakavampi suhde, joten en silloin enkä nyt oikein voi arvostella heidän silloisia touhujaan. - stubu:tintti
N-26 kirjoitti:
Tunnen jääväni pahasti kakkoseksi, koska poikaystäväni ja hänen eksänsä ovat tunteneet toisensa vuosia ja ainakin olivat "sydänystävät". Meillä on ollut melko vaikea vuosi yhdessä, pari kuukautta oltiin kokonaan erossakin syksyllä, ja minusta tuntuu etten ole ollenkaan yhtään niin lähellä poikaystävääni henkisesti kuin hän on eksäänsä. Asioita pahentaa se, että pohdin näitä asioita aivan liikaa! Mutta kun niitä on niin vaikea unohtaa kun kumpuavat pintaan joka ikinen kerta kun jätkä taas ilmoittaa menevänsä eksän kanssa jonnekin. Argh...Meillä on yhteisinä tuttavina/kavereina kummankin ex-heiloja, sekä minun että mieheni. Periaatteena pidän juuri tuota, että kunhan ne entiset heilat voidaan esitellä myös minulle ja voidaan kaikki yhdessä viettää myös aikaa, niin kaikki ok. On kyllä kokemusta yhdestä tapauksesta (mieheni entinen pidempiaikainen tyttöystävä), että en ollut oikein tervetullut seuraan, eikä minua erityisemmin koskaan kutsuttu. Ja ennen pitkää kiertoiteitä paljastuikin, että niinhän se ex vieläkin oli mieheni perään. Kun asia paljastui, katkaisi mieheni välit kokonaan tähän naiseen... myös loukkaantuneena, koska tunsimme että tuo nainen oli vedättänyt meitä kumpaakin. Että näin.
- mieltä sun kanssas
hehaha kirjoitti:
Kyllä minusta yöpyminen ja saunaillat merkitsee seksiä. Eli että olivat sitten eronsa jälkeen vaan toisillee erittäin hyviä panokavereita. Ja panokaveruus näyttää jatkuvan. Kahvittelut exän kanssa on ok mutta elokuvat kuuluu jo poika-tyttöystäväkategoriaan. Sinuna alkaisin menemään mukaan näihin elokuvailtoihin. Sano aina että JOO, mä olenkin jo pitkään halunnut nähdä sen elokuvan. Jos ukkos kieltää tulemasta mukaan tai jos elokuvissakäyntinsä tyssää siihen onkin sulla jo erittäin hyvä syy häpeaämättä kieltää häntä tapaamasta koko naista. Jos ei kielto mene perille pyydä valitsemaan joko exä tai sinä; sittenhän näet kumpi on hänelle rakkaampi.
Juu-u, aloin tässä ensimmäistä kertaa miettimään että jos me mun avokin kanssa erottas, ja tollasia saunailtoja vietettäs niin VARMASTI seksiin johtas! Riippus tietty syistä miksi erottiin... Mutta uskon että oli syyt mitkä tahansa niin haluaisin/mieheni haluaisi seksiä.. oltashan me kuitenkin alasti ja KAHDESTAAn ja kukaan ei näe paitsi me.. En halua pelotella alkuperästä mutta aika oudolta tuo vaikuttaa... Itse asiassa todella oudolta. Sanonpa vain että etsi itsellesi ihan oma hellu, sellainen jolla nuo exät ei jaloissa pyöri, tai sitten sanot sun nykyselles että on kaksi vaihtoehtoa.. sinä tai hän. Vaikka kuinka vetoaisi siihen että ne on nykyään vain kavereita, ei kuitenkaan saunassa käyä enää yhdessä eron jälkeen jos toisella on jo uus ja homma vasta alussa.. piru vie että pistää vihaksi!!!!
- Minusta
Jos kerta ovat kavereita niin tuo on ihan normaalia. Kaverin mies tekee samaa. Ja itseasiassa oma miehenikin tapaa joskus kavereiksi päätyneitä entisiä tyttöystäviään...Ei tosin joka kuukausi mut silloin tällöin. Leffaan en tosin soisi heidän menevän mut vaikka kaffet torilla on ihan ok
- mmm
Itse kävisin ihan mielellään ex:n kanssa kahvilla silloin tällöin. Erottiin kuitenkin ystävinä. Kummallakaan ei ole enää tunteita toisiaan kohtaan (oltiin yhdessä useampi vuosi).
Nykyinen ei vaan ole riemastunut asiasta.
Se minusta on outoa, että he käyvät elokuvissa yhdessä..! En itse voisi kuvitella, että lähtisin kuitenkaan ex:n kanssa elokuviin. Elokuvat on jotenkin intiimimpi paikka. Siellä parit kuhertelevat tai istuvat käsi kädessä. Jos ihmiset haluavat tavata ja jutella, niin miksi mennä elokuviin. Eihän siellä voi keskustella.. Joten miksi mennä...? - Sassa
samassa tilanteessa paitsi että heidän suhteensa kesti n. 15 vuotta. Me ollaan oltu vasta päälle 2 vuotta. Silloin tällöin näkevät ja soittelevat vaihtaen kuulumisia. Välillä se ärsyttää mutta pakkohan se on ymmärtää. Kyllä itsekin olen väleissä eksäni kanssa mutta emme kyllä ole noin paljon yhteydessä kuin nykyiseni eksänsä kanssa.
- Siri
Miksi ex sitten on ex, jos sitä täytyy edelleen tapailla?
Mitäpä jos teet vastavedon ja sanot itsekin tapaavasi jonkun miespuolisen kaverisi? Pyydä vaikka jotain työkaveria samana iltana ulos, kaljalle vaikka.
Sitten näet onko suvaitsevaisuus yksipuoleista.
