Onko työaikaa lasten laittaminen nukkumaan, iltasadun lukeminen, tiskikoneeseen astioiden laitto, pöydän kattaminen, lasten kanssa pelin pelaaminen illalla, yhteinen huvipuistoretki, vierailu sukulaisten luona...jos au pair on perheenjäsen.
Mikä on työaikaa?
4
765
Vastaukset
- adowa
Kyllä minä ainakin lasken kotityöt ja lasten hoitamiset kaikki työajaksi. Retkiä ja lomia en laskisi työajaksi, sikäli mikäli olen reissuun lähtenyt ns. "vapaaehtoisesti" eli olisin saanut olla myös lähtemättä. Etenkin niissä tapauksissa jos perhe maksaisi kaikki liput yms. huvipuistoissa tai missä ikinä vapaa-aikaa vietettäisiinkin.
- ....
on se aika jonka olet kotona tekemassa hommia tai lasten kanssa jossakin. kaikki se aika jonka olet siis sopinut perheen vanhempien kanssa olevasi vastuussa lapsista tai jos olette sopineet jotain tehtavia kuten siivousta tms
- ex-au pair
Työaika on yleensä hyvin selkeä varsinkin jos vanhemmat käyvät töissä, eli vapaa-aika on silloin kun vanhemmat ovat kotona ja vastuussa lapsista. Kaikki kotitaloustyöt sun muut hoidetaan yleensä päivän aikana. eli illat on yleensä vapaat. Jos itse päätät leikkiä lasten kanssa illalla niin se on omaa vapaa-aikaasi ja kulutat sen miten haluat. Ellet ole illalla lapsenvahtina vanhemmat laittavat yleensä lapsensa nukkumaan. Vierailu sukulaisten luona on poikkeustilanne ja silloin ainakin itse pyrin auttamaan siinä minkä pystyn, sillä tuskinpa vieraiden ihmisten talossa kauheasti tekemistä on. Ja jos huvipuistoretki tapahtuu työaikana kuuluu se työaikaan. Jos vanhemmat pyytävät sinua viemään lapset sinne on se työaikaa. Kyllä sen loogisella järjellä saa, enkä ainakaan itse ikinä laskenut, että paljonkon minulla tosiasiassa meni pyykin pesuun sun muuhun
- yksi vain
Retkiä ja lomia ette laske työajaksi...mutta silti niin monet tytöt odottavat kuitenkin saavansa mm loma-ajalta tuon taskurahan joka ei ole sama kuin palkka!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455040Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101149- 131103
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743