Kyllä minä olen katkera. Erosta 1v. Kaksi lasta, joita viedään kahden kodin välillä. Elämä oli ennen eroa raskasta. Kaksi pientä lasta. Kommunikointi parisuhteessa ei toiminut. Minä omistauduin pienemmälle lapselle. Kaikki käytökseni tuli selkärangasta. En paljon mietiskellyt, tein miltä tuntui. Eräänä päivänä rakastuin todella palavasti. Harmi, ettei vain ollut oma mies. No, eihän oma mies sitä kestänyt vaan muutti muualle. Ei siinä paljoa keskusteltu. Sen vain muistan, että minun olisi pitänyt lopettaa mokoma rakastuneena oleminen. Selvähän se on , ei sitä kenenkään ego kestä.
Ei elämä nytkään helppoa ole. Olen oppinut kovin harkitsevaiseksi. Mietin ja mietin, tutustun itseeni, hyviin ja huonoihin puoliin. Osaan arvostaa toisia ihmisiä, en kuvittele enää olevani oikeassa. Olen tullut vahvemmaksi ja taas toisaalta herkemmäksi.
Vaan ei ole elämän mysteeri minulle selvinnyt. Kovasti haluaisin ehjän perheen kotiini. Mies ja nainen ja lapsia. Nyt en tiedä mikä olen. Äiti, jonka lapset ovat jossakin aina välillä=isällä. Hyvässä hoidossa kyllä. Mutta niiden kuuluisi olla kotona koko ajan isän ja äidin luona. Minulla on tällainen ajatus, josta en pääse irti. Kärsin kun lapset ovat isällään. Ja toisaalta en jaksa heitä yksinkään kokoajan hoitaa. Koska lapsen tekoon tarvitaan kaksi ja myös niiden hoitamiseen. Näin minä ajattelen ja niin syvällä on tämä tunteeni, etten siitä eroon ole päässyt. Olen kehittänyt pakkomielteen ehjästä perheestä. Tunnen syvää ristiriitaa kun minun perheeni ei ole. Hävettää, etten osannut hoitaa parisuhdetta, tuntuu että jos vain olisin yrittänyt ja yrittänyt. Sitten vielä onneton rakastuin toiseen... minun lähisuvussa ei ole kukaan eronnut, on kestetty pettämiset ja A-ongelmat. Miehen suvussa eronneita on joitakin mm. hänen vanhempansa. Se on tullut ratkaisumallina sieltä. En tarkoita, että pettämistä pitäisi sietää, mutta ehkä se on hätähuuto parisuhteen tilasta ja pitäisi viimeistään alkaa ratkoa ongelmia. Olen syyllinen, tunnustan, mutta silti minusta tuntuu, että aina olisi mahdollisuus saada anteeksi, kehittyä..niin nyt vaadin toiselta jotain, mihin en edes itsekään pystyisi. Tämä kaikki on vain sattunut minuun niin kipeästi ja pelottaa ottaa vastuu omasta toiminnasta. Kumpi oli ensin? Muna vai kana??
Valitusta ja marmatusta
5
785
Vastaukset
- ...ei ole...
hätähuuto parisuhteen tilasta. Se on hätähuuto pettäjän omasta itsekkyydestä. On paskapuhetta väittää, että pettäminen tapahtuu siksi, että parisuhde on huonossa jamassa. Olet itse ollut 50% parisuhteen osallistujista ja olisit voinut tehdä asialle paljonkin. Pettäminen on luovuttamista ja laiskuutta. Älä rupea syyttelemään "huonoa suhdetta". Siihen on ihan muut ratkaisut!
- kaksi keltuaista
Kyselet nimimerkki hävettää, kumpi oli ensin muna vai kana. En minä osaa antaa vastausta.
Kun Tsernobyl paukahti, leivoin samoihin aikoihin kaksivuotiaan kuopukselle täytekakkua. Virailulla kummitäti sanoi munia Tsernobyl-muniksi.
Sama tapaus sattui viikonloppuna, kun paistoin itselleni munakasta. Pannulle läiskähti munankuoresta muna, jossa oli kaksi keltuaista.
Ehkä näissä miesasioissakin joskus käy omituinen viuhka eli tuuri. Iskee kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Olet tehnyt perusteellisen itsetutkiskelun. Jos perehdyt Al-Anon ohjelmaan, niin olet tehnyt ohjelman yhden askeleen. Muistaakseni neljännen.
