Mä olen 8 luokkalainen. Jos olen meikannut (harvoin) niin olen laittanut ripsaria (en kajaalia) joten voisitteko kertoa miten kajaalia laitetaan? Että pitääkö se laittaa yhdellä vedolla vai monella? Kummalta puolelta (sisältä vai ulommalta) pitää alottaa? Pitääkö sen olla paksumpi jommalta kummalta puolelta ja ohuempi toiselta? Olis kiva jos saisin vastauksia :)
kajaalin laitto
22
8365
Vastaukset
- Nelly.F
Itse laitan kajaalia ensin yhdellä vedolla sitten jos ei tule hyvä laitan monella vedolla mutta ei koskaaan kannata laittaa liikaa kajaalia se näyttää aika järkyttävälä makunsa kullakin..
- koo
vastauksii?!?!
- laitetaan
ripsien yläpuolelle, ihan ripsien rajaan. Jotkut taitaa käyttää kynää myös alapuolella, mutta kovin paksulti sitä ei sinne kannata laittaa.
Ulkonurkkaan voi tehdä vähän paksumman rajauksen katsetta nostamaan. Kukin löytää oman, itsellensä parhaimman tavan laittaa, mutta suosittelen ettet yritäkään vetää yhdellä vedolla, vaan sellaisilla pienillä. Näin mielestäni onnistutaan paremmin rajauksessa, monesti näkee rajauksia jotka ovat ihan irti ripsistä, eli liian ylhäällä. Ja kynä sitäpaitsi venyttää luomea, joten siitäkin syystä pikkuvedot.
Itse aloitan laiton keskeltä ensin sisänurkkaan päin ja sitten keskeltä ulkonurkkaan päin. Tässä taas voi tehdä niin kuin parhaalta tuntuu.
Nämä ohjeet eivät ole mitkään suositukset, vaan ihan oman kokemuksen ja mielipiteen pohjalta kirjoitetut. Tyylejä ja tapoja on monia.
Kannattaa harjoitella rajauksen tekemistä ennen kuin menet ihmisten ilmoille ;D- alottajak
kiitti iha sairaasti laitetaan tyyppi!!
- heipsan!
oih, itsekin aloitin aikoinani kasilla meikkaamaan =) ok, muutamia vinkkejä niin et onnistu näyttämään kamalalta (siskoni on meikkaajamaskeeraaja eli nämä on häneltä opittuja):
-kajalia ei kannata laittaa silmän alle, tosi harvalle sopii ja tekee helposti silmistä väsyneet. eli vain ylle, ohuesti ja tyveen. toisaalta kajalia voi laittaa myös yläripsien alle, antaa myös katseeseen ytyä =) alaluomelle, ripsien yläpuolelle voi laittaa hieman valkoista kajalia, se suurentaa silmiä. (ja jos ylle viivan vetäminen on vaikeaa, kokeile pienien pisteiden piirtämistä vieriviereen jotka sitten topsipuikolla tasoitat viivaksi)
-myös luomivärillä voi tehdä rajauksen kun laittaa kapean applikaattorin kärjellä ohuelti ripsien tyveen
-Myös ripsaria vaan yläripsiin (ja muista ettei liikaa ettei ripset näytä hämähäkinjaloilta)
jos alat meikkaamaan ihoa niin helpoin on alottaa meikkipuuerilla, tarpeeksi kevyt eikä jää niin helposti rajoja =) (ja muutenki supernopea ja helppokäytössä =))- alottajak
siis kiitti ihan "helmetisti" :)) auttaa tosi paljon!! ite alotan kasiluokan loman jälkeen :)
- Jut
Mulla on vähän samantyylistä juttuu..
Miten saisin nestemäisen kajaalin silleen ettei se leviä? Käytän meikkii ja oon seiskalla..
Haluun helpot,näyttävät,ei liian tummat ja käyttännöllisten meikkaustapojen ohjeet.
KIITS.
- sinua
Kajal on tuote, yleensä kynä, jota laitetaan silmäluomien sisäpuolelle. Eyeliner (kynästä, luomarista, kakkurajauksesta, yms.) laitetaan ihan ripsien tyveen silmän ulkopuolelle. Helpoimmin saat sen tekemällä ensin pienissä pätkissä tai pisteinä ja sitten yhdistämällä ne. Alas on paras tehdä ensin vain ulkonurkat. Harjoittele, pese pois, harjoittele uudestaan... Vain harjoittelemalla oppii.
- alottajak
:)!
