Ruskeita silmiä korostava hiusväri?

hmmm? :D

En tiedä pyöriikö täällä foorumeilla ketään kampaajia tai kampaaja-opiskelijoita, mutta..

Osaisko joku sanoa minkä väriset hiukset korostaisivat ruskeita silmiä? Itselläni on oikeen nappisilmät ja haluaisin, että ne korostuisivat vielä enemmän. :P
Olin itse ajattelut jotain kastanjanruskeanpunaista tai ehkä vähän punaiseen tai oranssiin vivahtavaa ja... en siis halua mitään tylsää yksiväristä tukkaa.

Tällä hetkellä minulla on alaselkään asti ulottuvat paksut hiukset ja jakaus on hiukan "vino". Ennen se oli keskellä päätä (hyi). Värinä on "perusruskeat" hiukset, joissa on runsaasti vaaleita raitoja, eripaksuisia.

Tietenkin se on tässä vaikea neuvoa, mutta olis megaupeeta jos saisin myös vinkkejä malliinkin.
Ja kyllä, kampaajalle menen joka tapauksessa! :D

4

4194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nappisilmä

Hei!

Itselläni on myös ruskeat silmät. Joskus tuossa taannoin värjäsin tummanruskeat hiukseni ns. kaarnan värisiksi, ja nappisilmäni hävisivät tyystin kuontalooni! Siis tämä kaarna oli liian vaalea väri iholleni & silmilleni. Kun taas siihen väriin kyllästyttyäni menin kampaajalle, ja hän värjäsi hiukseni takaisin oikein herkullisiksi tumman suklaan/ kahvin värisiksi, niin jopas silmäni jälleen pomppasivat esille! Ja tässä värissä pysyn jatkossakin. Eli itselläni ainakin tummat, suklaiset hiukset tuovat nappeja oikein kauniisti esille.

Ja sitten. Esimerkiksi meikillä voi korostaa ruskeita silmiä erittäin ylellisesti, tiesithän sen? Hiusväri on vain osa kasvoja. Ruskeiden silmien sukulaisvärejä ovat ruskeat, beiget, persikkaiset ja kullanhohtoiset sävyt. Jos taas haluaa oikein räväkästi tuoda nappisilmät esille, voi meikissä käyttää sinisen, violetin, turkoosin ja valkoisen sävyjä. Nämä ovat ihan perustietoa liittyen meikkaamiseen. (Vihrät silmät saa esille kanervan ja vaikka karmiininpunertavilla sävyillä, ja siniset persikkaisilla, oransseilla sävyillä.)
      Vastaväritekniikalla silmät saavat uutta hohtoa ja
      eri väreillä saa jopa aavistuksen muutettua silmien väriä!

Tässä hieman mietteitäni.

• hmmm :D

Selvä, eli tumma tukka vain takaisin. :)

Noista meikkijutuista tiedän aika paljon jo ammattini puolesta (olen kosmetologi) ja olen jo vuosia käyttänyt eri kikkailuja silmämeikissä, esim. värien ja rajausten suhteen -mutta mukavaa, että Sinäkin hoksasit varmuuden vuoksi ehdottaa. :)
        Eli tämä hiuspuoli vaan kaipaili(si) näitä vinkkejä.. Kiitos kuitenkin sinulle, pitää pistää nuo ehdotuksesi jo harkintaan!

• Nappisilmä
        hmmm :D kirjoitti:

Selvä, eli tumma tukka vain takaisin. :)

Noista meikkijutuista tiedän aika paljon jo ammattini puolesta (olen kosmetologi) ja olen jo vuosia käyttänyt eri kikkailuja silmämeikissä, esim. värien ja rajausten suhteen -mutta mukavaa, että Sinäkin hoksasit varmuuden vuoksi ehdottaa. :)
        Eli tämä hiuspuoli vaan kaipaili(si) näitä vinkkejä.. Kiitos kuitenkin sinulle, pitää pistää nuo ehdotuksesi jo harkintaan!

Niin, että enpä ole selvänäkijä. Mistään en voinut tietää koulutuksestasi tai taustastasi. Äitini ja ystäväni ovat myös kosmetologeja. Jonkinnäköistä oppia on tarttunut heiltä minullekin, ja siksi ajattelin mainita tuosta meikistäkin. Moni ei tiedä kaikkia meikkaamiseen liittyviä jippoja, joten niitä kannattaa aina viljellä avuliaasti. Useat saavat oikein hauskoja ja kullanarvoisia vinkkejä omaan tyyliinsä. Ja sehän nyt on itsellesikin ilmiselvää työsi ja koulutuksesi puolesta.

Ja tosiaan, kerroin vain omista kokemuksistani hiusteni suhteen. Itselläni yksiväriset, suklaiset hiukset tuovat parhaiten silmät esille ja vaalemmat värit häivyttävät silmiäni, kuten jo mainitsinkin. Missään tapauksessa niistä ei tarvitse ottaa onkeensa, kunhan vain rupattelen ja heittelen ajatuksiani. Enkä myöskään siis ole kampaajaopiskelija, kuten varmasti on käynyt ilmi. (Itse olen opiskeluissani aivan, aivan toisaalle suuntautunut.)

Mutta varmasti asiantuntevalla kampaajalla olisi ideoita muidenkin värien suhteen. Ja hän näkee samalla ihosi sävyn ja osaa suunnitella ja ehdotella ihan eri tavalla värien suhteen ym. Ilmeisesti oletkin menossa kampaajalle jossain vaiheessa, joten siellä se paras lopputulos sitten oletettavasti saavutetaan.

Ehkäpä jollain muulla on antaa sinulle varteenotettavampia neuvoja.

Mukavaa kesän odotusta.

• ruskeasilmäinen

Eli, mun ihonväriin ja muutenkin sopiva väri on kyllä ihan punanen (recital 7.60) ja se ainakin mulla tuo silmät reilusti paremmin kuin suklaanruskea.. Kokeillut olen sitäkin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      113
      3391
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      33
      1948
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      88
      1202
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      92
      957
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      912
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      817
    Aihe