Annan anteeksi itsellesi ja ole itsellesi armollinen. "Anna meille meidän syntimme anteeksi niinkuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vstaan rikkoneet."
Miehesi on tehnyt ratkaisun, jonka hän on oppinut kotoaan. Sinä teit täysin samalla tavalla kuin minä. Erota ei vaikka henki menisi. Minäkin rimpuilin juopon kanssa viimeiseen oljenkorteen asti.
Juon nyt aamukahvia Marie-keksien kanssa. Hame kiristää vieläkin ja yo-lakkiaisiin on pari viikkoa.
Kävelin äsken vesisateessa ja vähän ennen työmatkaani sadesäänkengästä irtosi kengänpohja. Vanhat uskolliset aion viedä suutariin. Työkaveri näytti minulle mainosta kengistä. En minä uusia osta. Korjaan entiset. Samaa logiikkaa toteutan muussakin elämässä. Kun mies hylkäsi, niin ilmankin pärjää.
Eilinen päivä meni monen asian kanssa tuskaillessa. Toivottavasti tämä päivä sujuu paremmin. Töissä minulla on paljon kenkiä. En minä kengätön tänään ole.
Olen mahdoton lörpöttelemään ja yleensä puhun jatkuvasti lisätyössäni. Kun puhumisjuttu ei ole hyväksi päivätyössä, lörpöttelen netissä.
Koeta saada itsesi paremmalle tuulelle. Siirry lörpöttelemään Soneraplazan Ellit palstoille.
Kyllä sinä pärjäät lastesi kanssa. Kun sinulla menee hyvin, niin ehkä miehesikin alkaa kiinnostua parisuhdeasioista. Tangoon tarvitaan kaksi.
Rakastumiselle ei mitään mahda. Minuun on rakastuttu ja olen itsekin ihastunut.
Viime yönä näin unta Ilkka Kanervasta. Hän vokotteli minua jonnekin ja naureskelimme asialle exäni kanssa. Näin on tapahtunut aikoinaan myös live-elämässä. Unessa exäni ei ollut minulle ollenkaan mustasukkainen. Minäkin rakastin lastemme isää oikeasti tuossa unessa.
Lordin ulkonäköterapia on tehnyt tehtävänsä. Unessa naureskelin sille, että minähän olen niin kaunis. Lymyilen vielä hetken täällä työhuoneessani. Sinnikäs ihailijani liikui käytävillä. En millään enää halua ottaa ihailua vastaan. Sain siitä jo tarpeeksi ratikassa. Tukka on rasvainen, mutta laitoin hieman meikkiä. Sillä on näköjään ihmeellinen voima. Hymyä huuleen. Ehkä seuraavan kerran keksit itsellesi hieman valoisamman ja iloisemman nimimerkin.
Nyt kahvi on juotu ja lähden päivän töihin.
Avioero on ikävä asia, mutta siitä selviää.
Päivän kerrallaan hiljaa hyvä tulee.
Lupaan olla tänään enää etsimättä netistä pakettiautovuokraajia. Lasten isä hoitaa sittenkin asia. Paremmin kuin edes unissakaan osaisin kuvitella. Virtuaalisuukkoja hänelle. - tavallinen tarina
Toiset hoitaa parisuhteen ongelmat puhumalla, mahdollisesti jo ennen kuin ongelmia edes ilmenee.
Sinä ja kaltaisesi taas hoidatte suhteenne pettämällä. Ja hoidettua tulee. Ei ole enää parisuhde ongelmia on vain omia ongelmia.
Jokainen tekee elämässään omat ratkaisunsa sinä teit omasi ja miehesi teki sen pohjalta omansa. Elä sen kanssa.- opittavaa edessä
sinulla on niin yksinkertainen ja toimivan oloinen resepti ongelmiin. Miten sinä olet ratkaissut parisuhteen ongelmat? Et kai ole eronnut, jos osaat tuolla tavalla toimia?
Ehkä tämä on kettuilua, mutta kun olen ymmälläni miksen minä ole tuollainen parisuhdeosaaja kuin sinä. Ehkä osaan sitten jotain muuta ja ainahan yritän kehittyä.
- kaikkeen
Se on sitä kun on vain ihminen.
Ken on virheetön heittäköön ensimmäisen kiven.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865352
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784714Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113017Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv872948Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232514Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251966- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328