Plagiointia

Popeda

Saako biisistä lainata pätkän, vaikka vähän pidemmän, jos sen laulaa englanniksi?
Popedan Kersantti Karoliinassa on hyvin pitkälle samanlainen kulku, mutta suomeksi.
Kannattaa kuunnella.
Pate Mustajärvi ei muuten osaa laulaa mutta ei kyllä Lordikaan!
Silti ihmettelen, että Popedan kaverit eivät ole puuttuneet asiaan.

15

1068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepppp

Voi olla että joku kohta saattaa kuulostaakin, mutta...

Nykyään jokainen kappale kuulostaa - tai joku kappaleen kohta- toiselta kappaleelta. Lähes kaikki melodiayhdistelmät on käytetty.

Eikä kyllä kuulu Karoliinaa tuossa viisussa

• Popeda

Ilmeisesti ehdit jo kuuntelemaan ja vertailemaan, vai oletko tyypillinen huutelija, joka heti inttää vastaan, ottamatta asiasta ensin selvää?

Ja hei, tiedän, kaikki on jo käytetty ja kerran tehty, joten lopeta selittely, tämä ei ole mielipidekysymys vaan fakta.

• uusi katsoja

Kisoissa oli runsaasti osallistuja, joiden musiikki oli toistensa kaltaista ja kuultu jo sadassa eri biisissä.

Lordi oli se joka oli erilainen. Minusta biisistä tulee eniten mieleen Alice Cooperin Poison, mutta kyllähän siinä on vaikutteita muualtakin. Missään tapauksessa tuo ei ole plagiaatti, vaan erittäin omannäköisensä biisi, joka tulee olemaan suosittu pitkään. Sehän on raskaan rokin ylistys, ja raskaan rokin ystäviä on kymmeniä miljoonia ympäri maailmaa.

• Popeda

Olen ollut pienestä asti Kiss-fani ja muutenkin tykännyt hyvästä hevistä, mutta Popedasta en koskaan.

• verrattu jo

raa raa rasputiniinkin eikä sekään itseasiassa pidä paikkaansa Sitten oli vielä joku kolmaskin biisi jonka joku oli vetäissyt hatusta, mutta ei sekään ollut kovin lähellä. Ei nämä plagiaattikaivelijat itse asiassa ymmärrä musiikista mitään jos kuulevat suuriakin yhtäläisyyksiä kappaleissa. Hehheh, väkisin pitää yrittää kaivella jotain ja tehdä Suomen ensimmäinen viisuvoitto tyhjäksi. Suomalaiset ovat aika sairasta sakkia, kun viimein voittaa, ei sekään kelpaa. Minä en ymmärrä tätä vaikka Suomalainen olenkin. Liekkö sitten tämä perusjuttu kauteus siinä taustalla?

• Popeda

Sinua lainatakseni "kauteus ei ole taustalla".
        Sitä paitsi tarjosin suomalaista Popedaa, en mitään Boney ämmää...
        Kuuntelitko jo molemmat ja vertailit, vai oletko sinäkin tavallinen huutelija?

• joka osaa laulaa
        Popeda kirjoitti:

Sinua lainatakseni "kauteus ei ole taustalla".
        Sitä paitsi tarjosin suomalaista Popedaa, en mitään Boney ämmää...
        Kuuntelitko jo molemmat ja vertailit, vai oletko sinäkin tavallinen huutelija?

kummatkin biisit ja omistan kyseiset kappaleet levyinä, joten minä ihmettelen mistä täällä vikistään. Jos biisiä on verrattu jo Boney M:n ja Popedaan ja Alice Cooperiin, niin eikö se jo osoita, että ei siinä plagioimisesta ole kyse, vaan sellaisesta asiasta kuin aika universaalista rock-musiikista.

• Popeda
        joka osaa laulaa kirjoitti:

kummatkin biisit ja omistan kyseiset kappaleet levyinä, joten minä ihmettelen mistä täällä vikistään. Jos biisiä on verrattu jo Boney M:n ja Popedaan ja Alice Cooperiin, niin eikö se jo osoita, että ei siinä plagioimisesta ole kyse, vaan sellaisesta asiasta kuin aika universaalista rock-musiikista.

Hyvien naurujen jälkeen on pakko sanoa että MINÄ toin esiin vain Popedan. En MINÄ siinä muita biisejä mainitse.
        Kiitos että ilmoitit olevasi muusikko ja osaat laulaa ja nimenomaan juuri nuo kaksi. Oletpa taitava. Tiedoksi että minäkin olen muusikko enkä TODELLAKAAN yritä päteä sillä, että nuo kaksi biisiä sujuu. Laulan muita kappaleita.
        Ja loppuun vielä onnittelut levyjen omistamisesta.

• osata laulaa kun
        Popeda kirjoitti:

Hyvien naurujen jälkeen on pakko sanoa että MINÄ toin esiin vain Popedan. En MINÄ siinä muita biisejä mainitse.
        Kiitos että ilmoitit olevasi muusikko ja osaat laulaa ja nimenomaan juuri nuo kaksi. Oletpa taitava. Tiedoksi että minäkin olen muusikko enkä TODELLAKAAN yritä päteä sillä, että nuo kaksi biisiä sujuu. Laulan muita kappaleita.
        Ja loppuun vielä onnittelut levyjen omistamisesta.

kun cover-bändillä kierretään ympäri suomea ja vedetään erilaisia teemailtoja. Tarjotaan kansalle sitä mitä se haluaa. Luulisin tuntevani siis nuo melodiat aika hyvin jos ne kertaa osaan laulaa. Minähän toin esille vain sen, että muitakin vertailuja on tullut ja nekin suhteellsien perättömiä, syytinkö sinua jotenkin noista biiseistä sitten? Täällä kaikenlaiset nappikalle luulevat tietävänsä ja ymmärtävänsä musikista jotain kun kuulevat pari melodiaa joissa on jopa muutama sama sävel, tai jotka "tuntuvat" kuulostavan aika samoilta. Huh mitä hommaa.

• Popeda
        osata laulaa kun kirjoitti:

kun cover-bändillä kierretään ympäri suomea ja vedetään erilaisia teemailtoja. Tarjotaan kansalle sitä mitä se haluaa. Luulisin tuntevani siis nuo melodiat aika hyvin jos ne kertaa osaan laulaa. Minähän toin esille vain sen, että muitakin vertailuja on tullut ja nekin suhteellsien perättömiä, syytinkö sinua jotenkin noista biiseistä sitten? Täällä kaikenlaiset nappikalle luulevat tietävänsä ja ymmärtävänsä musikista jotain kun kuulevat pari melodiaa joissa on jopa muutama sama sävel, tai jotka "tuntuvat" kuulostavan aika samoilta. Huh mitä hommaa.

Minähän onnittelin sinua levyjen omistamisesta. Ei saa olla noin herkkä.

• Heh

Jos käyt asiaa nyt näin tutkimaan, niin jokaisesta euroviisuissa esitetystä biisistä löytyy varmaankin sointukulku, laulumelodia tai vastaava, joka on jo joskus käytetty. Euroviisut ei oikein nimittäin omaperäisyydellä loista.

• laulussa

Tuota noin.... vaahtoat plagioinnista, mutta et ole vielä tuonut ilmi, missä kohdassa laulua on plagioitu.

Voitko laittaa sanoja?
      Tai aikaväli, jossa melodia on samanlainen?

• Popeda

Kuuntele.

• Popeda
        Popeda kirjoitti:

Kuuntele.

Antaa olla, minun moka. Luulin, että lauluissa olisi yhtäläisyyksiä, mutta olin ilmeisesti väärässä. Ehkä Lordi on kuin onkin tehnyt biisinsä ihan itse.

• Popeda
        Popeda kirjoitti:

Antaa olla, minun moka. Luulin, että lauluissa olisi yhtäläisyyksiä, mutta olin ilmeisesti väärässä. Ehkä Lordi on kuin onkin tehnyt biisinsä ihan itse.

Heh joku leikkii Popedaa. Hävisit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      50
      3395
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      3045
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      42
      2503
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1955
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1599
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1080
    Aihe