Kuulin luotettavalta taholta juttuja proteiinin käytöstä.Tuli jyrkkä vastaus lopeta käyttö heti.
Aiheuttaa varmasti jossain vaiheessa munuaiskiviä. Melkein vaiva kuin vaiva,mitä menet lääkärille valittaan,niin törmäät kysymykseen käytätkö lisäproteiinia.Mitä liekin muuta aiheuttaa?
Luontaistuotekaupasta ostettu proteiini voi olla mitä sattuu.Silloin Proteiini olisi turvallista käyttää,jos joku lääkevirma laittaisi nimensä pussinkylkee,vaan eipä laitakkaan.
Proteiini pitäis saada normaalista ruokavaliosta,ei lisäravinnepussista.
Valinnan paikka,lihaksia vai terveys.
Proteiini on vaarallista
9
3528
Vastaukset
- VVV
Tää oli hyvä: "Kuulin luotettavalta taholta juttuja.... "
:D- Yllättynyt
Sanat on ehkä huonosti valittuja,mutta asian varmaankin ymmärsit.Et voi proteiinin puolesta muutakaan väittää.Tosiasiassahan proteiini auttaa,mutta terveys????Todista toisinpäin,jos on aihetta ja olet erimieltä.
- Säikky
Näyttää olevan isot sivuvaikutukset. En
uskalla uhrata tulevaisuuttani proteinien takia. Minulla on ollut käytön aikana outoja tuntemuksia, jotka varmasti johtuvat lisäproteinista.Täytyy lopettaa heti käyttö. Kerron myös muillekin kavereille salilla aineen vaarallisuudesta ja menen heti huomenna luontaistuotekauppaan selvittämään asiaa.
Proteinit täytyy saada apteekkiin ja saanti vain
reseptillä.Kiitos tiedosta ja terveyteni pelastamisesta. - jep
No ei se ny vaarallista ole, mutta liika on liikaa tässäkin niinkuin monessa muussa asiassa. Keskivertosuomalainen syö kuitenkin lähes kaksi kertaa enemmän valkuaista kuin tarvitsee. Liian suuri valkuaisenkulutus on yhdistetty osteoporoosiin, munuaistautiin, kalsiumkiviin virtsatiehyessä sekä eräisiin syöpätyyppeihin. Urheileva ihminen ei tarvitse kovin paljoa enempää proteiinia kuin liikkumaton ihminen päivässä. Lisäravinteita on tutkittu jonkin verran, mutta yleensä niitä valmistavien firmojen toimesta josta voi helposti päätellä jotakin.
- Yllättynyt
Herjana suurinosa näköjään ottaa proteiinin haittavaikutukset.Edellinen keskustelija oli asialinjalla.Ei tuominnut,mutta jotain haittaa voi olla.Tunnetustihan kehonrakentajat syövät proteiinia liikaa,eli mahdollisuus haittoihin.
Paha myöntää nim.mer.WWW:n tietoo on mut ei myönnä haittoja.Viisaampiakin kommentteja olen sinulta nähnyt näillä sivuilla.
Itse jatkan proteiinien käyttöä kaikesta huolimatta. - VVV
Yllättynyt kirjoitti:
Herjana suurinosa näköjään ottaa proteiinin haittavaikutukset.Edellinen keskustelija oli asialinjalla.Ei tuominnut,mutta jotain haittaa voi olla.Tunnetustihan kehonrakentajat syövät proteiinia liikaa,eli mahdollisuus haittoihin.
Paha myöntää nim.mer.WWW:n tietoo on mut ei myönnä haittoja.Viisaampiakin kommentteja olen sinulta nähnyt näillä sivuilla.
Itse jatkan proteiinien käyttöä kaikesta huolimatta.Ihan yksöisveellä..ja mitään tietoahan mulla ei ole...mistään :)
En myöntänyt enkä kieltänyt haittoja edellisessä viestissäni.
Ihan varmasti proteiinilla on haittavaikutuksia jos sitä syö liikaa, ihan samaten kuin rasvalla ja hiilihydraatilla ja kaikella muullakin mitä vain voi suuhunsa pistää.
Tietääkseni nykyihmisen ruokavalio on kumminkin alkujaan ollut aikalailla lihapainotteinen, eli proteiinia on varmasti tullut paljon. Näin siis silloin kun puusta laskeuduttiin.. Ok, odotettavissa oleva elinikäkin oli 25v, mutta tuskin se pelkästä protskusta johtui...:)
Mutta mikä mahtaa olla se määrä missä niitä haittoja tulee? Entä tuleeko haitat samana päivänä? Vuosien kuluessa? Vuosikymmenien käytön aikana?
Toistaiseksi en ole nähnyt yhtään oikeata tutkimusta, missä olis todettu jotain proteiinin haittavaikutuksia joita tulisi suurina määrinä otettuna. Ja kehonrakentajathan on vetäneet proteiinia aika surutta viimeisten vuosikymmenien aikana. Mahdolliset elimistön epäkohdat on tulleet ihan muista aineista kuin liiasta proteiinista.
Minun mielestä on ihan sama onko se proteiini jauhon muodossa vai normaaliruuassa. Vaikee uskoo, että lisäravinteiden valmistajat pistäis sinne meijerin ylijäämätuotteen(hera) sekaan jotain rotanmyrkkyä ihan vaan käyttäjien kiusaksi... Jahoissahan ei esimerkiksi tarvitse käyttää mitään lisäaineita säilyvyyden tms. parantamiseksi.
Saan ite jotain 2-3g/kg proteiinia ja liikahan siinä varmaan on, mutta täytyyhän sitä jotain paheita olla, ravinto ja muutenkin elämä on kyllä muuten "hieman" terveellisempää kuin normaali jampalla.
Käytän proteiinijauhoa palautusjuomassa ja joskus iltaisin jos ei jaksa tehä rahkapirtelöö. Käytän vastedeskin, niinkuin syön myös silloin tällöin näkkileipää ja kuukausi sitten taisin jopa muutaman oluen ottaa... hui.
Eli ideanani oli: Haittoja on, mutta normaalikäytöllä niitä ei pääse näkemään. Ja mitään paniikkia eri ravintoaineiden/ruokien vaarallisuudesta ei kannata ottaa. - Yllättynyt
VVV kirjoitti:
Ihan yksöisveellä..ja mitään tietoahan mulla ei ole...mistään :)
En myöntänyt enkä kieltänyt haittoja edellisessä viestissäni.
Ihan varmasti proteiinilla on haittavaikutuksia jos sitä syö liikaa, ihan samaten kuin rasvalla ja hiilihydraatilla ja kaikella muullakin mitä vain voi suuhunsa pistää.
Tietääkseni nykyihmisen ruokavalio on kumminkin alkujaan ollut aikalailla lihapainotteinen, eli proteiinia on varmasti tullut paljon. Näin siis silloin kun puusta laskeuduttiin.. Ok, odotettavissa oleva elinikäkin oli 25v, mutta tuskin se pelkästä protskusta johtui...:)
Mutta mikä mahtaa olla se määrä missä niitä haittoja tulee? Entä tuleeko haitat samana päivänä? Vuosien kuluessa? Vuosikymmenien käytön aikana?
Toistaiseksi en ole nähnyt yhtään oikeata tutkimusta, missä olis todettu jotain proteiinin haittavaikutuksia joita tulisi suurina määrinä otettuna. Ja kehonrakentajathan on vetäneet proteiinia aika surutta viimeisten vuosikymmenien aikana. Mahdolliset elimistön epäkohdat on tulleet ihan muista aineista kuin liiasta proteiinista.
Minun mielestä on ihan sama onko se proteiini jauhon muodossa vai normaaliruuassa. Vaikee uskoo, että lisäravinteiden valmistajat pistäis sinne meijerin ylijäämätuotteen(hera) sekaan jotain rotanmyrkkyä ihan vaan käyttäjien kiusaksi... Jahoissahan ei esimerkiksi tarvitse käyttää mitään lisäaineita säilyvyyden tms. parantamiseksi.
Saan ite jotain 2-3g/kg proteiinia ja liikahan siinä varmaan on, mutta täytyyhän sitä jotain paheita olla, ravinto ja muutenkin elämä on kyllä muuten "hieman" terveellisempää kuin normaali jampalla.
Käytän proteiinijauhoa palautusjuomassa ja joskus iltaisin jos ei jaksa tehä rahkapirtelöö. Käytän vastedeskin, niinkuin syön myös silloin tällöin näkkileipää ja kuukausi sitten taisin jopa muutaman oluen ottaa... hui.
Eli ideanani oli: Haittoja on, mutta normaalikäytöllä niitä ei pääse näkemään. Ja mitään paniikkia eri ravintoaineiden/ruokien vaarallisuudesta ei kannata ottaa.Tosiasiassa itse olen aivan samaa mieltä proteiinista,vaikka pussista joudunkin ottamaan.
Kiehahti vain eräässä paikassa,kun tuli puhetta lisäravinteista.Eihän salilla saa käydä,saatikka syödä lisäravinteita,näin ajattelee liian moni. - Jone
Yllättynyt kirjoitti:
Tosiasiassa itse olen aivan samaa mieltä proteiinista,vaikka pussista joudunkin ottamaan.
Kiehahti vain eräässä paikassa,kun tuli puhetta lisäravinteista.Eihän salilla saa käydä,saatikka syödä lisäravinteita,näin ajattelee liian moni.Mitä haittavaikutuksia proteiinilla muka on???
Elimistä tottuu aika moneen aineeseen... - jr
Voima ja kestävyysurheilijankin proteiinin tarve kasvaa sohvaperunaan verrattuna. Lihasmassan rakennuksesta puhumattakaan.
Tieteellisissä tutkimuksissa ei ole löydetty osteoporoosille ja proteiininsaannille yhteyttä, päinvastoin korkeaproteiinisen ruokavalion on todettu lisäävän luuanaboliaa...
virtsatietauteja ei terveessä elimistössä proteiininsaannin kautta tule. Toki on todettava että liika on liikaa ja ylimääräinen varastoidaan.
Itse syön 200-230g/pv elopaino 102 aamupaskan jälkeen. Ko. määrä on lähellä optimia minun aktiivisuustasolla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255