- Pampiainen
Kannattaa vähän " venyttää " sitä kohta mihin laitat. jotta se iho siitä kohdalta on aika tiukka. Älä vedä yhdellä vedolla suoraan. Vaan Vähän kerralla, Ekana ei kannata laittaa paljoo. saattaa näyttää todella järkyttävältä. Ensin kannattaa laittaa vähän. Sitten jos haluat tummemmaksi niin päivä päivältä lisäile väriä kohti tummempaa, Harjoittele vaikka illalla tai koulun jälkeen kajaalin laittoa :) kyllä se siitä onnistuu ;D Ja sen voi aloittaa ihan kummalta puolelta vaan.. itse aloitan miten sattuuu
- kajaliiiii
Tarttisin vinkkii miten pystyis tekee kevyen päivä meikin niinku esim kouluun. Itse vapaa ajalla laitan massiiviset rajaukset.
- kouluun
kajaliiiii kirjoitti:
Tarttisin vinkkii miten pystyis tekee kevyen päivä meikin niinku esim kouluun. Itse vapaa ajalla laitan massiiviset rajaukset.
Voithan laittaa vaan ohuesti kajaalia ja sitten ripsaria, se on aika kevyt kouluun ja se on helppo tehä.
- aloita näin
kouluun kirjoitti:
Voithan laittaa vaan ohuesti kajaalia ja sitten ripsaria, se on aika kevyt kouluun ja se on helppo tehä.
alotin alussa semmosella kynällä, vähitellen oppi. Nykyään nestemäinen ja ihastunut siihen (saa parempaa ja terävää jälkeä) eikä se tee silmää ihan pandaks.
- Black eye
itse en muutakuin opettelin,mutta ainakin 30 kertta jouduin pettymään ja pesemään niitä pois. :D
- voistaanaaa
mä ainakin ten niin et ensiks laitan jotai kullanruskeaa luomiväriä (sopii hyvin mustaan kajaaliin!) sitte teen ihan ripsien viereen kevyitä viivoja. sisemmästä alottaen. :--------------------------------------D
- siinaneiti.
Itse aloitin 7v. meikkaamaan hyvin kevyesti! Tässä sitä ollaan meikkaajan ammatissa näin 18-vuotiaana!
- mun..:)
Itse meikkaan päivittäin ja olen siis kasilla kans:)
Laitan ripsaria ylä- ja alaripsiin, mutta en niin paljon että menisi ihan paakuille. Mustaa kajaalia (nestemäinen) laitan yläripsien tyveen siihen yläpuolelle. Teen ohuen viivan. Siitä tulee usein aika paksu, mutta kannattaa ottaa topsipuikko ja kastella sitä heiman ja sille pyyhkiä pois.
Kajaalia (kynä) laitan myös välillä alaripsien tyveen tai siihen ns. märkään kohtaan eli alaripsien yläpuolelle ihan ohuesti.
Nestemäisellä saa laitettua hienommin. Tulee paljon tarkempi viiva. Ja sillä hieman märällä (ei valu vettä) topsipuikolla pystyy korjailemaan:) - Näinkö?
Mulle on aina sanottu että kajaalia, tulee laittaa alaluomen limakalvolle :)
- yugiu
Kyllä, aivan oikein. Tosin voi sitä laittaa yläluomellakin limakalvolle.
Toiset vaan puhuvat väärillä termeillä ja sanovat kajaliksi kynää, joka ei ole kajal. Eivät ymmärrä, että kaikki rajauskynät eivät ole kajaleita vaikka kaikki kajalit ovatkin rajauskyniä (jos siis on kyse kynämallisesta tuotteesta).
- kajaalisorbetti:)
Hei f__f_f f!
Tämä kysymys polttelee kuumasti ikäisiäsi ihmisiä. Ensiksi pitää pohtia oletko henkisesti valmis tällaiseen? Ja miksi? Kajalin laitto on vaikeaa ja tuottaa tuskaa. Mieti myös sitä, että miksi sinä haluaisit laittaa kajaalia? Onko jollain koulun suosituimmista tytöistä tai vaikkapa lempilaulajallasi sellaiset? Kysy vanhemmiltasi kajaalin käytöstä, sillä vaalealle tytölle ei käy mustat, vaikka mielummin tummanharmaat, tummanruskeat tai tummansiniset. Jos meinaat nyt käyttää kajalia tai muuta silmänrajauskynää, älä käytä liikaa, koska liian paksut rajaukset saavat silmäsi näyttämään pienemmiltä ja myös tulehduksen riski lisääntyy.
Iloja sinulle kajaalin käyttöön! - epätietoinen?
pitääkö silmän olla auki vai kiinni kun kajaalia laittaa?
- Ei kiva
Ärsyttää hieman laitoin kajaalia niinkuin normaalisti ja osuin vaingossa silmään niin nyt on kaikki ns vedenkestävätmeikit aivan levällään ja pudistusaineet on loppu niin en tiedä viittinkö mennä kauppaan auurinkolasit päässä - 14c pakkasessa mut kai se on pakko :(
En taida enää toisten kajaalia käyttää koituu vaan turhaa harmia siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793