Parran kasvatus

harvakarva

Eli oon 18 vuotias jätkä ja oon ajellu partaa lähes säännöllisesti viikon välein 2 vuotta.. nyt oon yrittäny kuukauden suunnilleen kasvattaa leukapartaa, mutta tuntuu että se on jämähtäny tiettyyn pituuteen eikä siitä enää kasva. Mikähän helvetti siinäkin on? Kyllä mulle päivän tai parin päästä parran ajon jälkeen tulee jo aika karhea sänki ja se kasvaa melko vauhtia jonkin aikaa, mutta tuntuu niinkun se olis jotenkin pysähtyny. Mitenköhän saisin sen siitä kasvamaan nopeammin? Eikös se niin ole että se parta tummenee ajan kanssa sillä vielä on melko vaaleaa karvaa?

10

22618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • partaturpa

      Vai halut sinä kasvattaa partaa.
      Onhan se niin, että parranajon jälkeen se parta kasvaa nopeasti parin päivän ajan. Sen jälkeen TUNTUU siltä, että kasvu melkein pysähtyy. Ei se pysähdy, mutta hidastuu vähitellen. Tässä on yksilöllisiä eroja - toiset voivat kasvattaa metrin parran hetkessä, toisilla kymmeneen senttiin voi mennä vuosia. Mutta kyllä se parta kuitenkin kasvaa jatkuvasti.
      Olisin itse hel**tin onnellinen, jos ei tarvitsisi ajella kuin viikon välein. Muutaman vuoden päästä sullakin parta rehottaa (ja tummana), ja sua vi***taa ihan suunnattomasti, kun sitä pitää olla jatkuvasti ajelemassa.

    • partajumala

      http://www.leffatykki.com/picss/hynynen.jpg
      tollasenko haluut? on varmasti melko epäkäytännöllinen esim. syödessä ja tuntuu samalta kun pitäisi kauluria, mikä ei oo kivaa kesähelteellä.
      paljonkohan aikaa hynysellä meni partansa kasvattamiseen?

      • ZeRiOuZ

        Ei voi muuta sanoa :D


      • Teenage girl

        Hirveä risuparta. En ikinä kasvattaisi moista.


    • web

      Parta tummenee iän myötä - ainakin useimmiten. Samoin parran tiheys ja kasvunopeus kasvavat iän myötä. Neuvoisin olemaan vaan kärsivällinen. Jos parrasta ei vielä tule hyvää, niin sit ei voi muuta kuin niellä miehisen ylpeytensä ja odottaa pari vuotta. Kehitystä tapahtuu koko ajan.

      Sitäpaitsi liian harva / vaalea / ohut parta ei hyödytä yhtään. Sillä ei saa välttämättä äijäuskottavuutta, ja tytötkään ei tykkää.

      Ja aivan totta - parin viiden vuoden päästä, kun olet sen ensimmäisen parran kasvattanut ja poiskin ajanut, kiroat sitä joka-aamuista rumbaa kun täytyy yrittää saada naamasta sileä.

      Ehkä olisi helpompaa kun saataisiin yleinen tyyli muutettua sellaiseksi, että miesten kokoparrat olisivat taas ihan must.

      • nyt oo

        niin hääviä ku parta kasvaa. ihte rupesin ajamaan joskus 14 vuotiaana ja nyt 18 vuotiaana saa melkeen joka päivä ajaa parran(välillä pitää pitää pitää väliä, että ei iho ärsyty niin). viikonki ajamatta, ni ei kauppaan kehtaa mennä, ku näyttää niin juopolta:)


    • Keijo Annikki

      -----> "välillä pitää pitää pitää väliä"

    • havaintopsykologiaa

      Noh, ensin tietenkin sängen tunkiessa ihosta sen huomaa, koska ero entiseen on selvä. Kun karva on kasvanut tiettyyn pituuteen, ei kasvua niin huomaa. Eikä mikään karva loputtomasti kasva.

    • ....

      leikkaat munakarvat ja liimaat leukaan niin jo onki miehinen olo

      • Kiusattun

        Mua alettiin pahoinpitelemään tämän takia kun luulivat että omistan sukuelimet leuassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      74
      1423
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      114
      1183
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1126
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      984
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      732
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe