Sain koulutustani vastaavan työpaikan pienestä firmasta pienellä paikkakunnalla... Työtehtävät ja työmäärä eivät kuitenkaan vastanneet odotuksiani. Työhöni minua perehdytettiin "huikeat" kaksi viikkoa ja sen jälkeen minut jätettiin tyhjän päälle. Kahden viikon perehdytysaika voi tuntua ehkä joistakin pitkältä, mutta työn laajuuteen/monipuolisuuteen nähden perehdyttäminen on ollut aivan liian lyhyt. Työpäiväni venyvät pitkiksi ja koko ajan saan pelätä että teen jotain väärin - ja toki olen virheitä tehnytkin - . Koko ajan on ihan hirveä kiire, eikä oikein mihinkään ehdi kunnolla perehtyä.
Palkka ei vastaa sitä, mitä sen pitäisi olla työn laajuuteen nähden. Minulla on kuitenkin talous- ja esimiesvastuu.. Edellinen työntekijä jätti minulle "perinnöksi" riitelevät työkaverit/alaiset, huonon taloustilanteen(joka ei tosin johtunut hänestä) ja valtavan työmäärän huonolla perehdytyksellä. Lisäksi minulle paineita tuo yhtiön hallitus, käsittämättömilla toiveillaan. Olisin odottanut enemmän tukea tältä "ylemmältä johtoportaalta" mutta he vain tuovat minulle lisäpaineita ja tutkivat työni tuloksia erittäin kriittisesti ja arvostelevasti.
Ja nyt alkaa mitta olla täysi! Tietysti mietin tässä sitä, että pitäisikö vain kärvistellä työssäni vuoden tai pari, jotta saisin alaa vastaavaa työkokemusta ja että jatkossa olisi helpompi saada työtä jostain toisaalta, mutta toisaalta tällä hetkellä on fiilikset sellaiset, että ei voisi vähempää kiinnostaa. Eli jos oikein alkaa nyppiä niin eikö koeaikana voi lähteä työstä ilman irtisanomisaikaa tyyliin "huomenna en enää tänne tule". Eivät ilmeisesti ajatelleet, että koeaikaa voi käyttää hyväkseen myös työntekijä..(vaikka harvinaisempaa se kai on, kun harva uskaltaa jättää työpaikkansa ilman, että on mitään tietoa tulevasta)
Koeaika
4
620
Vastaukset
- iwwduunari
Näin voi työntekijä tehdä. Koeaika on molemminpuolinen.
- mkjdsnckijdbs
Työpaikat ei todellakaan kasva puissa...
Ota yksi asia haltuun kerrallaan ja yritä jaksaa. - samat
fiilikset. Ilmapiiri työpaikalla johon menin (jouduin) oli todella uuvuttava ja ristiriitainen, lisäksi työmäärä oli valtava.
Nyt eräs henkilö on hieman muuttanut käytöstään, ja itse olen saanut hommista kiinni, joten tilanne on helpottanut. Silti katselen muita paikkoja. Olen vielä koeajalla, joten voisin periaatteessa lähteä heti, ja alussa mietinkin sitä päivittäin.
Jos tilanne on todella rankka, eikä mitään muutosta ole luvassa niin suosittelen, että pelastat nahkasi moisesta paikasta. Mietit miten pärjäät taloudellisesti karenssin ajan (säästät etukäteen), ja häivyt. Ei tarvitse suostua ihan mihin tahansa, koska oma terveyskin voi olla vaakalaudalla. - kenguru
..todelliseen maailmaan.
Kuulostaa ihan siltä, että olet saanut koulutustasi vastaavan paikan ja esimiestehtäviä.
:)
Ei ne esimieshommat missään ole mitenkään helppoja. Jos pää ei kestä, niin aina voi mennä työntekijäksikin. Ja kyllä, koeajalla kumpi tahansa voi purkaa työsuhteen. Sitä varten se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h442915Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062691Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 321884
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141523- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.721041