Itse en tykkäisi tuosta elokuvissa käynnistä, joku syy roikkumiselle on enkä usko sen olevan yksipuoleista.- Neitokakadu76
Niin, siksi se on ex, koska hän on edelleen rakas, nimenomaan rakas ystävä. Pidämme exäni kanssa yhteyttä useita kertoja viikossa, ja tapaammekin usein. Meidän kummankaan uusilla kumppaneilla ei ole mitään tätä vastaan, vaan hekin ovat olleet joskus mukana. Yleensä tapaamme kuitenkin kahden, 9 vuoden seurustelun aikana ehti kehkeytyä sellainen "yhteinen juttu", jota muut eivät niinkään ymmärrä. Miksi se olisi pitänyt jättää kokonaan vaikka "se oikea" rakkaus loppuikin. Enkä muuten näe leffassa käymistä vähissäkään määrin intiimiksi touhuksi. Hirvee omistamisen tarve näyttää ihmisillä (naisilla varsinkin) olevan. Ei toista voi omistaa vaikka yhdessä ollaankin.
- bonkanen
Neitokakadu76 kirjoitti:
Niin, siksi se on ex, koska hän on edelleen rakas, nimenomaan rakas ystävä. Pidämme exäni kanssa yhteyttä useita kertoja viikossa, ja tapaammekin usein. Meidän kummankaan uusilla kumppaneilla ei ole mitään tätä vastaan, vaan hekin ovat olleet joskus mukana. Yleensä tapaamme kuitenkin kahden, 9 vuoden seurustelun aikana ehti kehkeytyä sellainen "yhteinen juttu", jota muut eivät niinkään ymmärrä. Miksi se olisi pitänyt jättää kokonaan vaikka "se oikea" rakkaus loppuikin. Enkä muuten näe leffassa käymistä vähissäkään määrin intiimiksi touhuksi. Hirvee omistamisen tarve näyttää ihmisillä (naisilla varsinkin) olevan. Ei toista voi omistaa vaikka yhdessä ollaankin.
Jotain rajaa!
Hei, kyllä ymmärrän että jos pitkä suhde loppuu rakkauden loppumiseen niin se ystävyys voi jäädä.
Ja hyvä niin. Mutta rajaa siihenkin, saunaillat on sellainen asia mitä en ikinä antaisi anteeksi.
elokuvisa käyntikin on vähän epämääräistä.
miksei hän ota sinua mukaan sinne?
voihan olla että suhde on erittäin hyvää ystävyyttä mutta omasta mielestä on asioita mitkä pitää olla vaan parisuhteessa.
Itse olen eksieni kanssa hyvissä väleissä, tekstaria ja sähköpostia kulkee välillä useinkin.
Mutta en tapaa heitä oikeastaan ikinä. Ei ole tarvetta.
Enkä halua tehdä tyttöystävääni mustasukkaiseksi. Haluan omistautua täysin hänelle ja luoda sen ihmeellisen suhteen hänen kanssaan, en ylläpitää eksäsuhteita. - N-26
bonkanen kirjoitti:
Jotain rajaa!
Hei, kyllä ymmärrän että jos pitkä suhde loppuu rakkauden loppumiseen niin se ystävyys voi jäädä.
Ja hyvä niin. Mutta rajaa siihenkin, saunaillat on sellainen asia mitä en ikinä antaisi anteeksi.
elokuvisa käyntikin on vähän epämääräistä.
miksei hän ota sinua mukaan sinne?
voihan olla että suhde on erittäin hyvää ystävyyttä mutta omasta mielestä on asioita mitkä pitää olla vaan parisuhteessa.
Itse olen eksieni kanssa hyvissä väleissä, tekstaria ja sähköpostia kulkee välillä useinkin.
Mutta en tapaa heitä oikeastaan ikinä. Ei ole tarvetta.
Enkä halua tehdä tyttöystävääni mustasukkaiseksi. Haluan omistautua täysin hänelle ja luoda sen ihmeellisen suhteen hänen kanssaan, en ylläpitää eksäsuhteita.Vastasin tuonne ylemmäs jo, että jos edes kysyttäisiin mukaan leffaan(mitä koskaan ei ole tehty), niin en varmaan pystyisi menemään mukaan. Ahdistaa hirvittävästi ajatus joutua olemaan sen ex-naisen seurassa ja ehkä joutua kuuntelemaan heidän inside-vitsejään ja vanhojen muistelua. Mieluummin jään kotiin. =/
Sähköpostit, tekstarit jne. saisivat puolestani kulkea heidän välillään ihan vapaasti, niin ne itseasiassa tekevät jo nyt. Mutta eikö tapaamisia voisi vähentää, kun kaikki kuulumiset muutenkin ovat jo tiedossa muusta viestinnästä? - kaikki mulle-
Neitokakadu76 kirjoitti:
kulttuuria. Ei olla valmiita elämään parisuhdetta vain yhden kanssa. Pitää olla kaikki, mistään ei tingitä ja sehän aiheuttaa aina jollekin pahan mielen.
Vaikka teidän tapauksessanne välit varmasti ovat vain kaveruuspohjalla, usein vanha suola janottaa ainakin toista. Minä jätin exäni kanssa jutustelut (samanlainen suhde kuin teillä, paitsi kesto 8 vuotta), koska nykyisestä miehestäni yhteydenpito ei tuntunut sopivalta. Tietenkin rakas mieheni on minulle nro yksi, jonka tunteet on otettava huomioon. Hänhän ei voi määräillä itseään jostain napista toisenlaiseksi, vaikka niin kovasti nykyään pitäisikin kaikkea sietää.
Minulla ja exälläni on molemmilla uudet puolisot ja se riittää. Onhan meillä molemmilla vielä ystäviäkin kosolti.
Itsekkyys ajaa empatian edelle nowadays - avaa nainen suusi
N-26 kirjoitti:
Vastasin tuonne ylemmäs jo, että jos edes kysyttäisiin mukaan leffaan(mitä koskaan ei ole tehty), niin en varmaan pystyisi menemään mukaan. Ahdistaa hirvittävästi ajatus joutua olemaan sen ex-naisen seurassa ja ehkä joutua kuuntelemaan heidän inside-vitsejään ja vanhojen muistelua. Mieluummin jään kotiin. =/
Sähköpostit, tekstarit jne. saisivat puolestani kulkea heidän välillään ihan vapaasti, niin ne itseasiassa tekevät jo nyt. Mutta eikö tapaamisia voisi vähentää, kun kaikki kuulumiset muutenkin ovat jo tiedossa muusta viestinnästä?Nosta kissa pöydälle ja kerro mikä mättää.
Ei kaikesta tarvitse tykätä vaan kerro miehellesi mitä ajattelet ja tunnet.
tässä on 2 vaihtoehtoa:
joko hän pettää eksänsä kanssa tai sitten hän oikeasti on ystävä.
ja jos hän tarpeeksi rakastaa sinua, hän ymmärtää ja valitsee eksän ja sinun välillä joka tapauksessa.
- ..............
puhu jätkäs kans et se häiritsee...tai rupee vaik ite tapailee eksiäs... ni kyllä homma muttuu xD
- N-26
Olen hänelle siitä puhunutkin, mutta se ei vaan tajua minun ajatusmaailmaani. Ei ymmärrä mikä minua siinä häiritsee. Saunominen loppui siihen, kun siitä todella varovasti ja kauniisti sanoin, että ei oikein tunnu minusta hyvältä, mutta tämän keskustelun seurauksena suhteemme lähti menemään ihan pieleen ja loppujen lopuksi päätyi (sittemmin väliaikaiseen) eroon.
Jätkä ei ikinä ole myöntänyt, että hänen kylmenemisensä olisi johtunut tuosta keskustelusta, mutta mitään muuta syytä en ole keksinyt. Pelästyi varmaan, kun suhteemme oli juuri pääsemässä uudelle, läheisemmälle tasolle, minkä seurauksena uskalsin sanoa, mitä todella ajattelen ja vihjata siksi siitä millaisia tunteita minulla on häntä kohtaan. Siksi minusta tuntuu myös siltä, että vaikka hän vakuuttaa pitävänsä minusta aivan suunnattomasti (rakkaudesta ei ole vielä puhuttu), niin jos taas "valitan" jotain eksän tapaamisesta niin minä olen se, joka saa lähteä eikä eksä. Se tuntuu todella pahalta =/
Minulla muuten on pari miespuolista ystävää, joita näen baarissa tai vapaa-ajalla tai juttelen mesessä heidän kanssaan, mutta ei poikaystäväni ole osoittanut mitään mustasukkaisuutta siitä. Tosin olen tehnyt selväksikin, että yhdenkään näiden miesten kanssa en ole koskaan tuntenut mitään muuta kuin sisaruksellisia tunteita enkä edes halaa heitä tavatessa.
- Martsu 25-v
Mä seurustelin itse 6 vuotta exäni kanssa ja pidetään yhteyttä ihan platonisessa mielessä edelleen, vaikka erosta on vuosi aikaa. Me erottiin hyvissä väleissä ja pidän exästäni edelleen tosi paljon. Serurustelen tahollani ja exäni on sinkku. Eipä meidän välillä mitään muuta ole kun kaveruus. Ymmärrän kyllä todella hyvin, että se häiritsee nykyistä kumppania. Mutta noista asioista kannattaa jutella. Ja tuli mieleen, että miksi et itse tutustuisi siihen sun poikaystävän exään. Kun näät ne yhdessä, niin siitä yleensä pystyy päättelemään, onko välillä vielä jotain muutakin kun kaveruus.
- Nainen34
Heips,
et todellakaan ole outo/liian mustasukkainen. Kyllä omastaan saa puolensa pitää- ja niin täytyy ollakin.
Aivan mautonta miesystävältäsi käydä elokuvissa exänsä kanssa. Katsos asia menee siten, että siihen rekeen, jota rahaamme, ei mahdu kaikkea. Kun tulee uutta tilalle, jotain väistämättä tippuu pois.
Ymmärrän jos kumpikaan heistä ei seurustelisi. Silloinhan ovat vapaita vaikka alkamaan seurustelun uudelleen. Mutta tuollaista lämmittelyä ja treffailmista. Ei, ei, Sinun ei tarvitse sietää. Puolisosihan on vapaa tapailemaan ihan kaverpohjalla (mm. miesystäviään), mutta tuo exä-homma. Hänen on päätettävä, joko Sinä tai ex.
Pidä itsesi naisena!- N-26
Olipa ihanasti sanottu! Tuli tosi hyvä mieli :)
- Eksä
Minä olen se "kamala" eksä =) Tapaan entistä poikakaveriani kerran kuussa tai kahdessa. Eksäni nykyinen tyttökaveri ei ole kovin tietoinen tapaamisistamme, sillä se aiheuttaisi turhaa riitaa. Minun nykyinen avomies tietää että näemme.
Olimme eksän kanssa yhdessä kuusi vuotta, ja siinä ajassa sitä ehtii tutustua toiseen hyvin. Erosimme yhteisymmärryksessä ja kun jonkilainen suruaika oli ohi, olemme nähneet toisiamme säännöllisesti. (Erosta on nyt yli kolme vuotta.)
Aina on olemassa erilaisia tarinoita, ja sekään ei ole mitenkään ihmeellistä, että eksät haikilisivat toistensa perään tai ainakin jompi kumpi. Mutta on myös olemassa meitä, jotka olemme vaan hyviä kavereita. Mun eksäni on yksi minun parhaista kavereistani, ja siihen meidän suhde aikoinaan kariutuikin - sitä asui hyvän ystävän kanssa, ei "Miehen".
Minä haluaisin tutustua eksäni tyttöystävään ja osoittaa, ettei hänen tarvitse huolehtia tapaamisistamme. Tiedän, että eksäni rakastaa häntä ja minä avomiestäni. Ja jos jompi kumpi käskisi meidän valita heidän tai meidän eksien ystävyyden väliltä jäisimme varmasti siihen missä nyt olemme. Mutta onneksi niin ei ole tarvinnut tehdä.
En tiedä onko tästä mitään apua, ja enhän minä tiedä mitä sinun poikaystäväsi ja hänen eksänsä toisiaan kohtaan tuntevat. Sanoisin kuitenkin, että avainsana on avoimuus. Jos poikaystäväsi kertoo sinulle milloin eksäänsä tapaa ja kertoo heistä jos kysyt. Tai jos kaikille käy, että tekin joskus tapaatte, niin silloin on varmaan kyseessä pelkkä ystävyys, eikä siitä pidä olla huolissaan tai mustasukkainen. Ei aina kannata ajatella sitä pahinta vaihtoehtoa, joskus totuus on paljon yksinkertaisempaa.
