palkkaa pienennetty

Mitä tehdä?

Olen kirjoittanut sopimuksen, jossa palkkani on 1833€ -5%, koska olen vielä opiskelija. Eilen kuitenkin sain postia, jossa vanha sopimus oli mitätöity ja allekirjoitettavaksi lähetetty uusi työsopimus, jossa palkka on 1730 -5%.
Kuulemma jokin yhtenäinen päätös, että kaikille opiskelijoille maksetaan samaa palkkaa. Kysymys on se, että voiko näin tehdä, olen kirjoittanut jo sopimuksen ja eihän sitä voi yksipuolisesti muuttaa..!!!

Mitä pitäisi tehdä?

16

1390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksetaan

opiskelijalle noin hyvää palkkaa...alkaa olla paptyöläisen palkkatasoa

• ...

Olen jouluna valmistuva sairaanhoitaja.. enkä sanoisi palkkaa nyt niin suureksi, jos sillä on elettävä loppuelämä...

• HerrasMies
        ... kirjoitti:

Olen jouluna valmistuva sairaanhoitaja.. enkä sanoisi palkkaa nyt niin suureksi, jos sillä on elettävä loppuelämä...

vain kuukausi.

• pip²

Eihän sitä palkkaa yksipuolisesti muuteta, JOS menet allekirjoittamaan sen uuden sopimuksen.

Itse en edes harkitsisi allekirjoittamista ennenkuin olen keskustellut asiasta luottamusmiehen kanssa. Tuohan on vain ehdotus uudeksi työsopimukseksi, ei sitä ole pakko hyväksyä.

• Sairaanh

Huutelevat tällä saitilla olevansa palkkakuopassa jos opiskelijalle maksetaan tollaisia palkkoja ...minä automaattisorvaaja 3vuorotyö saan 1650e kuukaudessa....mikä mättää ettei amattimies saa kunnon palkkaa

• kuli
        Sairaanh kirjoitti:

Huutelevat tällä saitilla olevansa palkkakuopassa jos opiskelijalle maksetaan tollaisia palkkoja ...minä automaattisorvaaja 3vuorotyö saan 1650e kuukaudessa....mikä mättää ettei amattimies saa kunnon palkkaa

paperimies ainakin saa ammatti miehelle kuuluvaa palkkaa,vaikka kuinka työttömät ja eturauhas vaivaset täällä ruikuttaa

• mättäjä

• on elämänlaatua
        kuli kirjoitti:

paperimies ainakin saa ammatti miehelle kuuluvaa palkkaa,vaikka kuinka työttömät ja eturauhas vaivaset täällä ruikuttaa

Tottakai siitä vuoropyörityksestä pitää saada rahhoo, muuten ei kukaan tekisi niin epäinhimillisiin aikoihin sitä hommaa ja monet ei siltikään.

• kallis
        Sairaanh kirjoitti:

kuule "pötikäntyöstäjä",
        joku päivä henkesi (tai jonkun läheisesi henki)voi olla riippuvainen sairaanhoitajaopiskelijan ammattitaidosta ja tietämyksestä.

Toivo silloin, että alalle on hakeutunut joku, jota homma todella kiinnostaa - eikä pahimmassa tapauksessa kadulta repäisty kielitaidoton puolalainen työvoimapulaa paikkaamaan.

Näillä työhön nähden todella alhaisilla palkoilla fiksut hakeutuu muihin kuin hoitajan hommiin ja jäljelle jää... ???

• mutta tehtaat
        kuli kirjoitti:

viedään ulkomaille, kun paperityömiehet ovat kiittämätöntä porukkaa. Miehet tienaa mahdotonta palkkaa, eikä voi yhtään joustaa... Se on teidän menoa, ei tule ikävä...

• Jarski

Yrityksissä työskentelevät Suomalaiset ansaitsevat keskimäärin 2630 euroa kuussa.
      Miesten keskiansio on 3007 euroa ja naisten 2250 euroa kuussa.
      Tiedot käyvät ilmi tilastokeskuksen julkaisusta, jonka tiedot ovat lokakuulta 2004.

Tilaston perusteella koulutus kannattaa.

Kun perusasteen koulutuksen saanut palkansaaja ansaitsi 2177 euroa, tutkijan koulutuksella ansiot olivat keskimäärin 4484 euroa kuukaudessa.

• pyttymies

sinun vanha sopimus on pätevä, eikä sitä työnantaja voi yksipuolisesti muuttaa.

• Kansalaisaktivisti

Tuli vain mieleeni, että tämä asia on ehkä sählätty työpaikalla tyypilliseen naisten vallankäytön tapaan, ja tälle rekrytoijalle kävi kuten kävi. On myös mahdollista, että vaikkapa ammattijärjestö on antanut suosituksensa opiskelijoiden harjoittelupalkoista, ja niitä on nyt päätetty noudattaa.

Minä laitoin kerran yhteen firmaan palautetta siitä, että on aivan typerää maksaa harjoittelijalle (jos kerran ylipäätään ollenkaan maksetaan palkkaa) hieman alle liiton suositusten, ja tällä tavalla kenties saada joku suuttumaan.

Mielestäni nämä syyt, kuten tiedonpuute tai kokonaan väärä tieto, olisi hyvä selvittää, ettei heti jäisi ikävää ja epäluottamusta aiheuttavaa kuvaa tästä työpaikasta.

• ...

Lyhyesti: älä allekirjoita, sinullahan on voimassa oleva työsopimus. Ei yksityisoikeudellista sopimusta voi ilman perusteita purkaa/mitätöidä. Sitäpaitsi laki on työntekijän puolella: työnantaja on tiennyt (tai sen olisi ainakin pitänyt tietää) mitä se tekee, kun työsopimuksen on sinulle esittänyt.

Jos irtisanovat, saat palkan korkoineen oikeusteitse 100%:n varmuudella. Prosessi tosin kestää, niinpä olisi hyvä varmistua toisen työpaikan olemassaolosta...

SÄILYTÄ SEKÄ VANHA, ETTÄ UUSI EHDOTETTU TYÖSOPIMUS!

• kuulutko alasi ammatti liittoon?
      jos kuulut niin kannattee ottaa heti välittömästi yhteyttä siihen sekä työpaikkasi luottamusmieheen

• alkuperäinen!

Asia on hoidettu.. Kyllähän ylihoitajakin tajusi, kun vein lakipykälät nenän eteen..=)
      Palkkaan tulee vielä 1.6 jonkinlainen yleiskorotus.. vissiin 1.8%.. verottajalle sekin kyllä taitaa mennä, mutta pääasia että pidin omista oikeuksistani kiinni ja sai asian läpi!
      Kiitos vastanneille!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      291
      2625
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1389
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1261
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1241
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1215
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1195
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      45
      1063
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      963
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      900
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      807
    Aihe