miksi aina kun yritän laihduttaa paino alkaa nousta, masennun ja laihis jää siihen.. olen 23 vuotta, 175 cm ja 91 kiloa. yleensä käy niin kun en laihduta paino nousee vain vähän kerrallaan, sitten päätän laihduttaa ja paino nousee, sen jälkeen lopetan laihiksen paino nousee pari kiloa ja alkaa taas nousta hyvin hitaasti. eli ylimääräiset kiloni ovat tulleet laihdutuskuurieni aikana. mistä se johtuu? mitä teen väärin? laihiksella yritän syödä 1200-1500 kaloria ja liikkua 5-6 kertaa viikossa vähintään tunnin päivässä. koskaan en ole saanut painoa alaspäin, se vain nousee kun yritän laihduttaa. ilman laihiksiani painaisin nyt 65 kiloa. ja se harmittaa.. olen kiitollinen kaikista asiallisista neuvoista! sarkastiset (epäkypsät) kommentit voitte jättää kirjoittamatta kokonaan.
sama juttu
3
335
Vastaukset
- martta
ole onnellinen iästäsi, meikä menee jo yli 40v. ja aineenvaihdunta hidastuu kuulemma. Teet kolminkertaisesti töitä laiduttamisessa, mutta en anna periksi! Josko rollaattorissa olisin sitten normaalipainoinen? Tsemmpiä!
- Tiuku
Kun itse aloitin laihduttelun n. 6 viikkoa sitten, paino nousi 1,5 kiloa. Senttejä kuitenkin lähti tasaisesti joka puolelta. Veikkaisin, että ainakin omalla kohdallani, painonnousu johtui liikunnan aloittamisesta ja siitä, että alkoi ilmestyä lihaksiakin, joita mulla ei todellakaan ollut aikaisemmin ollut. Tämän takia saattoi nestettäkin kertyä jonkun verran. Senttejä kuitenkin lähti, eli laihtumista tapahtui, vaikka paino pysyi ylhäällä.
Itse en näe omaa painonpudotustani niinkään enää laihdutuksena vaan matkana uuteen ja uljaampaan elämään. Haluan elää terveellisesti ja voida fyysisesti hyvin, takaisin vanhaan en aio koskaan palata. En niinkään tarkkaile syömistäni, en halua tarkkailla sitä lopun ikääni, vaan syön niin, että tuntuu hyvältä, eikä jää paha mieli. 90% ruokavaliostani on vihanneksia ja hedelmiä, vihanneksia huomattavasti enemmän. Voin niitä napostella niin paljon kuin tekee mieli, eikä paino ainakaan nouse :) Tietysti saa vedellä pillereitä silloin tällöin, että elimistö saa kaikki B:t. Ja kyllä, sallin itselleni suklaata ja jäätelöä silloin tällöin, kohtuudella ja kerran viikossa. Nämä jostain syystä ovat ne päivät, jolloin sitä painoa yleensä tippuu.
3 kiloa on lähtenyt, se ei paljolta näytä kirjoitettuna, mutta olen ihannepainossa ja jokainen kilo on tiukasti kiinni. Perse, jota lähdin kutistelemaan, on 10 senttiä pienempi. Nyt sitä uskaltaa jo tutkailla peilistäkin ;) Farkut, jotka aloittaessa olivat niin kireät, että oli vaikea istua, lähtevät nyt jalasta ilman, että tarvitsee nappia tai vetskaria avata. Ja kevyesti.
Ja se, mikä saa jaksamaan, on muisto aloittamispäivästä. Ostettiin kokovartalopeili ja satuin peilaamaan siitä jättimäistä takapuoltani. Puolen tunnin itkun jälkeen päätin tehdä asialle jotakin. Enkä aio luovuttaa ennen kuin jaksan seistä puoli tuntia sen pirun peilin edessä ja ihailla peppuani :) Joten ehdotan sinullekin kumppaneiksi mittanauhaa ja peiliä makkariin. Jos minä olen nirhannut ne 10 senttiä pepustani tällä itsekurilla, sulle se ei ole temppu eikä mikään. - geri
"yrität syödä"? älä jätä yrittämiseksi vaan syö äläkä enempää.jos ei putoa syö 1000kcal/vrk
ja se liikunta,jos tykkäät siitä niin ok mutta jos päätä puristaa lähtee niin vikaan menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025