Tsemppiä!- Eksä
Niin ja vielä sen verran, kun mietit pitävätkö he toisistaan kädestä kiinni leffassa, kun se olisi niin tuttu tapa, niin minä vastaan että eivät. Se on yksi mukava puoli minun ja eksäni tapaamisissa, että kun ollaan jo seurusteltu ja tiedämme mitä se oli, niin ei ole vähäistäkään mielenkiintoa lähteä siihen. Mä vielä ennemmin kokeilisin kädestäpitoa tai suukkoa mun jonkun muun miespuolisen ystävän kanssa, vähän niin kuin uutuuden viehätyksestä, kuin eksäni.
Voimme olla toistemme seurassa niin rennosti, kun tietää, ettei välillä ole mitään juttua ja jos olisikin niin se ei toimisi. Eksäni on minulle kaikista maailman mieheistä vähiten mies (paitsi ehkä veli=) ja parhaiten voin verrata häntä naispuolisiin ystäviini.
Koska onhn se niin, että jos olet maistanut pilaantunutta ruokaa, niin ei sitä vapaaehtoisesti toistamiseen samasta astiasta syö=) - N-26
Eksä kirjoitti:
Niin ja vielä sen verran, kun mietit pitävätkö he toisistaan kädestä kiinni leffassa, kun se olisi niin tuttu tapa, niin minä vastaan että eivät. Se on yksi mukava puoli minun ja eksäni tapaamisissa, että kun ollaan jo seurusteltu ja tiedämme mitä se oli, niin ei ole vähäistäkään mielenkiintoa lähteä siihen. Mä vielä ennemmin kokeilisin kädestäpitoa tai suukkoa mun jonkun muun miespuolisen ystävän kanssa, vähän niin kuin uutuuden viehätyksestä, kuin eksäni.
Voimme olla toistemme seurassa niin rennosti, kun tietää, ettei välillä ole mitään juttua ja jos olisikin niin se ei toimisi. Eksäni on minulle kaikista maailman mieheistä vähiten mies (paitsi ehkä veli=) ja parhaiten voin verrata häntä naispuolisiin ystäviini.
Koska onhn se niin, että jos olet maistanut pilaantunutta ruokaa, niin ei sitä vapaaehtoisesti toistamiseen samasta astiasta syö=)Kiitos hyvästä vastauksestasi, siitä sai ihan uutta näkökulmaa :) Vaikka ei se kyllä varsinaisesti helpottanut olotilaani ja ajatuksiani. Jotenkin on vaan niin vaikea uskoa, että asia tosiaankin on noin. Ehkä sitten ajan kuluessa onnistuu...
- M-35v
Eikös sitä ole tapana sanoa että entiset jutut pitää olla loppuunkäsitelty ennen kuin aloitetaan uutta. Nyt ei oikein siltä kuulosta. En oikein voi ymmärtää tuollaista yhteydenpitoa, ja kuten joku jo sanoikin, kuulostaa enemmänkin lämmittelyltä. Että olisi sitten helppo palata yhteen tarvittaessa. Minusta tuo kuulostaa vähän siltä että mies ei nyt oikein kunnioita sinun tunteitasi. Kyllä ne exät pitäisi olla exiä. Tottahan sitä voi kahvilla (kahvilassa, ei toisen luona) käydä jos sattuu kaupungilla joskus ohimennen tapaamaan, mutta tuollainen säännöllinen yhteydenpito ja varsinkaan tapaileminen ei minusta oikein ole hyväksyttävää touhua. Miksi ihmeessä hän menee exän kanssa elokuviin eikä sinun kanssasi?!? Varmaan kohta joku tulee minuakin syyttämään mustasukkaiseksi mutta olen sitä mieltä että exät on exiä ja sillä hyvä. Varsinkaan 2,5 vuotta ei ole niin pitkä suhde että olisi syytä edelleenkin käydä leffassa yhdessä.Jos nyt sattuisi olemaan yhteisiä lapsia niin sehän toki muuttaa asiaa mutta muuten ei minusta ole mitään syytä pitää yhteyttä noin aktiivisesti, varsinkaan jos nykyinen kumppani ei ajatuksesta pidä.
Ähh, valitettavasti minulla ei riitä ymmärrystä siihen että jotkut tapailee kahta naista saman aikaisesti. - Ari
Erosin eksästä 11 v sitten ja ollaan ystäviä, kertaakaan ei ole lähelläkään että vanha suola janottaisi. Jo puoli vuotta ennen eroa seksi loppui , miksi sitä nyt olisi. Käymme joskus viinilasilla, käyn hänen kotona, kävelyllä jne... mutta aina tulee kuitenkin mieleen, miksi erosimme. Kuitenkin yhteinen taival oli pitkä 8 v ja tunnemme toisemme erittäin hyvin. Homman pitää olla avointa eli pitää voida kertoa rakastetullensa että näkee ystävänä eksää ja koska on ystävä voi nykyinen tavata eksän myös. Meillä on tapahtunut silloin tällöin, ei nyt heillä niin paljoa yhteistä ole mun lisäksi, mutta eivät nyt kuitenkaan ystäviksi ole ruvenneet tai minusta kilpaa puhumaan.
- MinäMies
Oot vaan lapsellinen ja mustasukkanen. Itellä on kanssa eksän kanssa todella hyvät välit ja todellakin oletan että tyttöystävä ymmärtää sen. On se nyt kumma ku pitäs toinen ihminen omistaa. Ihan vaa elämän ohjeeks sulle "se lähtee kellä ei oo hyvä olla". Valinta on sun, ei sun miehes. Muistathan mitä sanotaan, tyttöystävän saa aina, mutta tosiystävät on harvassa. Älä nyt vaa mee tommosia miehelles puhumaan, keskity siihen itsetuntos kasvattamiseen.
- M-30
"Itellä on kanssa eksän kanssa todella hyvät välit ja todellakin oletan että tyttöystävä ymmärtää sen."
Eli nykyinen suhteesi on sillä pohjalla, ettet tiedä mitä tyttöystäväsi ajattelee eksästäsi? Jep, jep..
Onhan ne tosiystävät harvassa, mutta kyllä terveessä parisuhteessa puolisot ovat toisilleen tosiystäviä. Jos eivät ole, niin syytä tarkistaa tilanne, eikä siinä hirveästi asiaa ainakaan auta, jos tosiystävä löytyy ex-kumppanista. - se on
M-30 kirjoitti:
"Itellä on kanssa eksän kanssa todella hyvät välit ja todellakin oletan että tyttöystävä ymmärtää sen."
Eli nykyinen suhteesi on sillä pohjalla, ettet tiedä mitä tyttöystäväsi ajattelee eksästäsi? Jep, jep..
Onhan ne tosiystävät harvassa, mutta kyllä terveessä parisuhteessa puolisot ovat toisilleen tosiystäviä. Jos eivät ole, niin syytä tarkistaa tilanne, eikä siinä hirveästi asiaa ainakaan auta, jos tosiystävä löytyy ex-kumppanista.Puolison tulee olla nro yksi myös ystävänä ja ellei näin ole, on parempi laittaa kantapäät vastakkain.
- Mieltä
se on kirjoitti:
Puolison tulee olla nro yksi myös ystävänä ja ellei näin ole, on parempi laittaa kantapäät vastakkain.
Samaa mieltä edellisen kanssa. Jos seurustelee, ei saa olla muita ystäviä. Varsinkaan vastakkaista sukupuolta.
- Että näin
"Muistathan mitä sanotaan, tyttöystävän saa aina, mutta tosiystävät on harvassa."
Tiedätkös että ne tosiystävät tulevat yleensä muuta kautta kuin entisiä tyttö- tai poikaystäviä. Aika koomista jos pidät entistä tyttöystävää parempana kaverina kuin nykyistä. Entäs kun suhde nykyisen kanssa päättyy. Onkos sittenkin tämä päättynyt suhde parempi kuin tuleva. Omituista ajatusmaailmaa, että entiset tyttöystävät olisi aina parempia kavereita kuin nykyinen. - Idiootti?
Että näin kirjoitti:
"Muistathan mitä sanotaan, tyttöystävän saa aina, mutta tosiystävät on harvassa."
Tiedätkös että ne tosiystävät tulevat yleensä muuta kautta kuin entisiä tyttö- tai poikaystäviä. Aika koomista jos pidät entistä tyttöystävää parempana kaverina kuin nykyistä. Entäs kun suhde nykyisen kanssa päättyy. Onkos sittenkin tämä päättynyt suhde parempi kuin tuleva. Omituista ajatusmaailmaa, että entiset tyttöystävät olisi aina parempia kavereita kuin nykyinen.Tässähän nyt tuskin on kyse siitä mitä kautta se ystävä tulee. Itse olen sitä mieltä että eks puoliso voi olla todella hyvä ystävä. Mielestäni on lapsellista yrittää rajoittaa puolisonsa ystäviä tyyliin tämän kanssa et voi olla ystävä koska teillä on ollut muutakin. Alkuperäiselle tiedoksi että et voi erottaa ystäviä toisistaan, sen pelin olet jo hävinnyt. Joko hyväksyt tilanteen tai katoat paikalta. Jos onnistuisitkin erottamaan heidät jollakin ihmeen konstilla, olisi miehesi sinulle loppuikänsä katkera. Jos haluat omistaa miehesi, etsi joku tossu joka tekee niinku sanot.
- aika nuori
Idiootti? kirjoitti:
Tässähän nyt tuskin on kyse siitä mitä kautta se ystävä tulee. Itse olen sitä mieltä että eks puoliso voi olla todella hyvä ystävä. Mielestäni on lapsellista yrittää rajoittaa puolisonsa ystäviä tyyliin tämän kanssa et voi olla ystävä koska teillä on ollut muutakin. Alkuperäiselle tiedoksi että et voi erottaa ystäviä toisistaan, sen pelin olet jo hävinnyt. Joko hyväksyt tilanteen tai katoat paikalta. Jos onnistuisitkin erottamaan heidät jollakin ihmeen konstilla, olisi miehesi sinulle loppuikänsä katkera. Jos haluat omistaa miehesi, etsi joku tossu joka tekee niinku sanot.
itse. Huh hah hei ja rommia pullo..
- antavaa...
kyllä se 'napanuora' ex:n pitää joskus katkaista.
oletan, että heidän välillää ei ole enään mitään, muuta kun ystävyyttä, silti minusta on hyvin loukkaava, se että ex pitäisi kk:sittain yhteyttä entiseensä. tee sinä samalla tavalla, katso miten reagoi.- Rantojen mies
Mikä siinä on että sen exän kanssa tarvii kyhnätä joka kuukausi? Itseäni ei vois vähempää katsella exän rumaa naamaa :)
- Vihta-muori
Pitäisikö aina vaihtaa koko kaveripiiri suhteen kariudutta?
2,5v on sen verta pitkä aika, että tuskin voivat välttyä näkemästä yhteisten tuttujen luona. Mikset sinäkin yrittäisi tutustua siihen tyttöön? Ei se sinua pure. Itse tunnen ihmisiä, jotka tapaavat exiänsä melkein viikoittain, itsekin näen yhtä exääni sanotaanko että vähintään parin viikon välein. Kun on niitä yhteisiä kavereita. En tahtoisi, että kaverit joutuisivat pähkäilemään kenet kutsua tupareihin siksi, että meillä nyt meni poikki. Ilman muuta sekä exä ja sen nykyinen että minä ja minun nykyinen ollaan kaikki tervetulleita. Vietetään välillä aikaa nelisin, välillä minä tapaan exää kaksin tai sen tyttöystävää kaksin, välillä minun nykyiseni tapaa exääni esim. kaljalla... Monimutkaista. :=)- N-26
Itseasiassa poikaystävälläni ja hänen eksällään on ollut aivan erilliset ystäväpiirit eivätkä he/me koskaan törmää missään bileissä tms. Poikaystäväni muut ystävät ovat joko työkavereita tai lapsuudenystäviä, joilla ei siis ole mitään tekemistä hänen eksänsä kanssa...
- N-26
Kylläpä otti eilen taas päähän se poikaystävän eksä... Olin ollut vkonlopun poissa ja oli jostain syystä ollut ekstra ikävä omaa mussukkaa ja oli ihanaa sunnuntai-iltana istua yhteiselle iltapalalle. Tunnelma oli juuri mukavasti rauhoittunut ja jutusteltiin kuulumisia, kun poikaystävän puhelin soi ja eksähän se siellä soittelee ja ulisee jotain kriisiään! Tässä vaiheessa alkoi vereni kuohua:"miksei se nainen voinut soittaa OMALLE poikaystävälleen!" Hän nimittäin seurustelee omalla tahollaan. Tämä hänen poikaystävänsä ei ole myöskään koskaan ollut mukana nykyiseni ja eksänsä tapaamisissa. Eksän kotona hän on ollut toisinaan paikalla samaan aikaan. Okei, ehkä se kriisi koski sitä poikaystävää, mutta sattumoisin tiedän, että tällä naisella on monia muita läheisiä ystäviä, joille voisi soittaa! Eikö hän millään olisi voinut soittaa parhaimmalle naispuoliselle ystävälleen eikä MINUN poikaystävälleni. Itse hän poikaystäväni jätti eli ei halunnut häntä.
No, siellä langan toisessa päässä eksä selvästikin kysyi, että ei kai haittaa soittaa, johon poikaystäväni vastasi "ei, X tuossa vain syö". Siihen loppui kyllä ruokahalu... Tosin hetken päästä puhelu loppui, kun eksä löi luurin korvaan poikaystävälleni tämän sanottua "emmä tiedä mitä mun pitäis sanoa" koska ei ollut tyytyväinen siihen että tämä vastaili vaan joo ja niin tms. Varmaankaan ei jätkä minun kuulteni kehdannut vastailla kunnolla, mistä eksä hermostui.
Puhelun jälkeen olin itse kuin myrkyn syönyt. Poikaystäväni huomasi tämän ja ihmetteli että mikäs mulle nyt tuli. Sanoin vaan että anna olla, koska en jaksanut ruveta riitelemään. Pelkäsin että alan itkemäänkin, koska jostain kumman syystä aina kun pitää puhua minulle tärkeistä asioista niin minua rupeaa hirveästi itkettämään =/ Itseni tuntien tiesin, että pääsen tilanteesta nopeammin yli, jos sitä ei aleta jauhamaan hirveästi. En halunnut pilata iltaa, koska oli tosiaan ollut hirveä ikävä ja riita olisi tappanut lopunkin tunnelman.
Ajattelin, että ottaisin eilisen tänään puheeksi, kun olen nyt rauhoittunut. Ei kai se voi olla niin tyhmä ettei tajunnut miksi suutuin! Joskus vaan tuntuu ettei tätä pompottelua jaksa millään... Jos tässä on tarkoitus olla loppu elämä yhdessä, mitä toivon, niin en kyllä tule kestämään tällaista tunteiden vuoristorataa...- Nainen itsekin
Siis tuo heidän juttunsa on näin. Miehesi ex vain haluaa pitää exänsäKIN narussaan. Ja äijiähän tunnetusti viedään kuin pässiä narussa.
Tiedän monta, monta tapausta, joissa nainen vedättää suhdettaan exäänsä ja haluaa olla näin KAIKEN KESKIPISTE. Itselläni ei tästä ole henk.koht kokemusta, mutta ihan oksettavaa on ollut vierestä seurata miten itsekkäitä toiset naiset ovat ja miten tyhmiä taas eräätkin miehet.
Tee nyt loppu tästä. Jos miehesi on niin saamaton, ettei voi katkaista välejään tuollaiseen lapselliseen kiukuttelijaan, anna olla. Sellaiset saamattomat miehet lankeavat aina helposti muutenkin.
Sinä olet nro yksi ja Sinun tunteillasi todella on merkitystä. Älä tee kompromissia, koska asia Sinua vaivaa. Olet aivan normaalisti tunteva ihminen ja sitä miehesi tulisi kunnioittaa, jos Sinua todella rakastaa! - -------------------
Nainen itsekin kirjoitti:
Siis tuo heidän juttunsa on näin. Miehesi ex vain haluaa pitää exänsäKIN narussaan. Ja äijiähän tunnetusti viedään kuin pässiä narussa.
Tiedän monta, monta tapausta, joissa nainen vedättää suhdettaan exäänsä ja haluaa olla näin KAIKEN KESKIPISTE. Itselläni ei tästä ole henk.koht kokemusta, mutta ihan oksettavaa on ollut vierestä seurata miten itsekkäitä toiset naiset ovat ja miten tyhmiä taas eräätkin miehet.
Tee nyt loppu tästä. Jos miehesi on niin saamaton, ettei voi katkaista välejään tuollaiseen lapselliseen kiukuttelijaan, anna olla. Sellaiset saamattomat miehet lankeavat aina helposti muutenkin.
Sinä olet nro yksi ja Sinun tunteillasi todella on merkitystä. Älä tee kompromissia, koska asia Sinua vaivaa. Olet aivan normaalisti tunteva ihminen ja sitä miehesi tulisi kunnioittaa, jos Sinua todella rakastaa!Kuulostaa tollanen omistaminen kauhean itsekkäältä minun korvaan. Ei rakasta ihmistä voi pyyhkiä elämästään noin vaan, sehän olisi merkki siitä ettei se ihminen merkannut sinulle mitään, että kaikki oli turhaa. Joku napaansatuijottava tyyppi tuolla väitti ettei ihmisellä saa olla muita ystäviä kuin tyttö/poikaystävä. Kyllä osataan katsoa kapeasti. Voin kertoa että sattuu kun lukee noita teidän tekstejä. Poikaystäväni jätti minut hiljattain enkä kestä ajatusta siitä että en koskaan enää näkisi häntä. En käytä ystävyyttä minään tekosyynä. Hän on uniikki ihminen ja toivottavasti tuleva ystävä, en voisi korvata juuri häntä toisella ihmisellä, kuten en voisi korvata muita tärkeitä ihmisiä kuten siskoa ja veljeä. Miten kylmä ihmisen pitää olla jos pyyhkii todellisuudestaan monta vuotta pois, kuulostaa niin raalta. Ja yrittäkää nyt valittajat tajuta että alkuperäinen kirjoittaja ei virallisesti seurustellut miehen kanssa sillon kun mies saunoi exänsä kanssa. Rauhoittukaa nyt, ei tuollaisia kestä kukaan.
- raisuliisa
------------------- kirjoitti:
Kuulostaa tollanen omistaminen kauhean itsekkäältä minun korvaan. Ei rakasta ihmistä voi pyyhkiä elämästään noin vaan, sehän olisi merkki siitä ettei se ihminen merkannut sinulle mitään, että kaikki oli turhaa. Joku napaansatuijottava tyyppi tuolla väitti ettei ihmisellä saa olla muita ystäviä kuin tyttö/poikaystävä. Kyllä osataan katsoa kapeasti. Voin kertoa että sattuu kun lukee noita teidän tekstejä. Poikaystäväni jätti minut hiljattain enkä kestä ajatusta siitä että en koskaan enää näkisi häntä. En käytä ystävyyttä minään tekosyynä. Hän on uniikki ihminen ja toivottavasti tuleva ystävä, en voisi korvata juuri häntä toisella ihmisellä, kuten en voisi korvata muita tärkeitä ihmisiä kuten siskoa ja veljeä. Miten kylmä ihmisen pitää olla jos pyyhkii todellisuudestaan monta vuotta pois, kuulostaa niin raalta. Ja yrittäkää nyt valittajat tajuta että alkuperäinen kirjoittaja ei virallisesti seurustellut miehen kanssa sillon kun mies saunoi exänsä kanssa. Rauhoittukaa nyt, ei tuollaisia kestä kukaan.
Yirtäppäs nyt ymmrätää että poikaystäväsi jätti sinut ja se on ohi toi teidän juttu. ymmärrän että olet suruissasi mutta et sinä todellakaan voi odotta että saisit jäädä roikkumaan exääsi, varsinkaan sitten kun hän löytää uuden rakkaan. Suhteenne on OHI ja sun on aika herätä päiväunistasi.
- Kaikki joskus olleet exiä
raisuliisa kirjoitti:
Yirtäppäs nyt ymmrätää että poikaystäväsi jätti sinut ja se on ohi toi teidän juttu. ymmärrän että olet suruissasi mutta et sinä todellakaan voi odotta että saisit jäädä roikkumaan exääsi, varsinkaan sitten kun hän löytää uuden rakkaan. Suhteenne on OHI ja sun on aika herätä päiväunistasi.
Ei sinulla ole enää optioita ex-poikaystävääsi. Joka päivä joku tulee jätetyksi ja se on tietenkin todella kurja juttu. On hienoa, jos jättänyt osapuoli voisi hetken aikaa pitää yhteyksiä ja tukea- pitää välejä exäänsä. Mutta sitten kun kuvioissa on uusi puoliso, oli se kummalla hyvänsä, tulee tästä tärkeämpi ja välien exien kanssa kuuluu hiipua ja jäädä historiaan.
Näin tämä kaava menee. Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu.
Hyvää jatkoa ja voimia Sinulle, jätetty tyttö! Elämä jatkuu ja Sinä löydät vielä uuden, ihanan rakkauden, vaikka nyt sitä on vaikea kuvitella. Keep going! - Nimetön
Nyt nainen ryhtiliike! Ensinnäkin: olet aivan käsittämättömän VÄHÄN mustasukkainen. Päässäsi siis ei ole mitään vikaa. Ongelma on kiltteytesi. Jostain syystä et uskalla (riidan/hylkäämisen pelossa) kertoa todellisista tunteistasi vaan vain vihjailet niistä varovasti ja yrität niellä - anteeksi keilenkäyttöni - vittuuntumisesi.
Missään nimessä ei ole ok, että he käyvät yhdessä elokuvissa. Ja kerran kuussa kahvillakin on aika paljon. Itse tapailen kolmea exääni muutaman kerran vuodessa, soittelemme yhtä usein, ja välillä kaksin, oman poikaystäväni kanssa tai heidän nykyistensä kanssa. Kukaan ei ole mustasukkainen ja peli on selvä. Tässä tapauksessa poikaystäväsi on selvästi vielä kiinni exässään ja ex tietää sen ja toimii sen mukaisesti.
Jos haluat säilyttää omanarvontuntosi ja kasvosi miehesi silmissä, sinun pitäisi ottaa ohjat käsiisi ja pistää piste koko asialle. Ilmoittaa että tapailu ja yhteydenpito exän kanssa noin usein ja noissa merkeissä ei vetele! On täysin normaalia, että exiin otetaan eron jälkeen kunnolla etäisyyttä ja sitten joskus, kun ei olla enää kiinni toisissaan, voidaan kohdata "vain" ystävinä. Mutta harvoin se sitten enää tarkoittaa tarvetta jatkuvaan yhteydenpitoon ja tapailuun säänöllisesti. Ja jos poikaystäväsi tästä nikottelee tai suuttuu, niin silloin sun on aika vetäytyä siitä suhteesta. Ihan totta. Jos olet riittävän tärkeä hänelle, hän tekee niin kuin toivot. Ja huom. toiveesi ei ole edes kohtuuton!
Muutenkin tuntuu, että poikaystäväsi ei oikein tiedä kumpi teistä on tärkeämpi ja jo sen vuoksi olisi parempi että hän saisi tykönään hetken miettiä sitä ja mitä mahdollisesti on menettämässä: sinut. - ...
Nimetön kirjoitti:
Nyt nainen ryhtiliike! Ensinnäkin: olet aivan käsittämättömän VÄHÄN mustasukkainen. Päässäsi siis ei ole mitään vikaa. Ongelma on kiltteytesi. Jostain syystä et uskalla (riidan/hylkäämisen pelossa) kertoa todellisista tunteistasi vaan vain vihjailet niistä varovasti ja yrität niellä - anteeksi keilenkäyttöni - vittuuntumisesi.
Missään nimessä ei ole ok, että he käyvät yhdessä elokuvissa. Ja kerran kuussa kahvillakin on aika paljon. Itse tapailen kolmea exääni muutaman kerran vuodessa, soittelemme yhtä usein, ja välillä kaksin, oman poikaystäväni kanssa tai heidän nykyistensä kanssa. Kukaan ei ole mustasukkainen ja peli on selvä. Tässä tapauksessa poikaystäväsi on selvästi vielä kiinni exässään ja ex tietää sen ja toimii sen mukaisesti.
