Mitä tehdä

Onneton

Jaahas... enpä olisi ikinä uskonut että olen tilanteessa missä olen tällä hetkellä. Näin kuitenkin on nyt käynyt:

Olen vajaa kolmikymppinen mies, naimisissa olen ollut viitisen vuotta ja lähes kymmenen vuotta kimpassa vaimoni kanssa. Yksi suloinen lapsikin on meille suotu.

Ongelmamme suhteessa alkoivat kun lähdimme vuodeksi ulkomaille työkomennukselle (minä töihin, vaimo hoiti lasta). Tällöin jouduimme ns omillemme: ei ollut sitä samaa suojaverkkoa mikä Suomessa oli. Ei siis sukulaisia ympärillä, ei kavereita jne. Kaikki pyöri siis pienen perheemme ympärillä ja ongelmia alkoi kasaantua. Kun tätä mainitsemaani suojaverkkoa ei ollut, ei voitu myöskään viettää aikaa kahdestaan vaimoni kanssa. Pian se johti siihen tilanteeseen että riitelimme asioista kuin asioista, läheisyys loppui ja olimme kuin sisarukset, joilla oli yksi yhteinen missio: lapsen hoitaminen.

Laskin päiviä koska pääsisimme takaisin Suomeen ja lopulta se päivä koittikin, mutta työt veivätkin meidät kaupunkiin joka oli minulle uusi ja outo, vaimollani sentään löytyi vanhoja kavereita. Luulin että Suomeen muutto muuttaisi kaiken ja olisimme kuten vanhoina hyvinä aikoina, mutta se jäi vain haaveeksi. Olen ihan yhtä onneton kuin ennenkin ja tunteeni vaimoani kohtaan ovat jäätyneet. Olen kuitenkin roikkunut tässä avioliitossa jo ihan lapsenikin takia, joka jaksaa piristää minua joka ikinen päivä. Avioliitossa eniten pelkäänkin juuri sitä että menetän kontaktini lapseeni, koska jos eroamme, tulee vaimoni muuttamaan mitä todennäköisimmin toiselle paikkakunnalle. Minulla ei ole työtilanteen takia mahdollisuutta muuttaa heidän lähelleen.

En tiedä onko tällä vaikutusta asiaan, mutta tuntuu myös että työni menee tällä hetkellä päin helvettiä. Tai itse asiassa ei se mene kovin huonosti, mutta tuntuu koko ajan saamattomalta ja ahistaa koko homma. Liekkö tämä sitä kolmenkympin kriisiä sitten?

Onko muita samassa tilanteessa tai tilanteen jo läpikäyneitä? Mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä?

3

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvo

Hakeutukaa ihmeessä kipin kapin jonkun parisuhdeneuvojan luokse. Esim. seurakunnilla tai muilla yhteisöillä on alan palvelua tarjolla. Lue psykologi Kari Kiianmaan eroperhe.net sivuja, sieltä saat neuvoja ja ajateltavaa asiassasi. Ei kannata heittää kirvestä tässä vaiheessa vielä kaivoon, vaan toivoa on jos on tahtoa. Jo pienen, suloisen lapsenne tähden. Molempien täytyy tietysti olla asiassa mukana, koska yksin ei kukaan voi parisuhdetta parantaa.

Tärkeintä on saada vastaus kysymykseen, miksi teillä menee parisuhteessanne huonosti. Syy voi nimittäin olla yllättäen aivan muu kuin se puoliso tai liittonne sinänsä. Kun ymmärtää itseään, on helpompi jatkaa eteenpäin.

• kuin edellinenkin kirjoittaja

Nykyajan työelämä on avioliitolle kova haaste, mutta noin helposti ei pidä luovuttaa. Avioero ei ratkaise mitään ongelmia, siinä vain vanhat tutut ongelmat vaihtuvat uusiin ja ennalta arvaamattomiin. Teillä on selkeä parisuhteen kehitykseen liittyvä kriisi, josta voi selvitä. Älä missään nimessä tupea korjaamaan ongelmiasi muiden naisten sylissä.

• erotettu

Menkää pariterapiaan ja pian, ettei käy niinkuin meille; mies panttasi ahdistustaan niin kauan ja hyvin, että en tajunnut sen syvyyttä ennenkuin terapiassa ja silloin kaikki oli myöhäistä. Tein valtavan rupeaman itseni kanssa ja oivalsin monia asioita joita olin tehnyt väärin, mutta en saanut enää tilaisuutta osoittaa muutoshalujani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      29
      2854
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe