Pillereiden aloitus kesken kierron

Tilapäinen mielenhäiriö

Heips!

Eli yksinkertainen kysymys. Onko mitään haittaa elimistölle siitä että aloittaa pillerit kesken kierron? Mahdollisia sivuvaikutuksia?

Lopetin Yasmin pillereiden käytön vuosi sitten kunnes iho puolen vuoden jälkeen puhkesi aivan uudenlaiseen "kukoistukseen". Puoli vuotta olen nyt tapellut tämän ihon kanssa kunnes hermo petti. Kävin hakemassa pillerit ja nyt liekö tämän flunssan takia unohdin että ne pitäisi aloittaa ensimmäisenä vuotopäivänä ja heitin helttaan ensimmäisen pilsun. Missä lie flunssalääkkeissä aivot ui sillä hetkellä. Kuukautiset loppuivat reilu viikko sitten ja nyt olen hieman ymmälläni että voiko tästä olla jotain haittaa jos jatkan nyt sitten normaalisti liuskan loppuun? Ehkäisyteholla ei ole mitään merkitystä. Pääasia ettei kroppa nyt tekisi ihmeempää tenää kesken kierron aloittamisesta.

Kiitos jos joku voi auttaa tässä asiassa. Oma gyne on lomilla joten en häntäkään saa muutamaan viikkoon kiinni.

4

479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanderilla

hei itse en osaa sanoa tuohon mitään,itse alotin tänään syömään juuri noita jasmin pillereitä.itselleni ne ovat ekat vaik ikää onkin,mut nyt ne vasta sain itelle hankittua.olisi kiva tietää oliko sulla noitten pillereiden kanssa mitään sivuoireita kun alotit? nehän on kyllä matalahorm. pitosia ja terveyden hoitaja meinas ettei niistä pitäis lihota yms..tietty pahoinvointia voi alussa olla.

• Tilapäinen mielenhäiriö

Heips!

Eli itse popsin nyt vasta toista päivää pillereitä, mutta ennen kuin lopetin ko. pilsut vuosi sitten, käytin niitä kaiketi 3-4 vuotta.

Olen kokeillut ennen Yasmineita 3 merkkiä ja tämä oli ehdottomasti minulle se parhain. Ei aiheuttanut painonnousua, mielentilan muutoksia tai mitään muutakaan suurempaa haittaa.

Ainoita asioita jotka muistan olivat limakalvojen kuivuminen, josta kärsin kyllä kaikien pillereiden kanssa (Yasminin kanssa vähiten) ja lievää haluttomuutta. Nämä ovat niin yksilökohtaisia juttuja. Tässä nyt sitten tunnustellaan kuinka tämä toinen kierros minuun vaikuttaa. Olin ennen tätä vuoden taukoa käyttänyt pillereitä 11 vuotta joten oli hieman vaikea sanoa mikä johtui mistä. Nyt kun on taas hieman enemmän perillä kropastaan ja sen toiminnoista ilman hormooneja osaan varmaan paremmin tulkita mitä mahdollisia muutoksia niistä tulee. Voin kommentoida niitä varmaankin muutaman kuukauden käytön jälkeen.

Toivottavasti joku osaa vastata vielä tuohon alkuperäiseen kysymykseen.

• .....

Ei ole elimistölle haittaa, pillerit voi aloittaa myös kesken kierron. Ja jos ehkäisyteholla ei ollut merkitystä, jatka vain aivan huoletta.

• Mielenhäiriö

Kiitos tiedosta! Jatkanpahan sitten hyvillä mielin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      89
      4694
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3872
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      191
      3723
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      73
      2123
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1192
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      155
      1147
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1055
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      924
    Aihe