Jos haluat säilyttää omanarvontuntosi ja kasvosi miehesi silmissä, sinun pitäisi ottaa ohjat käsiisi ja pistää piste koko asialle. Ilmoittaa että tapailu ja yhteydenpito exän kanssa noin usein ja noissa merkeissä ei vetele! On täysin normaalia, että exiin otetaan eron jälkeen kunnolla etäisyyttä ja sitten joskus, kun ei olla enää kiinni toisissaan, voidaan kohdata "vain" ystävinä. Mutta harvoin se sitten enää tarkoittaa tarvetta jatkuvaan yhteydenpitoon ja tapailuun säänöllisesti. Ja jos poikaystäväsi tästä nikottelee tai suuttuu, niin silloin sun on aika vetäytyä siitä suhteesta. Ihan totta. Jos olet riittävän tärkeä hänelle, hän tekee niin kuin toivot. Ja huom. toiveesi ei ole edes kohtuuton!
Muutenkin tuntuu, että poikaystäväsi ei oikein tiedä kumpi teistä on tärkeämpi ja jo sen vuoksi olisi parempi että hän saisi tykönään hetken miettiä sitä ja mitä mahdollisesti on menettämässä: sinut.Kyllä tuo nyt hiukan oudolta kuulostaa. Ymmärtääkseni olit itsekin sitä mieltä että kahvilla voisi käydä silloin tällöin. Mielestäni ainakin noi yöpymiset ja saunaillat ovat outoja. Kyllä poikaystäväsi kuuluisi ottaa sinutkin paremmin huomioon. Sinun kannattaa kertoa miltä sinusta tuntuu, vaikka poikakaverisi suuttuisikin. Kysy häneltä pitäisikö hän sitä normaalina, jos sinä olisit aina jonkun entisesi luona yötä tai saunomassa.
Itselläni oli jokseenkin samanlainen tilanne poikakaverini kanssa. Tyttö vain oli hänen vanha kaverinsa. Olin itsekin sitä mieltä, että tottakai kahvilla voisi käydä, mutta poikakaverini saattoi olla siellä yötä, nukkua samassa sängyssä, ja saunoa yhdessä. Tämä oli tosin aika alkuvaihetta seurustelussamme.
Sitten sanoin poikakaverilleni että minusta tuntuu oudolta että me seurustelemme, mutta hän saattaa saunoa/olla yötä jonkun toisen tytön kanssa vaikka he kavereita olisivatkin. Sanoin että ei minulla ole mitään sanottavaa siihen, kenen kaveri saa olla, mutta että se ei tunnu kivalta että hän yöpyy ja saunoo toisen tytön kanssa. Poikakaverini ymmärsi minua, eikä ole siellä sitten viime kesän yöpynytkään. Kahvilla ym. he ovat käyneet, mutta ei minulla tähän mitään sanottavaa ole!
Ota vain asia rohkeasti puheeksi, muuten et voi kuin ihmetellä vierestä! Ja toivottavasti poikakaverisi ymmärtää! - -------------------
Kaikki joskus olleet exiä kirjoitti:
Ei sinulla ole enää optioita ex-poikaystävääsi. Joka päivä joku tulee jätetyksi ja se on tietenkin todella kurja juttu. On hienoa, jos jättänyt osapuoli voisi hetken aikaa pitää yhteyksiä ja tukea- pitää välejä exäänsä. Mutta sitten kun kuvioissa on uusi puoliso, oli se kummalla hyvänsä, tulee tästä tärkeämpi ja välien exien kanssa kuuluu hiipua ja jäädä historiaan.
Näin tämä kaava menee. Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu.
Hyvää jatkoa ja voimia Sinulle, jätetty tyttö! Elämä jatkuu ja Sinä löydät vielä uuden, ihanan rakkauden, vaikka nyt sitä on vaikea kuvitella. Keep going!Jaahas, vai niin. Itseasiassa hän oli se joka oikein kinusi että saisi olla ystäväni vaikka jättääkin, luulin nimittäin ensin että hän sanoi sen lohdutukseksi. Ja olisi todella hankalaa jos alkaisimme vältellä toisiamme. Olen nimittäin ystävystynyt monen hänen tuttunsa ja kaverinsa kanssa. Pitäisikö minun nyt vetäytyä kotiin piiloon ja lopettaa ystävyys kaikkien näiden ihmisten kanssa???? Toi on oikeasti niiiiiin kapeakatseista!!! Kaikki erot ovat erilaisia, meillä ei ollut koskaan mitään tappeluita tai ongelmia, molemmilla jäi toisesta hyvä kuva. Ai niin, tämähän on sitä slit&släng-kulttuuria. Ihmiset ja poikaystävät ovat kertakäyttöesineitä ja heti kun tulee joku pipi niin heitetään roskiin...
- tytsyliini
Mitenkäs sulla menee tällä hetkellä? Ootko nostanu kissan pöydälle ja millä seurauksilla?
- N-26
tytsyliini kirjoitti:
Mitenkäs sulla menee tällä hetkellä? Ootko nostanu kissan pöydälle ja millä seurauksilla?
En ole tällä viikolla raaskinut nostaa kissaa pöydälle, sillä poikaystäväni on ollut suorastaan hurmaavalla tuulella :) Joka illaksi on keksinyt meille tekemistä, vaikka vielä sunnuntaina pelkäsin, että hän roikkuisi koko viikon eksäänsä terapoimassa. Loppuviikoksi vielä mennään lomailemaan ihanan kauas normaalikuvioista...
Eipä sillä, ei sitä eksä-asiaa voi ikuisiksi ajoiksi jättää pinnan alle kuplimaan. Vaikka nyt meneekin taas vaihteeksi kivasti (no haloo, kolme päivää :D ), niin helppo on arvata että kyllä taas kohta ottaa päähän. On kyllä ollut tosi iso helpotus lukea täältä erilaisia mielipiteitä, sillä niiden avulla saa jäsenneltyä omia ajatuksia ja tiedän nyt paljon tarkemmin miten aion "asiani esittää" kun sen aika tulee :) Mielelläni kyllä tänne sitten raportoin miten meni niin ehkä joku muukin saa jotain hyötyä minun kokemuksistani...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762