Loordi vai Lordi

Polvi, ei poolvi

Ärsyttää kun puhutaan Loordista eikä Lordista. Eihän puhuta poolvestakaan vaan polvesta.

Onko minulla aukko kieliopissa, kun itse puhun Lordista?

7

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Supermonstar

Suomalaiset ne tykkäävät ilmeisesti vääntää siitä Loordin. Itsekin puhun Lordista, joten kielioppi on kai sitten minullakin viallinen

• Nina eli Niina

sitten esim. nimet Nina ja Pia myös Nina ja Pia( tosi idioottia) vai Niina ja Piia? Tai saatko bonusta vai boonusta?

Ei kaikkia sanoja lausuta samoin kuin kirjoitetaan, vaikka Suomessa ollaankin, hei haloo!

• yo 2007

sana lordi on lainasana englanninkielisestä sanasta lord, joka lausutaan loord. tähän perustuen lordi voidaan lausua loordi. kirjotetaanhan se makaroonikin oikeasti makaroni.

• Supermonstar
        Nina eli Niina kirjoitti:

sitten esim. nimet Nina ja Pia myös Nina ja Pia( tosi idioottia) vai Niina ja Piia? Tai saatko bonusta vai boonusta?

Ei kaikkia sanoja lausuta samoin kuin kirjoitetaan, vaikka Suomessa ollaankin, hei haloo!

Lausuminen ja kirjoittaminen sattuvat olemaan hieman eri asioita. Ja Lordin tapauksessa sanonkin Lordi enkä Loordi.

• Nina
        Nina eli Niina kirjoitti:

No nuo lainasanat monesti lausutaan miten sattuu: lordi on englanniksi lord, joka lausutaan pitkänä. Ja tuo pitkä lausumistapa on aika yleinen Suomessa.

Nimien kanssa saa ollakin aika tarkkana! Kyllä ne Ninat, jotka tunnen, ovat Ninoja, ei Niinoja. Voi olla tosi idioottia jonkun mielestä, mutta täytyy aina kunnioittaa henkilön omaa toivetta.

Itse en käsitä miksi pitää nimenään sellaista joka aiheuttaa hämmennystä. Suomessa nimet kannattaa valita niin, että ne lausutaan kuten kirjoitetaan. Muuten tulee sekavaa!

• ei ku se on

nih

• j o u

no mut hei sehän on makuasia.

mutta ehkä helpompi on sanoa loordi kuin lordi.

mut HARD ROCK HALLELUJAH!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe